ДЕСЕТИ клас 2022/2023 - В очакване на ваканцията!

  • 40 546
  • 762
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4 967




Нашата поща
Скрит текст:
Споделяме, качваме, ползваме полезни материали по всички предмети, любезно предоставена ни от набор 2005.
*@abv.bg - парола се предоставя на лични само на потребители, които са писали редовно в поне три последователни теми.

Нашият списък
Скрит текст:
Бургас
momosho - НЕГ "Гьоте" Бургас, НЕ/АЕ/ БЕЛ и история
LaDiDa - ППМГ “Акад. Никола Обрешков”, математически профил
violeta1979 - ППМГ “Акад. Никола Обрешков” математически профил (+ РЕ) - момиче
GJK - ПГКПИ,  Приложно програмиране, момче

Варна
ЛюбОff - Първа ЕГ, НЕ АЕ, момиче
Любопитка - 4 ЕГ, ФЕ, момче
MollyBy - МГ Варна – СХН, момче
marulka_s - 4-та езикова, ФЕ/АЕ/М/ИТ, момиче

Велико Търново
AIR - ПМГ - В. Търново - профил СХН

Габрово
teodorafilipova - Априловска гимназия, момиче

Пловдив
`ТуиГ - Хуманитарна гимназия "Св. Св. Кирил и Методий", НЕ, момче
змейковица - ЕГ "Иван Вазов", НЕ/РЕ, момиче
luba_rizova - ФЕГ, момче
mrancho - АЕГ, АЕ/НЕ, момче
majabees – АЕГ, НЕ/АЕ, момиче
sunny_shine - ЕГ Пловдив, АЕ/НЕ момиче
diangi - ЕГ "Иван Вазов", НЕ, момче

София

СМГ
zazu1 - НЕ, момче
Aila - АЕ, момиче
tonia - АЕ
selena6 - НЕ, момиче
BFF_ - НЕ, момиче
didita4u – АЕ, момче

НПМГ
tretre - М/АЕ/Инф, момиче
entwickler - М/НЕ, момче
denyil - Физика, момче
dreben78 - Георграфия/АЕ, момче
Ники и Кати – Биология, момиче
Bubble79 – СХН, момче

НГДЕК
mama vili - момиче

91 НЕГ
Ноеми - момче
t_simeonova69 - момче
reni999 - момиче
liani - момче
noalba - момче
elita - момиче
zigizagi – момче
irinopolis – момиче
Rumi_hr – момче
Chaplet – момиче
jet - момче
babagicka - момче

164 ГПИЕ
lilfi - ИЕ/ФЕ, момиче
StelaP - ИЕ/ФЕ, момче
Gabuna – ИЕ/АЕ, момиче
prokibar – ИЕ/ИтЕ, момиче

1 АЕГ
✿ Надежда ✿ - АЕ/ФЕ, момиче
Anniki - АЕ/ИЕ, момче
Vrabcho_ - АЕ/ФЕ, момиче
Fifiana – момиче
googlish - момче

2 АЕГ
natalia 76 - АЕ/НЕ/БЕЛ, момиче
HAPPY - момче
Red - момиче
Sangria -
imar - АЕ/РЕ, момче
dbs - АЕ/ИЕ, момиче

9 ФЕГ
maria77bg - ФЕ/АЕ, момиче
мама МОНИ - ФЕ/ИЕ, момче
jam - ФЕ/АЕ, момче
linskia - ФЕ/НЕ
Eulalia - ФЕ/ИЕ, момче
veti - ФЕ/АЕ, момче
Dodiela – ФЕ/АЕ, момиче
Пак тя – ФЕ/АЕ, момиче
heart – ФЕ/АЕ, момче
въпросителна Simple Smile – ФЕ/НЕ, момиче
Helene S - ФЕ/АЕ, момче
Mimi75 - ФЕ/ИЕ, момче

73 СОУ
nnik - НЕ/ФЕ, момче
V. Blagoeva - НЕ/РУ, момиче
Mateda – НЕ/ФЕ, момиче
баница йованица – НЕ/РЕ, момче

133 СУ
Медунка - ФЕ/РЕ, момче
nata - AE/РЕ

ТУЕС
Inna_78 - системно програмиране, момиче
Lagertha, момиче
citron - КМ, момче
tania_ark – КМ, момче
Positive 04 – КМ, момче

НТБГ
gadamer - Икономическа информатика с АЕ, момиче
Venito6 - Банково дело с ФЕ, момче

НФСГ
Алиена - момче

1 СУ
blueeye® -  ИЕ/АЕ БЕЛ и Биология, момиче

3 СУ "Марин Дринов"
Furia - Графичен дизайн - АЕ, момиче

18 СУ
Amanda.D – ФЕ/ИЕ
Didia - ЯЕ/АЕ, момиче
ninanb - ФЕ/ИЕ, момче
sssani – ФЕ/ИЕ, момиче
green_dawn - ЯЕ/АЕ, момче

19 СУ
Gina L. - момиче

22СЕУ
stanislavchen - ИЕ, момиче
moni-m - ИЕ
*Noel* - АЕ/ИЕ, момиче
Бояна Давидкова 672579 - ИЕ/АЕ, момиче

30 СУ
Просто_майка - ИЕ/АЕ/БЕЛ, момиче

31 СУЧЕМ
clevermary - ИЕ/АЕ, момиче
perunika77 - ИЕ/АЕ, момче
RanaGrig - НЕ/АЕ, момиче
ZedTeeEm – ИЕ/АЕ, момиче

32 СУ
sara7 - АЕ/РЕ, момиче
firosmidia - АЕ/НЕ, момиче
tasia - АЕ/ИЕ, момче

33 ЕГ "Света София"
MamaBlonde  - АЕ/Китайски, момиче

35 СЕУ
ghellebore - НЕ/РЕ/БЕЛ, момиче
tania5678 - НЕ/РЕ/БЕЛ, момиче
Vanessy - НЕ/РЕ/Гео, момиче
Selvaggia* - НЕ/РЕ/Гео, момче
Kemi Kemito - НЕ, момиче
Madkatt – НЕ/РЕ/БЕЛ, момиче

44 СУ
sofy - Графичен дизайн и НЕ интензивно, момиче

127 СУ
Betty L. - АЕ/ИЕ/БЕЛ/ИЦ, момиче
Дикси - Математически, АЕ/ФЕ
Vesana - АЕ/ИЕ
letka73, момче
bubcheto15 - ИЕ/АЕ, момиче
BlueSky7 – АЕ/Математика
Elwing – Природни науки, момче

138 СУ
lila – ЯЕ, момиче
НУТИ
milasara - момче

СПГЕ "Джон Атанасов"
catnadeen - КМ, момиче
veenii - КМ, момче
mar_bella81 - КМ
Vesika

ПГД „Елисавета Вазова"
pileto - Рекламна графика, момче

Литература Х клас
Скрит текст:
1. Иван Вазов – цикълът „Епопея на забравените“ („Левски“); романът „Под игото“
(главите „Гост“, „Новата молитва на Марка“, „Пиянствотона един народ“)
2. Алеко Константинов – „Бай Ганьо. Невероятни разкази за един съвременен
българин“; „Бай Ганьо се върна от Европа“.
3. Пенчо П. Славейков – поемата „Cis moll“
4. Пейо Яворов – стихотворенията „Арменци“, „Две хубави очи“, „В часа на синята
мъгла“
5. Димчо Дебелянов – стихотворението „Да се завърнеш…“
6. Елин Пелин – повестта „Гераците“
7. Гео Милев – поемата „Септември“
8. Христо Смирненски – лирическият цикъл „Зимни вечери“
9. Атанас Далчев – стихотворението „Повест“
10. Йордан Йовков – разказите „Индже“, „Албена“
11. Никола Вапцаров – стихотворението „Писмо“ („Ти помниш ли...“)
12. Димитър Димов – романът „Тютюн“ (І и ХVІ глава от І част)
13. Николай Хайтов – разказът „Дърво без корен“
14. Йордан Радичков – разказът „Нежната спирала“

Календар за учебната 2022/2023г.
Скрит текст:
Ваканции и неучебни дни за учебната 2022 – 2023 година
Начало и край на ваканциите с изключение на лятната през учебната 2022 – 2023 година:

29.10.2022 г. – 01.11.2022 г. вкл. – есенна
24.12.2022 г. – 02.01.2023 г. вкл. – коледна
01.02.2023 г. – 05.02.2023 г. вкл. – междусрочна
08.04.2023 г. – 17.04.2023 г. вкл. – пролетна за I - XI клас
12.04.2023 г. – 17.04.2023 г. вкл. – пролетна за XII клас

Начало на втория учебен срок на учебната 2022 – 2023 година:

06.02.2023 г. – I - XII клас

Неучебни дни

19.05.2023 г. – държавен зрелостен изпит по български език и литература (ДЗИ по БЕЛ)
23.05.2023 г. – втори държавен зрелостен изпит и държавен изпит за придобиване на професионална квалификация
25.05.2023 г. – неучебен, но присъствен ден за училищни, просветни и културни дейности
13.06.2023 г. – изпит по български език и литература от националното външно оценяване (НВО) в края на VII и на Х клас
16.06.2023 г. – изпит по математика от националното външно оценяване в края на VII и на Х клас
Край на втория учебен срок на учебната 2022 – 2023 година:
16.05.2023 г.              –              XII клас (13 учебни седмици)
31.05.2023 г.              –              І – III клас (14 учебни седмици)
15.06.2023 г.              –              IV – VІ клас (16 учебни седмици)
30.06.2023 г.              –              V – VІ клас (18 учебни седмици за паралелки в спортни училища)
30.06.2023 г.              –              VII – XI клас (18 учебни седмици + 2 или 4 седмици за производствена практика в периода 01.07. – 31.08.2023 г. за паралелки с професионална подготовка или с дуална система на обучение в Х и в XI клас)

УЧЕБЕН ПЛАН ИИЧЕ
Скрит текст:

Sign Triangular Flag On Post Има малка разлика в плановете ИИЧЕ, които са за профили Математически, СХН, Икономическо развитие и Природни науки. Качените тук са за профили Чужди езици и всички други без изредените. Разликата е, че мат, схн, ир и пн имат в осми клас два часа седмично информатика към задължителните предмети и нямат никакво ИУЧ. (Maria007)
УЧЕБЕН ПЛАН РИЧЕ
Скрит текст:

Профилирана подготовка:
http://ruo-sofia-grad.com/wp-content/uploads/2020/12/Организация … на-подготовка.pdf

ТИПОВЕ И ВИДОВЕ ПРОФИЛИ И ГИМНАЗИИ:
Скрит текст:
Първи гимназиален етап – 8-10 клас.
Втори гимнапиален етап – 11-12 клас.
ДПП – държавен план-прием;
ООП – общообразователна подготовка;
ИУЧ – избираеми учебни часове;
ФУЧ – факултативни учебни часове;
ПП – профилирана подготовка/ на места профилиращ предмет;
СХН - софтуерни и хардуерни науки

Има 2 типа гимназии: профилирани и професионални.
* Професионалните ти дават професия (ако е по-лесно си правете аналогия с техникумите от нашето време). Те нямат достатъчен хорариум по някои предмети и това не удовлетворява изискванията за прием в някои чужди университети. При тях няма профили.
* Профилираните са с 2 профила определени още с ДПП (държавен план-прием) и 1 или 2 профила, които могат да бъдат определени още с ДПП или когато децата са в 10ти клас. Профилите се изучават само във втори гимназиален етап. В първи гимназиален етап се учи ООП (? – общообразователна подготовка) по съответната рамка и се учат ИУЧ (избираеми учебни часове) и ФУЧ (факултативни учебни часове), които както видяхме от избора и на смг, не е задължително да съвпадат с профилите. Профилите са важни, защото само те, БЕЛ, ЧЕ (чужд език), мат, го (?) и ФВС (физическо възпитание и спорт) се изучават в последните 2 години. Т.е. трябва на детето да не му е мъка, да са му полезни, да се справя с тези предмети, ако гони висока диплома и по тези предмети ще има по-висок хорариум, който е важен за някои чужди унита. Освен това вторият ДЗИ (държавен зрелостен изпит) се полага на един от профилите (по избор на ученика). (maria77bg)

В края на 10-ти клас се приключва с т.нар. разказвателни и в 11-ти и 12-ти клас ще се изучават само ако са профил. (svetlaem)

След като всички изучават математика в 11-12 клас, как кореспондира изборът на профил математика с втория гимназиален етап? Учат повече часове от деца, които не са с този профил, или просто ДЗИ може да е по този предмет? (zazu1)

Профилираната подготовка по всеки предмет означава не просто повече часове, но и доста по-задълбочено изучаване на предмета. Не може да се обясни с две думи, но ако се сравнят двете учебни програми става ясно (за общообразователна и за профилирана подготовка). (Дидева)

Аз продължавам да не мога да се ориентирам с тези профили. След като са след 10 клас, като избереш паралелка с немски и математика при кандидатстването след 7 клас, какво всъщност избираш? Не учиш ли повече от тези два предмета още от 8 клас? (zazu1)
Да речем, че говорим за  СМГ с немски. Чисто хипотетично. Двата задължителни профилиращи, определени на национално ниво, ще са ясни още при кандидатстването - математика и информатика или математика и физика. Езикът може да бъде включен като трети профилиращ, но не е задължително. (Дидева)

СМГ си гласуваха на педагогически съвет профилите и рамките. Същите като миналата година по информация на родител от общото събрание. Третият профил няма да е определен с ДПП. 11 клас догодина ще са с трети профил първи чужд език, за четвърти профил не беше сигурна майката (каза физика, но не си заложи главата). (maria77bg)

ДЗИ по желание се държат върху материала от общообразователната подготовка. За някои предмети това ще е учебното съдържание до десети клас, защото с тях се приключва тогава (разказвателните например), но за други - ще обхваща този до 12. клас включително (например математика или БЕЛ). (Дидева)
Аз пък се чудя как точно университет (независимо български или чужд) ще разграничи “този” от “онзи” ДЗИ? (звездица)

Предполагам, че няма да е трудно. В дипломата вероятно ще е уточнено кой е върху ПП (профилираща подготовка) и кой - върху ООП. Признавам си, че още не съм задълбавала в конкретното съдържание на дипломите, а и не мисля, че има образец.
За нашите университети, ако се кандидатства с ДЗИ, може за това върху профилираната подготовка да се заложи по-висок коефициент в балообразуването. (Дидева)

За чужд университет май ДЗИ не играе никаква роля, ако не греша. Съответно дали ДЗИ ще е по ООП или по ПП, няма да има значение? За тях роля би изиграл хорариумът, нали не бъркам? А от друга страна нашите университети изобщо гледат ли хорариум при прием? (звездица)

Звездица, много университети искат освен хорариум и оценка от изпит, примерно не по-ниска от 5.80. Не само в ОК. (Слънчевата)

Значи дали съм разбрала правилно:
Ако детето не е в гимназия или СУ (средно училище), а отиде в нещо като преди техникум - ще са му затворени пътища да учи в чужбина, така ли? (luss)

