Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията!

  • 41 837
  • 468
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 28
Благодаря на всички за бързите отговори  bouquet
А като отиват в тази психиатрична клиника водят ли ги на отчет? Не знам дали се изразявам правилно, мисълта ми е дали после като трябва да си изкарват бележка от психото, за работа или кандидатстване, няма ли да имат проблеми?? Смисъл да пише, че са с диагноза едикаква си и това да стане предпоставка за нежеланието на работодателите да ги наемат newsm78.  Не знам дали опасенията са ми оправдани , но това е първото за което се сещам като прочетох , че "Св. Никола" е психиатрична клиника Thinking
А кога се отива там, в края на предучилищната или по-рано? Пепи сега е предучилищна и ако сега му е времето да отиваме ...За НБУ си права, имат много програми и са отворени към различните и се опитват да следват световните тенденции. Имат много амбициозни проекти и дано да ги осъществят докато нашите деца порастнат, за да могат да се възползват от тях. Но дори и сега се прави много за дислектиците в университета. Има дислектици на водещи позиции, има улеснен прием на кандидатстуденти с дислексия и разбиране от страна на преподавателите. Важното е да "оцелеем" до тогава, защото в училище от първи до дванайсти клас е големия зор и неразбиране на проблема.

# 451
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Шуши - и аз това съм питала други мами, но те ми твърдят, че няма проблем - например, аз Мишо го виждам като отличен шофьор та и за там искат "чисто досие"  Joy - Там изследват и за училищна готовност и съвсем деца дето се казва, че нищо им няма и генийчета минават оттам да видят родителите дали имат готовност.

# 452
  • Мнения: 216
Флора,зарадва ме с информацията за Нов Български Универсиет.И искрено ви пожелавам Данчо да изпита радостта на студентството.А този програмен продукт за Ейпъл компютри ли е?Питам ,защото при Макс точно такъв вид програма беше разковничето на развитието му.Той можеше интерактивно да "чете" уроците си.Дано повече деца с Д-я са се включили в това изследване ,за да има по-голяма гъвкавост на базата данни.Това кученце е на Ейпъл.
Мисля, че сте стъпили с Данчо на здрава почва.Успехи и кураж ви желая.

Веселче, вероятно става въпрос за същата програма. Това, което знам е, че  вече съществува в други страни. Но хората от НБУ малко се притесняваха да се ангажират с обещание кога ще е готово. Май все още са на етап събиране на информация. Но от сърце им пожелавам успех!

Шуши 4 ,
Навремето, когато Данчо ходеше на логопед във втори клас, логопедката си говори с мене и каза, че ще е добре да отидем на преглед на "4 км". Че там ще му направят тестове, изследвания при невролог, може да му изпишат лекарства, като пирамем, който е съвсем безобиден, и се пие и от студентите по време на сесия. За мен беше малко тежко да приема тези съвети... Затова си мисля, че начина по който се говори с родителите, трябва да е много специален и внимателен. Споделих това с майката на едно дете, което също ходеше като нас при логопедката (общо бяха 4 деца от класа) и тя ми каза същите неща - че ще го запишат в тази психиатрична клиника като пациент и това ще му остане за цял живот. И не го заведох.
От линка който даде Дороти виждам, че "Св. Никола" е създадена 1997 г., заради изисквания на европейския съюз (Данчо е бил на 2 год. Simple Smile  )
Мисля, че не ги водят на отчет, знам ли. Поне отношението беше, че искат да помогнат. Абе за всеки случай е добре някой да попита. Аз не се сетих.
По- късно Матанова ни прати на невролог и ни изписаха пирамем и съм му давала за кратко, но и аз като Дороти съм повече против лекарствата.

Иначе и на мен ми обясниха, че е свързано с незрялост на мозъка. Аз казах, на лекарката, че думата незрялост ми звучи обнадеждаващо, защото когато нещо е незряло, значи би трябвало един ден да узрее.
Каза, че е много важно да работи с логопед, защото е нужно не само да му се обяснява материала и да се помага на подготовката в училище, но и да се изградят компенсаторни методи за справяне с трудните за него действия.

# 453
  • Мнения: 620
Здравейте всички, Честита коледа и Весели предстоящи празници!
Извинявам се за нахълтването..Наскоро пътувах със самолет на WizzAir и се зачетох в тяхното списание, та там имаше една рекламка на очила за хора с дислексия и се сетих за вашата темичка. Доколкото разбрах очилата са с цветни стъкла, като цветът се подбира индивидуално за всеки човек и уж четенето през цветно стъкло помагало на хората с дислексия да четат ...Чували ли сте за това чудо? Ако сте и сте го обсъждали вече - сори, ако не - ще намеря статийката да ви дам повече инфо. 

# 454
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Nastasja търси и пускай – не сме обсъждали това.

# 455
  • Мнения: 12
здравейте. Първо Честита Коледа на всички! И много щастлива и успешна Нова година!

тов за "цветните" очила съм го срещала в нета, има общо с четенето и се нарича някакъв синдром - мисля беше Айрин или Арлин, нещо такова. Сега нямам много време да ровя, не знам дали има нещо на български по темата. Ако открия, ще пусна линк.

Лек и спорен последен работен ден, а на децата - весел аваканция

# 456
  • Мнения: 12
Ето какво открих: http://irlen.com/index.php

Само че е на английски, ако някой има време и възможност да го прочете и преразкаже, ще е от полза.

# 457
  • Мнения: 28
Здравейте и от мен, това за цветовете аз го разбрах в Русе, показаха ми едни линийки специално разработени за хора с дислексия в различни цветове, които подпомагат четенето. Те сами си избират цвета, с който им е по-лесно да четат. С линийката следят и редовете. Поръчват ги от Англия, тук не съм виждала такива. Освен това имат и едни гумени приспособления, които се надяват на моливите и химикалките, които държат в правилна позиция пръстите при рисуване и писане, което подобрява почерка и се избягва неправилното държане на молива и химикала. Който ще ходи скоро там може да му поръчаме да вземе. Аз тогава купих само 2 гумени приспособления.
Имам питане - казаха ми /не знам дали е вярно, надявам се вие да ми кажете ако знаете/ , че ако децата са на ресурсно подпомагане не получават същата диплома като тези които не са, т.е. там пише че са на ресурсно подпомагане и не навсякъде им признават оценките от дипломата Tired. Ако някой знае нека пише...дано да не е вярно, защото ако е, това означава, че се опорочава целия смисъл на ресурсното подпомагане, и ползата от него ще е нулев за децата ни, ако не получават диплома като всички останали #Cussing out

# 458
  • Мнения: 12
shushi_4, това за ресурсното и на мен така ми бяха казали. това беше една от причините да откажа рес.учител за моето дете. Една позната с по-голям син на ресурсно подпомагане каза, че по предметите, по които има рес.учител /за него това бяха бълг., историа, май и география, не помня/ няма оценка с цифри, а само с думи. Някой ако е по-наясно, ще е добре да ни обясни.

# 459
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Шуши – НЕ е така.

Моето е на ресурсно подпомагане, но покрива държавния стандарт и затова оценките са му количествени – с една дума 2, 3 …….и т.н. но в същото време си минава в следващ в клас.

Дори и да не е с ресурсен, пак може да е с качествени оценки – добър, мн.добре и т.н. Тези деца учат до 8 клас след това, ако искат да продължат задължително по държавния стандарт образованието си или в професионални училища, където е предвидено такова образование.

# 460
  • Мнения: 75
Мами, искам да ви попитам относно ресурсния учител - как практикува всъщност той? Идеята е, че стои в час с детето ли? Той ли го изпитва? Тъй като синът ми е на 6 (извинявам се пред тези, които вече знаят възрастта му), тепърва ще ни предстои най-вероятно работа с такъв преподавател и искам да получа всякаква информация. Благодаря предварително!   bouquet

# 461
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
elvy_1983 в подфорума интеграция има голяма тема за Ресурсен учител. Просто ресурсните постъпват по различен начин и всяка мама е разказала как е при тях.

# 462
  • Мнения: 28
мами отговорих си на въпроса, говорих с една логопедка и тя ми каза, че тези които са на индивидуален план и с ресурсен учител те не получават нормална диплома а сертификати за отделните класове, и че на тях пише, че са по индивидуален план на обучение с ресурсно подпомагане. И понеже не покриват образователните изискванията затова получават само сертификати. Докато тези, които са на ресурсно подпомагане си получават нормални оценки и дипломи. Каза ми че има няколко вида ресурсна помощ в клас, в занимчалнята или след часовете. Има го и другия вариант докато децата са на физическо или рисуване , ресурната да го взима и да работи с него. Каза, че децата, които са на индивидуален план трябва да са само дечица с тежки нарушения и не би трябвало нашите да са на такъв - те са за ресурсно подпомагане, тъй като с малко помощ те могат да покрият изискванията на образователното министерство.

# 463
  • Мнения: 75
elvy_1983 в подфорума интеграция има голяма тема за Ресурсен учител. Просто ресурсните постъпват по различен начин и всяка мама е разказала как е при тях.
Много ти благодаря!  Hug

# 464
  • Мнения: 212
Привет!
Пиша по повод на двата  въпроса,които обсъждате последно в темата.
За ресурсното подпомагане - една голяма тема, много пъти дискутирана във форума. Идеята на ресурсното подпомагане е да е в полза на детето и именно вие родителите трябва да изисквате това право за децата си, както и да контролирате как се осъществява ресурсната помощ, специфична и правилно насочена подкрепа, специално оборудване и пособия не само на документално ниво. Ако в резултат на нея то покрива ДОИ за даден клас/ниво се оценява с количествените оценки, ако не може завършва с качествени. На всяко дете с ресурсен учител се прави индивидуална програма за обучение, която трябва да е съобразена с неговите специални потребности и силни страни, които се явяват компенсаторни в много случаи.

Цветните филтри или линии за четене са специално приспособление, подпомагащо четенето главно при Irlen синдром, което още се обяснява като визуална дислексия, ХА със или без ДВ, аутистичен спектър. Често при особености в развитието от този тип става въпрос за специфичен начин на преработка на зрителната информация и свръх чувствителност към светлинния спектър. При много деца е важно да се ползват, защото с тяхна помощ се редуцира фона на който се чете/знаете опцията при някои сайтове в които се променя фона/. Понякога неподходящ той им пречи прекалено на фокусирането. Това може да е бялата хартия на тетрадки и учебници или гланцираните страници. Линиите вече са достъпни и у нас, както и множество специфични приспособления за финно - моторно захващане.
 
Пожелавам на вас и децата ни да е един прекрасен празничен ден изпълнен с вълнение и очакване на ново начало, Нова година, нови хора разбиращи и съдействащи на децата тук... които всъщност променят много от нас и хората около нас!

Общи условия

Активация на акаунт