На 5 години в първи клас?

  • 6 037
  • 292
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 12 065
Комисията е към РУО.
Те трябва да разрешат, защото в момента електронната система на кандидатстване в първи клас не би трябвало да допусне в класирането дете, което не е от набор 2017.
Отидете в РУО Варна, там най-точно ще отговорят на въпросите Ви.
Разликата от година и половина-две точно 6-7-8 клас ще е още по-фрапираща заради пубертета.
Едно време шестгодишните бяха в отделни класове, а не смесено със седемгодишни.
П.п. Синът ми е март, развиваше се изпреварващо в много отношения и то с много напред, особено до тригодишна възраст. Имаше момент, когато и аз си мислех дали да не го пусна на 6 години, де факто щеше септемри да е вече на шест и половина. Но дойде ковид вълната, затвориха ни, той беше трета група. И премислих. Тръгна с набора си, един от най-големите класа е. Не съжалявам за решението си да не го пусна на шест на училище. И въпреки, че няма проблем с дисциплината или успеха, домашните са минимални и не отнемат много време, работи самостоятелно все още му се играе. Ама много му се играе. И понеже не е на занималня има време и за игри.

Последна редакция: нд, 14 апр 2024, 22:13 от Mama Ru

# 31
  • Мнения: 370
Мисля, че авторката е автор
Щом е решила авторката, нека си пуска детето на  5 години на училище. Ние не сме й фактор за решението.

Сега ще коментирам самото тръгване на 5 години. Не ангажирам авторката или друг с мнението ми.
За мен е абсолютно грешно и излишно това бързане. Децата не са съзряли за това, което им предстои в първи клас. Те 7-годишните половината не са, та на 5....
В класа на сина ми до 4 имаше дете, тръгнало на 6 години, почти всички други бяха на 7 или навършват 7 до края на годината. Това дете така и не можа да се адаптира, не можа да разбере къде се намира и какво се иска от него.

В един момент тази разлика просто спира да личи.
Когато детето е на 5 и 1/2 г, то ще има съученици на 7 и 1/2 г. Това е огромна разлика за тази възраст. Спира да личи 10, че дори 15 години по-късно.

# 32
  • Мнения: 313
Не мисля, че има противоречие между ходенето на училище и игрите (след училище). Не мислим, да го караме да зубри. Математиката и българския ако са добре, значи всичко е ОК. Ако научи нещо допълнително е бонус. Не сме максималисти.

# 33
  • Мнения: 29 407
Училището не е само математика и БЕЛ. Нито е да може да събира числа и да чете преди първи клас. Най-вече трябва детето да узрее за това.
Ученето не е  зубрене, доста си далеч от истината. Ама, вие си знаете, все пак детето си има родители да мислят.

# 34
  • Мнения: 10 442
Синът ми тръгна на 6, сега ще е абитуриент на 17.
В градината ходи 1 и 2 група са о, не спеше на обяд от 2 годишен и му беше много тегаво.
На 5 изкара предучилищна в училище, на 6 тръгна в 1 клас с предния набор. Роден е края на май.
Пълен отличник е, никога не е имал проблеми с материала.
Аз също съм тръгнала на 6.
Но на 5 и 1/2 не бих го пуснала. Разликата със съученичките му на 7 и 1/2 беше очебийна 😁

# 35
  • София
  • Мнения: 35 114
Ще има деца и почти на 8.

Училището не е само смятане, четене и писане. Трябва известна емоционална зрялост и психическа устойчивост за тази работа. Едно дете на 5 може да е много напред с училищната подготовка, но да не е узряло за училищен живот. А, там просто не е ДГ.

Вие си знаете детето, но 2 години и повече разлика е значителна в тази крехка възраст.

# 36
  • Мнения: 40 971
Имате момче, две години по-големите от него ще го бутат и неглижират. Когато ритат топка на двора няма да го искат с тях, а може и да го тормозят. Помислете за това как ще се впише в класа по-малък, по-слаб, по-бавен...

# 37
  • Мнения: 1 285
Не мисля, че има противоречие между ходенето на училище и игрите (след училище). Не мислим, да го караме да зубри. Математиката и българския ако са добре, значи всичко е ОК. Ако научи нещо допълнително е бонус. Не сме максималисти.
Но то ще трябва да покрива държавните образователни стандарти по всички предмети, не става въпрос само да го пуснете в първи клас и каквото закачи. Възможно е да се справи с учебния материал по-добре от други деца, които са на седемгодишна възраст, но дали ще се впише сред тях... Със сигурност ще трябва да искате разрешение от РУО, както са Ви казали. Системата е електронна и към датата на подаване на заявление няма да сте вписани, но и това са ви го казали. Успех! Аз, единствено намирам за прибързано пускането на детето да магазин на тази възраст само, асабено ако се налага да пресича. Градът Ви е голям и двиежението по улиците също. Не мисля, че е законно даже, но това си е Ваше решение.

# 38
  • Мнения: 8 256
Оф, знаех си, че постовете основно ще са неотговарящи на въпроса, който задавам. Защо трябва да търся "оправдание"? Едва ли не върша нещо нередно. И кой е казал, че след като тръгне на училище повече няма да играе?
Никой не го е казал Simple Smile
Малкият ми син е роден в края на годината. Тръгна с набора си но беше най-малкият. На 5 години се явни на изпит, можеше да чете, смята до 100 с преминаване, смяташе лице на квадрат и релаваше уравнение с едно неизвестно. Р
Купувахме Лего в промишлени количества за 12 годишни.
В 1 клас се оказа едно незряло емоционално дете. Разликата между него и децата родени в началото на годината беше огромна. Едва усшяваше да се задържи интереса за 10 минути, ставаше нон стоп, люлееше се на стола, изобщо не се справяше с писането. Всяка вечер вместо да играе дописвахме у дома.
Беше необуздан в реакциите си, заради малката си възраст. Започна да се бие.
С очите си видях след 1 година каква беше разликата и колко по-добре щеше да бъде за всички ако имаше възможност да тръгне след 1 година.
Въпреки моя съвет ,приятелка изпрати детето си родено в началото на февруари с предишният набор, до скоро му викаха бебето. Детето не се справя емоционално и реве за всяко нещо. Другите го изолират заради реването.

Последна редакция: пн, 15 апр 2024, 07:46 от Hope for Two

# 39
  • Мнения: 112
Децата в класа на дъщеря ми са с разлика от почти 2 години- моята е от най- малките. Ами, няма проблем между тях, даже по-скоро си помагат. Но те и в градината бяха смесени, може и от там да идва това.

# 40
  • Мнения: 3 122
Моето дете тръгна на 5 години в първи клас. Но сме в чужбина, не знам може ли в България. Той беше готов с писането и четенето също, но не беше още дорасъл социално. Ако вашият син е по-зрял за възрастта си, действайте.

Обаче сам да ходи на 5 на две пресечки до магазина ми се струва много безотговорно.
Може би защото тук е и подсъдно толкова малко дете да е навън без придружител. Но пък не мога и да си представя моето да го изпратя на 5 до магазина само. То си беше още бебе на акъл тогава, макар и да четеше и да смяташе.

# 41
  • Мнения: 582
В първи клас в класа на дъщеря ми имаше момиченце, което края на септември навърши 6. Справяше се от началото без проблеми, не си е личала разликата с по-големите. Време за игри имаха, в занималнята имаха 2 часа занимания по интераси в които играеха най-вече, тя дори се пазареше с нас да я вземаме по-късно, за да си поиграе повече. На обяд също имаха около 2 часа пауза между часовете и занималнята, тогава също оставаше време за игри. Между другото на нея пък й липсваше следобедния сън в началото, казваше ми, че на обяд децата на които им се е спяло са си полягвали на чинчетата.

# 42
  • Варна
  • Мнения: 25 249
Как е организирано в чужбина училището за 5-годишните? Понеже непрекъснато се дава за пример ми стана интересно. Както в България ли е - 35 минути на чина, 8 часа в училището, гледаш в тетрадките, пишеш, пазиш тишина, не ставаш, не приказваш с другарчето (или поне не би трябвало). Защото леко се съмнявам. Също така 5-годишните в един клас ли са със 7-годишните? Изобщо нерде Ямбол, нерде Стамбул е това сравняване, ще прощавате. В крайна сметка и в България 5-годишните учат, не си бъркат в носа, нали? Ама в детската градина, съобразно собствените си психически възможности.

# 43
  • София
  • Мнения: 12 146
Синът ми учеше по френската система във френско училище и там тръгват от 6, включително и ако не са навършени септември. Той не е бил първи клас, защото го прескочи, но да кажа за разликата във възрастта.
Роден е в края на годината и разликата, дори с родените в началото на годината е една година. Когато децата са малки тази разлика е огромна и се усеща много, независимо колко академично е подготвено детето, нали училището е и взаимоотношения с останалите.
Сега е в българска гимназия и е две години по-малък от съучениците си, но не е драма, защото са големи. При малките не е много приятно, при нас имаше късмет, защото е много висок, иначе можеше и да го тормозят съучениците. Премислете хубаво тази част.

# 44
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 262
Училището при 6- годишните си е организирано съвсем стандартно. Наборът си върви заедно, независимо дали детето е родено в началото или в края на годината. В случая на авторката детето върви с набора на 6- годишните ( род 2018). В класа на сина ми има дете, родено на 1ви януари и като цяло родени в началото на годината и такива, родени в края на деквмври, т.е. с цяла година разлика.
Учебният процес е съвсем стандартен, стандартни класни стаи с чинове, часове, малки междучасия, голямо междучасие, пауза за обяд в стола и излизане в 16.30. Общо взето нищо кой знае какво различно от българското начално училище, с разликата, че стоят от 8.30 до 16.30.
Изискват се дисциплина, тишина, то нямам как иначе.

Общи условия

Активация на акаунт