Плюсове и минуси на кварталите в София - 5

  • 41 737
  • 768
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 969
Скрит текст:
После, колелата не са алтернатива за бабите и дядовците, нито пък са удобни да се водят децата на училище или по занимания.
Значи в Германия са алтернатива за бабите и дядовците в България не- ами аз преди години пребивавах там няколко месеца в частна квартира и хазайката (78 годишна) използваше велосипед (и дори ми предостави такъв за ползване като влизащ в наема) и автомобила си само за пътуване извън града. Българите с какво са по-специални?
Цитат
Колкото и да се затруднява транспортът, това няма да откаже българинът от кола.
Такса 30 лева на ден за навлизане във вътрешния ринг ще откаже достатъчно автомобилисти за да се решат транспортните проблеми в центъра на града. У нас се е създала неправилната представа че да караш където и когато ти е кеф е някакво човешко право- ами не е и трябва да стане скъпо удоволствие поне в столицата.

Подкрепям това в скрития текст, но доста се отклонихме ...
Някой знае ли сроковете за трети етап на трети метродиаметър - след Била при моста Чавдар?
Кога ще стигне до края при летището този метродиаметър?

# 691
  • Мнения: 9 919
.....трамваите по линии 5 и 11 бяха от най-старите (въпреки че и по двете линии има нови мотриси от поне година, но може би си ги пазят, да не се захабяват в жегата). И после защо няма да предпочетеш ГТ...

По Христо Ботев също редуват стари и нови трамваи 6 и 7, единицата никога не съм я засичала, тя е от тези на по 20 мин. поне в час пик.

Някои от булевардите от едно време, според баща ми, са планирани широки и големи, за да може да се кара военна техника по тях.
Лейди, така си е, но само за 2 булеварда се отнася - Цариградско (с възможност за кацане на самолети), и Цар Борис ІІІ - за танкове от/към обозе почившата Горнобанска танкова бригада (то и затова този булевард е с павета, да издържи настилката).  Иначе съм чувала (не го твърдя със сигурност), че на всяка магистрала трябва да има възможност за кацане на самолет в определени участъци. В тези участъци двете платна за движение са разделени само с мантинела, без островчета със зеленина.

Обаче е по-лесно да се манипулира общественото мнение, че автомобилите са ви виновни за всичко, а не това, че в последно време няма нито един нов изграден като хората квартал, булевард, улица и т.н....
А резултатът от манипулирането на общественото мнение е това твърдение:


 Места за други рингове няма. Няма и места за булеварди. Не мисля че и гражданите биха били доволни общината да харчи огромни суми за отчуждаване и разрушаване на сгради за да се правят пробиви.
 

И ето доказателство - моля вижте в дясно трите заповеди за отчуждаване на източната тангента, за която Бачкатор даде картинка.

212 кв. м. в регулация, незастроени, са оценени на 36,90 лв.
617 кв.м. в регулация, незастроени, са оценени на 107,40 лв.

Да си спомним какво недоволство предизвикаха тук във форума жителите на Горубляне, че не искали да им отчуждават нивите за парк.  Ами не искат да им платят по 17 стотинки на квадрат и това си е!

Вижте и най-долу на линка списъка с обектите, за които ще се отчуждават имоти и сумата - 10 млн. лв. за 2019 г. Помислете, дали имотите в тези няколко страници струват по пазарни цени само 10 млн.

# 692
  • София
  • Мнения: 19 402
Сега пък някои жители на Горубляне искат да си строят на първа линия на езерото в Дружба, защото там някога са имали ниви.
Познайте с какви епитети ги наричат дружбенци

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 13:26 от Cuckoo

# 693
  • София
  • Мнения: 878
Някой знае ли сроковете за трети етап на трети метродиаметър - след Била при моста Чавдар?
Кога ще стигне до края при летището този метродиаметър?
Доколкото разбирам ще кандидатстват за финансиране и предвиждат строителството да почне след 2021 и да завърши до депо на Ботевградско Шосе т.е. да не го свързват със станцията на летището.

# 694
  • Мнения: 41 678
И това, че една немска баба карала колело, какво доказва? Или искаш под строй и насила да ги качваме? Майка ми не може да мине 50 метра без да се задъха и има проблеми с вестибуларния апарат. Баща ми също не може. И свеки не може. Да ги караме да карат колела и да се пребиват заради кефа на шепа маниаци колоездачи ли? smile3514

# 695
  • София
  • Мнения: 878
И това, че една немска баба карала колело, какво доказва? Или искаш под строй и насила да ги качваме? Майка ми не може да мине 50 метра без да се задъха и има проблеми с вестибуларния апарат. Баща ми също не може. И свеки не може. Да ги караме да карат колела и да се пребиват заради кефа на шепа маниаци колоездачи ли? smile3514
Ами няма да карат колело- ще ползват градски транспорт. Ако повече народ ползва велосипеди повече народ няма да има проблеми с минаването на 50м без задъхване (за което и вредните вещества от автомобилите допринасят). Да се повторя- карането на кола не е тяхно човешко право.

# 696
  • София
  • Мнения: 19 402
Раптор, говорим за вече остарели хора. Тепърва няма начин да си оправят наднормено тегло, болежки и неумението да карат колело. Само това ми липсва - баща ми на 80+, който поне още е в движение, да подкара колело и да падне някъде, защото вкъщи преди години сме гледали 3-ма потрошени старци, мерси.
Аз обещавам да бъда тип немска баба, и колело ще карам, и на фитнес ще ходя. Обаче отсега ставите ме наболяват, та не знам след 20 години как ще съм

# 697
  • Мнения: 969
И това, че една немска баба карала колело, какво доказва? Или искаш под строй и насила да ги качваме? Майка ми не може да мине 50 метра без да се задъха и има проблеми с вестибуларния апарат. Баща ми също не може. И свеки не може. Да ги караме да карат колела и да се пребиват заради кефа на шепа маниаци колоездачи ли? smile3514
Ами няма да карат колело- ще ползват градски транспорт. Ако повече народ ползва велосипеди повече народ няма да има проблеми с минаването на 50м без задъхване (за което и вредните вещества от автомобилите допринасят). Да се повторя- карането на кола не е тяхно човешко право.

ЧС, всички (повечето) имаме родители, роднини. То и по света е така, живеят възрастни хора. Никой не иска да им ограничава движението. Даже и най-трудноподвижните имат решения с разни средства за придвижване на ток. Айде сега, щото една баба иска да си купи кисело мляко от кварталната бакалия да си държи колата пред блока!
отделна тема е как шофират възрастните в София....

# 698
  • София
  • Мнения: 12 374
От настоящите пенсионери, единици са в състояние да се качат на колело. Майка ми онзи ден покара за няма и пет минути кростренажора у дома, и после цял ден я боля коляното (има скъсан менискус). Не шофира, ползва ГТ.

Аз с кеф ще карам колело един ден, ако има условия обаче. Сега няма такива. Иначе колата я кара само мъжът ми, нямам книжка и разчитам на него, ГТ и таксита.

# 699
  • Мнения: 9 919

Някой знае ли сроковете за трети етап на трети метродиаметър - след Била при моста Чавдар?
Кога ще стигне до края при летището този метродиаметър?


Ако някой "инвеститор" реши да строи МОЛ-че или някакво бизнес/техно "парк"-че там в района, много скоро ще го подкарат метрото.
Идеята за продължаване на метрото от МОЛ Парадайз до Драгалевци според мен не е за "благото" на софиянци от метрото направо на лифта да се качват, а за да дигнат цените на недвижимите имоти в района, където някой нещо си строи.

Абсолютно съм съгласна, че карането на кола не е изконно човешко право. Но не искам и да ме задължават да карам колело, защото бабетките в Германия и Холандия така правели. Между другото и не мога да карам, майка ми така и не ми купи колело като малка, защото все в центъра съм живяла, където имаше интензивно (по тогавашните стандарти) движение още по соцвремената.
Затова съм с ГТ, затова и мисля, че имам опита и основанието да смятам, че ГТ не е организиран като хората.

Що се отнася до автомобилния трафик, забелязали ли сте какъв тип коли се карат в София?  Бихте ли направили сравнение с типовете коли в други европейски столици. Тук са джиБ до джиБа, там в самите градове са градски коли, от Смарт до т.нар. малки дамски коли. Това са им градските коли, за излет извън града - семейна кола, събираща децата и половината покъщнина. Къде паркират семейните коли - не знам, но паркиралите коли в Париж например са точно градски.

