Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 16

  • 40 652
  • 773
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: X
Хахаха да, топ статия.
Почти не се качвам с количка в градския транспорт, но още си спомням една случка. С първото ми дете, беше още бебе, чакаме автобус, лудница на спирката, както и да е. Идва, започват да слизат хората, аз съм най-отпред встрани от вратата, за да пусна хората да слязат и да помоля някой от вътре да ни дръпне като се качваме. Е, идва момента за качване, заставам аз пред вратата, моля, ако някой може да ми помогне, всички разглеждат през прозорците изведнъж. И в този момент отзад ме блъска някакъв мъж на около 30+ години като ми казва, че никак не е гот да блокирам качването като съм застанала пред вратата, заобикаля ме, качва се и си сяда. Тамън да си я кача сама количката и една тинейджърка на 13-14 зад мен, на която не й е работа да вдига тежки колички, по принцип ми помогна, та после даже ме попита и на коя спирка слизам и каза, че тя след мен слизала, така че ще може да ми помогне и на слизане. Та така в една случка и добрия, и кофти примера. Не че някой на някого е длъжен, дето се вика и сама щях да я кача, но е хубаво, когато все още се появи някой желаещ да помогне и той вземе, че се окаже на 13-14 години. Има надежда. Извинете пак за спама Grinning Но по принцип градски транспорт с количка е голямо НЕ Grinning

# 16
  • София
  • Мнения: 2 434
На Ботев, след жп гарата  минават 7-8 автобуса, 3-4 трамвая, има и метро, но на никой май не хрумва да живее там.Rolling Eyes

# 17
  • Мнения: 9 794

Почти не се качвам с количка в градския транспорт...Но по принцип градски транспорт с количка е голямо НЕ Grinning

И аз да добавя, но в скрит текст, за ГТ. Когото не го вълнува, да не вижда и да не чете.

Скрит текст:
То повечето превозни средства в София от новите са нископодови. И тук идва голямото НО, даже няколко - с количка можеш да се качиш само от втората врата, а шофьорите обичат да спират (не знам нарочно или от опит) точно срещу колче пред втората врата, т.е. няма как да се центрираш, трябва да се мъчиш някак странично на колчето и вратата да промушиш количката. Второ, много рядко спират на не повече от педя разстояние от тротоара, така че да можеш да свалиш количката от пода направо на тротоара, обикновено спират на такова разстояние, че количката да се заклещи между пода на превозното средство и тротоара. Трето, никога не знаеш къде ще спре превозното средство на спирката (дори да е само едно в момента, а често са повече от едно), та да нацелиш приблизително къде ще ти е втората врата, за да не слаломираш между чакащи, слизащи и качващи се към вратата. Четвърто - като се ковнат няколко качващи се (дори извън час пик) до вратата - пробвай да ги накараш да ти направят място за количката и за теб, без междувременно вратата да почне да се затваря - детекторите за автоматично затваряне са по-високо на вратите, а количката (и приведената майка) са по-ниско, а шофьорите не ползват многото огледала за обратно виждане и камерите за това да видят дали има качващи се/слизащи. Качващите се/слизащите да го правят по-бързо.  Astonished Срещу втората врата е мястото за "паркиране" на детски колички (и инвалидна количка), но почти винаги там има някой облегнат със слушалки в ушите, с поглед, вперен в телефона, и принципно без да го интересува какво става около него.
И за капак, като слезеш от хубавия трамвай на МОЛ България, например, следват едни тесни стълби надолу към подлеза, с 2 винкела, наречени рампа за колички, с по-малко от 20 см. между винкелите. Нито широка количка (с 3 големи гуми), нито малка количка (тип чадър) може да мине по тези винкели. Широката е по-широка, а малката-по-тясна. Стълбите са стръмни, сигурно са към 45 градуса, разстоянието между винкелите (където родителят трябва да стъпва, ако реши да ползва "рампата") е колкото за 1 стъпало на крак, т.е. не можеш да стъпиш с 2 крака на 1 стъпало, тясно е. Не можеш да пресечеш отгоре, защото няма пешеходна пътека.
И този подлез не е единственият така направен, повечето са така (с някои изключения, в които има цял отделен плавен подход за колички/колела или асансьор). 

На Ботев, след жп гарата минават 7-8 автобуса, 3-4 трамвая, има и метро, но на никой май не хрумва да живее там.Rolling Eyes

Той Ботев свършва пред гарата. Може би имаш предвид кръстовището на Ботев и Сливница, или Мария-Луиза, която минава пред гарата.

# 18
  • Мнения: 9 662
Да, ама питането беше къде има добър транспорт, а не къде е хубаво за живеене.

# 19
  • Мнения: 9 794
И накрая ще излезе, че където има добър транспорт, не става за живеене.
А където е хубаво за живеене, няма добър транспорт.

Laughing

# 20
  • Мнения: 4 674
И накрая ще излезе, че където има добър транспорт, не става за живеене.
А където е хубаво за живеене, няма добър транспорт.

Laughing
Нещо такова + явно най-добре на спирка на метро Wink
То върви почти навсякъде, няма трафик при него, няма преспи, заледени пътища и т.н., а винаги някоя спирка е свързана с друг наземен, ако се налага Wink и в най-добрият случай ще се пътува само с метро Grinning

# 21
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 783
А вие само ГТ ли използвате. защото в тези райони, дето сте ги посочили е чудо паркирането. И т.к. ми е ясно, че много малко жилища имат и гараж/ място за паркиране, ми е интересно къде предвиждате да си спирате колите?

