Плюсове и минуси на кварталите в София - 5

  • 41 664
  • 768
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 1 717
Колко много глупости се изписаха, докато бях в обедна почивка. Grinning
Световни експерти били развили теория, че е добре да не се ползват автомобили. Ми майната им, има още 1000 такива, дето твърдят обратното пък, убеден съм.
Нека ви светна и нещо за така прочутите колела - имат си прекалено много минуси, които не са за пренебрегване. Не могат да се карат в дъжд и неблагоприятни атмосферни условия.
Всички се скъсахте да давате примери градове в чужбина, където е идеално равно, за разлика от София, която си е планинска местност!
Много хора не могат да си позволят да ходят потни на работа (не знам вие какв оработите, че можете да си го позволите...)
Много хора нямат чисто физическата възможност да въртят педали. Някой чувал ли е какво е пудендална невралгия и от какво се получава? Неслучайно му се казва cyclist syndrome и е доста сериозна заплаха!
И пак опираме до ГТ, където е факт, че в 21 век дори не са климатизирани повечето автобуси и трамваи (дадохте няколко линии в действителност има нови автомбуси, ама толкова). Метрото вече обсъдихме, че не може да се ползва от голяма част от жителите.
Изобщо кое по-точно ви кара да мислите, че някакви теории на някакви си "експерти", които са разработвани за съвсем други градове и начин на живот биха проработили в нашата столица?!?!

# 706
  • Мнения: 11 162
Абе, колелото е тъпотия. Употребата му е главно за свободното време.
Ама за другото не си никак прав. А това, че равното софийско поле, дето най-високият хълм на Московска е с 50 метра денивелация, е планински терен - е, умрях от смях!
Или че времето било лошо и студено в сравнение със страните, където масово се карат колела - double смях! Simple Smile

Иначе аз не съм попадала на неклиматизиран автобус или трамвай от много време. Току-що слязох от климатизиран 604. Даже по линия 7 (трамвай) са някакви хладилници, прекалено силно го пускат.

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 13:41 от Параход

# 707
  • София
  • Мнения: 19 331
Скрит текст:
Нека ви светна и нещо за така прочутите колела - имат си прекалено много минуси, които не са за пренебрегване. Не могат да се карат в дъжд и неблагоприятни атмосферни условия.
Всички се скъсахте да давате примери градове в чужбина, където е идеално равно, за разлика от София, която си е планинска местност!
Много хора не могат да си позволят да ходят потни на работа (не знам вие какво работите, че можете да си го позволите...)
Много хора нямат чисто физическата възможност да въртят педали. Някой чувал ли е какво е пудендална невралгия и от какво се получава? Неслучайно му се казва cyclist syndrome и е доста сериозна заплаха!
И пак опираме до ГТ, където е факт, че в 21 век дори не са климатизирани повечето автобуси и трамваи (дадохте няколко линии в действителност има нови автомбуси, ама толкова). Метрото вече обсъдихме, че не може да се ползва от голяма част от жителите.
Изобщо кое по-точно ви кара да мислите, че някакви теории на някакви си "експерти", които са разработвани за съвсем други градове и начин на живот биха проработили в нашата столица?!?!
Типично мъжка гледна точка - колата е по-скъпа от жената и децата, взети заедно. Неслучайно в ГТ пътуват сравнително малко мъже - под достойнството им е.
Такааа, скандинавците не са хора и при тях няма това заболяване, което описваш? И от колко км всекидневно се придобива то, имаш ли данни? Или е само за профитата, които тренират ежедневно?
От април до септември в България времето става за колело.
Има си теории за такива струпвания на хора и коли, независимо от терен и наклон. Не живеем в Алпите все пак, нали?
София с нейните 1,3 млн. не е нищо уникално. Виж, Н. Мексико е друго нещо - има-няма 9 млн.

# 708
  • София
  • Мнения: 878
Световни експерти били развили теория, че е добре да не се ползват автомобили. Ми майната им, има още 1000 такива, дето твърдят обратното пък, убеден съм.
Toва за което ставаше дума, че световни експерти са доказали, че разширението на булеварди и новите пробиви влошават трафика, а не го подобряват. Доколкото се ориентирам в професионалните среди това никой не го оспорва.
 Какво предлагаш- нови булеварди чрез бутане на сгради за пробиви ли? Защото не- няма да стане.

# 709
  • Мнения: 1 717
Кое е 50 метра денивелация бе? Живях в Бъкстон на 300 метра под околовръстното над 10 години, имаш ли идея денивелацията от центъра на София до там колко е? В центъра надморската височина е около 500 метра, а в края на Бъкстон е 640 метра... Плюс това като караш колело се смята акумулацията на денивелацията, тоест като постоянно катериш и спускаш се събират всичките изкачвания, за да е най-точно. Иначе веднага казвам за линиите на градски транспорт без климатизация - 304, 204 (повечето са без, само някои от съчленените имат), ТМ5, ТМ11, ТМ4, ТМ20, ТМ22, тролейбусите нямат или поне не го включват, 111, 64, 73, 74, 260, 88, 102 (не всички), 79, абе общо взето е по-лесно да се изброят тези линии, по които има климатизиран ГТ...

Cucko, типична мъжка гледна точка или не няма никакво значение. Аз от личен опит говоря за колоезденето, пробвал съм да стигам до работа с колело всеки ден. Тогава и получих това заболяване, което даже тукашните лекари не могат да диагностицират и не го пожелавам на никого! И от Април до Септември ставало за колело ли? Я погледни всеки ден какви пролетни бури има (нещо съвсем нормално), но определено пречат на колоезденето. Погледни и прогнозата за следващите дни да видим дали би тръгнала с колело?

Raptor, не съм сигурен, че такива проучвания изобщо са правени за нашата столица. Можеш ли да ми отговориш тогава защо по бул. Сливница стават по-малки задръствания (пак има, но са доста по-поносими), отколкото по бул. България или бул. Цариградско шосе например? Аз ще ти кажа, защото булеварда е с повече ленти. Чисто и просто и вместо да се губят ленти с чертаене за бус лента, трябваше да се разширят основните булеварди с по още 2 ленти и чак тогава едната да се отдели за BUS лента, част от тротоара за велоалея и т.н. Всички давате за пример други европейски държави, ама я ми кажете в кой друг 2-милионен град основните пътни артерии са 2 ленти, бе? А на Малинов лентата за направо е 1, 1 за бусове и 1 за наляво, например. Кажете ми, всезнайковци и експерти.

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 14:04 от Fuckforlife

# 710
  • Мнения: 11 162
Е, кой ти говори за полите на Витоша и сателитните селища, водещи се понастоящем квартали? Като се движиш по бул. България и видиш колко високо по склона е гъстозастроено през последните 30 години, си наясно, че към 2060 г. ще застроят и Черни връх, ама това какво общо има с гр. София?
Огромната част от него е равна, за разлика от множество други европейски столици като Рим, Прага, Лисабон, споменатата Атина и т.н., където ти излиза джигерят.

И това не е така.
тролейбусите нямат или поне не го включват
Наблюденията са ми върху линията 5/1 през Петте кьошета. 90% от тролейбусите са нови и имат климатик.

Но като цяло, по транспорта има още много подобрения да се направят, така че недоволството е оправдано. Не и от хора, които се качват на него на високосна обаче Simple Smile

# 711
  • София
  • Мнения: 19 331
Има и още нещо - в 8 сутринта прозорците на автобуса плътно затворени, обаче никой от малцината мъже не си прави труда заради общото благо да отвори, да не би случайно да отклони поглед от телефона.  
Отварям когато мога, но с моите снажни 1,62 невинаги се удава. Като стане съвсем задушно - се разпищяват за климатик, което на 21-22 градуса сутрин е все още излишно. Овча работа...

# 712
  • Мнения: 285
От 7 до 12 бях по пътищата из София и специално обърнах внимание на автобусите. Видях само 3 по-стари автобуса.

Под "по-стари" визирам такива над 15 години.

# 713
  • София
  • Мнения: 878
111, 64, 73, 74, 260, 88, 102 (не всички), 79, абе общо взето е по-лесно да се изброят тези линии, по които има климатизиран ГТ...

 111 са климатизирани- от три седмици не съм попадал в неклиматизиран 111, а го ползвам всеки ден по южната дъга на околовръстното. 64 отскоро е с бели автобуси (климатизирани). Значителна част от 73 са климатизирани (ако някой не е пуснал ми подайте сигнал- глобяват ги).
 260 не е заради тъпия концесионер, същата работа с 204. 79 е цигановоз и не заслужават никаква климатизация- и без това практически всички вътре са гратис.
 За ТМ5 са поръчани трамваи с климатизация и ще почнат да идват по някое време. Произвеждат ги в момента.
 Преди 10г практически нямаше превозни средства с климатик в София а сега прогреса е доста явен и няма смисъл да се отрича че се прави доста в това отношение.

# 714
  • София
  • Мнения: 19 331
От 7 до 12 бях по пътищата из София и специално обърнах внимание на автобусите. Видях само 3 по-стари автобуса.
Иди на 88, дълго ще го помниш. За 304 също са извадили от 90-те години  Joy ,поне аз на такива съм попадала

# 715
  • Мнения: 9 857
Тролей 9 - дали е пуснат климатика, зависи от шофьора. За отоплението - също. От 8,45 някъде вече пускат и от старите, та в старите през зимата е по-топло, отколкото в новите.
За трамвай 6 и 7 по Христо Ботев вече казах - 50 на 50.
Рейс 309 е почти винаги с пуснат климатик, 310 е пак 50 на 50.
Всички посочени са нови.
И да, определено има положително развитие, като изключим автоматичното затваряне на вратите. Може би е въпрос на някаква софтуерна настройка, но имам няколко случая на почти затиснати между вратите хора.

# 716
  • София
  • Мнения: 878
Тролей 9 - дали е пуснат климатика, зависи от шофьора.
Oтиваш до водача да го питаш за номера на превозното средство за да се обадиш в ЦГМ и много бързо пускат климатиците.

# 717
  • Мнения: 969
Направо съм шашнат! Въпреки, че не е по темата тук се води много смислена дискусия. Тия от общинския съвет вместо да плащат на разни скъпи консултанти могат просто да четат БГ-мама и ще получат почти избистрени решения, базирани на доста точни данни.

# 718
  • Мнения: 1 717
Е, кой ти говори за полите на Витоша и сателитните селища, водещи се понастоящем квартали? Като се движиш по бул. България и видиш колко високо по склона е гъстозастроено през последните 30 години, си наясно, че към 2060 г. ще застроят и Черни връх, ама това какво общо има с гр. София?
Скрит текст:
Огромната част от него е равна, за разлика от множество други европейски столици като Рим, Прага, Лисабон, споменатата Атина и т.н., където ти излиза джигерят.

И това не е така.
тролейбусите нямат или поне не го включват
Скрит текст:
Наблюденията са ми върху линията 5/1 през Петте кьошета. 90% от тролейбусите са нови и имат климатик.

Скрит текст:
Но като цяло, по транспорта има още много подобрения да се направят, така че недоволството е оправдано. Не и от хора, които се качват на него на високосна обаче Simple Smile
Какви ги говориш ти? Знаеш ли, че Павлово е един от най-старите квартали?! Извън София бил, та той даже не е от тези, които са след околовръстното. Не всичко е център. Вероятно и общинарите така си гледат там само център и широк център и си мислят, че всичко е цветя и рози, а останалите кучета ги яли...

# 719
  • София
  • Мнения: 1 647
Тия от общинския съвет вместо да плащат на разни скъпи консултанти могат просто да четат БГ-мама и ще получат почти избистрени решения, базирани на доста точни данни.

Само че на тия от общинския съвет не им трябват нито решения, нито данни. Трябват им инвеститори, готови да плащат солидни рушвети, и един голяяяям бюджет за крадене през "обществени поръчки". То по града ни личи.

А могат да се оправят и без консултанти - нито скъпи, нито форумни. То е достатъчно да се разходиш из сходните със София европейски градове от Словения до Норвегия и ако имаш малко по-високо IQ от това на гълъб, ще видиш и схванеш как се правят работите. Ама трябва да ти пука.

Общи условия

Активация на акаунт