Частни училища - информативна тема 31

  • 26 307
  • 738
  •   1
Отговори
# 690
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 739
Izzi science. Доста е писано тук, имат и фейс страница, според мен отговаря на доста от критериите ви. Но искат английски(за 6 годишните), добра фина моторика и дисциплина- преценете дали пасва за детето ви. Иначе е до Симеоновско шосе, има часове по наука, танци, изкуства и много наблягат на английския- за това бяха дискусиите последните страници тук.

# 691
  • Мнения: 206
Mylenche, помня преди време писахте, че според Вас е подходящо “вашето” училище, но няма как да гадая кое е то. Може ли директно да го цитирате, информацията ще е полезна з всички предполагам?
Разбира се аз имам за критерий локация, не знам дали сте видели, Уве и СС отпадат по този показател, макар да ми бяха интересни всяко по свой начин.
СС. А това с локацията...Май бяхте от Младост-мисля , че едва ли пътуването , ще е повече от 30мин. А и ако училището не е "отсреща", пак ще е нужно време да се стигне до там. През зимата дори и 10мин пеша не са ОК.
При нас пътуването е  по- дълго (маршрутът на бусчето е по баир с еднопосочни, криви улици и  чак после по околовръстното- иначе по друг маршрут с кола е 20мин.) .Леко й тежи- не точно самото пътуване, а по-ранното ставане. Бусът я взема в 7.30- В Кварталното училище , което е буквално на ъгъла , часовете започват в 7.30- на две смени са .

Последна редакция: нд, 05 яну 2020, 12:29 от mylen4e

# 692
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 739
Вчера ходихме да го видим СС, че буквално последен шанс да решим остава, ами много си е далеч. Без трафик може и за 30 минути, но с други деца и маршрут няма гаранция, има деца, които пътуват 40-50мин. Не е моето нещо за малките класове, за гимназия да, всякаква локация ще преглътна, дори бих се преместила, но за 6-7 годишно не мисля, че е толкова специално което и да е училище, че да оправдава час по-рано ставане и близо 2 часа от живота му в път, при целодневно обучение. Няма да споря, това е до лично виждане и степен на родителски амбиции.
Отделно съм 80% сигурна, че няма да издържи изпита, а за спорта да пробваме и да се откажем... по-скоро не.

# 693
  • София
  • Мнения: 7 277
Според мен от Младост 4 до СС са 20-25 минути макс., почти без светофари.

# 694
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 739
Е не сме в младост 4, от околовръстното до нас само са 15 -20 минути минимум между 17 и 19 часа, понякога и повече. Забравяте задръстванията около Бизнес парка/ Малинов.
Отделно баирите и маршрута в самото Княжево не се знае как са зимата.
Няма как да е дори сравнимо с БШ, КО, дори Изи (там е мн гадно затади Симеоновско).
Знаете, че Уве е точно мой тип училлще, че и с немски (за който ще ми е много мъчно), но не искам дори да го гледаме като видях къде е.
Не забравяйте, че не съм така крайна на тема ЧУ и оценки, дори ДУ ми е опция, ако кварталното беше ок и занималните бяха нормални.
Както и да е, таман съм свела списъка до 3 училища и където ни приемат, там ще е, не искам да се обърквам отново.

# 695
  • София
  • Мнения: 7 277
Пипи, не зная защо съм останала с впечатление, че сте на 2-3 мин от Околовръстното. Баирите в Бояна са си ОК (реално е един).

# 696
  • Мнения: 5 898
За ученето на английски език... Ние сме минали през 4-ма учители до сега - всеки с неговите си методи. Първата дупка няма дори да я коментирам. Сега знам, че преподава на големите деца в ПБ и съм абсолютно сигурна, че тези деца ще са пълна щета по езика.
Втората учителка според мен е прекрасен човек с много модерно мислене за преподаването на езика. Дойде от един университет със силна катедра по езика. Която между другото наскоро избълва амбициозен ръководител на ново ЧУ. Simple Smile Та тази жена поне в 1 клас не искаше думите да се пишат безкрай. Само по няколко пъти за автоматизиране на ръката със задължителен изговор гласно при писане. И в повечето случаи им даваше да се напишат по 3-4 пъти цели фрази. Използваше много цели текстове и ги караше да превеждат и осмислят. Именно на нея и се наложи да наваксва целия загубен ПУК, като набързо минаха част от Фоникс. Но доскоро имах информация за резултатността. И до края на 3 клас не успяваше да концентрира така нивото на класа, че все пак повечето да са равнопоставени като резултати. В 3 клас те бяха на Movers, докато в СС бяха на Flyers. Резултатите им на Mоvers бяха доста зле. Или може би аз вече свикнах в СС мнозинството от випуска да се справя на 100%.

В СС до момента сме с втора учителка. И двете не харесват безкрайното писане на думи. Във 2-3 клас за домашно имаха всяка дума по 7 пъти, а сега в 4-ти по 5 пъти. При разговори и с двете учителки оставам с впечатление, че те по скоро недолюбват това наизустително писане и че то само помага и допълва всички останали методи.
Аш, четейки те, смятам, че май  в край на сметка е до учител.

И накрая за да не е само досаден пост ще ви дам един много полезен сайт според мен за учене на думи. Изисква се малко предварителна подготовка от родител да вкара думите и превода им, но после децата могат да преговарят до безкрай. Има игра подобна на флаш карти, има гласов модул за да чуват как се изговаря самата дума и т.н  https://quizlet.com  Детето ми се сблъска със сайта за пръв път тази година на лятното училище в АК. А сега го използват и в училище.
А за по-големите И: https://www.englishrevealed.co.uk/ket.php

Последна редакция: нд, 05 яну 2020, 13:33 от Fancy

# 697
  • Мнения: 6 302
Аз съм за писането на думи по 2-3-4 пъти с изговаряне по време на писането, за да участва и слуховата памет. Не по 10, защото тогава става автоматично и човек забравя какво пише. Особено пък в 1-2ри клас, докато напише десетата дума,  вече ще си мисли за птичките навън.

Оф, аз дори и по 50 или 100 пъти съм писал думи даже.Simple Smile В училище имахме една червена книжка на английски, за по-напредналите, с кратки истории в нея, та още помня - там в едната история едно дете Том винаги казвало "I have went" вместо "I have gone" и веднъж учителят, ядосан, го накарал да остане след часовете и да напише сто пъти "I have gone".

Следобеда учителят намерил в стаята листа, на който детето написало 100 пъти фразата, и една бележка, която детето му оставило:

Dear Sir,
I have wrote hundred times "I have gone" and now I have went.

Tom Smith

# 698
  • София
  • Мнения: 7 277
Фенси, според мен в първи и втори ги пишат по 8 пъти, а в трети по 7 като правило. Едната госпожа дава по 10 пъти, но пък при нея децата заобичаха езика и се справят прекрасно. Но пак си е учене с писане Simple Smile

# 699
  • Мнения: 5 898
Фенси, според мен в първи и втори ги пишат по 8 пъти, а в трети по 7 като правило. Едната госпожа дава по 10 пъти, но пък при нея децата заобичаха езика и се справят прекрасно. Но пак си е учене с писане Simple Smile
При нас във 2 и 3- ти едната учителка искаше 7 пъти, а сега в 4-ти другата иска по 5 пъти.

# 700
  • София
  • Мнения: 7 277
Явно всеки учител си решава, както прецени. Ние от 1 клас пишем по 8+ пъти (такова е изискването на нашите учители).

# 701
  • София
  • Мнения: 5 258
Честита Нова Година на всички!

Мими, благодаря за доверието, но аз съм родител на ПУКче, без никакъв опит все още и само теоритични знания за системата на училищата. Сама не си се доверявам на 100%, та камо ли друг да ми се довери Simple Smile

# 702
  • Мнения: 6 302
Никой не коментира, че във вица горе има още една грешка, ама тя не е на Том Смит, а си е моя от бързане и невнимание. Или трябва да е I wrote, или да е I have written, инак става същото като на Том Смит.

А в ПУК никой още не може да знае как ще се развият нещата в едно ново училище. Затова сигурното е да се заложи на утвърдени имена, за които историята им сама говори.

# 703
  • София
  • Мнения: 62 595
Не коментирахме, защото беше по-важно, че схванахме идеята и смешката във вица, независимо как е написано.

# 704
  • Мнения: X
Анди, говорим за РАЗЛИЧНИ неща. Не ти, твоите деца, твоята практика и прочие. Говорим за всички деца, които посещават училище - различни семейства, интелектуален потенциал, етно, националност. Разбираш ли? На 4.5 чете целия клас. А дали това има значение за бъдещата любов към книгите или академични успехи, съвсем не знам. И не съм интересувала за подобна връзка.
В УК, САЩ и  Канада децата тръгват рано на училище, на 5-5,5 години, затова и отрано ги подготвят за това. И в Израел е така, сещам се сега. Тръгват рано, защото майчинството е късо и зле платено, където го има изобщо (в Канада има разлики по провинции, в САЩ - по щати), а детските заведения са скъпи или ако са субсидирани, нямат места. Тоест, това ранно обучение има съвсем прозаична причина.

Но  във  Финландия, пример за социална държава, тръгват на 7, на 6 са в пре-скул (както в България) и в детската градина повечето време играят, и то навън. Защото имат много детски заведения и са силно субсидирани. Въпреки това по-късно финландските деца показват добри резултати на тестовете.

Според мен, Анди искаше да каже, че такова ранно обучение няма смисъл, не носи нещо повече на децата. Но то има смисъл с оглед на социалната политика на съответната държава.

За мен писането на думи по няколко пъти има голям смисъл за правописа, особено в езици, в които се пише едно, а се чете съвсем друго. Българският не е от тях, но френският е, също и английският. За мен пример е прочутата с архитектурата си ж.п. гара на Лиеж - Guillemins, която се произнася просто "ГимА". А колко пъти ще е изписването - ами докато детето запомни как се пише правилно Simple Smile Това зависи от конкретното дете и неговата зрителна памет.

Последна редакция: пн, 06 яну 2020, 10:53 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт