Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията!

  • 41 832
  • 468
  •   1
Отговори
# 435
А коя програма в Русе е по-добра-мисля, че там има два центъра на Даниела Бонева и на друга. При коя да идем?

# 436
  • Мнения: 212
Искам да попитам Оля дали метода на Дейвис или мултисензорния е по-добър и с по-видими резултати. Основното ми чудене е да ходим ли в Русе или да си продължим часовете при логопеда, който казва, че не може да предвиди колко време е необходимо за да има резултати и не се ангажира с никакви срокове.
Здравей Megi!
Метода Дейвис е вид мултисензорен метод и много подходящ при визуални деца. Хубаво на метода Дейвис е терапевтичната програма от няколко последователни дни.  Дали е подходящ за вас не ми е ясно понеже нямам идея за детето ти. Също е важно какво ти очакваш като резултат. НО понякога сама по себе си Дейвис корекцията не е достатъчна на някои деца. Особено ако детето има и езиков дефицит, друг род проблеми водещи до проблеми в научаването или  съпътстващи проблеми. Също се изисква огромно родителско постоянство след нея и типично съпровождане на детето. Ходенето на логопед е важно, ако той разбира  затрудненията при дислексията и програмата му е насочена към тях, а не просто упражнения насочени към проявите. При 30  последователни часа при логопед би трябвало пак да имате напредък.

# 437
  • Мнения: 212
Оля, помислих си дали съм се изразила добре и забравих да го поправя.

Та въпроса ми е - има ли център в София, такъв какъвто има в Русе (нещо чух, че има, ама кой ми го каза  newsm78 ). Определено имаме нужда от специалист, нали ние сме родители и така си говорим, кой какво чул и разбрал.
Привет Дороти!
 За съжаление надявам се в Русе да има, но незнам за такъв. Хората с които работим заедно са Асоциация Дислексия, работещи с метода Дейвис. Другия център там обявен за такъв не мисля че е център в истинския смисъл на думата. Ще обясня защо. Център означава място където можете да получите подкрепа и решение от различни специалисти, работещи в екип, определени специфични ресурси / човешки и материални/, които обслужват дете с дислексия или целия спектър на обучителни трудности. Това се опитваме да правим, сътрудничейки си с Асоциация Дислексия - Русе.
В София частично роля на център изпълнява столичния държавен логопедичен ц-р, би трябвало ресурсния център. Някои колеги които работят самостоятелно и имат комуникация помежду си. Като край мога да кажа, че в София, Русе, Варна или .... въобще БГ всеки родител се спасява поединично, а много често в училище дори не ни признават оценките на децата с дислексия. Да не казвам за подкрепата...За тези деца е изключително важно какво прави с тях ресурсния учител. Ето и вчера в предаването се спомена че трябват различни програми, както и Веселчето говори и знае какво се прави в САЩ според водещата силна страна на детето


# 438
  • Мнения: 59
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ

# 439
  • Мнения: 216
Честито Рождество Христово! Пожелавам на всички много любов, мир, здраве и успехи!
И весели празници!

# 440
  • Мнения: 75
На всичките семейства по случай Коледа пожелавам:
много здраве, любов, пари и много сбъднати мечти.
Щастливи деца, които да ви радват всеки ден,
истински приятели, които винаги да ви помагат!  Heart Eyes Hug

# 441
  • Мнения: 465
Весели празници  от мен и цялото ми семейство!
Пожелавам ви любов и хармония. Hug  bouquet

# 442
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Весели празници и от мен.

Моят син получи 3 комплекта Лего. Две малки и един голям. Поиска помощ от мен и аз отидох, зарязах си гостите . Точно както пишат в книгата - виждам го как се обърква и аз го помолих да прави сглобяването стъпка по стъпка по номера и той направи и трите комплекта тази вечер. Толкова много милото работи, а сега се радва на сглобените играчки.

# 443
  • Мнения: 216
Здравейте, мами!
Напоследък много не пиша, но ви чета  Simple Smile!

Точно преди празниците бяхме на прегледи в "Св. Никола". Имаме вече становище от лекарите, което е в общи линии специфични обучителни трудности от смесен тип, "основания за признаване на статут на дете със специални образователни потребности с индивидуализиране на подхода в рамките на общо-образователното училище и при ресурсно подпомагане, без да е необходимо преминаване на индивидуална програма на обучение" . И препоръка за работа с логопед "фокусирана върху изграждането на механизми за справяне с наличните обективни затруднения при писане и четене, както и оказване на емоционална подкрепа и поощряване към изява на усвоените знания".

Казаха ми, че е трябвало много по рано да отидем, за да му се помогне отрано. (Не, че нищо не сме правили, ама е по -добре всичко да се направи)
Мислех си, че ако не общувахме в интернет, можеше и да не разберем изобщо какво да правим. И може би да систематизираме и обясним стъпките, които да предприеме родител на дете с подобни трудности . И по- лесно и без притеснения родителите да се окопитват и да тръгват да помагат на детето си.

# 444
  • Мнения: 28
Весели празници на всички, изпълнени с радост, приятна ленност, много кулинарни изкушения и изненади! 
Flora1 извинявай за невежеството ми, но какво е "Св. Никола" център , институт? .... къде се намира? При кой специалист сте ходили там? Каква помощ оказват там? Тъй като пишеш: "Казаха ми, че е трябвало много по рано да отидем, за да му се помогне отрано." Сега какво са ви препоръчали да правите, за да му помогнете? Смятам, че предложението ти за систематизиране на стъпките, които трябва да предприемат родителите, за да помогнат на децата си е чудесно! Голямо е лутането, стресът и притеснението, не само от самите трудности, с които се сблъсква детето, но и от понякога противоречивата информация, която получава родитнеля от специалистите, от информацията в нета , приятели, доброжелатели. И така с тези толкова много и различни отговори на едно и също нещо, родителят трябва да намери правилния път, които ще е такъв според неговата лична преценка, и ще се надява, че не е сгрешил, и че е взел правилното решение. Така поне се чувствам аз...на няколко пъти тук се писа, че майките от този форум са против лекарствата, които изписват невролозите след ЕЕГ, на нашите деца. Е, аз също пиша в този форум , но не съм против лекарствата, и давам на моето това, което е изписала невроложката, защото считам че тя е по-опитна и компетентна от мен и може да прецени кое ще е подходящо за Пепи. Нали все пак за това ги водим при тях - специалистите, за да ни помогнат да се справим с проблемите, които имат децата ни. Надявам се да не греша и да съм намерила правилния път за мени и Пепи...само годините напред ще го покажат. Още веднъж весели и спокойни празници!

# 445
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
http://www.alexandrovska-hospital.org/show_page.php?menu_id=6&am … menu_order_id=230

Шуши пускам линк към това което питаш Флора. Ние там също сме диагностицирани за предучилищна, за училищна готовност. При нас не цитирам точно но е нещо от сорта - назад в психично отношение, незрялост е  диагнозата.

# 446
  • Мнения: 465
При Макс от самото начало 5-6 тата година си вървяха двете оценки-АДД и Дислексия.За Адд-то той е ползвал почти всички известни на маркета стимуланти.За Дислексията -нищо като медикамент.
Флора, когато имаш време обясни какви са конкретните стъпки по натам за Данчо.Има ли такава пригодена образователна  програма за тинейджъри.Ако покажеш тези изследвания ще получиш ли подкрепа и ресурс в училище?
Пиши за новото училище на Данчо. Hug  bouquet




# 447
  • Мнения: 216
Здравей, Шуши 4, наистина си права, лутането е голямо. Не само къде да отидеш, но и защо, а дали трябва, а и лекарствата - да или не... Между мнения на специалисти, на майки, на собствена преценка, на литературата, която намираме да прочетем...

