Нетърпим шум в офиса от колеги

  • 11 532
  • 314
  •   1
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 1 662
По повод облеклото, много зависи от сферата на работа, дали работата включва контакт с клиенти лице-в-лице, дали включва взаимодействие с други компании или институции и т.н. В моята компания има правилник за облеклото, който изключва джапанки, потници, дълбоки деколтета, много къси поли и т.н., но няма изрично упоменаване да не си с дънки, тениски или кецове. Всеки е свободен да носи както дънки с тениска, така и костюм и на никого не му прави впечатление как другарчето е облечено и защо.
Нямайки привиден дрескод, е имало ситуации, в които колеги идват по анцузи (това беше малко след първите локдауни), но ХР пак се е намесвал - пак не е имало драма.
Като цяло, аз мисля, че е важно как човек си върши работата, не как ходи облечен - ако работата му изисква определен дрескод, добре, но ако това не е така - нека си ходят със скъсани дънки, голяма работа.

# 301
  • София
  • Мнения: 13 155
Раче, така е. Важно е как си вършиш работата, но и най-добрият служител, който умишлено нарушава правилата (при изрично разписани такива), няма място на конкретното работно място.
Когато няма изрично изискване, ако ще и с пижама да ходи, след като няма достатъчно себеуважение. Подходящото облекло за всяка ситуация изразява отношението към самия себе си и към околните.
Отстранявала съм човек, който много добре си вършеше работата, но беше абсолютно конфликтна личност. И досега работим с него, но само дистанционно.

# 302
  • Мнения: 10 807
По разни институции е хубаво да има дрескод, но иначе не мисля, че е повод за драма. Честно казано предпочитам жената на гишето в НАП да е със скъсани дънки и да е любезна, отколкото сърдита леля в костюм, дето НЕ ИСКА да ти свърши работа...

В нашия офис се ходи кой както иска. Като цяло се спазва прилично облелко. Мъжете не си позволяват къси панталони. Но има млади момичета, които идва с ултракъси дънки или поли, рокли.. Спор няма, че имат какво да покажат, но ми е странно да си развяват голото дупе пред мениджърите. Е, освен ако не е с цел.. Grinning

Общо взето предпочитам да ми е комфортно на работа. Намерила съм си стил, дето е балансирам между комфорта ми и неписаните правила на корпоративната среда.

# 303
  • София
  • Мнения: 817
Ако позволите - да се върна към кучето. По презумпция приехме, че е пет-френдли офис. Ако това е наистина така, то би трябвало да има ясна процедура какво трабва да се направи, за да се заведе домашен любимец в офиса.
При нас, например, е позволено като изключение да се водят деца, за малко, след одобрение на мениджъра на отдела. За да се получи такова одобрение, трябва ясно да се обясни какво е изключението.

Например: детето внезапно вдигна температура и искам да седи в офиса - води до моментален отказ, защото мястото на болното дете не е в офиса.
Например: детеглегачката се обади, че няма да дойде, майка ми пътува насам и до 2 часа ще го поеме - ОК.

Не сме пет-френдли офис по чисто обективни причини. Но един папагал влетя в офиса преди 2 зими и го гледахме около 1 година в офиса, защото ни беше жал за него. Подарихме го на детето на едната от чистачките, което искаше майка му да му праща снимки на папагалчето и мечтаеше за папагалче, но майка му не можеше да си позволи целия масраф. Е, в момента, в който ни каза - решихме проблема.

По въпроса с дрес кода - приличното облекло е въпрос на себеуважение. Има си бизнес етикет и когато имаме визита - очакваме да се спазва. През останалото време държим само да е прилично.

# 304
  • София
  • Мнения: 13 155
Щом е допуснато животното, явно е пет френдли. Надали е чак такава анархия, та всеки да си прави каквото реши.
Примерно, в нашата кантора не се водят деца и не се допускат болни служители. Имат пълна свобода да останат хоум офис. Но дойдат ли болни, не се допускат.
За животните е същото. Служители не са си водили животните, но ние сме водили нашите. Ако някой каже, че има проблем, ще отстраним животните (идвали са инцидентно и за съвсем кратко) или служителят ще може да иде да работи от дома си или да се разходи, докато си тръгнат животните.
Ако служител си доведе животно, ще очаквам да го контролира и да не се превръща в център на вниманието му или да пречи.
За дрескода писах вече.