Не е задължително. Не всички чужди университети имат еднакви условия за прием. Затова писах, че ако дадено дете има за цел определен университет, то е добре да си погледне изискванията за прием. Има изложения на образованието в чужбина, там също може да се пита. (maria77bg)

Професионалните паралелки, незавасимо в кое училище са, са с учебен план за съответната професия. Т.е. хорариумът на предметите е един и същ, както и всички последствия от това. (maria77bg)

Няма значение в какво училище е професионалната паралелка, тя си остава професионална. Същото важи и за профилираните. Ще дам пример. Рамковият учебен план за профил математически е един и същ, независимо дали паралелката е в СМГ или в 999-то СУ. Същото важи и за професионалните паралелки. Рамковите и типовите учебни планове са едни и същи, независимо от това дали паралелката е в професионална гимназия или да речем в МГ - Пловдив. (Дидева)

Аз за друго се чудя. Първи и втори ПП (профилиращ предмет) са си регламентирани с ДПП и там няма мърдане, но какво пречи трети и четвърти ПП да се направят по-гъвкави, а да не се закрепват към цялата паралелка. За тях да се обединяват ученици от различни паралелки. Пак ще има някакво ограничение, доколкото трябва да се събере група, но възможностите ще са много повече.
По основните предмети ще има достатъчно желаещи. Единствено трябва програмата да е съгласувана. В определени дни и часове всички ще имат трети профилиращ предмет - едни ще отидат за математика, други за история и така. После се връщат по класовете си за часовете по първи ПП примерно. (ston )

Дали съм схванала правилно за професионалните паралелки, защото ми е много важно дали да изберем такава в МГ или нормална такава с профил ИТ или математически, и съответно в нормално СУ (средно училище) с профил ИТ:
Това, което разбрах е:
1. Професионална паралелка "програмиране" в ПМГ гимназия се явява същото като паралелка "програмиране" в коя да е друга професионална гимназия и съответно възможностите за чужд университет е възможно да са поорязани?
2. От друга страна професионална в ПМГ дава предимство за професия веднага след училище сравнено с паралелка ИТ (информационни технологии) пак в ПМГ?
3. Паралелка с профил ИТ в нормално СУ дали е равна на паралелка ИТ в ПМГ?
П.П. детето ми е момче и интересите му са чисто технически. Мечтата му е да стане "монтьор", но е силен ученик и е отличник по математика. Моята мечта е да замине да учи в Германия нещо инжинерно или ИТ 😁 (затова и мисля паралелка МАТ с НЕ в ПМГ) (AIR)

На хартия дали учиш в едно или друго училище с еднакви профили или еднаква професия е едно и също. Разликата е в учителите (преподаването), в средата (което е условно) и в предразсъдъците. (maria77bg)

С риск да стана досадна, защото съм го пускала многократно.
Таблицата отразява часовете по общообразователна подготовка по първи чужд език. Когато езикът е профилиращ, е различно. (Дидева)


А имате ли информация за профилите на училищата по изкуства? (Red )
Профилите са всъщност специалността, която е избрана. Всички налични часове от избираема и факултативна подготовка отиват за обучението по професията. Това за НГПИ (Национална гимназия за приложни изкуства). НУИИ (Национално училище за изящни изкуства) правят профилиране Графика, Живопис, Скулптура и още нещо след 9-ти клас (преди беше така, не видях актуални учебни планове, а не ми се рови да търся). (vesi1)
Имам един въпрос - има ли гимназии без профили и без професионални паралелки? Просто си учат всичко поравно 5 години - има ли такива? (mumble-bumble)
Не, няма такива училища. (maria77bg)
Според новия училищен закон учениците в 11-и и в 12-и клас изучават профилирани предмети, има и нов вид училища - обединени, които са до десети клас. Сега обединените училища в страната са 68, но догодина ще са с 3 повече, каза Михайлова. Тя уточни, че учениците, които завършат обединените училища, ще може да продължат да учат след десети клас в други училища. Учениците, които учат сега по новата образователна структура, са в девети клас. (https://dnes.dir.bg/obshtestvo/mon-razyasni-promenite-v-srednoto … -v-universitetite )
Паралелките са профилирани или професионални, независимо дали училището е гимназия или средно училище. Обединените училища са предимно по селата. Те са до 10 клас. Така борят невъзможността да намерят учители и същевременно нежеланието на децата да учат. Така завършват 10 клас и имат свидетелство за завършен първи гимназиален етап. (maria77bg)
Забравих да пиша за това, което знам за Обединените училища. Правят се предимно в селски райони и в такива с повече ромско население. До 10 клас са Уж с професионална насоченост. (Amanda.D)
В свидетелството за основно образование няма среден успех. На теория оценките, които не са балообразуващи за конкретна паралелка, могат да се окажат важни при определени условия.
"Чл. 59. (1) Когато в класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата по чл. 48, ал. 1, те се подреждат в низходящ ред по сбора от резултатите от националното външно оценяване.
(2) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 1 се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от балообразуващите учебни предмети, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по средноаритметичната оценка от оценките по учебните предмети, изучавани в VII клас в раздел А на учебния план - български език и литература, чужд език, математика, история и цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, от свидетелството за завършено основно образование, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(4) (Нова - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 3 се приемат над утвърдения държавен план-прием и над нормативно установения максимален брой ученици в паралелка."
(Дидева)

Сертификати (информация)
Скрит текст:
Това е CAE - сертификат за ниво С1. Когато даден сертификат се вземе с grade A, както е в случая, се признава следващото ниво, в случая С2. В неговия случай наистина е излишно да се явява на сертификат С2, защото сертификат за С1 е достатъчен за всичко, а и чисто практически нивото му е достатъчно за всичко, освен ако не иска да преподава английски в университет. За FCE с признато ниво С1 обаче, нeщата стоят иначе.
При много висок резултат, уж ти признават по-високо ниво, но си получаваш пак сертификата за нивото, на което си се явил и никъде не ти го признават за нещо повече - ни за университети, ни за работа. Ако се е явила на FCE, което и сертификат за В2, но заради високия резултат и "признаят" нива С1, чисто практически това нищо не значи. Университет няма да й го признае за С1 и правилно, защото това, че е взела FCE с резултат за С1, съвсем не означава, че ще може да вземе реалният сертификат за това ниво САЕ. Трябва доста още да поучи, за да успее да го вземе. Говоря от личен опит /дъщеря ми го взе в началото на 7-ми клас с висок резултат/. Та, хубаво е, че е взела FCE с висок резултат, но реално нивото си е В2. (sanaka)
Ето тук има прилично обяснение, но е само за САЕ. За CPE и FCE нямат разбивки на процентите, но логиката е същата, предполагам.
https://englishacademybg.com/varna/exams/cae-exam  (Слънчевата)

Полезно
Pushpin Приложения за учене/упражняване на език:
    Paperclip Английски:
     WordTheme
     Duolingo
   Paperclip Немски език - лесно и приятно
   Paperclip Блог за испански
Pushpin Навигатор по математика, издателство Skyprint
Pushpin Безплатно приложение за проследяване през телефон - Life360: Family Locator & GPS Tracker for Safety
Pushpin Сайтът Библия - https://dideva.alle.bg/
Pushpin Адаптирани книги
     Paperclip Английски:
    Литература на английски (класика)
    https://paragraph77.net
   http://lelang.ru/english/adaptirovannye-knigi/
   https://fenglish.ru/adaptirovannye-audioknigi-na-anglijskom-ot-obl/
     Paperclip Немски:
   http://lelang.ru/german/adaptirovannye-knigi-na-nemetskom-yazyke/
     Paperclip Френски:
   https://www.audiocite.net/livres-audio-gratuits-romans/index.php
   http://www.litteratureaudio.com/notre-bibliotheque-de-livres-audio-gratuits
   http://beq.ebooksgratuits.com/