"Св. Никола" е детската психиатрична клиника към медицинска академия. Ходи се с направление номер 7 от личния лекар. (Май като я наричаме само "Св. Никола" звучи по-малко плашещо  Wink  )
Взима се час по телефона за преглед, като първия преглед е безплатен - просто отиваш. После като преценят, че е добре да се направят по-подробни изследвания, си взимате час и отивате вече с направление номер 7. Прегледите са няколко и трябва да се ходи поне 3, 4 пъти. Правят се тестове от психолог и логопед. Лекарите са много мили и се държаха много окуражаващо, с лично отношение. 

Защо го заведох? Реших, че едно документирано мнение на специалисти може да ни бъде полезно. Надявам се да може да се ползваме от услугите на държавен логопед, защото иначе ни е непосилно скъпо. Както в много западни държави, така напоследък и у нас много се говори за интегрирано обучение на децата в училище, дори за специални програми за завършване на висше образование за деца с дислексия (като напр. дава им се право да бъдат изпитвани предимно устно и да не им се вземат предвид пунктуационните грешки при писмени работи)
Също ще ми е полезно, като се налага да обяснявам на учители и роднини, че не е мързелив или несериозен, а че има обективни трудности.

И аз като повечето тука се лутам в търсенето на информация и взимането на решение. Преди около месец ходихме до Нов Български Университет (НБУ). Хората бяха писали тука във форума, че си търсят деца с дислексия за някакво изследване (аз си помислих, че все ще има полза една среща със специалисти, най- малкото са хора, запознати с тези проблеми, но  се оказаха и много мили и внимателни). Накараха го отначало да чете, и да пише под диктовка , после да чете текст (на един апарат). Апаратът записва мястото на погледа на четящия върху текста и колко време се задържа на една дума. Обясниха ми, че се касае за проект на програма , която ще подпомага четенето и ще изговаря думите, които затрудняват четящия. От тях научих, че вече са успели да се преборят в техния университет за специално обучение за дислексици (не че съм с амбиции, но знам ли какво ще реши детето в бъдеще) Най-очарован беше, че му позволиха да си играе с едни много "интелигентни" кученца роботи, който усещаха като ги галят, изпълняваха команди, четяха специални карти. Едвам си тръгнахме.

По нататък ще напиша още за нашите лутания, а може и вие и накрая може да систематизираме и да обобщим нещо.

# 448
  • Мнения: 216
При Макс от самото начало 5-6 тата година си вървяха двете оценки-АДД и Дислексия.За Адд-то той е ползвал почти всички известни на маркета стимуланти.За Дислексията -нищо като медикамент.
Флора, когато имаш време обясни какви са конкретните стъпки по натам за Данчо.Има ли такава пригодена образователна  програма за тинейджъри.Ако покажеш тези изследвания ще получиш ли подкрепа и ресурс в училище?
Пиши за новото училище на Данчо. Hug  bouquet

Веселче,
все още тука няма никакви пригодени програми. Изследванията взехме точно преди празниците, и тепърва ще видим какво може да се направи. В училището има ресурсен, но на нас ни препоръчаха преди всичко работа с логопед. Иначе родителите са били в основата да се издейства ресурсен, но за логопед още не са се преборили. Директорката (иначе любезна жена) се държа за мене малко странно, като и обяснявах, че има обучителни трудности. Някак да не го говоря много това, заради детето ли, за какво ли, сякаш трябва да се срамувам ли, не разбрах???????
Това е в БЪлгария. Или на никого не му пука, или не знаят какво да правят, като се сблъскат с някакви по специални деца????

Последна редакция: сб, 27 дек 2008, 16:33 от Flora1

# 449
  • Мнения: 465
Флора,зарадва ме с информацията за Нов Български Универсиет.И искрено ви пожелавам Данчо да изпита радостта на студентството.А този програмен продукт за Ейпъл компютри ли е?Питам ,защото при Макс точно такъв вид програма беше разковничето на развитието му.Той можеше интерактивно да "чете" уроците си.Дано повече деца с Д-я са се включили в това изследване ,за да има по-голяма гъвкавост на базата данни.Това кученце е на Ейпъл.
Мисля, че сте стъпили с Данчо на здрава почва.Успехи и кураж ви желая.

Общи условия

Активация на акаунт