Добри школи за подготовка на кандидат - гимназист

  • 157 267
  • 905
  •   1
Отговори
# 840
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 301
В Междучасие при Симеонов не изпреварваха материала, вървяха като в училище, докато при Тодоров бяха напред по бел.

# 841
  • Мнения: 1 064
Извинете, но говорите, сякаш преподаването в училище е някакъв фактор. Не искам да обиждам никого, обаче ето личният ми опит: дъщеря ми винаги е била отличничка, беше една от двете пълни шестици на матурата по математика в града, учеше в едно от най-добрите средни училища, и все пак регулярният учебен процес нищо не й даде, най-малкото защото в класа са събрани деца на различно ниво и учителят се води горе-долу малко над средното. Ако детето е под това, получава, ако е над това, си губи времето.
Казвам го, за да не подценявате целенасочената подготовка и да не разчитате на училището.

# 842
  • София
  • Мнения: 62 595
За нас беше фактор, защото учителите в училище полагаха основата, която се надграждаше с допълнителна подготовка. С малки изключения, моите си минаваха съвсем нормално училищния материал, усвояваха го, и това им подложи добре за по-нататъшната работа. В противен случай щяха хем да чистят пропуски и грешки, хем да надграждат на нестабилна основа. Добрата работа в училище им осигури някаква допълнителна доза спокойствие да усвоят отгоре. Винаги имаше неща за доизкусуряване, и макар по математика примерно, в училище да бяха взели официално задачите от смеси и сплави, за работа и др. за втория модул, на практика децата ги усвоиха в почти пълна степен с допълнителната подготовка. Просто часовете в редовната програма не дава възможност за решаване на много задачи за втори модул, както и на ПИЗА, да не говорим за повече преразкази и писане на тези.

# 843
  • София
  • Мнения: 18 091
Извинете, но говорите, сякаш преподаването в училище е някакъв фактор. Не искам да обиждам никого, обаче ето личният ми опит: дъщеря ми винаги е била отличничка, беше една от двете пълни шестици на матурата по математика в града, учеше в едно от най-добрите средни училища, и все пак регулярният учебен процес нищо не й даде, най-малкото защото в класа са събрани деца на различно ниво и учителят се води горе-долу малко над средното. Ако детето е под това, получава, ако е над това, си губи времето.
Казвам го, за да не подценявате целенасочената подготовка и да не разчитате на училището.

Ми  разбира се, че е фактор. Ако не беше, децата защо да ходят на училище въобще? Има слаби учители, така е,  но има  и такива, които толкова много дават на учениците. Как смело заявявате, че  регулярният учебен процес не дава нищо. Ами на моето дете и на съучениците му дава. Целенасочената подготовка , за която говорите,  е ефективна само, ако се извършва над някаква минимална база. А последната децата имат именно от училище.

# 844
  • Мнения: 1 064
Виждам, че някои се обиждат, а не разбирам защо. Тук се споделя личен опит и няма лични нападки. Моят личен опит е такъв.
Моя близка помага на деца за кандидатстването и споделя, че с всяка година идват във все по-трагично положение и че не знаят елементарни неща, които би трябвало да бъдат усвоени още в 5 клас примерно. Обаче родителят казва - детето ми имаше шестица, не може да бъде, не е възможно да не е подготвено.

# 845
  • София
  • Мнения: 18 091
Няма за какво да се обиждам. Просто постовете ти са твърде обобщаващи. "Моя позната помага на деца в 12 клас ,а те не знаят неща от 5-ти клас ,   едно от най-добрите  средни училища.."Ако имаше малко конкретика, тогава щеше да е твоят личен опит.Така е едно голо обобщение.Има много места , в които нещата не изглеждат така. Как си представяш едно дете от СМГ примерно да каже, че регулярният учебен процес не му е дал нищо? Или едно дете от езикова, без значение коя? Ми истината е, че училището много е дало.. А кой какво е  поел - това е друга тема. Така е и при малките до 7 клас. Има учители, които въпреки отликите между  нивото на децата в класа, успяват да  дадат , ако не всичко, то поне достатъчно, за да надградиш нагоре с някаква форма на допълнителна подготовка - била тя самоподготовка, търсене на помощ от близки и познати, ходене на курсове или уроци.

# 846
  • Мнения: 1 064
Чак се върнах да видя дали не съм объркала темата, но не:

Моля да ми помогнете, трябва да запиша дъщеря ми на курсове за подготовка за кандидатстване след 7 клас, но не знам къде?

