Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 3 328
Изчетох темата с интерес, защото съм, така да се каже, от двете страни на барикадата. И тъкмо да постна абсолютно съгласие с последните изречения на Чесън, след тях - постинг на Как`Сийка. Напълно подкрепям написаното и от двете.
И все пак...През целия си 12-годишен стаж като държавен служител /само/ съм гонила от работното си място човек само веднъж. Защото дойде за съвет, но с лъжа, опита се да ме подведе. Посочих му вратата без думи и без колебание.
Когато съм била в ролята на клиент на администрацията, във всички случаи съм успявала с усмивка и добра мотивировка. Няма говедо, което да устои на тези неща. Ако опита все пак, има началник, който не устоява.
А за пощите /имаше и за тях писано по-горе/ - наскоро имах кратка схватка с един пощенски клон в центъра на Големото село. Няма табелка за работно време на външната врата, няма и вътре - на вратата към съответния салон, който аз съм си позволила да посетя в 13 ч. Има обаче млад левент-охрана, който току що беше оставил майка с бебе на ръце да чака - да изтечала 30-минутната почивка на служителките от салона. Опънах се аз - къде я пише почивката. Вътре, на самото гише, ми отговори левентът. А аз как да прочета, казвам, като нямам достъп до гишето? Вдига рамене. В прав текст му казах, че силно ще съжалява и той, и началниците му, и на въпроса дали го плаша, кимнах утвърдително. И оттам - право връз закона и телефона. Оказа се, че в сайта на Български пощи АД има публикувано работното време на всички клонове в страната /на всяка служба поотделно/. И точно този клон, и точно тази служба, дето искаше да почива, нямаха обявена обедна почивка. Оттам насетне разговорите с Инспектората на Пощите и с Комисията за защита на потребителите беше само въпрос на минути. На следващия ден, след като инспектор ме беше търсил настойчиво по телефона, все пак успял да се свърже с мен лично /както сам пожела/, ми докладва за извършената проверка, поднесе ми извинение от името на ръководството на Пощите, и ми благодари за своевременно подадения сигнал - щял да им бъде повод да правят внезапни и по-чести проверки  Grinning Същия ден минах покрай съответния пощенски клон, охранителят ме изгледа като препикан, а вече наличната още на входа табелка с работното време /без тъй желаната почивка/ зарадва очите ми и стопли сърцето ми  Mr. Green

# 61
  • Мнения: 2 237
borisfx, аз пък съм обратен случай.Само мъже се заяждат с мен и се държат от грубо по-грубо.А всеки ден ходя по разни институции.не мога да кажа че съм грозна,имам си всичко,и хубави.......очи си имам,  Simple Smile    обаче се заяждат мамка им.
Преди време,в НАП един като ми се разкрещя,ама пред всички.А аз най-културно си подавах документите.Какви били сега тия документи,пък за какво ги подавам и т.н.Аз му обяснявам пак със спокоен тон,а тоя като ми кресна "Млъкни бе ! Какво ми се заобяснявала !"
Абе к..ре,нали ти ме питаш,пък сега що обяснявам ! Да не говорим пък че изобщо не се казвам "бе" а си имам име.Ама нейсе.Нищо не направих.Защото чистосърдечно си признавам че съм от ония патки като от опашката.......Чуствителен и притеснителен човек съм и предпочитам да си мълча,но да не влизам в конфликт с никого,пък дори и той да не е прав.
По този повод дори бях изгонена от една служителка,защото тя не искала да се разправя с мен,а със шефа ми.Аз не съм била никаква в тая фирма.А как тогава имам пълномощно като не съм никаква,се пита в задачата.Ама ме изгони и това е.
Това обаче беше в периода когато току-що се бях върнала на работа и в главата ми беше каша от марки бебешки пюрета,памперси и т.н.
Скоро обаче не съм била "навиквана" от служители,явно съм се поотракала вече Simple Smile

Наистина е крайно време такива хора да разберат че са там за да ни обслужват и да са ни в помощ,а не да си правят каквото искат и да ни обиждат.

# 62
  • Мнения: 524
Браво, Каримма, много се радвам на хора, като теб.

# 63
  • Мнения: 25 674
И друго ми прави впечатление - колкото е по-некомпетентен даден служител, толкова по-нагло и грубо се държи с клиентите. А тези, които могат да си вършат работата бързо и компетентно, са все учтиви и любезни. На какво се дължи, не знам, но е факт, който отдавна ми прави впечатление.  Laughing

# 64
  • Стара Загора
  • Мнения: 72
И какъв е крайният резултат от репчене?
Отдавна съм им фанала цаката на чиновници и данъчни служители.
Тихо, кротко, моля, обяснете ми, аз съм смотана, бихте ли ми показали, благодаря за отделеното време, ще ми съдействате ли.. И постигам, каквото съм намислила.
....
Права си. Обаче защо като ходя да си купувам хляб, примерно, продавачките са вежливи с мен, независимо дали им се усмихвам или не. Щото преди не толкова много години да си купиш хляб, пак не беше хубаво да се репчиш много много.

# 65
  • София
  • Мнения: 3 328
Браво, Каримма, много се радвам на хора, като теб.
Peace
И друго ми прави впечатление - колкото е по-некомпетентен даден служител, толкова по-нагло и грубо се държи с клиентите. А тези, които могат да си вършат работата бързо и компетентно, са все учтиви и любезни. На какво се дължи, не знам, но е факт, който отдавна ми прави впечатление.  Laughing
Диалектика, ма, Как`Сийке, диалектика - количествените натрупвания водят до качествени промени  Joy Joy

# 66
  • Мнения: 2 292
И друго ми прави впечатление - колкото е по-некомпетентен даден служител, толкова по-нагло и грубо се държи с клиентите. А тези, които могат да си вършат работата бързо и компетентно, са все учтиви и любезни. На какво се дължи, не знам, но е факт, който отдавна ми прави впечатление.  Laughing

zащото са ги zатрупали с работа и нямат намерение да си губят времето с глупости, zа да остават след раб. време да доработват. А на некадърниците не са дали друго, освен да седят на гишето и да се мислят zа велики ...

# 67
  • Мнения: 6 206
Имаше тема наскоро какви овце сме и сме точно такива.
Както и тогава съм писала - никога не разрешавам някой да ми се държи така. Не е трябвало да оставяш случая без последствия, просто не е трябвало. На момента жалба, среща с началника й, ако трябва и с неговия началник...
Че аз съм ходила в Районното след като ме спряха полицаи и се държаха непочтително с мен. Разбира се, че ще отида, говорих с началника им, човека беше разбран и ми се извини от тяхно име. Дали им е направил проблем не знам. Но никога няма да престана да изисквам отношение.
Иначе няма да се оправим никога.
Наскоро си вадих паспорт, разписах се на мястото за ЕГН и ме върнаха наново  Crazy, но беше любезна жената, въпреки всичко й направих забележка, че трябва да пояснява по-точно, защото сега ще ми загуби още 15 минути да попълвам документите, въпреки че опашка не чаках. И за мен проблемът е в нея, след като знае, че полетата са толкова близо, е длъжна да внимава и обяснява. Това й е работата и това е професионализъм. Веднъж отишла там, не трябва да имам никакви грижи. За съжаление много малко хора са с култура на обслужване.
Пусни жалба и искай отговор. Тази жена не е за там, леле, пък да ми затвори гишето 15 минути по-рано.

# 68
  • Мнения: 4 195
Каспър що обиждаш овцете, кво са ти направили животинките, млекце дават Rolling Eyes
по темата - ако всички са като теб, народа ни ще го бъде, не знам дали съм ти го казвала, не само по тази тема имаш умни мисли Peace

# 69
  • Мнения: 3 423
Да кажа и аз нещо като действащ в момента държавен служител. Значи аз самия се отнасям изключително културно и възпитано към гражданите особено към гражданките и особено ако са по-така.... засукани с големи, хубави ......очи  Grinning  вас.
Изглежда, че си пълен непрофесионалист,
щом като се влияеш от субективни фактори.

# 70
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Гледам тук давате съвети за жалби и оплаквания.
Наскоро(онзи ден) имах подобен случай. Подавам декларация за детски, но болничните не мога да ги знам предварително, а ми обясни служителката, че когато подавам декларацията ще ми каже сумите. Отивам в 12,05ч. и чакам 5мин някой да се появи. Всички си говорят за почивката, а тя започва в 12,30ч и е до 13ч. Започвам да смятам аз там на място, защото без болничните не можах да си подготвя сметките месец по месец и общо предварително. В 12,20ч. ми заявяват, че е време за почивка и трябва да заключат. Аз казах - имате още 10 мин и ще ме чакате. Следва постоянно дуднене как тя била от 9ч. на работа и имала право да почива. Добре де, не й оспорвам правата, но междувременно обърках сметките и трябваше да започна отново. Питам следобед до колко са, а тя ми отговаря, че са до 17,30, но да не съм дойдела в 17,15ч., че било късно. Отговорих, че ще дойда в 17,20ч и ще ми приеме документите без повече разправии.
Какво трябваше да направя. Можех да си ги подам още в 12,30ч, но постоянното й мърморене ме разконцентрира и сгреших. И защо, по дяволите, не ми казаха предварително сумата за болничните и всичко щеше да е ок?

# 71
  • София
  • Мнения: 2 623
Момичета, бясна съм, но утре ще пиша  #Cussing out #2gunfire
Такъв овчи народ няма другаде по света  #Cussing out
Карима - ЕВАЛА мацка - от утре ще мина по твоя път и
жална им майка на тези некадърници !!!

# 72
  • София
  • Мнения: 2 623
Вчера отивам в пощата да си взема една пратка, а вътре обстановката беше взривоопасна. Беше към 18.10, охраната не пускаше хора дошли да си платят сметките за ток и вода, защото салона бил до 18.00, а на врата и в Интернет изришно пише, че работят до 19.00 часа. Няма да коментирам кой е прав - то е ясно. Крясъците огласяха цялата поща. Аз обаче бях за другия салон - колетния, който работи до 19.00 часа. Нареждам се на опашката и чакам чинно - пред мен госпожата беше с 30-тина препоръчани писма Simple Smile Както си чакам започвам да следя служителката на другото гише, а опашката ми вярвайте растеше всяка минута. Там момиче пускаше 20-тина препоръчани писма и искаше фактура за тях, както и за касова бележка издадена преди няколко дни и която има давност. Първо тази "служителка" за първи път виждаше клавишите на клавиатурата - средно на писмо се бавеше около 3-4 минути, защото всяка буква я търсеше доста дълго време. Накрая след около 30 минути, момичето видимо изнервено /аз не по-малко от гротеската която видях/ попита все пак ще й бъде ли издадена фактура. След около 10 минутно взиране в екрана, в клавиатурата, по тавана и къде ли не, тази особа отговори " Няма да ви издам фактура днес, защото съм нова и не знам как"  #Crazy Момичето притеснено и изнервено й каза, че ако не й бъде издадена фактура днес, утре ще бъде късно, защото касовата бележка има давност. Особата й се развика да се дръпне от касата, защото заради нейните претенции била станала такава огромна опашка  #Crazy #Crazy #Crazy Тук вече не издържах и с най-равния тон който съществува я попитах, след като си няма понятие от работата и след като за първи път вижда компютър какво изобщо търси там ? Кой малоумник я е оставил и поставил на това работно място  /в колетно ако не знаете са нужни качества и най-вече компютърна грамотност, която тази жена очевадно нямаше / Shocked Оттам се обади колежката й в защита - лелка, заради която преди 2 седмици платих такса за колет, който търсих още във Вторник, тя ми каза, че за мен няма колет, а в Петък вече ме очакваше глоба от 1.20 защото колета си седял там от Понеделник  Shocked Подхванах я и нея вече видимо изнервена, че заради нейното недоглеждане аз съм платила глоба, но да знае, че всичко е описано в тетрадката с пратките и ще си търся правата до край. тази жена без да ме изслуша изпадна в нервна криза как така аз ще я обвинявам без вина, тя била служител от 'найсе години и съм нямала право да я мисля за некомпетентна. Тук вече едвам се сдържах, но противно на всичко цялата опашка скочи в защита на двете "служителки" и направо не ни позволиха да кажем и дума. Обстановката беше ужасна. И аз и момичето се почуствахме сякаш сме някакви престъпници дошли да оберат колетното , а не нормални хора търсещи правата си. Дори една госпожа зад мен има наглостта да ми каже в очите, че днес не съм си пила хапчетата явно  #Crazy #Crazy #Crazy ИЗУМЯХ НАПЪЛНО  Shocked
На тръгване, грабвайки си колета се обърнах и казах на всички:
" Вие сте едно огромно стадо овце и заслужавате да ви обслужват така ! "
От безсилие навън се разревах - беше ужасно  Cry
Ами това е !
Сега съм написала жалба, ще настоявам и за проверка на случая. Няма да оставя нещата така най-малкото заради обидата, която понесох в следствие на всичко това  Wink

# 73
  • София
  • Мнения: 3 328
Какво стана, Джул?

# 74
  • Мнения: 165
Здравейте на всички!
Аз съм от другата страна на барикадата. Държавен служител съм. Никога не съм си позволявала да нагрубявам клиенти или пък да им затварям вратата. Това което прочетох в темата, направо ме ужаси. И затова (тъй като съм добро момиче) ще кажа на всички няколко техники на защита от арогантни служители.
За преамбюл  Laughing ще спомена че влезе в сила Наредбата за общите правила за организацията на административното обслужване. Та тая ми ти наредба просто разказава играта на служителите.
Според наредбата всеки държавен служител трябва:
1.да има любезно и отзивчиво отношение (чл.2 ал.1 т.3)
2. да предоставя качество на предоставената услуга на администрацията ( същия член точка 7).
Всяка администрация е длъжна да има табло в което подробно да опише всички видове услуги които предоставя в какви срокове и какви документи, ведно с образците - ако има такива.
чл.20 ал.1 т.1 от наредбата - всеки служител е длъжен на носи отличителен знак (бадж) с име и длъжност - така че ако се репчи ще знаеш името му.
в точка 4 на същия член има срок на обслужване и това е "не повече от 20 минути".
Ако се репчи не спори с него - напиши жалба директно към Министерството на администрацията и административната реформа - имат специален отдел направо ще му разкажат играта. Ще пише обяснения до дупка и вероятно при атестациятата му ще му пишат слаба оценка - а от там ще му намалят заплатата. Така ще му отрежат главата че после ще си помисли дали да крещи.


Общи условия

Активация на акаунт