Новите предложения за наказания на пияни и дрогирани шофьори, които убиват човек на пътя

  • 15 784
  • 572
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 2 944
Цитат
Тоест да няма нарушения, всичко извършено да се квалифицира като престъпление, а не като нарушение, това ли казваш?
Няма как да стане.
Виж сега, и в момента има нещо подобно на това, за което говориш. И точно защото го има, твоите идеи изглеждат супер неадекватни. Нарушение е ако шофираш с над 0,5 промила. Границата е 1,2 промила, което вече е престъпление. Та шофираш с 0,8 промила, глобяват те. Шофираш с 1,25 - престъпление е, но ако след това те хванат да шофираш примерно с 0,8 промила (над 0,5) - това вече е престъпление по сега действащия закон.

Аз говоря за друго. Ти се фиксираш върху конкретният случай, и това че шофьора е пиян. И ми обяснаваш за пияните шофьорите как вече било измислено това натрупване на нарушенията, ОК, измислено, е не споря. Апропо аз нямам нищо против и неадекватният закон, освен в неадекватната му част, която е доста голяма, най вече в частта с ''дрогираните'' шофьори. В частта с пияните почти нямам забележки, освен че закона така е направен, че не се мисли какво прави да речем една малка транспортна фирма, с 2 , 3 тира, чиято техника, и бързоразваляща се стока вътре в тира, бъде спряна от държавата заради пияния шофьор. Какво става със стоката, съхранение, условия, охрана и т.н.

Аз гледам голямата картина. Това което фактически причинява смърт на пътя, не е шофирането пиян. В 99% от случаите имаме нарушение на пътя. Това казва статистиката. В 99% от смъртта на пътя, имаме нарушение на правилата. Имаме в 3% от случаите пиян шофьор, и дори в тия 3% неизменно присъства също нарушението на правилата. Отстраниш ли го него, решаваш проблема. То е неизменно там в случаите с ПТП и с пияни и с трезвени шофьори. Разбираш ли за какво говорим. За целта, и как да е постигнем. Как тия между 500 и 600 жертви годишно, в които влизат не само детето, и влюбената двойка, и феновете на Левски и семейството умряло при челен удар заради отново неспазване на правилата, превишена скорост, или неправилно изпреварване, което предстои да стане. Не го желая разбира се, но просто то ще стане, статистическа неизбежност, защото не бориш причинителя на проблема, и още смърт на пътя ще има и т.н. и т.н. и накрая пак ще са между 500 и 600 жертвите на пътя, знайни и незнайни въпреки промените. За това говоря. Че ако бориш причинителя на смъртта на пътя, а това само с глоби не става. Ти ще дисциплинираш всички шофьори, и трезвени и пияни. Т.е. ти ще променяш манталитет, а манталитета е това което формира поведението на човека, не алкохола. Ако беше алкохола само пияните щяха да правят нарушения, и да ги правят само когато са пияни. И нямаше да са 3% от ПТП със смъртен случай пияните водачи. Да речем в случая с прегазеното дете, шофьора е имал многократни нарушения, преди това. Как ти ще му промениш манталитета, да не нарушава правилата, независимо пиян или трезвен е не, без политика насочена към причинителя на смъртта на пътя. Защото ако той спазваше правилата, нямаше да прегази това дете, независимо че е бил пиян. И тука не говоря само че щеше да има кратък спирачен път, да има повече време от забелязване на пешеходеца, до точката за спиране и т.н. Самото спазване на правилата прави по безопасно движението, карането по бавно, дава повече време и на пешеходеца да реагира, да избегне удара. Т.е. спасява се човешки живот, който по един или друг начин да не влезе в статистиката. Ама за това трябва друг манталитет на народа, манталитет уважаващ правилата за движение. Това очевидно не се постига с глоби за съжаление. За това говоря.

