Как да научим таблицата за умножение по-лесно?

  • 21 693
  • 49
  •   1
Отговори
# 45
  • Sofia
  • Мнения: 5 944
"Спят" е в кавички, тоест едва ли се има предвид прекия смисъл на думата, а по-скоро, че не учат кой знае какво и отиват недостатъчно подготвени в първи клас.

# 46
  • Мнения: 24 340
Ок, но пак въпросът е какво от това?! И какво значи достатъчно подготвени за първи клас? Ако могат да четат, пишат и смятат какво ще правят в училище??????

# 47
  • Sofia
  • Мнения: 5 944
Ще надграждат.

# 48
  • Мнения: 13 807
Какъв е проблемът, че децата спят на обяд? Моята и в първи клас спеше и какво точно означава това?! Не знам дали си давате сметка, че има деца, които в първи клас са на 7 години и половина, а има и на 6 и половина. А на тази възраст всеки месец е от значение.
Второто, което не е вярно е, че в първи клас учат умножение.
В някои страни по- рано тръгват на училище и?
В тестовете PISA не участват деца от СМГ, а те също са част и продукт на бг образованието

Проблемът е, че преди да напишете нещо, трябва да разбирате контекстуално за какво става въпрос и да не говорите наизуст, защото се показвате в неизгодна за вас светлина. Трябва граматически да разбирате за какво се слагат на някои думи в кавички, както и какво е това PISA и дали има нещо общо с децата от СМГ. Освен това да сте с познания как се извършва образователния процес по света и у нас - кога започва, какво включва, как протича, какво са неговите цели - първи и второстепенни , как се оценява  и  накрая какви са резултатите, конкретно за Бг - дали са добри или лоши.
Понеже Контекстът на обмяната на реплики покрай PISA ви убягва, може да e по-добре да сте читател, отколкото писател.

Иначе, за да ви осветля частично по темата :
1.  ще ви апострофирам  на 6 и половина години децата тръгват на училище ако родителите им неразумно са решили да ги пратят по-рано, съответно родителите теглят последствията от тази своя постъпка, защото има едни етапи в детското развитие които не се подчиняват на желанието да пратиш детето си по-скоро да стане ученик. Иначе,  ако детето тръгва с набора си , но е родено края на годината  - родителите трябва да имат очаквания, че системата няма рязко глобално да се промени  заради техните деца. Малшанс.
2. И в бг както и по света сега се започва образователното ниво от 5 годишни ( на някои места и по-рано), но някак при нас това в ДГ не се случва. Държи се на присъствието и до там. Сякаш важното е децата да преседят, докато родителите ходят на работа. А има много голяма предобразователна работа която трябва да се свърши там и сериозна подготовка към ограмотяване. За това, как да се прилага наученото на практика, да има нужната практическа насоченост,  даже няма да споменавам. За съжаление голяма част от децата , тръгват на училище в БГ като абсолютна табула раза, защото учителките в ДГ 3 и 4 група не са си свършили работата , докато учителите в първи клас имат към децата определени очаквания за ниво на готовност, което откъдето и да се погледне най-често го няма.
3. Първи клас трябва да се наваксват всички пропуски от ДГ и да се достигне до някакво  очаквано ниво , което обаче не се случва често, в резултат имаме феномен - децата 2 клас четат  без никакво разбиране - като магнетофони. Същото е и със смятането. Те все още имат затруднения да осъзнаят количественост на операциите че да преминават към умножение. Да си купят един хляб в магазина - абсурд. Събирането и изваждането се прави в тетрадка, не излиза от пределите на класната стая .
4. Тъй като втори клас математиката рязко започва  с  таблицата за умножение , а част от децата трудно събират и изваждат все още , учителите дават домашно на родителите  - лятната ваканция между първи и втори клас децата да "научат" таблицата на умножение за да има е по-лесно втори клас. Защото това препускане около умножението  във втори клас е факт.
5. В сферата на образованието "по света" умножението се случва много по-късно от нашето в първи втори клас
6. В крайна сметка сме зле според PISA  но не е само умножението е камък в нашата градина, защото PISA гледа нещо друго а не именно академичното и излиза , че цялостния начин, по който се случва нашето образование е проблем. Като почнеш още от ДГ ... и продължиш по редичката нататък.

Последна редакция: нд, 24 мар 2024, 16:38 от _re_ge

# 49
  • Мнения: 24 340
Благодаря много, че искаш да ме образоваш!
Наистина ли вярваш, че ще прочета твоите съждения?!

Общи условия

Активация на акаунт