Фурна Bosch гръмна на второто използване

  • 2 687
  • 52
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4 176
Мина вече седмица с гръмнала и изобщо не работеща чисто нова фурна Bosch. Фурната просто гръмна още на второто използване. Искам да изкажа разочарованието от уреда и като цяло от обслужването на Bosch. Чакахме да дойде техник 5 дни. След посещението се оказа, че дисплеят е гръмнал и това е причината изобщо да не работи. Нямало как да се оправи, трябвало тепърва да се поръчва дисплей от Германия, който щял да дойде след 2 седмици. Това означава, че ние скоро фурна няма да имаме.
На никого не препоръчвам след моя опит. Отказват да заменят уреда с нов. Та в момента просто чакаме за неясен период.

Последна редакция: чт, 10 ное 2022, 13:53 от kiticat

# 1
  • Мнения: 11 657
Такава е процедурата при всички марки и фирми.
Те резервни части не държат освен ако не е нещо елементарно.
Разбирам, че е неприятно, но това е.
Добре, че не е пералнята.

От какво е гръмнал?-токов удар може би...

# 2
  • Мнения: 4 176
Никакъв токов удар. Просто дефектен дисплей.

# 3
  • Мнения: 11 657
Случва се.

# 4
  • Мнения: 971
Случва се не трябва да е оправдание за Бош, предвид мащаба на компанията, цените на техниката и немската репутация, традиции и символ на качество. В една по-бяла държава щяха да се извинят и компенсират.

Скрит текст:
Моите 5ст. по темата:

Преди няколко години имах случай 3 пъти да ми заменят проблемна супер-мупер сушилня на 'Електролукс' за 1500лв. и сгреших, че я задържах въпреки всичко. Без много използване се повреди дисплея и от сервиза казаха, че не подлежи на ремонт, а замяна на цена колкото нова нисък клас. Съвсем случайно намерихме експерт в производствена електроника и автоматика. След като му занесохме панела, каза че елементите са супер некачествени и се изненадва, че са изкарали гаранцията. Прати ме до някакъв завод да поръчам 3 елемента за има няма 10 лв. и уреда живее втори живот. Имам чувството, че нарочно се правят калпави вече, за да ги сменя човек на всеки 2-3 до 5 години. Каква зелена енергия, какви 5 лв., какъв клас А, като заминава на боклука за стотинки 'кост сейвинг'. Аман... вече не робувам на марка, ами чета мнения в Амазон и се надявам на късмет при следващата компания производител. Нещо подобно се случи и с пералнята. От тогава вече никакъв втори шанс - парите, времето и нервите са ми по-скъпи.

На път съм да зачеркна и тази марка и казвам защо: лошо обслужване и фабричен дефект или недомислица. Купихме си неотдавна прахосмукачка от веригите с марка Бош. На пръв поглед беше много компактна и мощна, но още при първото почистване се забеляза 1 голям недъг - колелцата на четката събираха косми и в даден момент блокираха, като беше почти невъзможно да се освободят и да се прахосмукира така. От сервиза бяха меко казано нелюбезни, не признаха фабричен дефект и вместо да ни благодарят за обратната връзка - едва ли не ни се подиграваха: "да сме я почиствали с ножица" или плащали в сервиза всеки път. Отказаха замяна или връщане. След още месец случайно малчугана си игра и нещо капака спря да се затваря поради друга недомислица. Така успяхме да направим втора рекламация и направо да върнем уреда в магазина. Ако някой може да се свърже с Бош компанията майка - успех. Не искам да съм злощастен тестер, а просто искам нещото да работи, да ми го сменят за седмица или да си го приберат, ако е краб. Искам просто "Peace of mind!" - така, както е в рекламата "Like a Bosh!".

Последна редакция: нд, 13 ное 2022, 21:36 от Нърд

# 5
  • Мнения: 4 176
Цитат
Не искам да съм злощастен тестер, а просто искам нещото да работи, да ми го сменят за седмица или да си го приберат, ако е краб. Искам просто "Peace of mind!" - така, както е в рекламата "Like a Bosh!".
Много си прав, и аз същото искам. За съжаление според политиката на Бош нямало как да стане. Почти невъзможно било да ни сменят уреда. Не са ни дали и срок кога ще сменят частта, нито гаранция колко ще изкара след смяната. Вероятно ще чакаме около месец, за да направят ремонт на уреда (вече мина 1 седмица и сега ще трябва да чакаме 2 седмици докато дойде въпросният дисплей от Германия и после 5-6 дни докато дойде майстора), като след това не се знае дали пак няма да се счупи. Та така, през това време чисто новата фурна е неизползваема. Аз съм подала и сигнал към КЗП вече, защото ми се струва, че в този случай тази фурна няма да я бъде. Самият майстор се чудеше къде е проблемът и защо е изгорял този дисплей, неясна причина... някъде има дефект в самата фурна, контактите бяха многократно проверени от няколко човека.

# 6
  • Мнения: 971
Мисля, че качеството на фурна Бош преди 10 години няма нищо общо с днешните. Затова съм готов да купя втора ръка Миле, Бош, Сименс, отколкото лъскаво ново тамагочи с дисплей. Всъщност под дисплея има много повече от просто екран - захранването с блока за управление / компютъра или мозъка на уреда. Както казах е много по-лесно да поръчат нов модул от чужбина, отколкото да ремонтират електрониката на място. Събирайте бележки за рекламацията / ремонта и предполагам, че при евентуално втори дефект сте в правото да си искате парите.

# 7
  • Мнения: 4 176
Благодаря, Нърд. И аз мисля като теб и съм съгласна с това, че качеството няма нищо общо от преди години.

# 8
  • Мнения: 971
"Често пъти, когато търговецът не успее да поправи стоката или да я замени, той отказва да върне платената цена, а дава „ваучер“ за покупка от магазина му за стойността на дефектната стока. Тази практика е неправилна, тъй като  при покупка на стока с дефекти, потребителят има няколко права. Първо, да получи безплатен ремонт. Второ, да получи безплатна замяна. Трето, ако не може да бъде упражнено нито едно от първите две права, да получи обратно платената сума срещу задължението да върне стоката на търговеца.

Важно! Ако продуктът просто не ни харесва, искаме да го заменим за друг или пък имаме желание директно да получим платената сума обратно, нямаме право да упражним правото си на връщане на стока или замяна.

Това е така, тъй като законът не предвижда такава възможност по отношение на традиционната търговия. Разбира се, няма пречка да опитаме да върнем или заменим стоката. Има търговци, които в рамките на добрата търговска практика, приемат обратно изправни стоки, съгласяват се да ги заменят или да върнат платената цена. Те, обаче, нямат законово задължение да го направят и подобно действие би било акт на добра воля от тяхна страна."

https://petkovalegal.com/%D0%B2%D1%80%D1%8A%D1%89%D0%B0%D0%BD%D0 … 1%8F%D0%BD%D0%B0/

"Според правилата на ЕС търговецът трябва да извърши поправка или замяна, да намали цената или да възстанови заплатената сума, ако се окаже, че купените от вас стоки са дефектни или не изглеждат и не работят по начина, посочен в рекламата."

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarant … urns/index_bg.htm

"Към момента при проява на дефект на стока Законът за защита на потребителите дава право на рекламация до две години от датата на покупката. Рекламацията се предявява пред продавача, а той е длъжен да отговори в 30-днивин срок дали приема рекламацията за основателна и ако – да, как смята да я удовлетвори."

https://kzp.bg/novini/pravata-ni-pri-pokupka-na-defektni-stkoi

# 9
  • Мнения: 4 176
Полезно.
Фактът е, че ние оставаме без фурна, която гръмна на второто включване. Уредът не работи. Това не е някаква прищявка, че не ни харесва или малък дефект. Ние просто искаме работеща фурна. Както писах вече, това не отговаря на политиката на Бош, които просто ни оставят да чакаме без ясно становище какво ще се случи.

# 10
  • Мнения: X
Kiticat, има ли някакво развитие по случая...?

Питам, защото ми предстои да си купувам нова фурна и се колебаех между Бош и АЕГ.

# 11
  • Мнения: 4 176
Все още няма развитие, очакваме майстора.

# 12
  • Мнения: 4 176
Има развитие с фурната. Смениха ѝ дисплея и тя пак гръмна. Joy
Оставаме си без работеща фурна.
Единственият вариант било да чакаме да ни потърсят от сервиза да ни докарат някаква оборотна стара фурна, различна от нашата, която да използваме, а те щели нашата да я взимат да я оправят за неизвестно колко време.
Отказахме и ще търсим сега как може КЗП да ни съдействат.

# 13
  • Мнения: 11 657
Има развитие с фурната. Смениха ѝ дисплея и тя пак гръмна. Joy
Оставаме си без работеща фурна.
Единственият вариант било да чакаме да ни потърсят от сервиза да ни докарат някаква оборотна стара фурна, различна от нашата, която да използваме, а те щели нашата да я взимат да я оправят за неизвестно колко време.
Отказахме и ще търсим сега как може КЗП да ни съдействат.
На това му се вика не калпава фурна, а калпави техници! Тия просто не са разбрали каква е причината да гръмне дисплеят. Човекът го боли глава-има лесно решение: режем я и няма да го боли повече!  Ето това са направили.

Не трябва ли след като втори път дава същия дефект, направо да се смени?! Звъннете в представителството на Бош, обяснете случая и питайте.

# 14
  • Мнения: 4 176
Възможно е, но аз не съм електротехник и няма как да кажа. Мисля, че се очаква от фирма като Bosch да работят с качествени и проверени техници.
Ще напиша и името на сервиза: Сотиров сервиз
От Bosch отказват да заменят уреда. По думите на кол центъра, просто такава била ситуацията. Понеже е купен чрез Айко мебели - кухни, с тях също се свързахме и те не можели да съдействат.
Към КЗП имаме вече входирана жалба.

Общи условия

Активация на акаунт