Новите предложения за наказания на пияни и дрогирани шофьори, които убиват човек на пътя

  • 15 819
  • 572
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 41 661
А това 15 годишно момче защо беше убито - заради алкохола или заради нарушаване на правилника? Защото и двете ги има, като е много вероятно нарушението да е повлияно от алкохола. Та кого да обвиним?

# 496
  • Мнения: 9 377
Безсмислено е да се умува,защото няма видео с катастрофата и не знаем точно как е станала. А на думите на полицията не може да се вярва...

# 497
  • Мнения: 41 661
Там има заведения, станало е пред много свидетели.

# 498
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 168
В какъв смисъл как е станала?!
Пиян шофьор кара с превишена скорост и убива дете на пешеходна пътека. Кое не е ясно?! Полицията какво каза, че не ѝ вярваш?

# 499
  • Мнения: 2 998
Цитат
как предлагаш  да бъдат накарани хората, които не зачитат ред и правила, да започнат да спазват правилата? Не ми стана ясно, сори.
Много е просто, натрупване на обществено опасни нарушения на правилата на пътя, без значение има ли или не катастрофа, причинил ли си ПТП или не, да води до тежка санкция, като например отнемане на автомобил. При този подход никой копче не може да каже, едновременно защото няма да наказваме невинни хора, каквато врата отвориха неадекваните законови промени за пияните и дрогираните шофьори, и едновременно ще има реален ефект като голямо намаление на жертвите по пътищата, каквото няма да има с тия неадекватни закони. Проста логика, 99% от смъртта на пътя е причинена от неспазване на правилата за движение на пътя. Това се учудвам че продължава да не се разбира, и даже ме питат ма как да ги намалим, не се разбирало. Ами като дисциплинираш шофьорите. Ама това не става с неадекватни промени, които не борят причинителя на смъртта на пътя.
Цитат
А това 15 годишно момче защо беше убито - заради алкохола или заради нарушаване на правилника?
А според теб кое го е убило, удар по главата с бутилка алкохол ли го е убило това дете, или факта че шофьора не е спазил правилата за движение за пореден път като предишните пъти в които е глобяван. Айде да му беше взета колата при предишните провинения, или заради тях да имаше опасност да му я вземат сега, заради предишните провинения, щеше ли да натисне педала и този път като предишните при които се е разминавал с глоба. На нас в крайна сметка каква ни е целта, да има ли по малко жертви или не. Ако е да има по малко жертви, отваряш статистиката, гледаш че при 99% от случаите със смърт на пътя, имаме неспазване на правилата за движение на пътя, и сядаме и казваме. Дами и господа, статистиката показва че единственият начин да намалим жертвите на пътя е да дисциплинираме шофьорите, да спазват правилата и да не правят обществено-опасни нарушения. И сядаме и определяме, какви са обществено-опасните нарушения. Аз смятам че превишената скорост е едно от тях. Неправилното изпреварване е друго от тях. Неслагане на колан примерно не го смятам за обществено-опасно нарушение защото не застрашаваш никой друг, и то не трябва да влиза в тоя списък. При натрупването на такива нарушения, които сме вкарали в тоя списък, дори и без да се причини ПТП, за мен са доказателство че този шофьор е опасен, системно нарушава правилата, и трябва сурова санкция, а не глоба. Примерно отнемане на автомобила, мисля че е достатъчно сурово наказание. Вече при колко такива нарушения трябва да се приложи такава санкция е въпрос на дебат, изследване на статистики, за процентите шофьори рецидивисти по нарушения на пътя и т.н.

# 500
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 168
Кажи какви са адекватните промени бе, човек. Стига писа като политик - цяла страница чаршаф, а нищо не казваш.
То и сега се знае какво е обществена опасност, кои дения са обществено опасни и т. н.

# 501
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 412
Моето мнение е че трябва да има повече контрол, ако щете повече полиция по улиците като в Щатите, камери на големите кръстовища. Не всички, които правят нарушения са рецидивисти, обаче мнозина минават на червено, защото могат и няма да бъдат санкционирани. Отделно да се прилага по-често закона, да се дудне постоянно за правилата на движение - за пешеходци и автомобили и т.н.

# 502
  • Мнения: 404
Добре ...
Карала сам пияна, минавам на червено, не спирам на пешеходни пътеки. Хващат ме и ми взимат колата. Купувам си друга на чуждо лице, ако е инвалид - още по - добре. И ...

Глобяват ме за всяко едно нарушение. Имам пари, плащам, познавам подходящите хора. И ...

В България сме все пак ...

