Частни училища - информативна тема 31

  • 26 357
  • 738
  •   1
Отговори
# 675
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 743
За “Азбуки” искат английски с изречения, а мими казва, че детето ходи в обикновена ДГ.
Аз бих разгледала ОТ и Прогресивно- този месец има демо уроци там, ако не е късно, регистрирайте се. Ще показват системата Джъмп мат, дискусиите(основа на обучението) и изобщо методите. Звучи ми добре за много енергично и темпераментно дете (моето е такова), макар че последно бяхме на предучилищна диагностика с логопед, тя каза, че спокойно ще се справи и с “академично” училище (макар в Изи да не бяха толкова сигурни, не знам къде е истината)

# 676
  • Мнения: 19 338
Тео има едно интервю, в което споменава колко страници трябва да четат младите хора. Беше препратка към него и шега разбира се.
Аз не оборвам тезата за четенето, но се радвам, че не се наложи детето ми да ходи от три на училище.
Все пак ми е интересен резултатът в някакъв етап от развитието.

Русалка, благодаря за статията! Интересно!

Моето дете четеше преди ПУК. Четене силно казано, но свързваше сричките в думи. Имаше деца, които не могат да четат в ПУК. В момента не виждам някаква разлика между тях  по български, нито в любовта към четенето.

# 677
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Анди, говорим за РАЗЛИЧНИ неща. Не ти, твоите деца, твоята практика и прочие. Говорим за всички деца, които посещават училище - различни семейства, интелектуален потенциал, етно, националност. Разбираш ли? На 4.5 чете целия клас. А дали това има значение за бъдещата любов към книгите или академични успехи, съвсем не знам. И не съм интересувала за подобна връзка.

# 678
  • Мнения: 493
Първо, благодаря на Онна за огромния труд за темата и всички допълнения за ЧУ по другите градове.

Пипи, детето ми в държавна ДГ на 5 пишеше цифри, защо в ЧУ да не пишат?

Аз темата до тук разбрах следното- Фенси умее да ругае доста и окачествява хора, които не познава- not nice. Форум сме и всеки може да си пише каквото иска... аз съм още в ступор как нареди всички родители на деца от Иззи, като идиоти, а останалите се съгласихте.. Дори и тук такъв език не подхожда, ма нейсе.

Класирахте ЧУ по критерии за БЕЛ и МАТ, е да, ама изненадааааа има и много арт деца, които някой ден ще станат арт хора, ще правят кино/театър, ще свирят по концерти и ще радват хората. Ако закарате такова дете в ЕСПА (Фран, на живо се изпотяваш 2 пъти повече, като ти обясняват за учене, учене, пак учене и само учене), то най-много да се депресира. Има деца, които не обичат да се състезават и ще дадат най-доброто от себе си в подходящата среда (ама не всички ще станат професори, налЕ). Това, че училище не е в ТОП не означава, че децата в него не са се развили добре, за да станат качествени хора.

И за соца,.. много ми е мъчно, че ходих само 1 седмица на детска градина.. имам такива хубави спомени- весели игри, много деца и смях. Храната не помня, че бях злоядо дете и не ме караха много да ям...
Точно! 👏
Ще се радвам на Вашето мнение за училище в 1 клас, където важна и я има самата система на учене и каква е тя !
Изграждане на система и любов към търсенето на знания и оценка на индивидуалните заложби на детето!?

Аз съм била зубър. С много клизми.... и страдание от мнения на учители колко съм глупава, как мястото ми не е в МГ, как не съм за тая отбрана класа деца. Аз просто съм била креативна и творчески ориентирана, но това в нашата система няма кой да го види. Вечно се мъчат да вкарат кубчето в кръг !

# 679
  • София
  • Мнения: 2 780
Мими, Климент Охридски също ви е в периметъра щом Азбуки е. Започват прием от ПУК, за първи клас евентуално единични бройки, ако има. Не знам дали покриват изискванията за "развитие на индивидуалните таланти", но то и за Питагор едва ли може да се каже, а виждам, че ви е в списъка. То не съм сигурна за което и да е училище дали има подобно нещо. Може би ако опишеш какво точно си представяш, как точно да се случва това развитие в училище е по-вероятно да дадем съвет. Ако е това да не се слага етикет на детето, че е тъпо, защото не се справя с определени задачи, то мисля, че в повечето ЧУ не си позволяват такава практика. Евентуално в училищата, които гонят резултати могат да ви намекнат, че училището не е подходящо за вашето дете, но преки обиди към детето ме съмнява да има.

Темата за четенето, какво ще кажете да я преместим в Говорилника? Виждам, че е интересна за доста хора.

# 680
  • София
  • Мнения: 62 595
Анди, говорим за РАЗЛИЧНИ неща. Не ти, твоите деца, твоята практика и прочие. Говорим за всички деца, които посещават училище - различни семейства, интелектуален потенциал, етно, националност. Разбираш ли? На 4.5 чете целия клас. А дали това има значение за бъдещата любов към книгите или академични успехи, съвсем не знам. И не съм интересувала за подобна връзка.

Това къде за всички деца? И пак не уточнихме в какво точно се проявява четенето на тази възраст и на кой език.
Ако децата са с подбор още на входа, както се случва в доста от нашенските ЧУ, то вече имаме деца с доста добре развити качества за възрастта и съответно четенето може да се усвои относително по-лесно и по-бързо.
Хайде, за да бъдат нещата ясни, дай профил - място, език (роден или втори), примери като умения за четене. Иначе става голямо объркване и картината се размива.

Да, и аз мисля, че е добре да се отреже и да се сложи в Говорилника.

# 681
  • София
  • Мнения: 7 277
По повод ученето на думи чрез писане, имайте предвид, че има училища, в които е задължително. В нашето например в малките класове се дават думите за домашно в края на седмицата и трябва да се напишат по 8 пъти в единия клас и по 10 в другия. Писането е задължително.

Относно четенето на български език, по програма в детската гредина по БЕЛ се учат звуци, срички, а в ПУК - графеми (букви) и тяхното изписване - има ги в помагалата. Цели думи - в 1 клас на 7 г. Англоезичната система е решена по друг начин и аз не се наемам да го нарека вреден. Едва ли правят нещо непосилно за децата или с цел да им навредят. Разпознават букви и четат думи. Едно изречение на страница с много картинки. Просто четенето така се усвоява на етапи и в друга образователна система са преценили, че така трябва да става.

Последна редакция: нд, 05 яну 2020, 11:24 от Аш

# 682
  • София
  • Мнения: 16 211
...
Шарки, къде са учили английски децата ти? Най-малкото не беше ли в БШ?
Аш, големите в 35-то ДУ - каката до 7 клас, баткото до 6ти (преместих го 6-7 клас в 120то, учителката по математика в 35-то пишеше отличен 4 на деца, ходещи в съботната школа на СМГ и втълпяваше на децата. че 4-та е добра оценка; реших да не споря с нея, щом си вярва). После каката в 32ро, баткото в 32ро до средата на 9 клас, след това гимназията на Меридиан-22 (преместен основно заради тоалетните). //32ро сме го избирали целенасочено заради учителка по английски, която на мен ми беше възпитателка в АЕГ в 8 клас,  тя последните 15на години преди пенсионирането си преподаваше в НЕГ. // Големите твърдят, че до 7 клас са научили горе-долу толкова английски, колкото са им преподали в 8 клас в езиковата после.  До края на 7 клас са имали средно по 1-2 различни учителя по английски годишно - т.е. пълен разнобой и никаква система. Големите работеха при мен летата в гимназиални курс, та вероятно и по неволя в практиката са го доусъвършенствали.

Малкият в Меридиан-22 ПУК до края на 4 клас и 5-7 в БШ. Той специално много си хвали учителката по английски от БШ, смята че много им е дала. Печелеше някакви състезания по АЕ, но вече не помня точно какви. Малкия много сме го водили с нас извън България, та подозирам, че и при него практиката много е помогнала.

Що се отнася до системите на преподаване на английски - изобщо не мога да бъда от помощ, нямала съм никакво време - и желание - да им гледам учебниците и тетрадките, купувала съм каквото трябва и толкова.

Последна редакция: нд, 05 яну 2020, 10:58 от Sharky*

# 683
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Анди, говорим за РАЗЛИЧНИ неща. Не ти, твоите деца, твоята практика и прочие. Говорим за всички деца, които посещават училище - различни семейства, интелектуален потенциал, етно, националност. Разбираш ли? На 4.5 чете целия клас. А дали това има значение за бъдещата любов към книгите или академични успехи, съвсем не знам. И не съм интересувала за подобна връзка.

Това къде за всички деца? И пак не уточнихме в какво точно се проявява четенето на тази възраст и на кой език.
Ако децата са с подбор още на входа, както се случва в доста от нашенските ЧУ, то вече имаме деца с доста добре развити качества за възрастта и съответно четенето може да се усвои относително по-лесно и по-бързо.
Хайде, за да бъдат нещата ясни, дай профил - място, език (роден или втори), примери като умения за четене. Иначе става голямо объркване и картината се размива.
Уточних го в предишен пост, ти не четеш Simple Smile
Нормално училище, пъблик, без селекция. В УК.

# 684
  • Мнения: 206
....макар че последно бяхме на предучилищна диагностика с логопед, тя каза, че спокойно ще се справи и с “академично” училище (макар в Изи да не бяха толкова сигурни, не знам къде е истината)
Науми си Пипи , че нейното дете  не е за "академично" училище и тва си е. Ама пък  тези Иззи са й на сърце...
Писах ви аз назад , че търсите нашето училище, ама вие Изи, та Изи...
Извън "академичното" обучение, което го има навсякъде (и  в държавното училище също), за останалите неща са важни останалите преподаватели - по музика, по танци, по пиано, по  театър, по изобразително изкуство , както и обстановката- да е просторно, да  е уютно, да е украсено, да има къде да играя, да тичат. Писала съм , но може и да си пропуснала, че учителите  по спорт на  пук  са 4 /четирима/- всеки ден различен учител.
Ето наскоро  пук-четата имаха среща с учител от училището по изобразително изкуство (не е техният- те имат други двама учители по рисуване), който е написал и детската книжка за  Кало змея - ако искате хвърлете поглед във ФБ страницата на СС- вижда се  добре  и материалната база.
Може да погледнете и коледните тържества- има и клипчета и снимки- залата, сцената, декорите , костюмите ... А даже и как е направен клипът с поздрава от ПУК- компилация от изпълненията на 5-те  класа  на една песен-не се забелязва преливането, ако не познавате децата, ама показва отношението на училището-не са просто плеснали 5 снимки...
Е ,това не може да се случи , ако имаш една маза , която е и столова, и зала за танци ,и салон за физическо, и  стая за пук, и спалня...
ПП. -Пробвайте се и оставете педагозите и психолозите да решат , ще се справи ли детето или не...До 8-ми има още време.

Последна редакция: нд, 05 яну 2020, 12:40 от mylen4e

# 685
  • София
  • Мнения: 17 338
Мимикона, със сигурност вижте ОТ, ние вече трета година сме доволни там. Нямат ПУК, започва от първи клас, но сега може да се запишете на дните на отворени врати, демонстрират системата на обучение. Поне ще видите дали ви пасва изобщо, или не.

# 686
  • София
  • Мнения: 1 575
Тези книжки са много хубави за начинаещи малки читатели на английски:
https://www.penguinrandomhouse.ca/books/443936/key-words-with-pe … ird/9781409301110

# 687
  • Мнения: 493
Благодаря на всички, които се включиха по въпроса Simple Smile Много полезно!
Мими, Климент Охридски също ви е в периметъра щом Азбуки е. Започват прием от ПУК, за първи клас евентуално единични бройки, ако има. Не знам дали покриват изискванията за "развитие на индивидуалните таланти", но то и за Питагор едва ли може да се каже, а виждам, че ви е в списъка. То не съм сигурна за което и да е училище дали има подобно нещо. Може би ако опишеш какво точно си представяш, как точно да се случва това развитие в училище е по-вероятно да дадем съвет. Ако е това да не се слага етикет на детето, че е тъпо, защото не се справя с определени задачи, то мисля, че в повечето ЧУ не си позволяват такава практика. Евентуално в училищата, които гонят резултати могат да ви намекнат, че училището не е подходящо за вашето дете, но преки обиди към детето ме съмнява да има.

Темата за четенето, какво ще кажете да я преместим в Говорилника? Виждам, че е интересна за доста хора.

Моята кинезотерапетвка ми разкзва за внуците си в Питагор. Затова ми е в списъка. Разказа неща, които прилагат в САЩ, там имам преки наблюдения и много ме квфи системата. Много индивидуални занимания. Създават интерес към света, екологията, човешките права и тн. С практически примери и конкретни действия. Правят си фирми. Раздават си задачи за седмицата като клас. Обобщават успехите и неуспехите в края на седмицата. Говорят за финанси и пари още в първи клас. Информират родителя за индивидуалното развитие на детето редовно. Участват в олимпиади от втори клас. Цялото й мнение беше, че по-добро училище в София няма. Но си призна, че тя, другата баба, майката и бащата яко се занимават с детето извън училище. Просто са много амбициозни родители, баби...

Какво търся аз - учители с подход към децата. Интегрирана чужда система на обучение, по която децата да бъдат стимулирани да учат заради знания, чрез практика. Пример - сформирането на фирми, с назначаване на CEO и разпределяне на задачи и екипна работа.

Много работим с мъжа ми. Не, че е оправдание, но си знам силите и времето. Нямам такова след работа, за да следя и обучавам аз детето си на смятане и писане. Искам училището да улесни моята задача у дома. Моля, тук да не ме нападат разномислещите.

# 688
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 743
Mylenche, помня преди време писахте, че според Вас е подходящо “вашето” училище, но няма как да гадая кое е то. Може ли директно да го цитирате, информацията ще е полезна з всички предполагам?
Разбира се аз имам за критерий локация, не знам дали сте видели, Уве и СС отпадат по този показател, макар да ми бяха интересни всяко по свой начин.

# 689
  • Мнения: 493
За “Азбуки” искат английски с изречения, а мими казва, че детето ходи в обикновена ДГ.
Аз бих разгледала ОТ и Прогресивно- този месец има демо уроци там, ако не е късно, регистрирайте се. Ще показват системата Джъмп мат, дискусиите(основа на обучението) и изобщо методите. Звучи ми добре за много енергично и темпераментно дете (моето е такова), макар че последно бяхме на предучилищна диагностика с логопед, тя каза, че спокойно ще се справи и с “академично” училище (макар в Изи да не бяха толкова сигурни, не знам къде е истината)

Благодаря Simple Smile Задължително ще се запиша. Вече са ми в списъка!
Кое училище е ИЗИ?

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт