Новите предложения за наказания на пияни и дрогирани шофьори, които убиват човек на пътя

  • 15 854
  • 572
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 5 656
Не става само с големи наказания, да ти вземат колата или 20 години затвор. Щото на оня дебил на 5 ракии вече не му пука и не се сеща и стават тргедиите.
Става с неизбежност на наказанието. За да се вкорени на всеки идиот в мозъка, че така не се прави, защото ще бъде наказан.

# 511
  • Мнения: 2 966
Така е, дай адрес и ще ти уредим патрулка с дрегер пред вас всяка вечер за да усетиш неизбежността.

# 512
  • Мнения: 3 035
Цитат
Не става само с големи наказания, да ти вземат колата или 20 години затвор. Щото на оня дебил на 5 ракии вече не му пука и не се сеща и стават тргедиите.
Става с неизбежност на наказанието. За да се вкорени на всеки идиот в мозъка, че така не се прави, защото ще бъде наказан.

Това е другият проблем, липсата на неизбежност на наказанието. Защото и от този случай е очевидно че глобите не работят за дисциплиниране на шофьорите. Дали събираемостта е ниска, и е невъзможно да стане ефективна, или просто наказанието глоба не работи при шофьорите рецидивисти, не мога да преценя, не съм вътре в материята, не съм гледал статистики за събираемостта на глобите и т.н. Но цялостният подход на държавата е ужасяващо грешен. Едно на ръка че се творят закони нямащи нищо общо с правовата държава. Всеки закон който отваря врата за наказване на невинни хора, отварящ вратата и създаващ предпоставки за корупция, каквито са последните промени са вредни закони. Поне да действаха и наистина да намаляваха смъртта на пътя ще го преживеем. Ма няма как да е намалят, защото не бориш основният причинител на смъртта на пътя. Ти бориш ли го него, ще дисциплинираш дори и пияните шофьорите. Ама никой дума не отваря за това. Може пък аз грешно да разсъждавам, че можеш да намалиш смъртта на пътя, без да насочиш мерките към причината за 99% от случаите на смърт на пътя.

# 513
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 186
Именно. Пише в закона, че наказанието е лишаване от свобода, но не се прилага, защото деецът сключил споразумение с прокуратурата. Затова казвам - да няма възможност да се сключва споразумение, да няма възможност за условни присъди.  Да има ефективни наказания, тоест - лишаване от свобода ефективно, да влизат в затвора при транспортни престъпления.
Тесла ми говори за нарушенията на пътя, кои били обществено опасни, кои не били, бла бла... Тези, които са с по-висока обществена опасност са в НК, тоест престъпления са, тези, които са с по-ниска степен са в ЗДвП - тоест нарушения са. Хората са го измислили, не си мисли, че ти ще откриеш топлата вода. Питам те как ще накараш потенциалния нарушител, на когото не му пука, който не зачита ред и правила, да спазва закона?! Как по-елементарно да те питам...
Ама как не си навътре в материята, пък си позволяваш да коментираш с чаршафи по 1000 реда....?!?!!?!
Та кой е основният причинител на смъртта на пътя, с кое да се борим, напиши го бе човек?!

Последна редакция: вт, 05 сеп 2023, 22:47 от AIDA_N

# 514
  • Мнения: 2 966
"Потенциалния нарушител" няма за какво да го наказваш, защото потенциално нарушение всъщност не е нарушение. Трябва да се наказват нарушителите систематично, с много ниска вероятност да се измъкнеш и с прогресираща тежест  дори за дребните нарушения за да не можеш да свикнеш да си плащаш и да продължаваш.
Но това изисква големи политически промени. В момента глобите за скорост се ползват за попълване на бюджета и много показателно за това е, че като има дефицит в бюджета започват акции за контрол и събиране на дължимите глоби. Т.е. държавата ги разглежда като вид абонамент за джигитстване.
А като свикнеш с дребните нарушения постепенно прогресираш към по-тежки. Затова всеки път трябва глобата да се удвоява. Като мине определена сума - трудов лагер.