# 503
  • Мнения: 7 377
И? Какво предлагаш? Да няма никакви наказания, защото няма нужда? Супер.

Изчезна коментара на Нотарис, който по-рано се бях засилила да коментирам. Нотарис, ясно, че според теб пияните шофьори са нещо нормално, но какво да правим със сгазените, убитите, осакатените? Или те не са важни, важно е да пазим комфорта на пиянките и дрогираните, защото “всички така правят”? Имам новина - не всички правим така, колкото и да ти е трудно да го проумееш.

# 504
  • Мнения: 2 946
Хитлер и Сталин много бързо са успели да приучат население от милиони нежелаещи да спазват правила на ред и дисциплина. Значи има начин...

Моето мнение е че трябва да има повече контрол, ако щете повече полиция по улиците като в Щатите
Полиция в България има прекалено много. Проблема е, че 99.9% от полицията не си вършат работата, ама въобще. А около 50% са престъпници самите те. Ни понеже на тях никога не им се търси отговорност това няма да се промени.
За да се подобри нещо в България трябва първо да се реформира МВР, ама като система, а не само ръководството да се сменя с "наши хора". Само че за всички политически сили МВР е само начин за контрол над вота и прикриване на кражбите. Всички искат да "овладеят службите", никой не иска да фи накара да работят.

# 505
  • Мнения: 5 656
Не пияните шофьори, както ти си представяш някой, който кара на зиг заг по улицата, а просто пилите нещо малко. Има разлика. И не съм виновен аз, че е нормално в България.

# 506
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 412
Не е нормално за България, нормално е за една определена порода същества като теб. Слава Богу има и нормални хора, които не карат пили. То ще кажеш, че за вода става дума, нещо жизнено необходимо.

# 507
  • Мнения: 2 998
Кажи какви са адекватните промени бе, човек. Стига писа като политик - цяла страница чаршаф, а нищо не казваш.
То и сега се знае какво е обществена опасност, кои дения са обществено опасни и т. н.
Е добре, щом се знае кои са обществено опасните нарушения на пътя, няма нужда и да ги определяме, моя грешка. Пак казвам, в България умират годишно между 500 и 600 човека на пътя. Основната причина за смърт на пътя, в 99% от случаите е нарушение на пътя. Статистика. С нея не може да се спори. Дори и в случаите на смърт на пътя при които има пиян водач, а те са 3% от тия 99%, както е в случая, неизменно има нарушение на пътя, както е и в този случай. Няма случай на пиян водач, който да е причинил смърт без да е нарушил правилата за движение. Като ще променяш законодателството го правиш така, не че то да не работи, и да се питаме ма какво правим сега, хората пищят ще ни вземат колите, заради лекарства, енергийни напитки, заради тестове заради които самите полицаи отказват да се тестват заради неточността им, за сметка на това продължава войната по пътищата, дето уж го решихме проблема. Не, не си решил никакъв проблем. Вчера, 4 фена на Левски, днес дете, утре пак ще е влюбена двойка прегазена от някого, вдругиден ще е семейство умряло при челен удар, заради загубил контрол на пътя шофьор заради висока скорост. Никакъв проблем не си решил, защото не бориш проблема.

Та как по ясно да го кажа, при положение че 99% от смъртта на пътя се причинява заради обществено опасни нарушения на пътя, и ти не насочваш мерките натам, няма как да има резултат. За това аз предлагам примерно да се отнемат коли, при натрупване на обществено-опасни нарушения. Примерно 5 пъти си хванат като шофьор от камери или патрули с превишена скорост, неправилно изпреварване, губиш колата да речем, не се разминаваш само с глоби. Като държава ние трябва да кажем че такъв шофьор е опасен, има опасно поведение на пътя, и трябва сериозна санкция с дисциплиниращ ефект, за останалите шофьори на пътя. Сега ако искаш да ти напиша и закона, малко прекалено е. Не ми плащат да творя закони, не съм в парламента. Ако бях поне щях да мисля като гласувам, какво гласувам, какъв ще е ефекта, ще намалеят ли жертвите, как могат да намалеят, създавам ли закони които отварят вратата да наказват невинни хора, без да намаляват жертвите на пътя и т.н. Какви закони са нужни да намалеят и т.н.

# 508
  • Мнения: 404
Нямам предложения за наказания. Иска ми се да не е така.

Има ли държави с дисциплинирани водачи и как стават такива?

Че няма закони е ясно ... Но и пътища няма нормални.

# 509
  • Мнения: 3 901
Освен вземане на колата има и ефективна присъда - лежане в затвор. Не само ще ти вземат колата, но може и няколко години да си в затвор. Да ме поправят юристите, ако бъркам.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт