Ползвали сте Сугестология и Сугестопедия при изучаване на чужд език?

  • 121 008
  • 202
  •   2
Отговори
# 30
  • Мнения: 25 610
Тъй и тъй сте почнали, що не цъкнете на това бутонче, че да довършите започнатото като хората?  Laughing

# 31
  • Мнения: 690
Тъй и тъй сте почнали, що не цъкнете на това бутонче, че да довършите започнатото като хората?  Laughing
Како Сийке, пак ли търсиш под вола теле? То е ясно, че името ти красноречиво обяснява твоята персона, но как се сети, че това е скрита реклама?
 А може би, като всяка селска клюкарка си развила и паранормални способности? Rolling Eyes Crazy
 П.П. Когато не се интересувате от дадена тема, поне не я спамете!

# 32
  • Мнения: 25 610

 Како Сийке, пак ли търсиш под вола теле? То е ясно, че името ти красноречиво обяснява твоята персона, но как се сети, че това е скрита реклама?


Когато периодично се пускат теми с питане за тази система по различните подфоруми, какво да си помисли човек? Само темите за религиозното обучение в училище ги бият по масовост и упоритост.  Laughing
Особено ми е приятно да видя как хора, които са пускали вече такива, продължават да пропагандират, вместо да пуснат линк към собствените си теми.
Не, че имах намерение да съм толкова пряма, ама ти попита.  Hug
(Като не схващате от намек...) Rolling Eyes

# 33
  • Мнения: 690
Едни  и същи теми се пускат периодично във всички форуми през различен отрязък от време. Или това не се забелязва? Rolling Eyes
Писнало им е на хората от "съвременните" методи на преподаване, които разсипват психиката на децата и ги карат с нежелание да сядат пред учебниците. Поради невежеството на самата учебна система и лунатизма на авторите на "днешната" учебна система, децата ни търпят, а и ще продължават да търпят тежки последствия. Смятам, че не е нужно да изброявам последствията, виждаме ги всеки ден. Peace
На образователната система й тряббват съвсем нови подходи, които да накарат децата да учат с желание и най-важното, поради будността на техните автори тези учебни системи нямат такива вредни последствия.
 Ако си беше направила труда, щеше да забележиш, че същата потребителка, за която намекваш, че прави скрита реклама е пуснала темата си с множество въпроси. Видно е, че едва ли има някаква изгода от това.
 Да не говорим, че във форума Деца в училищна възраст, могат да се видят доста скрити реклами. Това по  твоята логика. Аз не смятам, че това е реклама.

# 34
  • Мнения: 25 610
Аз не смятам, че това е реклама.

Обсъждането на различни методики не е реклама, но на училищата, които ги използват, е.
Поне според мен.  Peace

# 35
  • Мнения: 1 547
С удоволствие бих се записала на курс по тази система.

Мъжът ми преди години за едно лято научи английски на такова ниво, че го приеха в колеж с приемен изпит английски (в България), след това учи голяма част от предметите и държа изпити на английски (маркетинг, счетоводство и пр.) при положение, че дотогава беше учил само френски, а в момента говори чудесно 2 езика и ползва още 2.
Тогава е бил на 20 години.

Така че нека е промивка мозъчна. Поне се вижда резултат.

# 36
  • Мнения: 2 761
Преподавала съм английски по тези методи.
Тогава бях на 20, учениците ми - средно на 30-40 години.

Red,това ми се вижда доста интересно.Би ли казала с какво обаразование си преподавала този метод?Доколкото знам Лозанов много държи да обучава преподаватели,за да не бъде разбран накриво метода му.

Как` Сийка,ако намекваш нещо,че аз правя реклама на метода,не си познала.За твое сведение съм в чужбина и нямам никаква изгода да рекламирам.Интересува ме дотолкова,доколкото да науча собственото си дете да чете на български,както и ако мога по някакъв начин да му помагам по-нататък с уроците тука,тъй като доколкото знам системата може да се приложи към всички предмети.
Освен методата на Лозанов, има много добра методика по математика на друг българин за смятане  на ум на големи числа(като се изписва само крайния резултат),но за да не се сметне отново за реклама,ще задържа информацията за себе си.Защо и тя не е намерила място в учебните програми всеки да си отговори сам.

# 37
  • Мнения: 690
Освен методата на Лозанов, има много добра методика по математика на друг българин за смятане  на ум на големи числа(като се изписва само крайния резултат),но за да не се сметне отново за реклама,ще задържа информацията за себе си.Защо и тя не е намерила място в учебните програми всеки да си отговори сам.


Аз ще замоля, ако може на лични да драснеш за методиката по математика.   bouquet
 

# 38
  • София
  • Мнения: 7 190
Преподавала съм английски по тези методи.
Тогава бях на 20, учениците ми - средно на 30-40 години.

Red,това ми се вижда доста интересно.Би ли казала с какво обаразование си преподавала този метод?Доколкото знам Лозанов много държи да обучава преподаватели,за да не бъде разбран накриво метода му.