Какъв 12 клас, какви езикови гимназии, какво СМГ? Говорим за седмокласници!
По-напред съм дала конкретен съвет с конкретно име на школа за Пловдив. Ако някой се интересува, ще дам и подробности.
Но тук вече се обсъжда принципно има или няма нужда от допълнителна подготовка. Освен това моята конкретика не интересува никого, защото гледам, че повечето сте от София.

# 847
  • София
  • Мнения: 18 091
Тогава си оправете постовете... Peace В тях говорите за едно от най-добрите СРЕДНИ училища, в което е учило детето ви,  за МАТУРА по математика.   Та е повече от нормално човек да помисли, че или  сте объркали темата, или се базирате на наблюдения в средното образование. Peace

А и принципно нещата не се променят, за който и етап да говорим. Има много училища до 7 клас, учебният процес в които дава,  не всичко, но в никакъв случай   не и НИЩО.

Последна редакция: пн, 01 юли 2013, 23:12 от пенсионирана русалка

# 848
  • Мнения: 1 064
Явно пенсионираната русалка е била учителка  Laughing

Ами училището е средно - СОУ "Патриарх Евтимий". Приемът след 4 клас - с изпит (пардон, нямат право да правят изпити, нарича се "състезание"). Сформиране на специализирана паралелка по математика - 1 брой, по БЕЛ - 1 брой. Децата имат много висока успеваемост за града, но ... каква изненада, че и от двете специализирани паралелки се спукаха да ходят на допълнителна подготовка. И то - още от 6 клас.
Поправям си постовете - говоря не за МАТУРА, а за външно оценяване. В нашия град ги наричаме матури, какво да се прави...  Laughing

# 849
  • София
  • Мнения: 18 091
Не позна, не е била и никога няма да бъде учителка. Peace

# 850
  • София
  • Мнения: 62 595
Вече го писах и аз, и други хора - тези, които имат двоен хорариум часове по математика, не ходят на уроци по математика, обаче ходят на уроци по български. А някои се подсигуряват двойно, нищо че са от паралелка с математика, и пак си ходят на уроци. И не че училищната подготовка не им е дала, а те са решили да се подсигурят и да надградят. Просто не всички хора си признават. Лично познавам деца от СМГ, които в шести клас ходеха на школа по български, продължиха и в седми клас, но се явяваха на всички пробни изпити по математика в СМГ.

# 851
  • Мнения: 1 064
... тези, които имат двоен хорариум часове по математика...

Точно това беше разочарованието. Нямахме двоен хорариум. Така нареченото "допълнително" беше в рамките на утвърдените 3 часа СИП, които по усмотрение на училището бяха разпределени така: 2 часа математика, 1 час английски.

# 852
  • София
  • Мнения: 62 595
А ЗИП-овете какви бяха?

# 853
  • Мнения: 1 064
ЗИП - задължително избираема, СИП - свободно избираема.
Би следвало ЗИП да се посочва от училището, а СИП да се избира от родителя/ ученика. Но истината е, че и за СИП дават декларацията и казват: пишете точно това и това. Така третията ни час стана английски, абсолютно ненужно в 7 клас, може би са имали зор с хорариума на учителите по английски. Даже не може би, а защото.

# 854
  • София
  • Мнения: 752
В Междучасие при Симеонов не изпреварваха материала, вървяха като в училище, докато при Тодоров бяха напред по бел.
Школите карат по програма, учителите в училище също и би трябвало да вървят заедно, тъй като в крайна сметка става въпрос за един и същ материал. Добре е материалът първо в училище да се вземе през седмицата, а после на школата да се "надгради" в събота или неделя. При Симеонов беше така, при Михайлова по БЕЛ също беше така. Но нашите в училище приключиха с българския един месец по-рано и после само преговаряха. Точно както и в школата. По БЕЛ не е голям проблем, ако в школата изпреварят, но по математика... Sick Случи се веднъж при нас (то добре, че беше само веднъж Mr. Green), да не ви казвам, каква драма беше. Девойката се връща от школа и се тръшна веднага да съм я отписвала: нямало никаква полза, абсолютно нищо не разбрала. Този урок не го били взели още в училище, а Симеонов обяснил за 5 минути (поне според нея) основните неща и минал на трудните задачи. И тя през цялото време гледала "умно". После в къщи брат й се опитва нещо да й обяснява, пак не разбра. Та добре, че през седмицата в училище взеха въпросния урок и госпожата като обяснила, тя най-сетне схванала за какво иде реч. После сама си написа домашното за школата. Peace Та и аз да кажа: в никакъв случай не трябва да се подценява училищната подготовка. Naughty Няма ли я базата, върху какво ще се надстроява?

Последна редакция: вт, 02 юли 2013, 08:58 от mamamilk

Общи условия

Активация на акаунт