Протест на българските превозвачи в Брюксел

  • 4 205
  • 105
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 5 001
Шофьорите напълно доброволно си спят в камионите 3 месеца, ако им е толкова зор да се прибират има предостатъчно фирми, в които всяка седмица ще са си вкъщи. Само дето няма да изкарват 5000 лв на месец, а 2500.
Доколкото чета сега новините, шофьорите пак са прецакани. На Европа изобщо не им пука за тях, важното е данъците да остават там. С това да накарат камионите да се прибират в България губим всички, първо защото големите фирми ще си направят представителства в по-близките до Западна Европа държави, всички данъци и обслужване ще отидат там. Другите, които ще се върнат ще скапят малкия транспортен бизнес в България, защото няма са има работа за всички.
Шофьорите пак ще спят в камиона и ще се осигуряват на минимална заплата.
С два отпаднали доклада не влизала изобщо в парламента за гласуване, та все още нищо не се знае.

# 31
  • Мнения: X
Информацията в горния пост е напълно несъстоятелна. От какъв зор големи фирми ще си зарежат плоския данък за да плащат данъци по ставките на западноевропейските страни? Пак евроконспирации.Joy

# 32
  • Мнения: 5 001
Никакви конспирации не искам да вкарвам. Само България ли е с плосък данък?

# 33
  • Мнения: X
Коя западноевропейска страна е с плосък данък или със ставка близка до българската?

# 34
  • Мнения: 5 001
Западноевропейска не, но близките до тях пак не са с техните данъци.

# 35
  • Мнения: X
Еми затова писах, че постът е напълно несъстоятелен. От него излиза, че новите правила са измислени специално да навредят на България чрез откловлняване на данъци от нея и насочването им към... Македония и Малта може би.

# 36
  • Мнения: 12 301
Защо само българските превозвачи са обречени ва фалит и защо само българските шофьори и семействата им протестират срещу подобряването на условията за работата им?

Не са само българските превозвачи, мисля, че най-голямата съпротива беше от Полша през декември, поне полякът беше най-гласовит. Може покрай всичко останало да става дума за подобряване на условията на работа, но целта в крайна сметка е да се елиминира евтиния източноевропейски труд, който позволява на източноевропейски фирми да са конкурентни на западните или да правят дъмпинг - според гледната точка / Макрон го каза в прав текст/. Така че българските шофьори вероятно при желание с лекота ще си намерят работа при чужди превозвачи, но конкуретни български превозвачи едва ли ще останат много.
Не че разбирам какво е каботаж и как им се смятат осигурителните прагове, но допускам, че натам вървят нещата.

# 37
  • Мнения: 24 467
Освен това и автомобилите са снабдени с джипиеси и системи за контрол. Даже и много от нашите.

Откакто сме в ЕС би следвало всички да имат тахограф. Наскоро гледах по тукашни новини как полицаите им ги проверяват, даже шофьорите бяха някакви източноевропейци.

http://tahografi.bg/bg/Тахографи/c5.html 

Имат. Това пиша - както може това да се контролира и се права, така може да се контролира изпълнението и на останалите изисквания, свързани с осъществяването на международните тежкотоварни превози.
По повод това, че нашите пак щели да си спят по камионите.
...

Нямат шофьорите зор да спят по кабините. Ако им се плаща хотел, да не са луди да не идат на хотел. Товарите се застраховат, вкл. и срещу кражба. Те не са пазванти, нито носят лична отговорност за тях. И този довод, че трябвало да пазят товара, е също несъстоятелен.

...

В ЕС няма друга държава с плосък и толкова нисък данък.
Други държави не ни интересуват. Решението на ЕС и е обвързано с членството ни.
...
Точно така - проблемът, както засегнахме още в началото на темата, не е за шофьорите /с това се спекулира, но е много евтина спекулата/, а за спедиторите и превозвачите.

Последна редакция: чт, 10 яну 2019, 15:17 от Judy

# 38
  • Мнения: 12 301
В ЕС няма друга държава с плосък и толкова нисък данък.
Други държави не ни интересуват. Решението на ЕС и е обвързано с членството ни.

Унгария е в Централна Европа - т.е. доста по-удобно разположена и мисля, че е с 9% плосък данък.

# 39
  • Мнения: X
Така че българските шофьори вероятно при желание с лекота ще си намерят работа при чужди превозвачи, но конкуретни български превозвачи едва ли ще останат много.
Не че разбирам какво е каботаж и как им се смятат осигурителните прагове, но допускам, че натам вървят нещата.

Ти намирала ли си с лекота работа в западноевропейска фирма? А да знаеш как преди това с лекота се прави адресна регистрация, банкова сметка и другите подробности, без които няма как да се сдобиеш с трудов договор? За владеене на езици няма да питам.

Данъчните ставки се намират много лесно.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tax_rates_in_Europe 

# 40
  • Мнения: 5 001
Не съм запозната данъците къде какви са.
Заплащането на шофьорите не е гласувано. Аз затова пиша, че единственото, което можа да произлезе от това е фалити в България.

# 41
  • Мнения: 12 301
Ти намирала ли си с лекота работа в западноевропейска фирма? А да знаеш как преди това с лекота се прави адресна регистрация, банкова сметка и другите подробности, без които няма как да се сдобиеш с трудов договор? За владеене на езици няма да питам.

Нямам никаква представа как стои въпросът с пазара на труда при шофьорите на тирове, базирах се на пост #8 на Judy, според който работа в Европа за тях има  - затова и формулирах мнението си уклончиво с "вероятно". Но ако допусна, че ти си права и те няма да могат да си намерят работа в Европа, но затова пък нашите фирми-превозвачи ще оредеят /или ще се пребазират/, наистина не виждам нищо хубаво.

# 42
  • Мнения: 2 433
Половината коментиращи ми прави впечатление, че нямат минимална представа за бизнеса. Това е бранш от частния сектор, логично е не всички да са напълно наясно за какво става на въпрос, но защо изведнъж всеки реши да изказва компетентно мнение? Щом излизат на протест значи се чувстват застрашени, а и напълно разбирамо, след като обяснено накратко се опитват да накарат транспортните фирми да се занимават с транспорт само в съседни държави.
1. Преди да разглеждате условията за почивките на шофьорите се замислете, че те са нискоквалифицирани работници, кадри без образование и със заплати от по 5000лв. За да си нискоквалифициран и високо платен е логично, че не всичко е цветя и рози в професията ти.
Всички шофьори от всички националности прекарват почивките си в кабината, защото в противен случай отпада и застраховката на товара. Както Гошко, така и Ханс спят в доста модерни кабини, погледнете в гугъл "кабина на камион Евро 5". Това масово са камионите движещи се по пътищата, не говоря за модерна кабина, за определена марка камион и т.н. Говорим за камиони от определен емисионен клас, който масата фирми използват, за да може да са конкурентноспособни (тол таксите са обвързани с емисиония клас). Кабините са си напълно ок, по-добре изглеждат от квартирите на берачите на малини примерно.
Част от закона вече е в сила - този именно за паузите, но под друго име.От миналата година е въведено, че голямата пауза - 45ч. не може да се прави в кабината на територията на Германия, Холандия и Франция (Белгия е отдавна). Това означава, че шофьорът е длъжен да предостави фактура за престой в хотел при проверка. До скоро в Германия беше ок шофьорът да остане на "Аутохоф" - паркинг с удобства-баня,сушилня т.н., но вече и там ги глобяват.

 Загубата от това нещо за българския превозвач идва от няколко неща.
- няма как да сме конкурентно способни на Немски/Холандски фирми, ако разходите ни са в пъти по-големи от техните. Тоест транспортът от/до по-далечни страни, както и каботажните превози в чужди ЕС държави би се извършвал предимно от чужди фирми, защото техните разходи/ следователно ценообразуване би било различно. За това се борят БГ превозвачите, че за една и съща услуга е логично и ние и те да получваме еднакви дивиденти.
- Застраховката на товара - CMR затраховка - е валидна само в случай, че шофьорът е в камиона. Тоест започват да се въвеждат в договорите за транспорт едни клаузи "Стоката да се достави без да има 45ч пауза по време на транспорта". Транспортът изисква повече време и това не е възможно, кой губи? БГ превозвач, защото няма как да извърши превоза без да прави пауза=без да застраши цялостта/сигурността на товара.
- Емигранти, застрашаващи цялостта на товара/ както и на камиона. На наш камион бе открадната резервна гума със стойка на чисто ново ремарке на платен паркинг в Германия(докато шофьорът спи непробудно). Не се виждало на камерите, каското не го покрива, горим с 1200лв, толкова е една гума за камион, честито. Кой ще ми гарантира, че камионът ми ще е цял след 45ч и че няма да има "гости" при стоката?

За да има масови протести на цял бранш, причините са много, главната е, че Германия и Франция се опитват да подпомогнат техните транспортни фирми и следователно да фалират нашите.

# 43
  • Мнения: 12 301
...
Точно така - проблемът, както засегнахме още в началото на темата, не е за шофьорите /с това се спекулира, но е много евтина спекулата/, а за спедиторите и превозвачите.
Ако по един или друг начин определени браншове от икономиката на една страна се унищожават, няма как от това в дългосрочен план да спечели работната ръка в страната - каквито и да са моментните ползи, ако ги има.

# 44
  • Мнения: X
Аз пък си мисля какво би станало с 100 000 души - български шофьори. Ще заминат в чужбина със семействата си? Ще си намерят друга работа - неквалифициран труд със заплащане 3-4 бона на месец?

Общи условия

Активация на акаунт