Проблем с учител

  • 11 503
  • 80
  •   1
Отговори
  • Мнения: 105
Здравейте!

Синът ми е 7ми клас и малко встрани от темата искам да разбера какви права има той/аз. Рових се из нормативни документи цяла нощ и нищо полезно не намерих. Казусът ми е следният: От днес децата са в грипна ваканция, а снощи получих две "честитки" по физика - две слаби оценки, нанесени от учителката късно вечерта. Срочната оценка следва да е 2, защото другата текуща оценка е от входното ниво - 3. Съжалявам, че още тогава /началото на есента/ не отидох да се разправям с въпросната учителка, защото оценката не беше справедлива - напр. това че поправени от синът ми отговори в теста не се зачитаха. Та така. Госпожата не преподава нищо цял срок, аз самата го карах да си учи от учебника и той ме слушаше. Моите инструкции за тази година бяха - гледай български и математика, другото - да е прилично /имах предвид 5-6, в краен случай - 4/. Синът ми е добър ученик. Преди 2 седмици имаха контролно по физика, на което той каза, че се е справил добре, но резултати не дойдоха. Миналата седмица имаха свободен и така го докарах до тук. Учителката е нова в училището и на родителската среща /без да съм експерт/ ми се видя доста странна - и като поведение, и като изразяване. Например каза, че от голямо значение за нея са посещенията в музеи и физиката в къщи???????? Какъв полезен ход имам и имам ли такъв?Редно ли е след реално края на срока да пристигат текущите оценки, когато никой няма възможност за ответна реакция ... Имам нужда от съдействие ..., защото ще се пръсна ... Моля ви дайте ми акъл какво да правя.

# 1
  • софия
  • Мнения: 78
може да се яви пред комисия и неината оценка е меродавна

# 2
  • Мнения: 105
Как технически става това? В комисията присъства ли учителката? И комисията не е ли за годишна оценка само?

# 3
  • Мнения: 2 050
Тази оценка може да е от тест, който е проверен през ваканцията. За да се оформи срочна оценка трябва да има три текущи. Обикновено за мен оценката от входно ниво няма толкова голяма тежест. Изпитван ли е устно?  Има ли как да се свържете с нея ?

# 4
  • Велико Търново
  • Мнения: 1 402
А защо не говорите с учителя , например? За протокола не съм учител, но не мога да разбера какво е това търсене на права из нета, без да сте говорили първо с учителя. И това , че детето ви е добър ученик, автоматично ли го прави и добър по физика, защото аз например винаги съм имала 5-6 , ама имаше 1-2 предмета, които ми бяха много слаби. И как знаете какво преподава и какво не ? Ако пък сте толкова сигурна , че учителката е проблемът, директорът е този към когото също трябва да се обърнете! И друг въпрос, само вашето дете ли има проблем с тази учителка? Като бях в гимназията смениха точно учителя по физика и новият не бе работил с деца, а идваше от университета. Всички имахме проблем. Тогава родителите говориха и с него, и с директора и нещата се оправиха. Човекът смени леко метода на преподаване, осъзна , че не сме студенти...

# 5
  • Мнения: 8 796
Колко часа физика учи седмично? Електронен дневник ли имат? Две ли са двойките или три? Тази от входното ниво кога сте я видели?  Кога е края на първи срок и кога започва втория срок (до тогава има ли час по физика)?
------------------------
НАРЕДБА № 11 ОТ 1 СЕПТЕМВРИ 2016 Г. ЗА ОЦЕНЯВАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ОБУЧЕНИЕТО НА УЧЕНИЦИТЕ
В сила от 20.09.2016 г.
Издадена от Министерството на образованието и науката
Обн. ДВ. бр.74 от 20 Септември 2016г.

Раздел II.
Текущи изпитвания
Чл. 11. (1) Текущите изпитвания се осъществяват ритмично и системно през първия и през втория учебен срок.
(2) В триседмичен срок от началото на учебната година чрез текущо изпитване се установява входното равнище на учениците по учебни предмети или модули, които са изучавали през предходната учебна година в задължителните учебни часове.

Чл. 12. (1) Освен ако в съответната учебна програма не е определено друго, минималният задължителен брой текущи изпитвания по учебен предмет или модули за всеки учебен срок е:
1. две текущи изпитвания по учебни предмети или модули, изучавани по училищен учебен план с до два учебни часа седмично;
2. три текущи изпитвания по учебни предмети или модули, изучавани по училищен учебен план с 2,5 - 3,5 учебни часа седмично;
3. четири текущи изпитвания по учебни предмети или модули, изучавани по училищен учебен план с 4 и повече учебни часа седмично.
(2) В минималния задължителен брой текущи изпитвания по ал. 1 не се включва текущото изпитване по чл. 11, ал. 2.


Чл. 33. Изпитите за промяна на оценка по учебен предмет или модул са:
1. поправителни изпити;
2. изпити за промяна на годишна оценка - за VII клас, за ХI клас и за ХII клас;
3. изпити за промяна на окончателна оценка при завършване на първи и на втори гимназиален етап на средното образование



Последна редакция: сб, 26 яну 2019, 11:24 от Pepina_n3

# 6
  • Мнения: 21 455

Чл. 33. Изпитите за промяна на оценка по учебен предмет или модул са:
1. поправителни изпити;
2. изпити за промяна на годишна оценка - за VII клас, за ХI клас и за ХII клас;
3. изпити за промяна на окончателна оценка при завършване на първи и на втори гимназиален етап на средното образование.

Иначе има и изпити за определяне на срочна оценка, но те не се отнасят за вашия случай.
Скрит текст:
Чл. 37. (1) Изпити за определяне на срочна оценка по учебен предмет или модул се полагат от:
1. учениците, обучавани в дневна, във вечерна, както и в комбинирана форма при обучението при условията и по реда на дневна форма, чиито отсъствия надхвърлят 25 % от учебните часове по отделен предмет или модул, предвидени по училищния учебен план за съответната паралелка през учебния срок, което не позволява да бъде формирана срочна оценка поради невъзможност да бъде осъществен минималният брой текущи изпитвания по чл. 12, ал. 1 при спазване на принципа за ритмичност по чл. 11, ал. 1;
2. учениците, обучавани в дистанционна и в индивидуална форма, които до началото на втория учебен срок се преместват от форма на обучение, при която не се прилага текущо оценяване, или започват обучението си в системата на предучилищното и училищното образование;
3. учениците, обучавани в комбинирана форма в случаите по чл. 114, ал. 3, т. 3 и 4 ЗПУО при условията на индивидуално обучение по реда на дистанционната форма, които до началото на втория учебен срок се преместват от форма на обучение, при която не се прилага текущо оценяване, или започват обучението си в системата на предучилищното и училищното образование.
(2) Изпитът за определяне на срочна оценка се полага върху учебното съдържание, включено в учебната програма по съответния учебен предмет или модул, изучавано през съответния учебен срок и за съответния вид подготовка.
Броят на задължителните текущи изпитвания е:
Чл. 12. (1) Освен ако в съответната учебна програма не е определено друго, минималният задължителен брой текущи изпитвания по учебен предмет или модули за всеки учебен срок е:
1. две текущи изпитвания по учебни предмети или модули, изучавани по училищен учебен план с до два учебни часа седмично;
2. три текущи изпитвания по учебни предмети или модули, изучавани по училищен учебен план с 2,5 - 3,5 учебни часа седмично;
3. четири текущи изпитвания по учебни предмети или модули, изучавани по училищен учебен план с 4 и повече учебни часа седмично;
4. (нова - ДВ, бр. 78 от 2017 г., в сила от 29.09.2017 г.) три текущи изпитвания по учебни предмети или модули от учебната практика.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 78 от 2017 г., в сила от 29.09.2017 г.) В минималния задължителен брой текущи изпитвания по ал. 1 се включва текущото изпитване по чл. 11, ал. 2. ( т. е. входното)


Технически срокът не е приключил въпреки грипната ваканция.
Двойка за първия срок не означава двойка за годината. Ако детето се стегне, може да изкара по-висока оценка за втория срок, съответно за годината.

# 7
  • София
  • Мнения: 38 475
Говорете с учителката.
Да, знам, че особено учителите по природни предмети се чувстват пренебрегнати в 7 клас и сякаш нарочно гледат да прецакат ученика.
Вероятно втория срок няма да му остави такава оценка.

# 8
  • Майничка
  • Мнения: 12 581
Писах на лични.

# 9
  • Мнения: X
Аз най-напред бих се консултирала с останалите родители дали и с техните деца положението е подобно, за да съм сигурна от къде точно се получава проблема. След това бих говорила с учителката и директора. Не сме длъжни като родители да сме запознати с всички нормативни документи. За мен по скоро е важно да има добра комуникация с учители, директори и родители. Успех

# 10
  • Мнения: 2 488
Веднага се захванахте да търсите проблем с учителката.
А съвети като да започне да учи повече детето, да ходи на консултации по физика като не му е ясно нещо....
Много се съмнявам, учител да остави двойка за срока така без причина. Ако има една двойка, мога да приема, че ученикът не се е подготвил точно за това изпитване или не е разбрал материала. Обаче за да има двойка за срока явно двойките са няколко. Това говори за системни пропуски.

# 11
  • WonderLand
  • Мнения: 3 895
Веднага се захванахте да търсите проблем с учителката.
А съвети като да започне да учи повече детето, да ходи на консултации по физика като не му е ясно нещо....
Много се съмнявам, учител да остави двойка за срока така без причина. Ако има една двойка, мога да приема, че ученикът не се е подготвил точно за това изпитване или не е разбрал материала. Обаче за да има двойка за срока явно двойките са няколко. Това говори за системни пропуски.

Хе, че ако учителката не е виновна кой ще е Grinning

# 12
  • Мнения: 3 250
Учителката ги е нанесла късно вечерта? То детето и то ли сега разбира?
Да ходиш да се "разправяш"???

# 13
  • Мнения: 105
Здравейте!

Извинявам се за късния отговор, но имаше проблем с нета - нямаше такъв.

Та историята е следната - има 3 входящо ниво /заради незачетени поправки в теста - това лично го видях/.


Предметът се изучава - веднъж седмично. Преди 2 седмици правят контролно, резултатът 2 е нанесен на 25.01.19 в 19 ч. и пристига още една 2ка - устно изпитване отново нанесена на 25.01.19 в 19 ч. Аз ги виждам късно вечерта в петък и изпадам в абсолютна паника - видно от темата! Синът ми също узнава за оценките си в събота сутринта. Не съм виждала теста, синковецът твърди, че не е бил изпитван.


На всичкото отгоре спира и нета!

Намерих телефона на учителката и мъжът ми говори с нея. Тя даде спешно да се прави проект. Търчехме да го пускаме от друго място /с нет/.

В крайна сметка тази сутрин видях, че му е писала 6 и е оформила 3. Така че сме почти с хепи енд.

НО

има нещо процедурно безкрайно нередно в цялата тази история. Не може реално след края на срока да получаваме текущи оценки и да нямаме никаква възможност за реакция.


Аз също съм била учител, разбира се, че всеки може да се издъни /на изпитване, тест .../, но не става дума за това. Не ти се дава никава възможност за корекция или реакция. Просто си пред свършен факт.


Не съм от майките, които считат децата си за непогрешими, даже по-скоро съм точно наобратно.

А по отношението на "разправянето" - честно казано не считам съвременните учители за непогрешими и винаги прави. Не смятам, че поправянето на отговори в тест, автоматично анулира верните отговори. Да, и съжалявам, че не отидох да се "разправям". И както във всички прослойки на нашето общество има и добри, но и има и слаби специалисти - съжалявам, но не винаги титлата учител отговаря на съдържанието.

Благодаря на всички за съдействието!!! Пуснах темата, защото във форума винаги съм получавала адекватно съдействие по всякакви въпроси. И бях абсолютно наясно, че ще има потребители, които ще ми "набиват канчето" и ще ми обърнат внимание - че повредата е в "моя телевизор", повярвайте ми в този случай - не е.

# 14
  • София
  • Мнения: 38 475
По принцип петък вечер е стар кофти номер. А и в края на срока вече става прекалено.

# 15
  • Мнения: 2 050
Ние грешим, да. Но има нещо гнило. Някой лъже. Детето казва, че не е изпитано, тя пише 2 на устно изпитване. Няма право да си измисля оценки. Ако случая е такъв, вината е нейна.
Нанася ги вероятно в електронния дневник. Аз също допусках грешка да нанасям по-късно. Но ние имахме хартиен,учителски и електронен. Не я оправдавам,  но понякога човек се омотава.
Няма нищо лошо да се обадите на госпожата . Аз винаги съм търсила обратна връзка, ако има проблем.
Пожелавам ви успех !

# 16
  • Мнения: 105
Точно поради това трябва да има някакви правила при нанасянето на текущите оценки. Очевидно в момента времевите рамки са ужасно широки и дори да се спазват всеки може да се окаже в това положение. Миналата година отново имаше грипна ваканция в края на първия срок. Започнаха да пристигат текущи оценки на килограм ... Дори да не са ниски, пак не е правилно.

# 17
  • Мнения: 2 050
Болна тема ни е тази в училище. Надявам се най-накрая да има едно място на което се нанасят оценки и то да е достъпно за родителите. Истински ужас е да се налага да го правиш на пет. Аз съм разсеяна и понякога изтървам нишката, омотавам се в бумаги.
Моя съвет към вас е никога да не се притеснявате да търсите преподавател. Аз се радвам винаги да намеря обратна връзка и то от родители, които подхождат с разбиране и търпение. 
Няма какво да се лъжем има некоректни родители и учители.
Още веднъж ви желая успешна година и по-малко притеснения от този род !

# 18
  • Мнения: 105
Ние грешим, да. Но има нещо гнило. Някой лъже. Детето казва, че не е изпитано, тя пише 2 на устно изпитване.
В моята ситуация по-лошото е, че реално аз разбирам за фактически "проблем" с материала от първия срок след реалното му приключване. Преди да пиша тук в събота, първата ми работа беше да търся обяснения от детето, хванах учебника, по дяволите, знаеше ... знаеше доста, айде и това съвсем не е мерило, разбира се, но две двойки е ту мач. Също така ми направи впечатление, че когато му дадоха "проекта" - направи го сам и то много бързо ... беше си в час човека ... сори!!!

Според мен доста се злоупотребява с това устно изпитване - уви, недоказуемо е.

# 19
  • Мнения: 5 262
По мой опит> или не се е справил или не се е справил според учителката.
Т.е. учителките си имат своите @странности@ и също така обичат да им се обърне внимание и да се покаже респект. Настъпи ли се някъде дали от детето или от вас ... отърване няма. Защото това е положението.
При нас действа > пращам детето да говори с учителката и да я попита спокойни защо , да му обясни за да се поправи. Да покаже на листа със задачите. Докладва в къщи отговорите и или го пращаме с нови въпроси и действия или действаме ние. Зависи какво е положението.

При нас се задраскват цели решени задачи за 1 правописна грешка> да се концентрира или се дава материал, който нито в учебника го има , нито в тетрадката. Ама на дъската го имало и да внимавал. Намаляват се оценки за неугледни тетрадки, за забравени материални ...
И т.н.

помага само говорене с учител.
ако се закучат особено нещата се праща класния и ако пак не стане се маха детето от у-щето.
През цялото време обаче учите като за световно. След като предявявате претенции трябва да сте изрядни.

Аз успях да се скарам с учителката на малкия миналия четвъртък, но и тя влезна много остро ... и не очакваше реакция. А трябваше да си погледне нещата от всички страни предварително.
Сега се поуспокои населението, но тогава беше ужас.

# 20
  • WonderLand
  • Мнения: 3 895
Аз се чудя теста с поправените отговори дали не е оценен първо и поправките да са нанесени след това от детето, катоне видяло, че се е издънило. В личния си преподавателски опит съм имала такава ситуация, но предвидливо бях преснимала тестовете преди връщането им, в случай, че някой не ми върне теста.

# 21
  • Мнения: 24 467
Веднага се захванахте да търсите проблем с учителката.
А съвети като да започне да учи повече детето, да ходи на консултации по физика като не му е ясно нещо....
Много се съмнявам, учител да остави двойка за срока така без причина. Ако има една двойка, мога да приема, че ученикът не се е подготвил точно за това изпитване или не е разбрал материала. Обаче за да има двойка за срока явно двойките са няколко. Това говори за системни пропуски.

Хе, че ако учителката не е виновна кой ще е Grinning

Четете:
Цитат
Госпожата не преподава нищо цял срок, аз самата го карах да си учи от учебника и той ме слушаше
Жената пише за три оценки - една от входно ниво и две, дето не знае от какво са и не е виждала писмена работа, която иначе е правена.

Точно поради това трябва да има някакви правила при нанасянето на текущите оценки. ...
За нашите ширини е абсолютно наложително. Дори сме закъснели.

Цитат
Според мен доста се злоупотребява с това устно изпитване - уви, недоказуемо е.
За хора, като тук, устното е недобър модел. Едни ученици ще са със завишени оценки без покритие, други - със занижени. Куче влачи-диря няма.

Ако тази жена не е особено наред, вървете при директора и го помолете той да ви разясни процедурата с явяване на комисия. В седми клас можете.

# 22
  • ...живея на последния етаж...
  • Мнения: 706
Това дете бележник няма ли? От познати учители знам, че винаги след изпитване им искат бележниците на учениците, обаче те не ги дават поради някаква причина. И после голям шок за родителите, когато истината излезе. За корекцията на теста, Вие сигурна ли сте, че синът ви не си е "поправил" отговорите, след като му е върнат теста, ей така за пред родителите? Не оправдавам учителката, нито обвинявам детето, но напоследък около мен непрекъснато слушам колко онеправдани са горките деца, колко е труден материалът, ама да вземат да седнат да учат - не!

# 23
  • Мнения: 24 467
Моите деца никога не са имали причина да си крият бележниците. Нито са ми носили редовно някакви слаби оценки, нито пък аз съм врещяла за подобни глупости. Въпреки това винаги, когато се събираха бележниците за нанасяне на невнесени оценки и за проверка от директор, намирах минимум по 10 ненанесени бележки. И винаги са си ги носили в училище. Просто често се е случвало да не им ги поискат или някой да си разнесе оценките из дневника и да не си "поиграе" да ги пренесе и в бележниците.
Затова трябва да огрганизира ясна и стройна система за оценяване и уведомяване на родителите.
Вие знаете ли, в нашето училище, например, още електронен дневник не работи? А отдавна трябваше да има.

# 24
  • ...живея на последния етаж...
  • Мнения: 706
Judy, абсолютно съм съгласна с тебе. Винаги съм твърдяла, че да си добър учител, си е призвание. За съжаление, не малко учители само ходят на работа. Лошото е, когато учителят не става за тая работа, а родителят си надценява детето, без реално да може да прецени знанията му. Защото напоследък срещам много неграмотни млади хора. Страшно е ,когато са родители и изискват от учителите, а самите те не знаят какво.

# 25
  • Мнения: 24 467
Така е. Претенции без насрещност и обективност има и у родители, и у учители.
 Но точно в този случай майката май е по-реалистично настроена. Струва ми се запозната, а и няма някакви големи очаквания от детето си по този предмет, за който говори.

Последна редакция: пт, 01 фев 2019, 11:24 от Judy

# 26
  • Мнения: 2 050
И ще има все по-неграмотни. В провинцията сме на път да ударим дъното. Не идват добри времена, умният човек го осъзнава.

# 27
  • Варна
  • Мнения: 818
това с нанасянето на оценки не на време от сега трябва да свикнете, че винаги е така. Аз като бях в гимназията нямах електронен дневник и не съм си давала бележника редовно, но на родителските срещи /не съм казвала за всички тях естествено/ показваха хартиения дневник.
Освен това ето сега съм в университет и ми се е случвало да чакам по един месец за точки на курсова, така че не виждам, кой знае какъв проблем в забавянето
Също така всеки е бил ученик, имал е силни и слаби предмети, още повече и оценки, и се е опитвал да се прикрие както намери за добре. Не казвам че случая е такъв. Само детето и учителката знаят истината, но не трябва да хвърляваме веднага винага само върху единия, особено когато всички сме минали през този път и знаем че дори и да сме били най-примерните деца на света ни се е случвало нещо подобно

# 28
  • Мнения: 24 467
Не съм била само с отлични оценки, но не съм крила никога бележник. На нас ни нанасяха всички оценки веднага след изпитване или контролно.
Нека всеки говори от свое име. Защото има разлики.

# 29
  • Мнения: 105
В нащето у-ще децата НЯМАТ бележници, няма хартиени дневници - единственото място, от което се информираме, децата включително, е въпросния електронен дневник!

Последните дни се запознах много обстойно с материала от Първия срок, определено не става дума за висш пилотаж в науката, но се изисква нещо, което учителите не правят - да събудят любопитството и за ползват план-конспекти, от които децата да се подготвят.... Всичко останало е хабене на енертия - и като време /тази годна е много ценен този ресурс/ и като разбиране, и като дълготрайни знания. Сори, някои го могат, някои не го могат. Въпрос на методология и правилен подход.

Така или иначе прескочихме "трапа", ще следя всичко много изкъсо и при едната и при другата страна. Хлапето ми не е гений, но се пали по неща, които са му интересни.

А по повод допълнително /след връщане на теста/ нанасяне на верни резултати - теоретично възможно, но в конкретния случай - абсурд. Ставаше дума за Слънчевата система - от години той знае повече и от мен, и от баща си в тази сфера, просто защото му е интересно. На 3 години знаеше подредбата на планетите - абсурд да ги сбърка, че и нелегално да ги поправи - никой нямаше да повярва, че не ги знае. Не!!!!


Относно нанасянето на оценките - всеки път на родителска среща повдигам въпроса, защото е важен, въобще. Няма нужда учителите да си задържат /и да не вписват /тек. оценки, защото абсолютно всеки може да се окаже в моето положение. Просто срокът свърши и дойдоха Оценките. Разбира се, ако бяха шестици тази тема нямаше да съществува. Но дори и в този случай не е правилно. ТРЯБВА да има регламент за нанасянето или да се "губят по давност" - Майтап.

# 30
  • Мнения: 8 796
Учителите са на 8ч работен ден. Няма оправдания да не нанесат оценките, че даже са длъжни и в бележниците да си вписват (не класния ръководител). Могат да си водят свои бележници, но дневникът е официален документ и бележника на ученика. Директорът пък има контролна функция, трябва да проверява периодично бележниците на учениците и да се подписва. Класният ръководител също!
 Аз живея в чужбина, тук учителите стоят наистина 8 часа в училище и след като си завършат часовете, могат да нанасят оценки и всякаква др. административна работа, или да си подготвят часовете за следващия ден. Имат кабинети, разбира се.

# 31
  • Мнения: 11 908
Не съм била само с отлични оценки, но не съм крила никога бележник. На нас ни нанасяха всички оценки веднага след изпитване или контролно.
Нека всеки говори от свое име. Защото има разлики.

И аз така. Като цяло, отлична ученичка, но инцидентно е имало 3, 4, не съм крила
Детето ми също не крие. Всякакви оценки има, не е отличрик, но като нанесат оценките, вкл и 6, се чуди кога и за какво е било. Практиката да се нанасят късно оценки, предполагам, че идва от това, да се формира оценка от две, три изпитвания, но не е редно

# 32
  • Мнения: 24 467
Така оценяването губи всякакъв смисъл - човек не знае кога, как и защо е оценен. А оценката няма за цел учител да си отчита нещо си, а да се разбера какво конкретно не е разбрало и научило детето, за да се реагира. Навреме. При мързеливи учители, които не си вършат работата, няма и ефект от оценяването.

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 16:01 от Judy

# 33
  • Мнения: 2 050
Много трудна тема сте отворили. Вдигам ги по 10 пъти и все не са готови.Ако оценявам реално трябва да напълня дневника с двойки. Днешните деца (поне при нас, в нашето училище) трябва да знаят точна дата и час когато да благоволят да си научат урока. И ти ги чакаш. И има натиск.

# 34
  • Мнения: 8 796
Много трудна тема сте отворили. Вдигам ги по 10 пъти и все не са готови.Ако оценявам реално трябва да напълня дневника с двойки. Днешните деца (поне при нас, в нашето училище) трябва да знаят точна дата и час когато да благоволят да си научат урока. И ти ги чакаш. И има натиск.
Странно преподаване. Вие диктувате правилата. Щом така сте си организирали работата, така ще бъде, ще ги чакате. И натискът вие сте си го позволили.

# 35
  • Мнения: 2 050
Много трудна тема сте отворили. Вдигам ги по 10 пъти и все не са готови.Ако оценявам реално трябва да напълня дневника с двойки. Днешните деца (поне при нас, в нашето училище) трябва да знаят точна дата и час когато да благоволят да си научат урока. И ти ги чакаш. И има натиск.
Странно преподаване. Вие диктувате правилата. Щом така сте си организирали работата, така ще бъде, ще ги чакате. И натискът вие сте си го позволили.

Ако не ми отърва си хващам чантата и напускам. Правила съм го. Нищо не можеш да организираш , ако от ръководството ти вържат ръцете. Просто си отиваш и идва следващия, който ще го прави.

# 36
  • Мнения: 8 796
Много трудна тема сте отворили. Вдигам ги по 10 пъти и все не са готови.Ако оценявам реално трябва да напълня дневника с двойки. Днешните деца (поне при нас, в нашето училище) трябва да знаят точна дата и час когато да благоволят да си научат урока. И ти ги чакаш. И има натиск.
Странно преподаване. Вие диктувате правилата. Щом така сте си организирали работата, така ще бъде, ще ги чакате. И натискът вие сте си го позволили.

Ако не ми отърва си хващам чантата и напускам. Правила съм го. Нищо не можеш да организираш , ако от ръководството ти вържат ръцете. Просто си отиваш и идва следващия, който ще го прави.
като ги вдигате по 10 пъти ученикът не знае кога го вдигате без оценка и кога с оценка. Той какво казва в къщи на родителите - изпитван ли е или не, и той не знае. Изпитването трябва да завърши с оценка и вписване в бележника веднага. Дата давайте само за контролно или класно.

# 37
  • Мнения: 2 050
Вдигам го за да мога да му пиша нещо различно от 2. Знае много добре, че е изпитан и му е простено. Говорила съм с родители по въпроса. Казват ми, че много добре си познават децата и  знаят колко ги мързи. Ние ги направихме такива с огромния брой компромиси. Нищо хубаво не е това, напротив. Темата е дълга и мъчна, но е факт. От нашето училище си заминаха едни от най-стойностните преподаватели разочаровани от натиска върху тях.

# 38
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
При нас директорът проверява дневниците за периодичност на изпитванията поне два пъти на срок. Ако има някъде малко или никакви оценки, съставя протокол и до няколко дни грешката трябва да е поправена. Имаме и санкции, ако нарушението се повтори.
От друга страна родителят също може да следи за такава ритмичност и ако има забавяне, както в случая, да отправи сигнал.

Бележниците са трудни за попълване, все ги няма или няма време след писмено изпитване, просто няма как да се контролира това. С нетърпение чакам да отпаднат и да минем изцяло на е-дневник.
Сега си играя с имейли да изпращам текущи оценки, за да имат родителите яснота.

# 39
  • WonderLand
  • Мнения: 3 895
На мен ми е интересно щом детето толкова добре си знае материала защо е допуснало грешки, които е поправяло после.

# 40
  • ...живея на последния етаж...
  • Мнения: 706
И на мен ми е чудно, как така детето знае повече от майка си и баща си, взети заедно, от 3 годишен знае подредбата на планетите ( явно има интереси към астрономията), обаче на 13 бърка, поправя, и нищо вярно няма в теста. Защото ако имаше поне мъничко, за което да се хване госпожата, щеше да има 3 и тази тема нямаше да е тук.

# 41
  • Мнения: 105
И на мен ми е чудно, как така детето знае повече от майка си и баща си, взети заедно, от 3 годишен знае подредбата на планетите ( явно има интереси към астрономията), обаче на 13 бърка, поправя, и нищо вярно няма в теста. Защото ако имаше поне мъничко, за което да се хване госпожата, щеше да има 3 и тази тема нямаше да е тук.

Той има 3 на въпросния тест /май не четете/. А на въпроса как такъв" гений на астрономията" е сбъркал подреждането на планетите и после ги е поправял - ще отбележа единствено, че проблемът е в графиката на теста:
отговорите не вървят така:
А............       В)...............
Б)............      Г................

а така
А............       Б)...............
В)............      Г................


Разбирам, че има много потребителки, които горят от желание за изпитат хлапето и да му докажат колко е тъп и как си заслужава унижението ...., но нямам техническа възможност да им помогна.

Темата не е за това колко знае или не знае моят син, а ЗАЩО ТЕКУЩИТЕ ОЦЕНКИ СЕ ВПИСВАТ в единствения източник на информация СЛЕД КРАЯ НА СРОКА.


# 42
  • София
  • Мнения: 38 475
Подкрепям! При нас се получи подобно нещо с математиката. Уж бяха две оценки, сега включиха дневника и цъфна трета, при това - двойка.
Дано следващия срок да ги изпитват и нанасят навреме.

# 43
  • ...живея на последния етаж...
  • Мнения: 706
Никой не казва, че детето е тъпо. Моето мнение е, че родителите имат едни представи за децата си, които често се разминават с действителността. И са склонни да ги оправдават за грешките. Отговорите на теста могат да бъдат подредени по много начини, каква е разликата "с" дали ще е горе, долу или накрая?
а)
б)
в)
г)

а)...    б)...   в)...   г)... 

# 44
  • Мнения: 105
Да, разбирам! Мисълта ми е, че аз баш не съм от тез орлици, дето отглеждат бъдещи Нобелови лауреати -  това го писах няколко пъти и нямам енергия /и нужда/ да се обяснавам повече /за Слънчевата система/. Който иска, в каквото иска да вярва! Неслучайно писах, че съм била учител в продължение на 3 години /между другото единствената смислена работа, която съм вършила/.

Изключително лошо впечатление, пък на мен, ми прави фактът, че по презумция всички деца са мързеливи, нямат никакви интереси и ако получат двойка, по подразбиране трябва да се сетят със закъснение, че не са изпълнили нечии изискавания, формулирани никъде и отразени след края на срока. Да не забравяме и пубертета! От друга страна "даскалите" са "свещени крави ", които винаги знаят какво правят, те са непогрешими, имат фиксирани правила, винаги са обективни, /и да не забравяме/ се защитават помежду си !

Не съм съгласна! Никоя от вас, Учителките, не ми зададе въпрос за въпросната госпожа, абсолютно всички се хванахте за сина ми! Защо? Аз знам отговора. Мисля, че и вие! И докато това продължава, ние също ще продължаваме да отглеждаме деца "за износ", супер неориентирани в интересите си.

# 45
  • Мнения: 1 153
marta_987, срокът свършва на 04.02, на 05.02 им е междусрочната ваканция. Реално оценките не са нанесени след края. А, че детето е объркало теста, защото подредбата на отговорите върви както сте посочила, не е виновна учителката, а то, че не е внимавало. От бързане и невнимание се допускат грешки. Учителката не можем да коментираме, защото реално не знаем как стоят нещата. В училището на дъщеря ми няма електронен дневник, в бележника също не се нанасят редовно оценките, но им ги казват и децата си ги знаят. До сега разминаване не е имало.

# 46
  • Мнения: 105
marta_987, срокът свършва на 04.02, на 05.02 им е междусрочната ваканция. Реално оценките не са нанесени след края. А, че детето е объркало теста, защото подредбата на отговорите върви както сте посочила, не е виновна учителката, а то, че не е внимавало. От бързане и невнимание се допускат грешки. Учителката не можем да коментираме, защото реално не знаем как стоят нещата. В училището на дъщеря ми няма електронен дневник, в бележника също не се нанасят редовно оценките, но им ги казват и децата си ги знаят. До сега разминаване не е имало.

В София срокът реално свърши на 25.01 - вчерта, когато беше обявена грипната ваканция. Всички срочни оценки, а и текущи невнесени оценки, бяха изсипани до 28.01 - понеделник сутринта. Ние все още сме в грипна ваканция. Не съм видяла 2 от текущо изпитване през срока, не съм видяла 2 от текущо контролно през срока, аз НЕ РАЗБИРАМ, че има проблем, хлапето също не разбира. НЕ ОСПОРВАМ среден– 3 - от входящ тест, независимо че не съм съгласна с отчитането на резултата - поправките носят 0 точки. От бързане и невнимание децата допускат технически грешки, които се наказват безпощадно, а техническите грешки, които учителите правят - като например това, че учителят по история нанася оценки по география - са отново технически грешки, породени от натоварване и стрес, разбира се!!!!

"Учителката не можем да коментираме, защото реално не знаем как стоят нещата."

Моля, в такъв случай не коментирайте и грешките на сина ми.

# 47
  • Мнения: 11 908
Тестовата система на изпитване няма много отношение към знанията на децата. Колкото и да са внимателни, объркват въпроса за ВЯРНОТО иНЕВЯРНОТО твърдение. Другото е, че има винаги поне два верни отговора, но единият е "по-верен". В момента се сблъсквам с това, при подготовката на моето дете за НВО. В голямата си част тестовете имат поне два, три подвеждащи въпроса, иначе за знаещите няма да се намери място.

Аз и друго не мога да приема, често учителите карат децата сами да си вписват оценки и само се подписват. Пъ вият път се разболях, помислих, че си имам фалшификатор, после разбрах каква е работата. За късно вписаните оценки виждам, че е повсеместна практика. Толкова  ли е трудоемко да се напише на момента оценката

# 48
  • Мнения: 2 050
Ами не трудно, ако най-накрая има едно място на което да я напишем. Пише се на хартиен дневник, дневник на учителя, бележник (ако го даде и носи ) и електронен дневник. Аз имам около 150 деца. За да се впише в електронния  дневник ми дават едно листче на края на месеца на което да си напиша оценките и да ги предам на ръководството. От там друг човек ги нанася .Става развален телефон. Кое е нанесено , кое не. За мен също е много неудобно. Да пускат електронния дневник вече и да имаме достъп до него, че така наистина е неприятно.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 09:21 от lolita1213

# 49
  • WonderLand
  • Мнения: 3 895
Ако беше 6тица оценката нямаше да е драма, нали. Много се самозабравихме нещо. Аз когато бях ученичка това, че някой не е нанесъл оценките в дневника никога не е било необичайно. Но от съвсем малка съм се интересувала по кои предмети какви оценки имам и съм ходила, и съм питала учителите, и не само аз. Как пък нито един път нито аз, нито мои съученици са били изненадани от оценки. В момента училищното образование е до голяма степен едностранен процес за съжаление. Ако си научим децата да се интересуват повече от това какво се случва в училище няма да има от какво да сме изненадани.

# 50
  • Мнения: 8 796
Ако беше 6тица оценката нямаше да е драма, нали. Много се самозабравихме нещо. Аз когато бях ученичка това, че някой не е нанесъл оценките в дневника никога не е било необичайно. Но от съвсем малка съм се интересувала по кои предмети какви оценки имам и съм ходила, и съм питала учителите, и не само аз. Как пък нито един път нито аз, нито мои съученици са били изненадани от оценки. В момента училищното образование е до голяма степен едностранен процес за съжаление. Ако си научим децата да се интересуват повече от това какво се случва в училище няма да има от какво да сме изненадани.
Не съм съгласна, че всяко дете трябва да гони учителите и да пита какви са му оценките. Учителят има много ученици. Има си ред как да става това, и това е нанасянето в документацията. Едно дете трябва да има ясна представа коя оценка за какво е получило, дали е на изпитване или на тест.
За дете  е трагедия, когато някой учител ми нанесъл някаква измислена оценка (без да е изпитвано), може би просто да запълни поленцата в дневника и да отчете дейност. И после - цял срок поправяш оценките, може даже да детето да намрази този предмет. Децата имат развито чувство за справедливост.

# 51
  • Мнения: 2 050
Пепина, звучи ми крайно некоректно това. Как ще си измисляш оценки ей така. Знам ли, може пък да има такива колеги.

# 52
  • Мнения: 8 796
Пепина, звучи ми крайно некоректно това. Как ще си измисляш оценки ей така. Знам ли, може пък да има такива колеги.
Как да ти обясня, навремето съм имала много такива учители, дето сами не знаят кога са те изпитвали. На мен ми се е случвало след нанасяне на оценки да разбера, че имам по две по три наведнъж, които не отъждествявам като мои. Шокът наистина е голям. Не толкова какво ще каже детето на родителите, а защото самото то не е съгласно с това, което излиза в дневника след нанасянето. Как едно дете да докаже, че тези оценки не са негов?. Може и грешка да е от съседен ред, колона. Единствено му остава да ги приеме за свои и да започне да ги поправя.

Детето трябва ясно да знае кога му се поставя оценка, какво е сбъркало, изобщо, кратко обяснение защо му е поставена точно тази оценка. Или да  се каже, че този час ще се поставят оценки на участието. А в края на часа да се съобщят оценките.

# 53
  • Мнения: 11 908
За мен беше изключително необичайно да не се нанесе оценка в бележника и дневника. Имаше учители, май повеч3то, вписваха си оценките в някакви тефтерчета, а после в дневника, но в бележника-задължително

Да попитам нещо странично, вече във всяко училище ли има ел. дневник? Чудя се, че ние сме назад с технологиите.

# 54
  • Мнения: 2 050
От другата година в нашето училище ще има и ще бъде само той. До този момент карахме с два-хартиен и електронен. Учителите нямат достъп до електронния, но родителите имат.Има си и човек отговарящ за вписването на оценките в него.

# 55
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не във всяко училище има електронен дневник. Няма такова изискване. Очаква се обаче да се премине изцяло на електронни.
Оценките трябва да се оповестяват, придружени с кратко обяснение за решението на учителя, така си е в закона. Оценките трябва да са нанасят веднага и ако се премине на изцяло електронно нанасяне, то учителите трябва да бъдат подсигурени с подходящи устройства.

За конкретния случай - авторката твърди, че нямат друго освен е-дневник. Интересно ми е дали, а би трябвало, дали имам правила свързани с този дневник и запознати ли са родителите с тях.

# 56
  • Мнения: 105


За конкретния случай - авторката твърди, че нямат друго освен е-дневник. Интересно ми е дали, а би трябвало, дали имам правила свързани с този дневник и запознати ли са родителите с тях.
[/quote]

Аз поне не знам да има правилник за попълването на е-дневника. Сигурно спестява много излишна бумащина, но очевидно въвеждането му трябва да е обвързано с нуждите и на двете /трите страни - учители, деца, родители и да изпълнява основната си функция - ДА ИНФОРМИРА НАВРЕМЕ всички. Ние от 2 години сме с този е-дневник, но предните години той дублираше хартиения дневник и бележниците /при които в края на срока класните нанасяха ударно - по 2-3 страници/. Аз имам /синът ми/ и друг куриозен случай, и ако имам време тези дни ще го илюстрирам.

# 57
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз имах друго предвид - във връзка с това, че друга документация за отразяване на оценки няма, както си е записано в закона кога и как трябва да става оценяването и отразяването на оценките в училищната документация, то при наличие на единствен документ за тези оценки, значи правилата трябва да важат и за него. Обикновено в правилника за дейността на училището би трябвало да има раздел за това и затова попитах, дали родителите са запознати по какви правила става отразяването на оценките в училищната документация.

# 58
  • Мнения: 105
Ако беше 6тица оценката нямаше да е драма, нали. Много се самозабравихме нещо. Аз когато бях ученичка това, че някой не е нанесъл оценките в дневника никога не е било необичайно. Но от съвсем малка съм се интересувала по кои предмети какви оценки имам и съм ходила, и съм питала учителите, и не само аз. Как пък нито един път нито аз, нито мои съученици са били изненадани от оценки. В момента училищното образование е до голяма степен едностранен процес за съжаление. Ако си научим децата да се интересуват повече от това какво се случва в училище няма да има от какво да сме изненадани.

Ако беше 6 - нямаше да има драма, нямаше да има тема, но нямаше и да стане ясно, че има пропуски в системата, които следва да бъдат поправяни, а не отричани. И не - нямаше да е правилно, дори да е 6 , защото показва системна грешка, която чисто процедурно трябва да се изчисти. Не разбирам за какво "самозабравяне" става дума.

А ако говорим за едно време - имам много неща, които да кажа.

На първо място Учителите - не че нямаше издънки и тогава, но % им дял беше чувствително по-малък от този в настоящето. Аз нямам една оценка, за която да не знам, от кого е и за какво е. Също така нямам /за 11 години/ една  сбъркана оценка /от супер стресиран учител/по технически причини. 2 семици преди края на всеки срок учителите нанасяха с молив срочните оценки, оповестяваха ги на всички, пред всички и всеки, който искаше да се яви на изпит за повишение можеше да го направи, като го заяви в прав текст на учителя. За 11 години не видях случай, в който учител да откаже изпитване /напротив правеха го с радост, защото то беше огледало и на тяхната работа/ и не на последно място  - учителите не се съобразяваха със средно аритметичната оценка и за мен така трябва да бъде.

Спомням си много добре и момичешки групички /съставени главно от зубрачки/, които преследваха учителите "за да се информират", е,  чест им прави, но сериозните учители не толерираха подобни уговорки, просто защото системата работеше желязно, и колкото и глупости да е имало, имаше и много полезни неща. И по тази причина днес сме на дъното някакви класации по отношение на образованието.


За протокола - завършила съм 7ма гимназия София, през 1990, със златен медал.
И понеже темата отразява и недоверието   - ако някой им нужда, мога да му я предоставя за преглед и повторна оценка.

Днес някой, например, може ли да ми обясни какъв е смисълът от входящото ниво. Децата цяло лято са без учебници - някакъв материал се нахвърля /по задължение/ за 2 уч. часа, след което се прави въпросното ниво.  И се явява следния казус: Учителят по География е един за 6ти и 7ми клас. Детето получава 6 на изходно ниво, 6 за годината в 6ти клас. Входното му ниво за 7ми е 2.

Какво се случва тогава?

Не би ли следвало учителят да си хвърли трудовата книжка, защото нещо в преценките, оценките, методите му куца?

# 59
  • Мнения: 105
Аз имах друго предвид - във връзка с това, че друга документация за отразяване на оценки няма, както си е записано в закона кога и как трябва да става оценяването и отразяването на оценките в училищната документация, то при наличие на единствен документ за тези оценки, значи правилата трябва да важат и за него. Обикновено в правилника за дейността на училището би трябвало да има раздел за това и затова попитах, дали родителите са запознати по какви правила става отразяването на оценките в училищната документация.

Училищен правилник има, но в него задълженията на учителя по отношение внасяне на оценките се изчерпва с "навреме". А трябва да е друго и не трябва да касае едно у-ще т.е. нещата следва да идват от МОН, защото в противен случай се локализират до Директор. За мен трябва да има правило - до 2 работни дни се внася оценката. Защо е необходимо да са повече?

# 60
  • Мнения: 2 050
Аз съм длъжна да дам входно ниво и след това да направя анализ на резултата по класове.  Има си срокове, който е необходимо да спазиш. Не изгарям от желание и не съм си го измислила сама.

# 61
  • Мнения: 24 467
Ясно е, че сте длъжни. Правите го точно по тази причина.
Говорим си пълната безсмисленост на заниманието просто. Входно ниво. След три месечно неучене по предмети и без налични учебници. Глупост след глупост в образователното ни безсистемие.

# 62
  • Мнения: 2 050
Разбира се. А да не говорим за деца, които не са учили предмета цяла година. Първата учат само езика.  С колегите непрекъснато ги обсъждаме тези абсурди. Пълно е с родители, които мислят, че ние си измисляме сами поредната глупост.

Последна редакция: пн, 04 фев 2019, 12:26 от lolita1213

# 63
  • Мнения: 105
Абсолютно ми е ясно, че не е ваша приумица, но защо се подчинявате ей така ...

Ще получите и голяма обществена подкрепа, сигурна съм! То да беше само входното ниво, "с мед да го намажеш".

Просто работата ви е много по-различна от другите типове дейности, просто защото много сериозно участвате в живота и порастването на малките на години хора. И вредите, които нанасят случайно попаднали "учители" имат кофти последствия!

# 64
  • Мнения: 24 467
Абсолютно ми е ясно, че не е ваша приумица, но защо се подчинявате ей така ...

Ще получите и голяма обществена подкрепа, сигурна съм! То да беше само входното ниво, "с мед да го намажеш".
...

Защото носят и дисциплинарна отговорност, ако не изпълнят поръчението. На никой не му се остава без работа за едното нищо.
Просто ние - родители и учители, е добре заедно да работим. Аз, например, редовно пиша до МОН предложения. Кое хванало дикиш, кое - не, но все пак е по-добре от нищоправенето.
За входните не съм писала, но не ми пречи - ще напиша и за тях. Понеже са жива глупост. То поне да се провеждат като свят - след 2-3 седмици преговор, след 5-6 часа такъв, да си припомнят децата. Тръгнали някои да ми ги щъкат първата седмица - отбий номер само.

# 65
  • Мнения: 105
Ето друга случка от миналата година, която не беше драматична, не пуснах и тема, но е показателна!!!

Примерът ми отново е със сина ми /няма начин/, от 6ти клас. Ще нарека предмета География.
Първи срок - 6, 6, 6, 6, 6 - срочна оценка - Отличен 6,
Втори срок - 5, 5, 5, 5, 5 - срочна оценка - Добър 4,
Годишна оценка 5.

Отново има малко предистория: Хлапето учи, интересно му е /още от предната година/, аз го насърчавам, защото това е моя любима специалност /от ученически години/. Втория срок ритмично започват да пристигат 5ци, аз не го натискам, защото имам други приоритети. Една седмица преди края на учебната година той ми казва, че е говорил с учителя да го изпита за 6 за годината. Учителят е казал, че нямало нужда. Ок. Учителят не го изпитва. Хлапето е с чувство, че ще му остават 6. Добре!!! Идва 15 юни - раздават бележниците, е-дневникът е прилежно попълнен същия ден със срочни и текущи оценки /по стар български обичай/. Беше някъде следобяд, когато аз виждам въпросната срочна оценка 4, но не се травмирам особено, защото не беше от съществено значение, а и честно казано мислех, че е техническа грешка, която ще бъде изчистена. Във всеки случай, разбрах, че идеята е била да му остави 5 /ок, щом така е решено, здраве да е/. Прибрах се и го заварих да се пули над блежника. Беше много ядосан и ме попита ЗАЩО???, щото аз съм обяснявала, че ученето рано или късно дава добри резултати /глупости понякога говоря/. Въпросът беше защо има 4 за срока, а не защо има 5 за годината.  Трябваше нещо да направя и се обадих по телефона, като с най-нежния си гласец обясних за какво става дума. Отговорът беше /доста груб/ , да, детето било много добро по този предмет и какъв ми бил проблема. Пак обясних, че не става дума за крайния резултат, а за междинния. Беше ми отговорено, да пиша в шклото, щяло да бъде проверено, защото нещата /бележника, дневника, ненам си какво/ не били в него.  И така написах запитване в системата, което стоя непрочетено 2 месеца и аз после го изтрих. Отговор не получих. Това нещо стои до ден днешен в този си вид.

На детето обясних, че понякога се случват и такива неща, но за мен оценката е 5. Та така, Никой нищо не е проверявал, нито ревизирал. Ако бях отишла при директора, съм сигурна, че щеше да се появи една 2чица, нанесена като тек. изпитване на 7 август и нещата щяха да са точни. Познайте отраз по този предмет, тази година как се учи!!!!! Познайте дали му е интересно????!!!!


Та такива ми ти работи!!!

# 66
  • Мнения: 24 467
Цитат
И така написах запитване в системата, което стоя непрочетено 2 месеца и аз после го изтрих. Отговор не получих.

Грешка си допуснала, като си изтрила запитването си.
Що не го пусна с копие до РУО, в писмен вид, с входящ номер, като нормално писмо по деловодната система?
Ясно е, че не става въпрос за годишната оценка. Като срочна това е едно недоразумение, наистина и дразни много. За да няма такива занапред или за да са поне идея по-малко, трябва да си активна - пиши и настоявай за отговор. И пиши и до горестоящите. Понеже тогава имаш шанс някой надолу да си размърда задника и да си оправи грешките. Иначе шансът ти е нулев. И на останалите - също.
Ако мое дете направи такава грешка на контролно по математика, ще бъде санкционирано, логично с по-ниска оценка. Редно и така съгрешилият също да бъде санкциониран. Защо децата да носят последиците от невниманието си, а възрастните - не?

Последна редакция: пн, 04 фев 2019, 14:41 от Judy

# 67
  • Мнения: 105
Абсолютно ми е ясно, че не е ваша приумица, но защо се подчинявате ей така ...

Ще получите и голяма обществена подкрепа, сигурна съм! То да беше само входното ниво, "с мед да го намажеш".
...

Защото носят и дисциплинарна отговорност, ако не изпълнят поръчението. На никой не му се остава без работа за едното нищо.
Просто ние - родители и учители, е добре заедно да работим. Аз, например, редовно пиша до МОН предложения. Кое хванало дикиш, кое - не, но все пак е по-добре от нищоправенето.
За входните не съм писала, но не ми пречи - ще напиша и за тях. Понеже са жива глупост. То поне да се провеждат като свят - след 2-3 седмици преговор, след 5-6 часа такъв, да си припомнят децата. Тръгнали някои да ми ги щъкат първата седмица - отбий номер само.


Съгласна!!!! Подкрепям!!!

# 68
  • Мнения: 5 262
и при нас се е случвало. учител е отговарял, че оценява цялостна работа , както и редовност с домашни, поддръжка на тетрадки, отношение към материалите.

# 69
  • Мнения: 105
Грешка си допуснала, като си изтрила запитването си.
Що не го пусна с копие до РУО, в писмен вид, с входящ номер, като нормално писмо по деловодната система?
Ясно е, че не става въпрос за годишната оценка. Като срочна това е едно недоразумение, наистина и дразни много. За да няма такива занапред или за да са поне идея по-малко, трябва да си активна - пиши и настоявай за отговор. И пиши и до горестоящите. Понеже тогава имаш шанс някой надолу да си размърда задника и да си оправи грешките. Иначе шансът ти е нулев. И на останалите - също.