Последна редакция: ср, 06 сеп 2023, 00:17 от Никола Тесла

# 526
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 027
Отказвам се...

# 527
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Добре ...
Хващат ме и ми взимат колата. Купувам си друга на чуждо лице, ако е инвалид - още по - добре.

Колко пъти? Сериозно, колко пъти ще си купиш следващата кола, че да продължиш да караш пияна без да ти пука? В България сме все пак.

# 528
  • Мнения: 18 737
И кой е този инвалид, който гори от желание пияница да си купи кола на негово име? В гетото лис е намират такива?

# 529
  • Мнения: 41 368
Намират се такива - те получават някой лев, а мутрата укрива данъци или за да може да паркира на места за инвалиди.
Но за пиенето и конфискацията не виждам къде е келепирът - дали колата е на твое име или на чуждо, все плащаш цената и за да я купиш. Но ако е на чуждо име плащаш нещо и за услугата. И после пак я вземат. Нещо не схващам къде е печалбата.

# 530
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 391
Печалбата е да караш кола, защото Ганьо е забравил за какво се ползват краката.

# 531
  • Мнения: 41 368
И каква печалба? Не му вземат тенекията, а му вземат парите за нея.

# 532
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 027
Ако го хванат. Щото както казах, те такива живеят с убеждението, че точно тях няма да ги хванат.

# 533
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 391
А някои ги хващат и ги пускат Money .

# 534
  • Мнения: 2 926
Пълно е с коли с инвалидни стикери без се карат от инвалиди. Не ми се търси сега, ама имаше някъде статистика колко инвалидни стикери има издадени и беше шокиращо. Освен, че може да платиш на някой инвалид да регистрираш на негово име колата, като така се избягват и глобите от камерите, можеш и да си "купиш" стикер от общината.

# 535
  • Мнения: 5 643
Кои глоби от камери се избягват от инвалидите, че не разбрах?

# 536
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 027
Фишът се издава на собственика е идеята.

# 537
  • Мнения: 2 926
Изадава се на собственика и ако собственикът няма книжка няма как да му се отнемат точки, независимо с колко е превишил. Освен това, ако е пенсионер, безработен или инвалид напрактика няма как да му ги съберат тия глоби. То това е много голям проблем със системата в България, защото масово се регистрират колите на някой възрастен роднина без книжка. Това отделно от схемата с инвалидите.

Последна редакция: ср, 06 сеп 2023, 22:43 от bboiko

# 538
  • Мнения: 1 308
Хващат ме и ми взимат колата. Купувам си друга на чуждо лице, ако е инвалид - още по - добре.
То и за това има решение, но още не са го осъзнали. Конфискува се колата, която караш без значение чия собственост е. Изключение има само за кола под наем или крадена кола. Ако колата е под наем се налага глоба примерно 90 дни * дневната тарифа на колата под наем. Т.е. вземаш под наем скъпа кола - ще получих еквивалентна глоба. Някой ще каже "Ама как така - ще дам колата си на приятел, хващат го пиян и прибират моята кола. Не е честно и е против частната собственост." Отговорът е прост - първо, ако даваш колата си на такъв приятел си носиш последствията. Второ - имаш пълно право да го съдиш за нанесени вреди и да си получиш обезщетение за колата. Конфискацията става с документи, така че пред съда нещата са ясни. А колко ти е приятел човек, който знае че му е дадена чужда кола на доверие и въпреки това се качва пиян знаейки, че рискува конфискация... Такъв човек не е точно приятел и в крайна сметка ощетеният има избор - да си запази приятелството и да преглътне колата или да води дело, а "приятелят" да се оправя. Ако случайно колата се обяви за открадната т.е. приятелят я е взел без знание и съгласие на собственика - ОК, няма конфискация, но има дело за кражба на кола. Пияният има варианти за избор.

# 539
  • Мнения: 9 240
Каквото и да ми говорите,"конфискуването" на кола (собственост) е национализация! Направо смърди на комунизъм!

Общи условия

Активация на акаунт