Добри школи за подготовка на кандидат - гимназист

  • 157 144
  • 905
  •   1
Отговори
# 855
  • София
  • Мнения: 62 595
Бланка, интересува ме какви са ви били ЗИП-овете, защото те са по-важните. Тях не ги избирате и по тях има оценки. Те ли са били математика и английски? Така, както го описваш, да са общо три часа, явно това са зиповете. То и по СИп-овете има, но те са повече като кръжок.

# 856
  • Мнения: 3 164
ЗИП - задължително избираема, СИП - свободно избираема.
Би следвало ЗИП да се посочва от училището, а СИП да се избира от родителя/ ученика. Но истината е, че и за СИП дават декларацията и казват: пишете точно това и това. Така третията ни час стана английски, абсолютно ненужно в 7 клас, може би са имали зор с хорариума на учителите по английски. Даже не може би, а защото.
Да и аз съм на това мнение, че СИП-а също го налагат учителите/при нас , на малкия ни раздадоха декларации и беше написано БЕЛ СИП/, а аз исках да избера АЕ.То е ясно, че няма как да се съберат разнопосочните желания на родителите, но поне да ни бяха дали право на избор между 2-3 предмета, а не попълнени готови бланки. Crossing ArmsТо по тая логика идната година направо и да ни подписват. Whistling

Относно школите , аз съм чула добри отзиви за :
1.Образователни технологии
2.Веди

# 857
  • София
  • Мнения: 62 595
Много често използват зиповете и особено сиповете за запълване на хорариум на някои учители, които не могат да си съберат часове. В някои училища още от самото начало като се приемат децата, си има твърди профили на зиповете, и те на тази база си заявяват и някакво профилиране. Обаче други запълват дупки и всяка година не се знае какво ще им хрумне. А на родителите им е важно точчно зиповете да са стабилни през годините. Мога да приема от три часа зип да имат български, математика и един по-развлекателен, обаче ако ми цопнат един рисуване, един пеенее и един някакъв друх, хич няма да ми е кеф.

# 858
  • Варна
  • Мнения: 4 295
ЗИПовете при нас винаги са били мат. и БЕЛ.А в 7ми клас имахме СИП мат. по желание. Peace
СИПа беше много ценен,там решаваха задачите тип ПИза и 2ри модули изобщо. Peace

# 859
  • Мнения: 3 164
Много често използват зиповете и особено сиповете за запълване на хорариум на някои учители, които не могат да си съберат часове. В някои училища още от самото начало като се приемат децата, си има твърди профили на зиповете, и те на тази база си заявяват и някакво профилиране. Обаче други запълват дупки и всяка година не се знае какво ще им хрумне. А на родителите им е важно точчно зиповете да са стабилни през годините. Мога да приема от три часа зип да имат български, математика и един по-развлекателен, обаче ако ми цопнат един рисуване, един пеенее и един някакъв друх, хич няма да ми е кеф.

Все пак говоря за начален етап от образованието, за какви дупки става въпрос-та нали класната им води всичко-освен по АЕ и ФВС/а при някой и по АЕ тя им води/, то това не е ли определено още в началото на всеки клас /хорариума на часовете?/ newsm78

# 860
  • София
  • Мнения: 62 595
В темата става въпрос за основен курс. А и в начален също се прави, особено когато класната не взема всички часове.

# 861
  • Мнения: 1 064
ЗИП бяха БЕЛ и математика, но колко броя часове, не помня за съжаление.
За СИП съм запомнила, че бяха общо 3 часа, от които 2 дадоха за математика.

Вижте, ние кандидатствахме с изпит за паралелка със засилено изучаване на математика. В Пловдив са 2 такива училища, без да броим Математическата. Идеята ми беше да си облекчим кандидат-гимназиалната подготовка  - голямата част от работата по математика да се върши в училище, а по БЕЛ да работим извънредно. Силно се разочаровах като разбрах, че засилената подготовка представляла именно тези 2 часа СИП. Защото във всички училища разпределят часовете по ЗИП между БЕЛ и математика, така или иначе. Нещо повече - дори отбиха един час за английски.
Затова казах, че не може да се разчита на училищната подготовка. Може да съм била прекалено крайна и категорична, обаче това е истината - с 2 часа свръхподготовка не могат да се постигнат чудеса.

# 862
  • София
  • Мнения: 2 361
И при нас ЗИП-овете и СИП-овете бяха определени от училището. В началния курс бяха по математика и англ. език. Така децата имаха време за повече упражнения. След 4-ти кл. бяха по немски език и не си спомням дали по мат. или БЕЛ. newsm78 Но никога не са били по рисуване, спорт или музика. Искаха да им увеличат часовете по основните предмети, за да могат да усвоят материала.

# 863
  • Мнения: 478
В 5-ти и 6-ти клас ЗИП и СИП бяха само математика (в мат. паралелка сме), а в 7-ми един от тези часове ще дарят на БЕЛ. Доволна съм от решението. Класният (математика) обеща, че няма да решат нито една задача от състезателна математика тази година и всичкото време ще бъде за подготовка за матурата. Нямам повод да се съмнявам, че ще бъде така и съм спокойна. Нивото на класа по математика като цяло е доста добро. Казвам тези неща в подкрепа на твърдението, че основата от училище е най-важна. Всичко останало е допълнение.
А избързването с материала в школата въобще нищо не значи. Означава само, че са изпреварили вземането на материала в училище. Това не дава предимство по никакъв начин.
Що се отнася до Симеонов - в 5-ти клас не преминаваше на следващ материал, докато всички в курса не кажеха "взехме го в училище". Не мисля, че в 7-ми ще е по-различно и този случай на MAD65 е по-скоро случайност.

# 864
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 299

Що се отнася до Симеонов - в 5-ти клас не преминаваше на следващ материал, докато всички в курса не кажеха "взехме го в училище". Не мисля, че в 7-ми ще е по-различно и този случай на MAD65 е по-скоро случайност.
Точно това имах предвид. Върви в крак с училище. И в нашата група е питал какво са взели и докъде са с материала. Simple Smile

# 865
  • София
  • Мнения: 62 595
не знам, като са събрани деца от различни училища и различни учители, може едни да са в крак, други да изостават, трети да избързват. Учителите могат да си решават в някакви граници как да наместят материала.

# 866
  • Варна
  • Мнения: 4 295
А избързването с материала в школата въобще нищо не значи. Означава само, че са изпреварили вземането на материала в училище. Това не дава предимство по никакъв начин.

Дава едно съществено предимство .Например в часа след като е предаден някакъв материал да изкара детето по-лесно една 6 чка,защото вече му е натрупано и избистрено в главицата. Twisted Evil

# 867
  • София
  • Мнения: 4 349
Винаги ми е било СИП защо след като е свободноизбираем нямаш право да избор  ooooh!

# 868
  • София
  • Мнения: 3 291

Що се отнася до Симеонов - в 5-ти клас не преминаваше на следващ материал, докато всички в курса не кажеха "взехме го в училище". Не мисля, че в 7-ми ще е по-различно и този случай на MAD65 е по-скоро случайност.
Точно това имах предвид. Върви в крак с училище. И в нашата група е питал какво са взели и докъде са с материала. Simple Smile

И ако има деца, невзели още материала, какво правят?

# 869
  • Мнения: 1 064
С часовете по СИП понякога си допълват хорариумите на учителите, където не достига, за да задържат бройката. За съжаление когато парите командват парада, качеството остава на втори план.  Sad

Общи условия

Активация на акаунт