# 515
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 403
Именно. Пише в закона, че наказанието е лишаване от свобода, но не се прилага, защото деецът сключил споразумение с прокуратурата. Затова казвам - да няма възможност да се сключва споразумение, да няма възможност за условни присъди.  Да има ефективни наказания, тоест - лишаване от свобода ефективно, да влизат в затвора при транспортни престъпления.
Тесла ми говори за нарушенията на пътя, кои били обществено опасни, кои не били, бла бла... Тези, които са с по-висока обществена опасност са в НК, тоест престъпления са, тези, които са с по-ниска степен са в ЗДвП - тоест нарушения са. Хората са го измислили, не си мисли, че ти ще откриеш топлата вода. Питам те как ще накараш потенциалния нарушител, на когото не му пука, който не зачита ред и правила, да спазва закона?! Как по-елементарно да те питам...
Ама как не си навътре в материята, пък си позволяваш да коментираш с чаршафи по 1000 реда....?!?!!?!
Та кой е основният причинител на смъртта на пътя, с кое да се борим, напиши го бе човек?!
офффф, кога ли за всяко престъпление ще вкарват директно в затвора ???  Smiley

# 516
  • Мнения: 3 924
Е по прости са нещата, в крайна сметка. Маха се споразумяването с прокуратурата. И се минава на вземане на кола и ефективна присъда, за над 1,2 промила алкохол. Това, ако не стресе хората, няма какво друго.

# 517
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 186
Именно. Пише в закона, че наказанието е лишаване от свобода, но не се прилага, защото деецът сключил споразумение с прокуратурата. Затова казвам - да няма възможност да се сключва споразумение, да няма възможност за условни присъди.  Да има ефективни наказания, тоест - лишаване от свобода ефективно, да влизат в затвора при транспортни престъпления.
Тесла ми говори за нарушенията на пътя, кои били обществено опасни, кои не били, бла бла... Тези, които са с по-висока обществена опасност са в НК, тоест престъпления са, тези, които са с по-ниска степен са в ЗДвП - тоест нарушения са. Хората са го измислили, не си мисли, че ти ще откриеш топлата вода. Питам те как ще накараш потенциалния нарушител, на когото не му пука, който не зачита ред и правила, да спазва закона?! Как по-елементарно да те питам...
Ама как не си навътре в материята, пък си позволяваш да коментираш с чаршафи по 1000 реда....?!?!!?!
Та кой е основният причинител на смъртта на пътя, с кое да се борим, напиши го бе човек?!
офффф, кога ли за всяко престъпление ще вкарват директно в затвора ???  Smiley
Причиняване на смърт е достатъчно тежко престъпление все пак.

# 518
  • Мнения: 3 035
Цитат
Тесла ми говори за нарушенията на пътя, кои били обществено опасни, кои не били, бла бла... Тези, които са с по-висока обществена опастност са в НК, тоест престъпления са, тези, които са с по-ниска степен са в ЗДвП - тоест нарушения са. Хората са го измислили, не си мисли, че ти ще откриеш топлата вода. Питам те как ще накараш потенциалния нарушител, на когото не му пука, който не зачита ред и правила, да спазва закона?! Как по-елементарно да те питам...

Написах го вече три пъти бе човек. Колко пъти още да го кажа. Айде да го обясня по друг начин тогава. Имаме цел като общество, нали така. Да намалим жертвите на пътя. Това ли е целта ни, това е. След като целта е ясна, търсим начина по който да я постигнем. Отваряме статистиката на държавата и гледаме следното: В България умират по между 500 и 600 човека годишно заради ПТП. Защо, като си отговорим на тоя въпрос, ще можем да ги намалим. След като в 99% от случаите за смъртта на пътя имаме нарушения на правилата за движение, отговора на този въпрос е ясен. Ако направим шофьорите по дисциплинирани, по малко нарушаващи правилата, повече уважаващи и спазващи правилата за движение, по малко склонни да ги нарушават, смъртта ще намалее, защото атакуваш причинителя и. Очевидно не става само с глоби. Макар че глобите са полезни за държавата, та за това май не искат друг подход, дори и намаляващ жертвите. Аз казвам следното, като общество казваме следното: нулева толерантност за нарушителите на пътя. Да няма многократно глобявани за какви ли не нарушения, които да получават само глоби въпреки рецидива си откъм нарушения на пътя. Ти като бориш рецидива, по нарушения на пътя, дисциплинираш и шофьорите, склонни на рецидив преди да го започнат. Аз казвам примерно след 5 нарушения да има строга санкция, която да не е глоба. Дали да са 5, 4, по малък или по голям толеранс за такива нарушения, е въпрос на дебат. Какъв толеранс трябва да има, за примерно шофьора не е видял знака за ограничение на скоростта защото дървета го закриват, може това да стане, за това не трябва да има тежки санкции за 1 нарушение, ама като станат 3, 4 трябва да има прогресираща глоба, и накрая тежка санкция, отнемане на автомобил, книжка, забрана за шофиране еди колко си години, каквото ще да е, защото тука говорим вече за безотговорност. Ма няма значение че няма причинено ПТП. Някога ще има, точно с тоя шофьор. Поведението му прави много по вероятно той да причини ПТП, отколкото някой друг. Защо държавата чака да се стигне до там. Това чакане прави жертвите между 500 и 600 годишно, а може да са примерно между 200 и 300. Ама трябва да почнеш да бориш причинителя на проблема.

# 519
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 403

офффф, кога ли за всяко престъпление ще вкарват директно в затвора ???  Smiley
Причиняване на смърт е достатъчно тежко престъпление все пак.
не бре. за всякакво престъпление да вкарват в затвора. тежко, леко ...

# 520
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 186
Тоест да няма нарушения, всичко извършено да се квалифицира като престъпление, а не като нарушение, това ли казваш?
Няма как да стане.
Виж сега, и в момента има нещо подобно на това, за което говориш. И точно защото го има, твоите идеи изглеждат супер неадекватни. Нарушение е ако шофираш с над 0,5 промила. Границата е 1,2 промила, което вече е престъпление. Та шофираш с 0,8 промила, глобяват те. Шофираш с 1,25 - престъпление е, но ако след това те хванат да шофираш примерно с 0,8 промила (над 0,5) - това вече е престъпление по сега действащия закон. Караш без книжка - глобяват те, защото е нарушение на ЗДвП, втори път те хващат без книжка след като са ти я взели по ЗДвП - вече е престъпление, няма глоба, санкцията е по НК. Глоби се налагат при нарушения на ЗДвП. Това явно масово се бърка, защото многократно го срещнах в тази тема. Масово не се познават законите, но ето как се коментират... Странно. За мен абсолютно необяснимо, но аз може би имам някакво професионално изкривяване.


офффф, кога ли за всяко престъпление ще вкарват директно в затвора ???  Smiley
Причиняване на смърт е достатъчно тежко престъпление все пак.
не бре. за всякакво престъпление да вкарват в затвора. тежко, леко ...
За кокошкарски глупости съм съгласна да не вкарват, но пак казвам - причиняване на смърт е достатъчно тежко престъпление и извършителите трябва да влизат в затвора.

# 521
  • Мнения: 3 924
Що се правите на ударени?
Никой не иска за всяко нещо да се влиза в затвора.
Но пил, с промили над 1,2 и убил човек си е за затвора. Та там лежат хора, които са откраднали , а тези които са убили човек, при това пили или дрогирани са на свобода.
Чудно просто!

# 522
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 427
За затвора е ама това няма да спре останалите да пият и да шофират. А това ще води до още тежки инциденти. Само с глоби не става, трябва превенция.

# 523
  • Мнения: 5 656
Прокурорският син Бисер Андреев получи година и половина условна, след като уби двама млади хора на тротоара на площад Ручей! Трезвен като краставица.
Какво да коментираме повече.

# 524
  • Мнения: 2 966
Наказанието на провинилите се е превенция за следващите.

Общи условия

Активация на акаунт