Частни училища - информативна тема 31

  • 26 343
  • 738
  •   1
Отговори
# 660
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Анди, няма нужда да се палиш и да скачаш. Освен това последноинстанционното ти мнение от малката ни държавица е леко смешно. Щом си толкова голям специалист ходи и виж как хората работят.
Аз говорех за УК впрочем, там децата на 4 са в аналог на нашия ПУК.

Мими, гледахте ли ОТ?

# 661
  • София
  • Мнения: 16 208
Аш, моите деца не са писали думи на английски 10+ пъти, даже ми се смеят, когато кажа аз как съм учила (аз съм го учила чак в англ. гимназия).

Аз четях гладко на 5 (на руски ...то в къщи и нямаше книги на друг език), не помня някой да се е занимавал с мен, майка ми вечер работеше вкъщи проекти на частно (Съюза на архитектите). В първи клас не можех да проумея защо трябва да сричаме.   Мисля, че четенето по-отрано е предимство, защото мозъкът научава думите като цялостен образ (голямо предимство, ако случайно детето има дислексия); сега, когато чета за natural language processing, виждам, че и компютрите така “четат”.

Последна редакция: нд, 05 яну 2020, 10:41 от Sharky*

# 662
  • София
  • Мнения: 7 277
Здравейте. Кое училище препоръчвате, ако :

1.Детето ходина на обикновена ДГ. Няма нищо необикновено в обученията на децата
2. Родителите не се занимават екаклузивно с детето всяка вечера, за да може на възраст 5 години да чете, пише и смята до 1000...
3. Детето е емоционално, експресивно, творчески ориентирано, с много енергия, с трудност да се концентрира за момента поне ( на 5г) за дълго време.
4. Би било чудесно да е на 15-20 мин. максимум с кола от Слатина.
5. В училището да наблягат на развитие на индивидуалните таланти и да ги търсят. Да развиват любов към ученето, не на просто зубърене и натиск над децата за оценки.

Колко време (месеци, години) преди  1 ви клас, трябва да подам заявление за прием?

След кратко проучване харесах Азбуки, БШ, Светлина, Питагор (но там май няма да мога да си подготвя детето). Други?

Моля за някакви насоки, за да подходя рационално, а не наслуки. И предварително благодаря Simple Smile
Ако се съсредоточим само върху т. 4 - изборът е ОТ, Джани Родари, Веда и Питагор. Евентуално Азбуки.

Шарки, къде са учили английски децата ти? Най-малкото не беше ли в БШ?

# 663
  • София
  • Мнения: 62 595
Това с писането по десет пъти на дума е безпредметно за голяма част от обучаващите се (деца или възрастни няма значение), но незнайно защо е залегнало в нашенското чуждоезиково обучение. Ученето на всеки език в малката възраст минава през слушане и говорене, едва после идва четенето и писането. Децата трябва да натрупат речник и да бъдат потопени в езиковата среда на битово ниво, примерно по време на обяд в градината обичайните наставления към децата да са на чуждия език - кой е дежурен, колко са децата, какво имаме за обяд, с какво яден супата...  При по-големите вече може да се въведе подготовка за ограмотяване. При учениците вече има развити знания и принципи за улавяне на правила на езика на родния език и правят трансфер към чуждия, вече са ограмотени на родния език и се минава през преки пътища.
Шарки хубаво дава примера с руския - ние сме от поколението, което имаше достъп до руски буквари и книжки за ПУК и доста от нещата ги схванахме по пътя на опита и грешката от руските буквари, но сме били на 5, а не на 3 или 4. Има качествена разлика в развитието на децата в този възрастов отрязък.

# 664
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Аш, моите деца не са писали думи на английски 10+ пъти, даже ми се смеят, когато кажа аз как съм учила (аз съм го учила чак в англ. гимназия).
Точно така е. Никой не пише непозната дума 5-6-10 пъти, за да я наизусти. Просто вижда какво означава и толкова. Като на български.
Както се каза назад, хората допускат правописни грешки на родния си език. Нашият форум също го показва.
Анди, мисля че трябва да се състредоточиш върху логопедията. Педагогиката, особено на чуждоезиковото обучение не ти е сила Simple Smile Не се излагай поне.

# 665
  • Мнения: 493
Ако се съсредоточим само върху т. 4 - изборът е ОТ, Джани Родари, Веда и Питагор. Евентуално Азбуки.

Шарки, къде са учили английски децата ти? Най-малкото не беше ли в БШ?
Благодаря. Това не е най-водещото.

Кое училище е ОТ?

# 666
  • София
  • Мнения: 18 110
Образователни технологии

# 667
  • Мнения: 8 297
Честита Нова Година! Здрави и успешни!

Виждам, че дискусията тръгна от Иззи. Първо се чудя къде ще съберат толкова класове. Пък даже и да спят децата. В нашата система деца на 4 спят. И родителите си го търсят. Говоря от личен опит. Моето беше поспаливо. И като махнаха спането в последната група щях да се гръмна.
Относно системата,  тя е чудесна. Но ми е интересно на финала какъв резултат има.
Щото и в Св. Георги тръгнаха по нея ама какво от това като няма учители които да я преподават на 4 годишни.


Моя пише адски рядко думите по 10 пъти. По скоро това е изключение.

Mimikona, аз за училище развиващо индивидуални таланти на детето не съм чула. Училището е за да го обучава. Талантите ги развиват родителите.

В ПЖИ / Слатина има 3 училища. Образователни технологи /по скоро е спрягано като академично училище/. Джани Родари / имам приятелка с деца там и е доволна, във форума не се изказват много ласкаво/ и Прогресивното /със системата Джъмп Мат/.
Другите които се сещам на отстояноето дадено от теб : Азбуки, Артис, Светлина, Куик Академи.

В Питагор в момента тече регистрацията за изпит за 1 клас. В Азбуки също.

Последна редакция: нд, 05 яну 2020, 09:16 от Hope for Two

# 668
  • Мнения: 19 330
Анди, няма нужда да се палиш и да скачаш. Освен това последноинстанционното ти мнение от малката ни държавица е леко смешно. Щом си толкова голям специалист ходи и виж как хората работят.
Аз говорех за УК впрочем, там децата на 4 са в аналог на нашия ПУК.

Мими, гледахте ли ОТ?
Тоест научават се да четат преди този прискул? Нали за 3.5 годишни ставаше въпрос, които вече са научени да четат гладко. Предполагам около три са започнали.

Интересно ще е да се напишат предимставата на тази система, сравнявайки примерно 13-14 годишни  от двете системи. Повече прочетени страници? Ако по години ги смятаме според изискванията на Тео, ранно четящите ще докарат голям обем Simple Smile
Изказ, богатство на използвания език, възможност за боравене с по-сложни текстове?

Аз съм за писането на думи по 2-3-4 пъти с изговаряне по време на писането, за да участва и слуховата памет. Не по 10, защото тогава става автоматично и човек забравя какво пише. Особено пък в 1-2ри клас, докато напише десетата дума,  вече ще си мисли за птичките навън.
Учила съм няколко чужди езика и за мен това работи най-добре. После преговаряне и четене на думите в текстове. На родния език никой не ти дава 30-50 непознати думи наведнъж ден за ден.
Може би има хора, които запомнят само с едно виждане такъв обем информация, но те са по-скоро изключения и пак е необходимо използване на този речник в говорима или писмена реч, за да се запомни трайно.
Ако човек е потопен в чуждоезичната среда, вече е съвсем различно.

# 669
  • София
  • Мнения: 62 595
Лейка, логопедията и чуждоезиковото обучение имат много общо, защото основните процеси при учене на език са едни - няма как родният да се учи така, пък изведнъж по магичен път става нещо уникално, появява се поредната гениална система и чуждият се учи онака. А и вече не говоря само за логопедия, поне не в масовото разбиране какво представлява, нито за педагогика, а за по-дълбоките неща от усвояването на един език, мисленето и възможностите на едно дете чисто развитийно.  Няма магични неща, няма уникални системи. Има количествени натрупвания, които водят до качествени изменения според етапа на развитие на едно дете. В момента ти е неприятно това, което пиша, защото разсъждаваш като родител. Аз представям нещата без пудра и грим.

Дъждец, получава се разнобой, само се претоварва човек, особено при езици като английския, когато има голяма разлика между звук и съответстващите буквосъчетания.

Последна редакция: нд, 05 яну 2020, 09:23 от Andariel

# 670
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Дъждец, Титина говори за САЩ, там не знам как е. В УК на 3.5 са в пре-скул в детската градина, между 4 и 4.5 отиват в училище, учат от 9 до 3 и първата година са рисепшън клас.
Сигурна съм, че има проучвания, които сравняват четенето, богатството и прочие тук и в УК, но мен не ме интересуват. Ако няма, значи не интересуват никого. Честно казано аз не защитавам никаква теза, а се намесих, за да защитя правотата. Тук често доста стесняваме гл.точка. Тео пък каква връзка има в четенето?

Анди, не ми е неприятно, а досадно. Освен това неадекватния коментар в тази област ме кара да се замисля за останалите компетентности.

# 671
  • София
  • Мнения: 62 595
Коя правота да защитиш? Дали на английски, дали на български или на хинди, все се минава през едни и същи етапи.
За да се направи такова проучване за нашите мащаби трябва някой да жертва много пари, време и усилия, а това не интересува никого, защото няма пазарна стойност. Кой ще хвърли пари, за да стигне до това, което и в момента е ясно?  Няма как да измислим топлата вода и да я превърнем в нефт.
Хубаво, обясни в какво е неадекватността на моя коментар и дай адекватен. Ти си на ход. Иначе твоето е просто опити за обида и дискредитиране, защото не ти изнася.

# 672
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
На Титина, върху която и ти се нахвърли. Реших да споделя още една гледна точка.
Пиза не правеше ли подобни сравнения.

# 673
# 674
  • София
  • Мнения: 62 595
не съм й се нахвърляла. Тя го удря на "ако щете вярвайте, ама не разбирате".

ПИЗА е формат на изпит, който е силно културно-повлиян. Примерно задачите с купуването на билет за влака от автомат - това е културно повлияно, защото в България хората обичайно не си купуват билет за влака от автомат. Все едно аз да правя баници всяка седмица, ти само да знаеш повърхностно, че в баницата има мляко и яйца, но никога да не си правила баница и да се сравняваме по изпълнение на рецепта за баница. Е, няма как да стане, ти по дефиниция ще си зле, защото нямаш опит, а не защото не можеш да изпълниш инструкции. На всичко отгоре в ПИЗА някои от задачите бяха буквално преведени, при това некадърно, а не адаптирани.

моите деца, образно казано, започват да се научават да четат от 5, защото работата го налага, длъжна съм да ги ограмотявам, но пак трябва леко да увелича газта, но пак толкова, колкото позволява етапът на развитие на детето. Няма как петилетката да се вземе за две години.

Последна редакция: нд, 05 яну 2020, 09:38 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт