На 5 години в първи клас?

  • 6 004
  • 292
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 12 143
Училището при 6- годишните си е организирано съвсем стандартно. Наборът си върви заедно, независимо дали детето е родено в началото или в края на годината. В случая на авторката детето върви с набора на 6- годишните ( род 2018). В класа на сина ми има дете, родено на 1ви януари и като цяло родени в началото на годината и такива, родени в края на деквмври, т.е. с цяла година разлика.
Учебният процес е съвсем стандартен, стандартни класни стаи с чинове, часове, малки междучасия, голямо междучасие, пауза за обяд в стола и излизане в 16.30. Общо взето нищо кой знае какво различно от българското начално училище, с разликата, че стоят от 8.30 до 16.30.
Изискват се дисциплина, тишина, то нямам как иначе.
В България децата тръгват на училище на 7, не на 6. По мое време имаше по един клас само от 6 годишни, сега като иска да тръгне на 6 ще е с набор 2017-та и ако е роден в края на годината ще е две години по-малък от някои деца и година от други, в най-добрия случай. Ако беше в друга държава или друга образователна система нямаше да има въпрос, защото те на толкова са първи клас. Англия даже на 5 години.
Но и в една година разликата може да е голяма при малки деца, това казвам. Чисто социално.

# 46
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 263
Знам на колко тръгват в България, аз говоря за Италия. Писах, защото някой питаше как е организиран учебния процес при 5- годишните. Само дето детето на автора през септември ще е почти на 6, както всички от този набор. Не на 5

# 47
  • Мнения: 1 239
Вики, така е, почти на 6 ще е, но други от класа ще са почти на 8. Това е проблемът - че ще има голяма разлика със съучениците си, както и програма и методология, съобразена не с неговата възраст, а с тази на останалите.

Последна редакция: пн, 15 апр 2024, 10:30 от Мила Атова

# 48
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 263
Ами тогава родителите да помислят добре, все пак е тяхно решение ✌️

# 49
  • Варна
  • Мнения: 25 246
Общо взето нищо кой знае какво различно от българското начално училище, с разликата, че стоят от 8.30 до 16.30.

И тук е така.
И отново говорим не просто за разлика от 11 месеца между децата в класа, а за ГОДИНА и 11 месеца. Когато си на 6 една година е 1/6 от живота ти.
Не знам, аз нямам познати в чужбина, с които да коментираме подобни неща, но съм срещала мнения, че материалът, който се набива в главите на децата в България и още повече начинът, по който им се набива (съжалявам за грозната дума, но точно тя най-добре пасва) е доста различен. Тук липсва практиката, липсва разнообразния и иновативен начин за поднасяне на информацията, затова пък има много суха теория, много наизустяване, препускане из материала без време за затвърждаване, изобщо... Дори децата, които учат с набора си изпушват, пък дете година по-малко... Ако в първи клас се справя, как ще се чувства в пети да речем, когато нивото много драстично скача? От друга страна ако сега чете и смята до 100 в първи клас ще умира от скука, а това може да доведе до липса на мотивация, несвикване с училището и изоставане в последствие. Ни така, ни иначе общо взето.

Най-добре да се пита в РУО, да се направи нужната консултация и при евентуална зелена светлина да се мисли. Така малко слагаме коня пред каруцата.

# 50
  • Мнения: 1 199
Малко ми е смешно, като вземе да се обяснява колко рано тръгвали децата в чужбина на училище за разлика от българските си връстници. Ами, да, ама тяхното училище е реално като нашите градини, или в най-лошия случай като в предучилищната, само дето се казва училище. Целодневно е или поне до 15-16 часа следобед. Имат време и за игра, и за почивка. Не е като да си половин ден на чин, да не мърдаш и да си концентриран по 5 часа на ден с различни предмети. При това с 2 години по-големи от теб деца.

# 51
  • Мнения: 29 395
Точно така. Там му казват училище на 5, тук е предучилищна.

Защо това дете не тръгне в ПУК към училище, където не спят следобед, а е зор да е в първи клас?

# 52
  • София
  • Мнения: 12 143
Малко ми е смешно, като вземе да се обяснява колко рано тръгвали децата в чужбина на училище за разлика от българските си връстници. Ами, да, ама тяхното училище е реално като нашите градини, или в най-лошия случай като в предучилищната, само дето се казва училище. Целодневно е или поне до 15-16 часа следобед. Имат време и за игра, и за почивка. Не е като да си половин ден на чин, да не мърдаш и да си концентриран по 5 часа на ден с различни предмети. При това с 2 години по-големи от теб деца.
Изобщо не е вярно това. Във Франция на училище се тръгва на 6 в първи клас. Това, че детската градина се нарича Майчино училище и е в училище не я прави да не е детска градина, нито на 6 са в детска градина.
И в 12-ти клас продължават да са до 16.30 или дори до 18.30 на училище и от първи клас нито си играят, нито си пишат домашните в клас. Имат си часове от 8,30 до 15,30 и това са си учебни часове, не е почивка. В малките класове обедната почивка започва по-рано в 11,30 и е до 13 ч, но другото си е обучение, после вкъщи и домашни.
Срамота е наистина, че българските ученици, за не се претоварят на 6 после завършват училище на 19 години, когато по света вече от 1-2 години са в университета.

# 53
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 263
По принцип и тук не са особено иновативни, нито имат кой знае каква практика, но си права, че изискванията в България са далеч повече, препуска се из материала и децата като цяло се тормозят и демотивират много рано. Синът ми, например, не знаеше да чете, пише и смята в началото на пъреи клас, но и няма подобни изисквания към децата, дори напротив.
Общо взето нищо кой знае какво различно от българското начално училище, с разликата, че стоят от 8.30 до 16.30.

И тук е така.
И отново говорим не просто за разлика от 11 месеца между децата в класа, а за ГОДИНА и 11 месеца. Когато си на 6 една година е 1/6 от живота ти.
Не знам, аз нямам познати в чужбина, с които да коментираме подобни неща, но съм срещала мнения, че материалът, който се набива в главите на децата в България и още повече начинът, по който им се набива (съжалявам за грозната дума, но точно тя най-добре пасва) е доста различен. Тук липсва практиката, липсва разнообразния и иновативен начин за поднасяне на информацията, затова пък има много суха теория, много наизустяване, препускане из материала без време за затвърждаване, изобщо... Дори децата, които учат с набора си изпушват, пък дете година по-малко... Ако в първи клас се справя, как ще се чувства в пети да речем, когато нивото много драстично скача? От друга страна ако сега чете и смята до 100 в първи клас ще умира от скука, а това може да доведе до липса на мотивация, несвикване с училището и изоставане в последствие. Ни така, ни иначе общо взето.

Най-добре да се пита в РУО, да се направи нужната консултация и при евентуална зелена светлина да се мисли. Така малко слагаме коня пред каруцата.

# 54
  • Мнения: 313
Благодаря за постовете. Говорих с учителката му в ДГ. Смята, че е готов за училище, единствено бърка родовете на някои предмети. Което съм го забелязал - допускам, че е заради това, че вкъщи говори и на други езици.

Така, че единственото, което ме притеснява не е неговата подготвеност, а това, че в училище ще е с деца, които са поне 1 година по-големи. За него самия не се безпокоя - не го е страх от по-големи. Има самочувствие и си държи на своето. Но знам, че на такава малка възраст децата са брутални и това, че той е с 1г по-малък може да е повод за подигравки.

Според учителката му идеалният вариант би бил да е в предучилищна (а не в ДГ или в училище), но най-близката ПГ е на почти 2км от нас, а училището е само на 100 метра.

За ходенето до фурната - това го прави отскоро. Пускаме го само през уикенда, когато трафикът в района е слаб. Мен на 6г майка ми ме пращаше до магазина и пресичах доста по-оживени улици. Спомням си, че като дете се чувствах страшно горд заради това, че са ми възложили "отговорна задача". Не трябва да се подценява, че възлагането на отговорности е, всъщност, позитивен стимул за едно дете.

А иначе е мит, че първи клас на Запад е като 4 група в нашите ДГ. Големият ми син известно време учеше в английско училище - до 15 часа имат занятия. Като следобеда е по-скоро занималня. Да, всеки ден имат физическо. Но то и в БГ училищата в 1 клас май е така.

Най-голямата разлика в сравнение с началните училища в БГ е, че в някои училища им преподават музика на много високо ниво - могат да запишат да учат инструмент. Докато в БГ училищата по музика само пеят (освен ако не е специализирано училище за изкуства). Но не всяко английско училище го предлага това. Друга разлика е, че в някои училища предлагат спортове - големият се записа на джиу-джицу. В БГ това е извън училище.

Последна редакция: пн, 15 апр 2024, 10:47 от N_ik

# 55
  • Варна
  • Мнения: 25 246

Срамота е наистина, че българските ученици, за не се претоварят на 6 после завършват училище на 19 години, когато по света вече от 1-2 години са в университета.
Да вземем да сравним програмите, че ми стана интересно. Всякакви дефекти има българската образователна система, ама че се пазят учениците от претоварване и затова учат до 19 години е някаква много иновативна теория за мен. Напротив, товарят ги със сума глупости, които са им съвсем ненужни, освен ако не решат да задълбаят в конкретната област.

# 56
  • София
  • Мнения: 28 596
Скрит текст:
По принцип и тук не са особено иновативни, нито имат кой знае каква практика, но си права, че изискванията в България са далеч повече, препуска се из материала и децата като цяло се тормозят и демотивират много рано.
Синът ми, например, не знаеше да чете, пише и смята в началото на пъреи клас, но и няма подобни изисквания към децата, дори напротив.
Скрит текст:
Общо взето нищо кой знае какво различно от българското начално училище, с разликата, че стоят от 8.30 до 16.30.

И тук е така.
И отново говорим не просто за разлика от 11 месеца между децата в класа, а за ГОДИНА и 11 месеца. Когато си на 6 една година е 1/6 от живота ти.
Не знам, аз нямам познати в чужбина, с които да коментираме подобни неща, но съм срещала мнения, че материалът, който се набива в главите на децата в България и още повече начинът, по който им се набива (съжалявам за грозната дума, но точно тя най-добре пасва) е доста различен. Тук липсва практиката, липсва разнообразния и иновативен начин за поднасяне на информацията, затова пък има много суха теория, много наизустяване, препускане из материала без време за затвърждаване, изобщо... Дори децата, които учат с набора си изпушват, пък дете година по-малко... Ако в първи клас се справя, как ще се чувства в пети да речем, когато нивото много драстично скача? От друга страна ако сега чете и смята до 100 в първи клас ще умира от скука, а това може да доведе до липса на мотивация, несвикване с училището и изоставане в последствие. Ни така, ни иначе общо взето.

Най-добре да се пита в РУО, да се направи нужната консултация и при евентуална зелена светлина да се мисли. Така малко слагаме коня пред каруцата.

Вики, и тук е така. Две учителки, независимо една от друга, ми бяха обяснявали защо не е добре детето да знае да чете и пише преди първи клас, съответно въобще не бяхме учили сина ми.

# 57
  • Мнения: 29 395
Благодаря за постовете. Говорих с учителката му в ДГ. Смята, че е готов за училище, единствено бърка родовете на някои предмети. Което съм го забелязал - допускам, че е заради това, че вкъщи говори и на други езици.

Така, че единственото, което ме притеснява не е неговата подготвеност, а това, че в училище ще е с деца, които са поне 1 година по-големи. За него самия не се безпокоя - не го е страх от по-големи. Има самочувствие и си държи на своето. Но знам, че на такава малка възраст децата са брутални и това, че той е с 1г по-малък може да е повод за подигравки.

Според учителката му идеалният вариант би бил да е в предучилищна (а не в ДГ или в училище), но най-близката ПГ е на почти 2км от нас, а училището е само на 100 метра.

За ходенето до фурната - това го прави отскоро. Пускаме го само през уикенда, когато трафикът в района е слаб. Мен на 6г майка ми ме пращаше до магазина и пресичах доста по-оживени улици. Спомням си, че като дете се чувствах страшно горд заради това, че са ми възложили "отговорна задача". Не трябва да се подценява, че възлагането на отговорности е, всъщност, позитивен стимул за едно дете.

Ти си живял преди 30 години, когато е имало една кола на пет семейства. Сега във всяко семейство има поне една кола, някои и по две.
На 5 години да си оставя детето само да пресича улици до магазина.....не бих. (освен ако не живеете в някое село с пет къщи на кръст)

Вие си знаете за детето си за почване в първи клас, вземате решения и си носите последствията. За мен е чиста глупост и родителска амбиция подобна стъпка.

# 58
  • Мнения: 1 199
.
Изобщо не е вярно това. Във Франция на училище се тръгва на 6 в първи клас. Това, че детската градина се нарича Майчино училище и е в училище не я прави да не е детска градина, нито на 6 са в детска градина.
И в 12-ти клас продължават да са до 16.30 или дори до 18.30 на училище и от първи клас нито си играят, нито си пишат домашните в клас. Имат си часове от 8,30 до 15,30 и това са си учебни часове, не е почивка. В малките класове обедната почивка започва по-рано в 11,30 и е до 13 ч, но другото си е обучение, после вкъщи и домашни.
Срамота е наистина, че българските ученици, за не се претоварят на 6 после завършват училище на 19 години, когато по света вече от 1-2 години са в университета.
Впечатленията са ми от Англия, където имам близка приятелка. Да, тръгват на 4 години децата, но нито имат домашни, нито учат както при нас в първи клас. Натоварването е малко, има и игри, както и почиват следобяд. Сама ми е казвала, че само името му е училище. И има разлика - аз говоря за тръгването на училище, както се твърди, на 4 години, а не на 6-7 год., при което все пак всички тръгват с набора си

# 59
  • София
  • Мнения: 12 143

Срамота е наистина, че българските ученици, за не се претоварят на 6 после завършват училище на 19 години, когато по света вече от 1-2 години са в университета.
Да вземем да сравним програмите, че ми стана интересно. Всякакви дефекти има българската образователна система, ама че се пазят учениците от претоварване и затова учат до 19 години е някаква много иновативна теория за мен. Напротив, товарят ги със сума глупости, които са им съвсем ненужни, освен ако не решат да задълбаят в конкретната област.
За да не се претоварят с тръгване в първи клас на 6. Не разбирам защо само у нас първи клас е на 7 и завършват на 19. Ако има някаква смислена причина освен, че им било рано на 6, което е доказано невярно, друго не се сещам.

Lúthien, просто това не е училище. Както казах и във Франция детската градина има училище в наименованието и е в сградата на началното училище, но първи клас е на 6, а école maternelle си е детска градина от 3. Имат си програма, както и в България, и както тук спят следобед и прочее.

Общи условия

Активация на акаунт