# 22
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 104
"Линията на смъртта", т.е. 72, е легендарна.
Какво и е толкова легендарното сега? Едно време отнасяше задявки заради малките автобусчета, сега вероятно не са така.

# 23
  • Мнения: 9 794
А вие само ГТ ли използвате. защото в тези райони, дето сте ги посочили е чудо паркирането. И т.к. ми е ясно, че много малко жилища имат и гараж/ място за паркиране, ми е интересно къде предвиждате да си спирате колите?

Да, в 99% от случаите се придвижвам с ГТ. Имам кола, имам си стикер за паркиране (синя зона), намира се място дори вечер, макар и по-трудно. С колата - за по-дълги разстояния или ако трябва да се товари нещо тежко.
И имам удоволствието да работя на 20 мин. от къщи (10 с ГТ и 10 пеша). Мога и само пеша за 25 мин. да стигна, ама обикновено ме мързи или съм изморена/бързам/натоварена съм с някакви покупки/вали/студено/горещо е. Повечето колеги са с ГТ (или с кола до паркинг на метрото), паркирането близо до офиса е невъзможно (пак синя зона, баш център). Или ги оставят/качват половинките им на колата някъде попътно. Но пък забелязвам, че тези, които разчитат на половинките, идват на работа между половин час и 45 мин. по-рано, вероятно това се получава, защото шофьорът работи по-далече.
Имам си (вече) магазин (Лидъл, Била) на пешеходно разстояние, за ежедневно пазаруване. Ежедневно пазаруване до близките магазини - като парижанките, с количка. Не е Луи Вюитон за 14 К евро, но върши същата работа. Laughing
Честно казано, дразня се, когато видя спрели коли на аварийки по Раковски, пред/до магазини. Забранено е и спирането и паркирането там, нали се сещаш. Не могат да се разходят пеша 5-10 мин. до магазина, а след това - на фитнес, че да си навъртят крачките.

Та това е удобството на центъра/широкия център с добър ГТ - не е нужно за повечето ежедневни неща, които ти потрябват, да палиш колата. Гледам понякога по ТВ-то, че дори в Щатите (които са много различни от Европа като мащаби, градоустройство, начин на живот) има хора/семейства, които търсят жилище на "пешеходно разстояние" до, примерно, заведения, магазини и т.н. в по-големите градове. Повечето, естествено, не се притесняват и дори искат да живеят в предградията, просто там пътуването с кола е начин на живот.

# 24
  • Мнения: X
Ами то и тук е начин на живот пътуването с кола, но предполагам живеещите в центъра не го усещат толкова Simple Smile Иначе и тук се търси да има поне минимална инфраструктура до теб при покупка на жилище плюс удобства - поне хранителен магазин, аптека, куриер, някое друго удобство също, лаборатория или друго и т.н. според това на кой какво му е приоритет. Досега не съм чула някой да иска да иде някъде, където няма нищо от изброените, за в рамките на града говоря. Е, по селата около София почти нищо няма, зависи и кое село, че някои са много добре развити, но други не. Но и там се отива да живееш с други подбуди, а колата като начин на живот за там пък съвсем е ясна.

# 25
  • София
  • Мнения: 15 220
Работя в идеалния център, живея в квартал, който не бих нарекла точно "широк център", но не е и краен, и от години съм забравила, че имам кола. Пътувам с градски транспорт - който ми е много удобен и редовен, а вечер често се прибирам с такси, ако се наложи да остана до по-късно. Нито ми е по-удобно, нито ми е по-евтино да ходя с колата на работа.
А и имам лекия гъдел, че така не замърсявам въздуха, което си е проблем в София.

# 26
  • София
  • Мнения: 9 551
Аз пък кола нямам. Пътувам с ГТ и ако ми се наложи да търся жилище, изключително важен ще ми бъде ГТ в близост. В момента имам удоволствието да живея в район Красно село и не се оплаквам от наличния ГТ. Бързо и лесно се материализирам в различни точки на града, особено след като ни пуснаха и метро.

# 27
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 104
Да живееш до пазар е най-готино, до мола може и да не ходиш всеки ден но всеки ден ядеш Hands V
Гледам понякога по ТВ-то, че дори в Щатите (които са много различни от Европа като мащаби, градоустройство, начин на живот) има хора/семейства, които търсят жилище на "пешеходно разстояние" до, примерно, заведения, магазини и т.н. в по-големите градове.
Е то оставаше да няма, САЩ имат население колкото 25 държави в Европа. Но всеки си преценя. Повечето хора живеят на места където нямаш нищо на  пешеходно разстояние, точно в САЩ, там дори като идеш на шопинг комплекса дето са само магазини пак се местиш с колата от единия паркинг на другия и това е по-типичния вариянт.

# 28
  • Мнения: 3 362
След моста Чавдар в началото на Хаджи Димитър и Сухата река има много удобен транспорт, вкл. метро. Не харесвам двата квартала по различни причини, но са отлични откъм транспорт, а също и за кола.

# 29
  • Мнения: 3 538
Най-добре откъм транспорт е около Орлов мост и Лъвов мост.

Общи условия

Активация на акаунт