# 700
  • Somewhere far away
  • Мнения: 4 175

Аз с кеф ще карам колело един ден, ако има условия обаче. Сега няма такива. Иначе колата я кара само мъжът ми, нямам книжка и разчитам на него, ГТ и таксита.
Абсолютно. Аз обожавам да карам колело, от малка съм се научила и ми е даже детски спомен и сантимент , НО  в софия никога. как да карам колело и къде ? просто няма къде, дори в парковете е пълно с народ и не мога да се отпусна не се знае от къде ще ми изкочи, я дете я майка с количка, я някоя баба, по улиците пък съвсем абсурд - не искам да рискувам някой идиот да ме блъсне.

# 701
  • Мнения: 4 832
От самото начало имаше недоволство и спорове, че новата линия на метрото няма да има връзка с летището. Което е доста глупаво и в контекста на спора - ако има връзка може да намали автомобилния трафик. Обаче защо да сменяш линии и да минаваш през центъра на път за летището или Дружба, като с кола ще стигнеш без смяна за по-малко време?

# 702
  • Мнения: X
Раптор, говорим за вече остарели хора. Тепърва няма начин да си оправят наднормено тегло, болежки и неумението да карат колело. Само това ми липсва - баща ми на 80+, който поне още е в движение, да подкара колело и да падне някъде, защото вкъщи преди години сме гледали 3-ма потрошени старци, мерси.
Аз обещавам да бъда тип немска баба, и колело ще карам, и на фитнес ще ходя. Обаче отсега ставите ме наболяват, та не знам след 20 години как ще съм
Вече остарелите хора и ГТ не могат да ползват, не само велосипеди, не става въпрос за тях.
Майка ми е 47'ми набор, кара колело от десетки години.
В Италия наистина видях много сравнително възрастни  - 60+ с велосипеди и мотопеди. Особено ми харесаха триколките им Simple Smile
В Дания - купища велосипеди, ама наистина много. Така им завидях, че не се крадат...
А за бъдещите възрастни хора - ако не ставаме по-често от столовете и не излизаме от колите си, то едни от следващите ни транспортни средства ще са инвалидните колички, или недайсибоже носилките в болницата.

# 703
  • Мнения: 41 678
Колата може да не е изконно право, но и колелото не е. А като слушам някои хора ми се струва, че е имало и единадесета божия заповед да се карат колела. И да, майките и бащите ни се возят с ГТ основно, ама като се налага ги караме с коли. Не мога да ги карам на багажника на колелото.

Метрото не се прокарва ей така и управляващите строят една отсечка, а не пет едновременно, не защото са проклети, а защото метро се копае от скъпа машина ("къртица")и тя ще продължи нататък, но всяко нещо с времето си.

П.П. От прекалено много ходене на стари години пък се хваща гонартроза и коксартроза и се налага смяна на стави.

# 704
  • Мнения: 11 214
Метрото се копае дълго и трудно, но метрото не е единственият вид екологичен транспорт. Трамвай, надземна железница (light rail), има какво да се прави.
Въпросът за нуждата от повече и по-големи булеварди е изчерпана вече в темата - няма нужда от повече и по-големи булеварди, защото центърът (вътрешният ринг) не може да се събори и отчужди, нито да се препроектира. Съответно стават тапи на пресечните точки. Има смисъл от довършване на скоростен и удобен околовръстен път.
Иначе майка ми е проектант, израсла съм сред чаршафи проекти, включително градоустройство Simple Smile Ами, не е идеално соцпланирането, просто е някакво централизирано планиране, а сега всеки си строи на парче според това на кого е бутнал рушвет. Прогноза за ръста на населението, трафика и броя автомобили винаги се залага, съвременният проект на Монреал например е правен също през 60-те и 70-те години (революционен за тогава), ами, идете да видите шестлентови магистрали как изглеждат като паркинг в 6 вечерта петдесет години по-късно.

За когото темата е интересна, има книги като например
https://m.helikon.bg/730315-%D0%98%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8 … %D0%B5%D0%BA.html
Повече харесвам една друга, която излезе преди 2-3 г., но не мога да се сетя името на авторката.

П.П. Не знам дали сте забелязали, но от старите булеварди като Христо Ботев, Витоша/Мария Луиза се вижда чак до върховете на Витоша, от Иван Асен се виждат куполите на Ал. Невски чак от Ситняково. Това са огромни разстояния, дори за лаика е очевидно, че е правено съзнателно - една от целите е да "диша" градът. Отчасти причина за днешния смог е запушването на част от тези въздушни артерии с ново строителство.

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 13:44 от Параход

Общи условия

Активация на акаунт