Проблем с учител

  • 11 536
  • 80
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 153
marta_987, срокът свършва на 04.02, на 05.02 им е междусрочната ваканция. Реално оценките не са нанесени след края. А, че детето е объркало теста, защото подредбата на отговорите върви както сте посочила, не е виновна учителката, а то, че не е внимавало. От бързане и невнимание се допускат грешки. Учителката не можем да коментираме, защото реално не знаем как стоят нещата. В училището на дъщеря ми няма електронен дневник, в бележника също не се нанасят редовно оценките, но им ги казват и децата си ги знаят. До сега разминаване не е имало.

# 46
  • Мнения: 105
marta_987, срокът свършва на 04.02, на 05.02 им е междусрочната ваканция. Реално оценките не са нанесени след края. А, че детето е объркало теста, защото подредбата на отговорите върви както сте посочила, не е виновна учителката, а то, че не е внимавало. От бързане и невнимание се допускат грешки. Учителката не можем да коментираме, защото реално не знаем как стоят нещата. В училището на дъщеря ми няма електронен дневник, в бележника също не се нанасят редовно оценките, но им ги казват и децата си ги знаят. До сега разминаване не е имало.

В София срокът реално свърши на 25.01 - вчерта, когато беше обявена грипната ваканция. Всички срочни оценки, а и текущи невнесени оценки, бяха изсипани до 28.01 - понеделник сутринта. Ние все още сме в грипна ваканция. Не съм видяла 2 от текущо изпитване през срока, не съм видяла 2 от текущо контролно през срока, аз НЕ РАЗБИРАМ, че има проблем, хлапето също не разбира. НЕ ОСПОРВАМ среден– 3 - от входящ тест, независимо че не съм съгласна с отчитането на резултата - поправките носят 0 точки. От бързане и невнимание децата допускат технически грешки, които се наказват безпощадно, а техническите грешки, които учителите правят - като например това, че учителят по история нанася оценки по география - са отново технически грешки, породени от натоварване и стрес, разбира се!!!!

"Учителката не можем да коментираме, защото реално не знаем как стоят нещата."

Моля, в такъв случай не коментирайте и грешките на сина ми.

# 47
  • Мнения: 11 914
Тестовата система на изпитване няма много отношение към знанията на децата. Колкото и да са внимателни, объркват въпроса за ВЯРНОТО иНЕВЯРНОТО твърдение. Другото е, че има винаги поне два верни отговора, но единият е "по-верен". В момента се сблъсквам с това, при подготовката на моето дете за НВО. В голямата си част тестовете имат поне два, три подвеждащи въпроса, иначе за знаещите няма да се намери място.

Аз и друго не мога да приема, често учителите карат децата сами да си вписват оценки и само се подписват. Пъ вият път се разболях, помислих, че си имам фалшификатор, после разбрах каква е работата. За късно вписаните оценки виждам, че е повсеместна практика. Толкова  ли е трудоемко да се напише на момента оценката

# 48
  • Мнения: 2 050
Ами не трудно, ако най-накрая има едно място на което да я напишем. Пише се на хартиен дневник, дневник на учителя, бележник (ако го даде и носи ) и електронен дневник. Аз имам около 150 деца. За да се впише в електронния  дневник ми дават едно листче на края на месеца на което да си напиша оценките и да ги предам на ръководството. От там друг човек ги нанася .Става развален телефон. Кое е нанесено , кое не. За мен също е много неудобно. Да пускат електронния дневник вече и да имаме достъп до него, че така наистина е неприятно.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 09:21 от lolita1213

# 49
  • WonderLand
  • Мнения: 3 895
Ако беше 6тица оценката нямаше да е драма, нали. Много се самозабравихме нещо. Аз когато бях ученичка това, че някой не е нанесъл оценките в дневника никога не е било необичайно. Но от съвсем малка съм се интересувала по кои предмети какви оценки имам и съм ходила, и съм питала учителите, и не само аз. Как пък нито един път нито аз, нито мои съученици са били изненадани от оценки. В момента училищното образование е до голяма степен едностранен процес за съжаление. Ако си научим децата да се интересуват повече от това какво се случва в училище няма да има от какво да сме изненадани.

# 50
  • Мнения: 8 806
Ако беше 6тица оценката нямаше да е драма, нали. Много се самозабравихме нещо. Аз когато бях ученичка това, че някой не е нанесъл оценките в дневника никога не е било необичайно. Но от съвсем малка съм се интересувала по кои предмети какви оценки имам и съм ходила, и съм питала учителите, и не само аз. Как пък нито един път нито аз, нито мои съученици са били изненадани от оценки. В момента училищното образование е до голяма степен едностранен процес за съжаление. Ако си научим децата да се интересуват повече от това какво се случва в училище няма да има от какво да сме изненадани.
Не съм съгласна, че всяко дете трябва да гони учителите и да пита какви са му оценките. Учителят има много ученици. Има си ред как да става това, и това е нанасянето в документацията. Едно дете трябва да има ясна представа коя оценка за какво е получило, дали е на изпитване или на тест.
За дете  е трагедия, когато някой учител ми нанесъл някаква измислена оценка (без да е изпитвано), може би просто да запълни поленцата в дневника и да отчете дейност. И после - цял срок поправяш оценките, може даже да детето да намрази този предмет. Децата имат развито чувство за справедливост.

# 51
  • Мнения: 2 050
Пепина, звучи ми крайно некоректно това. Как ще си измисляш оценки ей така. Знам ли, може пък да има такива колеги.

# 52
  • Мнения: 8 806
Пепина, звучи ми крайно некоректно това. Как ще си измисляш оценки ей така. Знам ли, може пък да има такива колеги.
Как да ти обясня, навремето съм имала много такива учители, дето сами не знаят кога са те изпитвали. На мен ми се е случвало след нанасяне на оценки да разбера, че имам по две по три наведнъж, които не отъждествявам като мои. Шокът наистина е голям. Не толкова какво ще каже детето на родителите, а защото самото то не е съгласно с това, което излиза в дневника след нанасянето. Как едно дете да докаже, че тези оценки не са негов?. Може и грешка да е от съседен ред, колона. Единствено му остава да ги приеме за свои и да започне да ги поправя.

Детето трябва ясно да знае кога му се поставя оценка, какво е сбъркало, изобщо, кратко обяснение защо му е поставена точно тази оценка. Или да  се каже, че този час ще се поставят оценки на участието. А в края на часа да се съобщят оценките.

# 53
  • Мнения: 11 914
За мен беше изключително необичайно да не се нанесе оценка в бележника и дневника. Имаше учители, май повеч3то, вписваха си оценките в някакви тефтерчета, а после в дневника, но в бележника-задължително

Да попитам нещо странично, вече във всяко училище ли има ел. дневник? Чудя се, че ние сме назад с технологиите.

# 54
  • Мнения: 2 050
От другата година в нашето училище ще има и ще бъде само той. До този момент карахме с два-хартиен и електронен. Учителите нямат достъп до електронния, но родителите имат.Има си и човек отговарящ за вписването на оценките в него.

# 55
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не във всяко училище има електронен дневник. Няма такова изискване. Очаква се обаче да се премине изцяло на електронни.
Оценките трябва да се оповестяват, придружени с кратко обяснение за решението на учителя, така си е в закона. Оценките трябва да са нанасят веднага и ако се премине на изцяло електронно нанасяне, то учителите трябва да бъдат подсигурени с подходящи устройства.

За конкретния случай - авторката твърди, че нямат друго освен е-дневник. Интересно ми е дали, а би трябвало, дали имам правила свързани с този дневник и запознати ли са родителите с тях.

# 56
  • Мнения: 105


За конкретния случай - авторката твърди, че нямат друго освен е-дневник. Интересно ми е дали, а би трябвало, дали имам правила свързани с този дневник и запознати ли са родителите с тях.
[/quote]

Аз поне не знам да има правилник за попълването на е-дневника. Сигурно спестява много излишна бумащина, но очевидно въвеждането му трябва да е обвързано с нуждите и на двете /трите страни - учители, деца, родители и да изпълнява основната си функция - ДА ИНФОРМИРА НАВРЕМЕ всички. Ние от 2 години сме с този е-дневник, но предните години той дублираше хартиения дневник и бележниците /при които в края на срока класните нанасяха ударно - по 2-3 страници/. Аз имам /синът ми/ и друг куриозен случай, и ако имам време тези дни ще го илюстрирам.