Абсолютно правилно наблюдение!



# 70
  • Мнения: 105
и при нас се е случвало. учител е отговарял, че оценява цялостна работа , както и редовност с домашни, поддръжка на тетрадки, отношение към материалите.

Няма лошо!!! Но нали се сещаш, че със същия аргумент можеш го отсвириш и с една хубава 2ка за годината, просто така!!! Като с физиката! На какво основание? Да си пишат регламентите някъде, ако трябва!!!

А ние със сина ми явно ще трябва да засилваме телепатичните си способности, поне докато завърши!!!!

# 71
  • Мнения: 5 262
както искате. ние питахме учителите и след обяснението обясних на детето и то разбра.

# 72
  • Мнения: 105
Цитат
И така написах запитване в системата, което стоя непрочетено 2 месеца и аз после го изтрих. Отговор не получих.

Грешка си допуснала, като си изтрила запитването си.


Ще ми е обица, очевидно тези неща ще съпътстват обучението /и мойто включително/.

# 73
  • Мнения: 8 796
Аз имах друго предвид - във връзка с това, че друга документация за отразяване на оценки няма, както си е записано в закона кога и как трябва да става оценяването и отразяването на оценките в училищната документация, то при наличие на единствен документ за тези оценки, значи правилата трябва да важат и за него. Обикновено в правилника за дейността на училището би трябвало да има раздел за това и затова попитах, дали родителите са запознати по какви правила става отразяването на оценките в училищната документация.
Родителите (по принцип) се запознават, но с извадки от правилника, никой не иска да го чете или да му го четат. И не трябва. Но всеки роодител може да се запознае с правилника на училището, било то от сайта им, или в самото училище.

# 74
  • Мнения: 2 050
Абсолютно ми е ясно, че не е ваша приумица, но защо се подчинявате ей така ...

Ще получите и голяма обществена подкрепа, сигурна съм! То да беше само входното ниво, "с мед да го намажеш".

Когато започнах работа бях толкова романтично настроена, врях от желание да променям света. След две-три години започнах да се отчайвам. Държи ме любовта към децата или по-скоро тяхната благодарност  и искреност. Понякога да си преподам урока както трябва е последната ми грижа в училище. Много е жалко. Повечето ми колеги са пред пенсиониране и карат ден за ден. Младите просто не желаят да практикуват, защото не виждат смисъл.
Това което споменавате няма да коментирам. Особено когато едно дете има желание, то трябва да се мотивира. Аз бих била щастлива да получавам обратна връзка с родител.

# 75
  • Мнения: 105

Когато започнах работа бях толкова романтично настроена, врях от желание да променям света. След две-три години започнах да се отчайвам. Държи ме любовта към децата или по-скоро тяхната благодарност  и искреност. Понякога да си преподам урока както трябва е последната ми грижа в училище. Много е жалко. Повечето ми колеги са пред пенсиониране и карат ден за ден. Младите просто не желаят да практикуват, защото не виждат смисъл.


От всичко, което написахте по темата /за което Ви благодаря, защото бяхте честна/, мога само да кажа, че  разбирам ситуацията и от другата страна - вашата конкретно - и за голямо съжаление всичко това, за което говорим тук, голяма вина носи цялото общество, аз също в частност. Защото някак си позволихме закони  и правилници да се пишат от хора, които не са виждали отблизо дете, не са влизали в у-ще и голямата реформа  на годината е изместването на датите на матурите и формулировката на модулите. И в дъното на всичко това стоят заплатите ви, като нарицателно за целия ни скапан преход. И знам, че не казвам нищо ново, но системата трудно се променя, ако "играеш" по нейните правилата. Мисля, че така не се правят радикални промени. Системата трябва да се атакува и отвън и отвътре.


# 76
  • Мнения: 21 455
Ами, атакувайте я. Изместването на датите за НВО в седми клас не е промяната на годината. Това е известно от 2016 година. И не само това. В момента информацията за НВО в десети клас и удостоверението за завършен първи гимназиален етап се разпространява като новина с бясна скорост, а също датира от 2016.  Но повечето от нас обръщат внимание на проблема едва когато го видят отблизо, тъй като ги засяга лично. ЗПУО и прилежащите наредби бяха подложени на обществено обсъждане. Колко от нас изпратиха мнението си до МОН тогава? А ефект от подобни действия има. Сравнително пресен пример - материалът по литература, който ще бъде включен в споменатото НВО през тази и през следващата учебна година и запазването засега на трансформиращия преразказ. Ако родителите си бяха мълчали, нямаше да извоюват и малкото, което постигнаха.
Judy е напълно права.
 
Просто ние - родители и учители, е добре заедно да работим. Аз, например, редовно пиша до МОН предложения. Кое хванало дикиш, кое - не, но все пак е по-добре от нищоправенето.
Защото ако всеки си каже, че неговото мнение няма да натежи, то няма да останат хора, които да реагират.

# 77
  • Мнения: 105
Ами, атакувайте я.
Защото ако всеки си каже, че неговото мнение няма да натежи, то няма да останат хора, които да реагират.

Првилно!
Още утре ще се запозная и с тази история /не съм разбрала/!

Така е, търпя критика в тази посока, най-определено!!!!

# 78
  • Мнения: 5
Здравейте!
Днес с час по български език и литература госпожата даде тест на едно момче от класа и ме попита един въпрос който носи 1 точка но беше малко по труден и тя знаеше че е преписал тя попита кой му е казал и аз дигнах ръка. И честно казано не знам, защо но сега се чувствам меко казано зле заради факта,че аз знам че тя ни има доверие и ни дава еднакви групи и аз я предадох. На теста много хора преписваха, но това не е оправдание и сега ме е страх, че ще промени отношението си към класа заради мен.
П.С. Аз съм 8 клас
И честно казано си мисля да сменя училището не само заради това, но тя е един толкова стойностен учител и не знам как бих се чувствала тогава.
Благодаря предварително!:)

# 79
  • Мнения: 3 874
Може ли да обясните като на прост инженер -има ли право и по какъв ред може дете в 7 клас да се яви на изпит за окончателна годишна оценка.  Кой подготвя изпитните варианти - комисия или водещият учител.
Опасявам се, че ще трябва да мислим за такъв вариант или за местене в друг клас/ училище.  Да свиква с нов клас/ училище и учители нещо ми се струва лош вариант. С учителката по БЕЛ явно няма да се разберем и ако остане пак тя, ще трябва да повишаваме оценката с такъв изпит. Мислех, че са само за 12 клас, сега случайно погледнах тук и се обнадеждих

# 80
  • Мнения: 8 796
може да се яви на изпит за промяна на годишната оценка. Оценката от изпита е окончателна.
Вариантите се подготвят от изпитна комисия, назначена със заповед на директора. Това са учители по дадения предмет в училището. Един от тях е Председател на комисията той е отговорен за това, да има изпитни теми, кой ще ги пише, няма значение, представят се на директора за заверка и пазене до деня на изпита.
http://zareformata.mon.bg/documents/naredba_11_01.09.2016_ocenjavane.pdf

Общи условия

Активация на акаунт