Няма как да стане.
Виж сега, и в момента има нещо подобно на това, за което говориш. И точно защото го има, твоите идеи изглеждат супер неадекватни. Нарушение е ако шофираш с над 0,5 промила. Границата е 1,2 промила, което вече е престъпление. Та шофираш с 0,8 промила, глобяват те. Шофираш с 1,25 - престъпление е, но ако след това те хванат да шофираш примерно с 0,8 промила (над 0,5) - това вече е престъпление по сега действащия закон.
Аз говоря за друго. Ти се фиксираш върху конкретният случай, и това че шофьора е пиян. И ми обяснаваш за пияните шофьорите как вече било измислено това натрупване на нарушенията, ОК, измислено, е не споря. Апропо аз нямам нищо против и неадекватният закон, освен в неадекватната му част, която е доста голяма, най вече в частта с ''дрогираните'' шофьори. В частта с пияните почти нямам забележки, освен че закона така е направен, че не се мисли какво прави да речем една малка транспортна фирма, с 2 , 3 тира, чиято техника, и бързоразваляща се стока вътре в тира, бъде спряна от държавата заради пияния шофьор. Какво става със стоката, съхранение, условия, охрана и т.н.
Аз гледам голямата картина. Това което фактически причинява смърт на пътя, не е шофирането пиян. В 99% от случаите имаме нарушение на пътя. Това казва статистиката. В 99% от смъртта на пътя, имаме нарушение на правилата. Имаме в 3% от случаите пиян шофьор, и дори в тия 3% неизменно присъства също нарушението на правилата. Отстраниш ли го него, решаваш проблема. То е неизменно там в случаите с ПТП и с пияни и с трезвени шофьори. Разбираш ли за какво говорим. За целта, и как да е постигнем. Как тия между 500 и 600 жертви годишно, в които влизат не само детето, и влюбената двойка, и феновете на Левски и семейството умряло при челен удар заради отново неспазване на правилата, превишена скорост, или неправилно изпреварване, което предстои да стане. Не го желая разбира се, но просто то ще стане, статистическа неизбежност, защото не бориш причинителя на проблема, и още смърт на пътя ще има и т.н. и т.н. и накрая пак ще са между 500 и 600 жертвите на пътя, знайни и незнайни въпреки промените. За това говоря. Че ако бориш причинителя на смъртта на пътя, а това само с глоби не става. Ти ще дисциплинираш всички шофьори, и трезвени и пияни. Т.е. ти ще променяш манталитет, а манталитета е това което формира поведението на човека, не алкохола. Ако беше алкохола само пияните щяха да правят нарушения, и да ги правят само когато са пияни. И нямаше да са 3% от ПТП със смъртен случай пияните водачи. Да речем в случая с прегазеното дете, шофьора е имал многократни нарушения, преди това. Как ти ще му промениш манталитета, да не нарушава правилата, независимо пиян или трезвен е не, без политика насочена към причинителя на смъртта на пътя. Защото ако той спазваше правилата, нямаше да прегази това дете, независимо че е бил пиян. И тука не говоря само че щеше да има кратък спирачен път, да има повече време от забелязване на пешеходеца, до точката за спиране и т.н. Самото спазване на правилата прави по безопасно движението, карането по бавно, дава повече време и на пешеходеца да реагира, да избегне удара. Т.е. спасява се човешки живот, който по един или друг начин да не влезе в статистиката. Ама за това трябва друг манталитет на народа, манталитет уважаващ правилата за движение. Това очевидно не се постига с глоби за съжаление. За това говоря.