# 57
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз имах друго предвид - във връзка с това, че друга документация за отразяване на оценки няма, както си е записано в закона кога и как трябва да става оценяването и отразяването на оценките в училищната документация, то при наличие на единствен документ за тези оценки, значи правилата трябва да важат и за него. Обикновено в правилника за дейността на училището би трябвало да има раздел за това и затова попитах, дали родителите са запознати по какви правила става отразяването на оценките в училищната документация.

# 58
  • Мнения: 105
Ако беше 6тица оценката нямаше да е драма, нали. Много се самозабравихме нещо. Аз когато бях ученичка това, че някой не е нанесъл оценките в дневника никога не е било необичайно. Но от съвсем малка съм се интересувала по кои предмети какви оценки имам и съм ходила, и съм питала учителите, и не само аз. Как пък нито един път нито аз, нито мои съученици са били изненадани от оценки. В момента училищното образование е до голяма степен едностранен процес за съжаление. Ако си научим децата да се интересуват повече от това какво се случва в училище няма да има от какво да сме изненадани.

Ако беше 6 - нямаше да има драма, нямаше да има тема, но нямаше и да стане ясно, че има пропуски в системата, които следва да бъдат поправяни, а не отричани. И не - нямаше да е правилно, дори да е 6 , защото показва системна грешка, която чисто процедурно трябва да се изчисти. Не разбирам за какво "самозабравяне" става дума.

А ако говорим за едно време - имам много неща, които да кажа.

На първо място Учителите - не че нямаше издънки и тогава, но % им дял беше чувствително по-малък от този в настоящето. Аз нямам една оценка, за която да не знам, от кого е и за какво е. Също така нямам /за 11 години/ една  сбъркана оценка /от супер стресиран учител/по технически причини. 2 семици преди края на всеки срок учителите нанасяха с молив срочните оценки, оповестяваха ги на всички, пред всички и всеки, който искаше да се яви на изпит за повишение можеше да го направи, като го заяви в прав текст на учителя. За 11 години не видях случай, в който учител да откаже изпитване /напротив правеха го с радост, защото то беше огледало и на тяхната работа/ и не на последно място  - учителите не се съобразяваха със средно аритметичната оценка и за мен така трябва да бъде.

Спомням си много добре и момичешки групички /съставени главно от зубрачки/, които преследваха учителите "за да се информират", е,  чест им прави, но сериозните учители не толерираха подобни уговорки, просто защото системата работеше желязно, и колкото и глупости да е имало, имаше и много полезни неща. И по тази причина днес сме на дъното някакви класации по отношение на образованието.


За протокола - завършила съм 7ма гимназия София, през 1990, със златен медал.
И понеже темата отразява и недоверието   - ако някой им нужда, мога да му я предоставя за преглед и повторна оценка.

Днес някой, например, може ли да ми обясни какъв е смисълът от входящото ниво. Децата цяло лято са без учебници - някакъв материал се нахвърля /по задължение/ за 2 уч. часа, след което се прави въпросното ниво.  И се явява следния казус: Учителят по География е един за 6ти и 7ми клас. Детето получава 6 на изходно ниво, 6 за годината в 6ти клас. Входното му ниво за 7ми е 2.

Какво се случва тогава?

Не би ли следвало учителят да си хвърли трудовата книжка, защото нещо в преценките, оценките, методите му куца?

# 59
  • Мнения: 105
Аз имах друго предвид - във връзка с това, че друга документация за отразяване на оценки няма, както си е записано в закона кога и как трябва да става оценяването и отразяването на оценките в училищната документация, то при наличие на единствен документ за тези оценки, значи правилата трябва да важат и за него. Обикновено в правилника за дейността на училището би трябвало да има раздел за това и затова попитах, дали родителите са запознати по какви правила става отразяването на оценките в училищната документация.

Училищен правилник има, но в него задълженията на учителя по отношение внасяне на оценките се изчерпва с "навреме". А трябва да е друго и не трябва да касае едно у-ще т.е. нещата следва да идват от МОН, защото в противен случай се локализират до Директор. За мен трябва да има правило - до 2 работни дни се внася оценката. Защо е необходимо да са повече?

Общи условия

Активация на акаунт