Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията!

  • 41 848
  • 468
  •   1
Отговори
# 405
  • Варна
  • Мнения: 148
В полза на статистиката: засичат им скорост на четене- Иво е три пъти по- бавен. Правя си проста сметка- 3 пъти по- бавно прочита условията и като се прибави и време за да го проумее, резултата е 3ка на контролно по български, на което може да изкара и по- висока оценка. Затова на запад на дислексиците им дават повече време за тестовете.

Прави ми впечатление следното- не се сеща от къде може да погледне и да си помогне като забрави (или просто незнае) нещо. Давам му да ползва всякакви помощни материали- пише си на листче примерно- по- голямо: +, пъти по- голямо:*, но като дойде момента не се сеща да го погледне и да си помогне.

Още нещо- по Човек и общество трябва да разказва урока (че им дава писмено да го разказват като контролно). Стигаме до момента в който трябва да каже, че западна България остава свободна. Ей тази дума не му идва и това е- то не беше "останала пуста", "останала чиста", "останала празна".

И друго- по английски по- лесно (пак силно казано) запомня дългите думи.  newsm78

# 406
Моята повече от всички останали предмети обича английския, може би заради учителя-той много интелигентен, млад и готин и се държи прекрасно с тях. Тя в къщи непрекъснато пее песнички на английски и даже понякога ни говори с английски думи. Даже онзи ден на тържеството забелязах, че българската песен не я знаеше толкова добре, колкото английската. Пак искам да помоля някой да ми даде телефон на лекар, който може да ми приготви есенциите на д-р Бах.

# 407
  • Мнения: 465
Rintinty,Megi-замислихте ме с лесното запаметяване на английски думи.Може би защото го правят автоматично.Или отлагат тази информация  на "по-лесно "за достигане място.Макс пък 'прихващаше' моите български думи по същия  бърз начин.
А вие тренирали ли сте у дома как да си помагат децата в училище.Целия този процес с листчетата да бъде така да се каже отработен предварително.
Тук не само че времето за тестовете са по-дълги, но и можеш гласово да получиш условията на тестовете.Обаче строго се следи поставените в индивидуалния учебен план задачи за триместъра да бъдат изпълнени от детето.И родителят е главният дисциплиниращ.Строго е доста.
Ринти,да ти е здраво и весело бебчето .И да те слушат и глезат всичките ти мъже  bouquet

# 408
  • Мнения: 263
Здравейте, момичета! И аз имам нужда от съвет. Майка ми е начална учителка и в момента преподава на 1-ви клас. В класа си има детенце, което видимо има затруднения с усвояването на буквите, четене, писане на диктовка и т.н. Майка ми ми разказва почти всеки ден за него. Казва, че е много умен, буден, бързо разбира всякакви ежедневни ситуации, с математиката засега е добре, но положението при писането и четенето е много тежко. Майката на детето реагира по-скоро отрицателно, твърди че го мързи, няма желание и т.н. Майка ми я е посъветвала да го заведе при училищния логопед. Логопедката е казала, че детето няма никакъв "фонетичен слух", но реално не е дала възможни решения на въпроса. Посъветвайте майка ми как да постъпи, накъде да насочи майката на детето и най-вече по какъв начин да й обясни, че не става дума за мързел и нежелание и детето има нужда от специално внимание. В класа са 28 деца и е ясно, че то има нужда от допълнителни занимания. Благодаря ви предварително за помощта.

# 409
  • Мнения: 75
Hris4o, синът ми, за който писах по-рано е абсолютно същото дете и смятам, че такива деца си се нуждаят чисто и просто от ресурсен учител и нищо повече. Най-вероятно моят син ще работи с такъв като тръгнем първолаци. Въпреки че нашата логопедка вдигна ръце от моя Светльо.... та не знам дали и ресурсния учител един ден няма да бръмне...  Crazy Mr. Green

# 410
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Това което аз правя, работи се сутрин в училище  с всички деца. После взимам моето и идва учителка в къщи - пишат домашните.


Започва вече да разказва по материала - е задават му се въпроси, ама напредваме.


 Hris4o - понеже искаш съвети. Детето задължително да седи на първия чин, ако види че се разсейва, а това е нормално, да мине да го побутне, да го пагали, да го насочи, .................... те учителите по знаят. Общо взето знам също че и не трябва да се пресира, да му каже че иска да му помогне.
Нашата учителка също в къщи разказва за моето дете, дори го взе един ден да го запознае с брат си - той беше наблизо.

Съвети има много. Да му даде или направи два листа или картончета. Единя на реда да се сложи втория на буквата и така да го мести и го кара да изброява буквите. Сега да изброява после ще започне да чете цели думи по същия начин.

Тази книга на Робин Темпъл, дано я преиздадат - там има много съвети. 

Има и много неоправни родители и тези думи - мързи го, не учи много деца са съсипани. Майка ти да говори с логопедката на училището да поеме детето. Те имат малко като лимит деца и отделно трябва да си плащаме, а мин 15 лв такса на урок са си множко.

# 411
  • Мнения: 59
rintinty, добре дошла в отбора  Simple Smile
Тази вечер повтаряхме с Яна като откачени следното изречение *Мъжките и женските шишарки са на отделни растения*. Не можа и не можа, поне 20 пъти го повтаряхме. Стига до шишарките и край! - на отделни листа били, на различни места на растението били, но никога не и на отделни растения. Най-накрая го каза,но голям зор беше... Така е всеки божи път и то зацикля на някакви съвсем елементарни изречения, просто като зацикли някъде и край - няма и няма...
Лично аз не мога да си го обясня, защото и картинки й правя, и обяснения й прилагам. Не е от това,че не го разбира, ама просто си е нещо като зацикляне, не знам ...  newsm78

# 412
Много благодаря за телефона. Да видим дали ще помогнат тези есенции. Ние отскоро ходим 2 пъти седмично при логопед, за всеки сеанс плащаме по 20 лева. Да видим какво ще излезе. Много се колебая за Русе, но може би ще го оставим за пролетната ваканция.

# 413
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
  Оля ако може да се включи и да ни обясни, май вече и в София има решаване на проблема.

# 414
  • Варна
  • Мнения: 148
Rintinty,Megi-замислихте ме с лесното запаметяване на английски думи.
Ринти,да ти е здраво и весело бебчето .И да те слушат и глезат всичките ти мъже  bouquet
При нас не е лесно запомнянето, а точно обратното, но имам впредвид, че примерно от всички животни запомни elephant, а лъва- не. Като цяло няма дума която да мога да кажа, че знае.

Благодаря за поздравленията. Бебо спи и мога малко да ви почета.

# 415
  • Мнения: 212
  Оля ако може да се включи и да ни обясни, май вече и в София има решаване на проблема.
Привет на всички!
Аз  ви чета често в темата за дислексия и ХАДВ. Моето дете вече е доста пораснало и малко се измества от обичайните теми тук, но ако някой се интересува мога да споделя за аспектите на напредъка. Също да разкажа и разговаряме за това, което ви интересува . Имам идеи които може да обсъдим и биха били в огромна полза за всички деца, които не успяват да учат според очакванията в училище. За конкретното питане не ми става съвсем ясно какво Dorothy моли. Може да ме насочиш по-конкретно.
Чудесно настроение преди Коледа на всички и слушкайте, че ... може и да има подаръци!:lol:

# 416
Не ние не сме тренирали тестовете в къщи, но аз я оставям и тя работи сама, като от време на време/на всеки 3 минути/ме вика, за да ми покаже какво е направила. В къщи успява да се концентрира много повече отколкото в клас. На всичко отгоре някакво момче в междучасието й се подигравало как пише-много се ядосах. Досега не е имало 1 случай, когато да си обуе чорапогащника правилно, въпреки че всяка сутрин повтарям двата ръба са отзад. За блузите работата е същата, но там има повече успешни опити.

# 417
Искам да попитам Оля дали метода на Дейвис или мултисензорния е по-добър и с по-видими резултати. Основното ми чудене е да ходим ли в Русе или да си продължим часовете при логопеда, който казва, че не може да предвиди колко време е необходимо за да има резултати и не се ангажира с никакви срокове.

# 418
  • София
  • Мнения: 4 412
В "Часът на мама" говорят в момента за дислексията.

Гости бяха проф Матанова, Милена /майка на дете с дислексия/ и Жасмина Иванова, обучител. Говореха и за проекта "Ателието на Леонардо", не знам дали сте го споменавали - http://news.sagabg.net/btk-grup-i-nacionalniyat-centr-po-disleksiya-preds.html.

проф. Матанова говореше за диагностиката преди децата да тръгнат в първи клас - предпоставки са прохождане след 1,3 год. , късно проговаряне, проблеми с финната моторика, проблеми с ориентацията, трудно ориентиране на водеща ръка.

Последна редакция: пт, 19 дек 2008, 20:24 от TanyaMG

# 419
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Оля, помислих си дали съм се изразила добре и забравих да го поправя.

Та въпроса ми е - има ли център в София, такъв какъвто има в Русе (нещо чух, че има, ама кой ми го каза  newsm78 ). Определено имаме нужда от специалист, нали ние сме родители и така си говорим, кой какво чул и разбрал. Дори ми беше неудобно аз да пусна темата. Радвам се че се включи.


Таня благодаря, сега ще добавя твоя линк в първия пост.   bouquet.

Ще пусна тук и в началото на темата и линк към днешното предаване на Часът на мама. Аз не успях да го гледам отначало.


Вече са го качили  http://btv.bg/videos/broadcast_video.pcgi?section_id=209&video_id=9238

http://www.btv.bg/videos/broadcast_video.pcgi?

Последна редакция: сб, 20 дек 2008, 19:50 от (х) Dorothy

Общи условия

Активация на акаунт