Адреси на аптеки за майки "In vino veritas, in aqua sanitas"

Предишни теми
Скрит текст:
Предучилищна: 1, 2, 3
В очакване на първи клас: 1, 2, 3, 4
Първи клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Втори клас: 1, 2, 3
Трети клас: 1, 2
Четвърти клас: 1, 2
Пети клас: 1, 2, 3
Шести клас:1, 2, 3, 4, 5, 6,  
Седми клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15,  16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, Първа изпитна седмична тема, Втора изпитна седмична тема, Трета изпитна седмична тема, Четвърта изпитна седмична тема, Първо класиране - (13.07. - 19.07.), Второ класиране - (20.07. - 26.07.), Трето класиране - (27.07. - 02.08.), СЕДМИ клас - Ваканцията!, СЕДМИ клас 2019/2020 - Ваканцията 1!,
Осми клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31,32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41,42,
Девети клас: 1, 2, 3, 4
Десети клас: 1, 2

# 1
  • София
  • Мнения: 3 457
Да се запиша ,за да не загубя темата,макар и не особено активна.Ваканцията я очакваме с нетърпение.Не остана...

# 2
  • София
  • Мнения: 5 757
Благодаря за новата тема! Heart
Чета ви, но няма какво толкова да пиша. Тресат ни вкъщи и седмокласни вълнения, та наборът е оставен на самотек. По негово мнение се е справил с това нво, ще видим резултатите какво ще покажат. Петъчното носи повече притеснения.

# 3
  • Мнения: 6 926
И аз да се запиша. И за да не е просто запис: стигнало й е времето за нво, но ръкавицата за мен е със загубени точки, тя пък си вярва, че и както го е написала ставало Simple Smile.

Чета дванадесетокласната. Много случаи на ощетени деца на дзи бел без изобщо да имат шанс за реакция и справедливост. Май проверителите на нво 10 и дзи са едни и същи, та това нво може да е лека подсказка дали преценката на децата и крайната оценка ще съвпадат.

# 4
  • София
  • Мнения: 723
И аз да се запиша...не съм много активна, но ви чета...сега като почнат вълненията 11 и 12 клас, определено ще съм по редовна, особено с дете, което въобще не знае какво иска....

# 5
  • София
  • Мнения: 2 437
Добро утро! Не съм писала скоро, но чета от време на време. Стискам палци за всичките ни седмокласничета да са спокойни и в петък и да покажат най-доброто от себе си.
За НВО 10 вкъщи няма никакво притеснение. Митко както казва "отивам да се разходя". Стигнало му е времето вчера, сравнително доволен е. В петък с математиката нещата наистина ще са за разходка. Там очакванията не са големи, така и не се заобичаха с математиката, но каквото такова.

# 6
  • Мнения: 8 229
Хайде, цоп и тук. Не остана вече и десети клас го броя приключил. Утре ще са с намалени часове. Младежът си прави сметка да не ходел на училище последната седмица. Няма да го огрее. Защо да ходел, нищо нямало да правят. А, бре, сине майчин, какво по-хубаво от това да знаеш, че ще ходиш на училище само на лафче - без нови уроци, без изпитвания. По-добре там, отколкото вкъщи да ми спи до обяд.

# 7
  • Пловдив
  • Мнения: 806
Хайде, цоп и тук. Не остана вече и десети клас го броя приключил. Утре ще са с намалени часове. Младежът си прави сметка да не ходел на училище последната седмица. Няма да го огрее. Защо да ходел, нищо нямало да правят. А, бре, сине майчин, какво по-хубаво от това да знаеш, че ще ходиш на училище само на лафче - без нови уроци, без изпитвания. По-добре там, отколкото вкъщи да ми спи до обяд.
Ston и моят така си мисли, ама и него няма да го огрее. Имал 3 дни по семейни причини дето щели да му изгорят, а забрави как миналата година 1 срок откара на легло в къщи и последния ден с 2 патерици отиде само и само да е там.
В петък с математиката според мен ще е тотал щета. При отсъствиата му, операциите и всичко което му се насъбра, нещата са ясни за мен. Както казах, важното е да сме живи и здрави.

# 8
  • София
  • Мнения: 3 561
Моят и да иска няма как да пропусне другата седмица, защото има да  предава и защитава срочен проект по география, контролно по философия и изпитване по японски. Вероятно и по БЕЛ-ИУЧ ще има нещо, защото е само с 1 оценка.
В петък положението ще е оле-мале къде блях, но и това ще мине. По-важно е седмокласникът да покаже какво може, а наборът ако осъзнае, че резултатите изискват полагане на системни усилия, а не истерии, че целият свят не го разбира и не оценява неговата гледна точка за света, ще е идеално.

# 9
  • софия
  • Мнения: 25 459
При нас след края на другата седмица ще говорим в минало време за 10. клас. Днес имат файнъл по история, който трябваше да е проект, но им го треснаха отникъде преди 2 седмици, петък - мат (НВО-файнъл) и другата седмица остават останалите 6.
При вас не знам как е била годината, но при нас десети клас е страшен гърч, без да мога ясно да кажа защо, но беше адско.

# 10
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 3 441
И аз да се запиша..
За моя набор ваканцията започна със завършването на дванадесетокласниците 🤣..Бяхме на почивка след това и бе освободен от училище до 6.06 ..Мрънка защо трябвало въобще да ходи на училище до края на срока, загубено време било, вместо да карал, щял да спи на чина в училище, имал достатъчно оценки да го оформят и без да ходел, голяма работа точно каква щяла да е оценката в тази хартийка, дето щели да му дадат за завършване на първи гимназиален етап, особено по предмети, които никога повече нямало да учи през живота си...Между НВО-тата въобще пък нямало смисъл да се и разхождал дори до училище..Днес в 7.55 ч. блажено си спеше още, ама щял да отиде, де, да не съм се притеснявала...
Та, просто чакаме да дойде края на срока с нерви защо да ходим на училище въобще 🤣...

# 11
  • София
  • Мнения: 9 111
Добро утро Simple Smile !
Благодаря за новата тема!
Младежът днес е на НВО по немски. Хич не му се ходеше, ама като се е записал. Вече на финалната права явно е поизморен. Но и тази седмица да мине и ще стане по-леко.
Английският му в Аво приключи миналата седмица. Утре приключва и един кратичък курс на немски, който записахме миналия месец. По повечето неща са почти оформени. Минаха класните. И скоро ще е - лято, здравей.

# 12
  • Мнения: 6 926
И при Ния 10 клас се оказа доста по-времеемък и с много повече учене и проекти, отколкото "двойния" 9-ти клас. Неочаквано беше това за мен. Остава да я оформят само по най-трудните за нея предмети - тези с помненето на факти и данни: история, биология и география.

# 13
  • Мнения: 558
И при нас неочаквано беше тежка година, разказвателните най-вече дадоха жега. Даже не съм сигурна какви очаквания да имам за 11 клас... Последни напъни другата седмица. Вече с нетърпение чакам да приключваме с образователната система и тоталния хаос.

# 14
  • софия
  • Мнения: 25 459
Започва някакво движение, дано не е от камък, хвърлен в блато:
Въвеждане на резервни дати за изпитите след IV, VII и X обмислят в МОН
Цитат
Професорът счита, че и форматът на националното външно оценяване у нас трябва да се промени, така че да не е толкова съсредоточен върху възпроизвеждането на знания.
Директорката на Втора английска стана зам.-министър в МОН

Общи условия

Активация на акаунт