Последна редакция: пн, 27 ное 2023, 13:51 от Fever Ray

# 305
  • Мнения: 14 847
А ако няма разписано, какво правим?
Един пример - нашите шефове имат кучета. 5 от 20 колеги имат кучета, аз имам котка, от останалите 14 има двама, които не харесват животни и 12, които харесват, но нямат пари да гледат/наскоро им е умряло животното. Т.е.пет феновете са 90% от колектива.
Седим по двама или трима в помещение и работим на лаптопи, т.е.мобилни сме в рамките на офиса.
Ясно е, че няма да завираме кучето при двамата, които не харесват животни.
Обаче иначе какво правим? Аз не смятам, че трябва да се съобразяваме до степен да не влиза животно заради двама от двайсет.
(В обратният пример с двама любители и 18 противници е ясно, че животно няма да припари до офиса.)

# 306
  • София
  • Мнения: 13 155
Ако няма разписано, мениджърът взима решение и това е. В бизнеса няма демокрация. Wink
Вече дали служителите ще се съобразят си е тяхна работа.

# 307
  • София
  • Мнения: 1 662
Според мен, няма как абсолютно всички забранени и разрешени неща да са разписани, а понякога се взимат решения и в хода на ситуациите и после се уведомяват служителите. Например, при нас не беше вписано, че се забранява пушенето, въпреки че пушачите си излизат навън, но имаше няколко хитреца, които пробваха да пушат вейпове в офиса. Много бързо получихме всички имейл, че пушенето в затворените пространства на офиса в работно време е забранено. Нямаше изрично разписано в договора, че не можеш да пиеш в офиса в работно време - добави се като анекс, след като колеги смятаха, че щом вкъщи си пият бира от 2 следобед, няма проблем да се прави и в офиса.

# 308
  • Мнения: 68 648
Аз съм много ЗА ръководството да разписва правила, и пак то да определя такива , и да решава спорни казуси.  Тогава си е на мястото и определям такова ръководство като добро.
Ненавиждам ръководство, което си мълчи и оставя служителите да се оправят сами, тоест да се изправят едни срещу други и който надделее, надделее. Такова ръководство и мениджмънт определям като лошо, калпаво.

Добре е да има правила, разбирай яснота. Дори правилото да не ми е много присърце, поне имам яснота какво е позволено, кое не. Както са казали римляните - Лош закон, но закон. Че без него е хаос и още по-лошо Simple Smile

# 309
  • София
  • Мнения: 13 155
Пушенето и пиенето (и други) са разписани в други нормативни документи, затова не е необходимо да са част от правилника за вътрешния ред.

# 310
  • Мнения: 1 252
По повод дрехите и самоуважението, някой хора въобще не правят връзка, нямат усет. Някога хората са били, като цяло по-стилно облечени, днес под влияние на разни "звезди" такова нещо няма, особено с повече гола плът. Аз имам дрехи за всякакъв повод, дрехи само за вкъщи, но ми прави впечатление, че все по-малко хора имат домашни дрехи, с каквото навън, с това и вкъщи.  Дрехата за мен оказва влияние и на поведението и е отражение на човека.

# 311
  • Мнения: 68 648
Винаги съм спазвала максимата по дрехите посрещат....първото впечатление за мен е важно.
Сега как стоят нещата не знам точно...с тиа нови Х поколения, зет и т.н.Simple Smile..може за тях друго да важи...Grinning

# 312
  • Мнения: 1
Здравейте!
Не намерих подходяща тема затова пиша тук.
Някой има ли информация дали е позволено повишението по време на майчинство. Имаме колежка в майчинство от година и два месеца и са я повишили, а тя дори няма намерение да се връща скоро.
Интересно ми е дали е законно, защото реално тя не е работила и не е вършила нищо 1 година, на базата на какво е повишена в случая?

# 313
  • София
  • Мнения: 817
Здравейте!
Не намерих подходяща тема затова пиша тук.
Някой има ли информация дали е позволено повишението по време на майчинство. Имаме колежка в майчинство от година и два месеца и са я повишили, а тя дори няма намерение да се връща скоро.
Интересно ми е дали е законно, защото реално тя не е работила и не е вършила нищо 1 година, на базата на какво е повишена в случая?

Законно е. Но това няма да повлияе на майчинството ѝ, корекция на заплатата ще може да "види" едва след като се върне и отработи 10 дни.

# 314
  • Sofia
  • Мнения: 3 033
Темата за пореден път се отклонява в съвсем различна посока.
Заключвам.

Общи условия

Активация на акаунт