...
Въпросният цитат звучи добре, но само така звучи, на пракитка е манипулативен и повърхностен.
Не мога да отрека, че действително по-чувствителните / лабилни, уязвими, слаби - като ти харесва повече, но не и лигави/, реално са в опасност в училище и изобщо навън. Ако не си давах сметка за това, едва ли щях да бъда разтревожена и да поставям дискусията на вниманието ви.
Децата трябва да знаят кога и защо да плачат. Да, вярно.
А може би знаят. Но познанието не винаги е достатъчно, за да помогне. Понякога сълзите потичат въпреки него.
В конкретния случай - знаеш ли колко време наблюдавах сина ми да се бори със сълзите си, да ги възпре, а тръгнали веднъж - да ги прикрие - защото се срамуваше? Може би около 15 минути наблюдавах личицето му, което се бореше с емоцията. Докато накрая не се предаде и не захлипа неудържимо. Не зная дали познаваш - аз да и то като голяма - онзи момент в който, защото не трябва, засяда буцата в гърлото, започва да те души и колкото и да преглъщаш сълзите, те в един момент рукват като отприщени и няма сила, която да ги възпре. Мисля, че това му се случи и на него в онзи момент, а той е все още малко дете.
Да знае за какво плаче? Знае - страх го е, уплашен е, стреснат е. Попаднал е на някакво непознато голямо място сред тълпи от блъскащи се хора.
Но дори да не са научили все още децата ни - кога и защо - дали са малки животинчета, които подлежат на дресировка?
Права си, няма крайни варианти на отношение. Но има тенденция и тя винаги клони към един от двата полюса. Може би не съм се изразила правилно в първия си пост, единствено с цел да избегна ненужна обстоятелственост, но ето сега пояснявам това. Без обаче да мисля, че това променя топика на темата. В цитирания по-горе случай границите, според мен, нямат значение.