Със завършена английска гимназия.
Реално ме обучаваха около седмица, като ми преподаваха немски.
Аз изобщо не твърдя, че точно онази сугестопедия е била оригиналът така да се каже, обаче пак повтарям, че основната теза как човек следва да учи чужди езици подобно на начина, по който малките деца усвояват родния си език, нещо куца.
Най-малкото защото едно двегодишно дете е 24/7 във вихъра на езика, а на едномесечни курсове за ниво е доооста по-различно.
Освен това абсурд да се усвои добре езиът писмено.
Скромната ми теория е, че език се учи основно по два начина - в езикова гимназия, или достатъчно дълго време на частен учител. Била съм и последното (частен учител), и мога да дам пример как едно момиче на моя възраст, от не особено високо ниво на английски, след година и половцина, изкара Toefl с прекрасни резултати. Е вярно, че здравата я юрках, де  Grinning

# 39
  • София
  • Мнения: 62 595
Сори, ама какъв е смисълът едно дете да може да смята наум големи числа? За това вече са измислени калкулаторите. Не ме разбирайте погрешно, привърженик съм на това човек да може на ръка да си сметне нещо, защото точно чрез това смятане се научава да следва някакви стъпки, пък и не винаги има под ръка калкулатор. Но за мен е загуба на време да се концентрират толкова усилия за смятането наум на големи числа. В края на краищата, всеки човек си изработва своя съкратена система. По-добре е децата да се научат да основите на математиката, как да използват основните правила, теоремите, да правят връзки и да са комбинативни на едно такова логическо ниво. Не хората, които могат да смятат наум големи числа са ценни (защото това е постигнато по електронен път в машините, че и те смятат дори много по-бързо), а тези, които могат от две или повече познати твърдения да стигнат до третоа, но ново, и да го докажат.

За езиците Ред е абсолютно права - не може възрастен човек само с курс да научи език по начина, по който учат децата родния си език. Освен, ако не отиде да живее в чужбина и да учи там, разбира се! Защото езикът не е вече само да си поискаш хляб, колкото и да е начин на комуникация. Изключвам дори езиковите гимназии, защото те също са особен случай - децата учат интензивно езика на млада възраст, когато все още мозъкът активно се развива и резултатите идват бързо, а благодарение на няколкочасовите занимания се и затвърждават.

# 40
  • Мнения: 2 761
Ред,мисля,че има някаква грешка.Обучението на преподаватели(задължително със завършена педагогическа специалност!) по метода продължава 6 седмици.И ще ти кажа защо е така.В книгата не е описан метода,само грубо е нахвърлено за какво става дума.Всички подробности Лозанов си ги пази,даже мисля има и право.Не напразно издава и сертификати.Според това,което аз прочетох в книгата,оставам с впечатлението,че в основата на метода е личността и подготовката на преподавателя-т.е. той трябва да владee всяка минута от урока си,за да може да постигне необходимата цел.
Има прекалено много неща,които трябва да се синхронизират и kоето е направо невъзможно да се овладee за една седмица.В книгата примерно пише ,че методиката за преподаване по английски била 580 стр.! и била разработена за всеки ред от учебника.Отделно има специална музика,която предполагам не е еднаква за изучаването на чужд език и история примерно,както и едва ли звучи през цялото време,а се подава на определени моменти.
Спомената е някаква вибрираща релаксативна методология,което не знам какво означава в детайли,но си мисля,че благодарение на нея се отчита подобряване на здравното и психологическо състояние на участниците.Един вид урока е вид активна медитация-така си го обяснявам аз.Това обяснява и постигнатите не забележителни,а феноменални резултати!
И още много точки,които са изброени в книгата.

Теб кой всъщност ти е обучавал-самия Лозанов?Все пак ми е интересно ако си спомняш подробности да разкажеш какво са ви предавали тогава.

Andariel ,няма да ти коментирам постинга за математиката,защото не е по темата и защото нямаш представа за какво точно говоря.Да ти кажа само,че по подобна методика учат в някои елитни английски колежи.

# 41
  • София
  • Мнения: 7 190
Не, няма никаква грешка - просто работех в едно училище, в което явно са заимствали метода, без изобщо Лозанов да е имал каквото и да е общо  Simple Smile
Казах вече, че не смятам, че това е бил оригиналният метод.
В този смисъл със сигурност е имало известно претупване, и известно печалбарство от страна на собствениците на училището.
Но пък аз някак работех със сърце и душа - както когато си на 20.
Мисля, че въпреки вариацията на метода сугестопедия, от която съм се оказала част, все пак успях да схвана основната концепция, и то от позицията на човек, който 12 години преди това е учил английски и - тук ще съм нескромна - е завършил като отличник на випуска на английската гимназия именно по английски.
И въпреки, че явно не съм имала шанса да прочета 580-те страници методология, категорично и винаги ще твърдя, че не може да се научи качествено чужд език по този начин.
Тц.
Докато не седнеш по старомодния начин да учиш наизуст цели уроци - извадки от английска литература с дупки за предлозите, които после да попълниш както са в оригинал, не може да стане.

Иначе - да, пускахме музика - предкласика и други по съвременни неща, на чиито фон четях уроците. Не че не е имало случаи на заспали и захъркали  Mr. Green

# 42
  • София
  • Мнения: 62 595
Омега,
Защо да не е по темата? Коментирам това, което е написано в поста за математиката. Можеш да разясниш къде точно греша и с какво не съм наясно. ВИнаги съм била любознателен човек, особено що се отнася до практическото приложение на знанието. А това, че една методика се използва в елитен колеж не означава автоматично, че е върхът на сладоледа. Елитността на много училища не я правят методите на обучение, а спонсорите, връзките с бизнеса и чии деца учат там.

# 43
  • Мнения: 2 761
Ред,не знам какво разбираш под качествено научаване?Да не би да не познаваш хора,които не владеят перфектно собствения си език?
Иначе методиката,по която си преподавала е пооткраднато оттук-оттам и скалъпено.Разбираемо е защо отношението ти е такова.

Andariel ,елитните ги правят парите-верно е,но не пренебрегвай методите.Не може кралско чедо да се поти над учебниците,наравно с останалите,при положение,че има преки пътища.

# 44
  • София
  • Мнения: 7 190
Omega, говорех за научаване на чужд език, а не за роден.
Разликата, струва ми се, не е малка.  Sunglasses

Общи условия

Активация на акаунт