Родители на надарено дете

  • 14 630
  • 121
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 4 087
За това, казвам че е добре да се потърси организация и специалисти, които работят с такива деца. Че детето изпреварва нормите за развитие е видно, има достатъчно систематизирани източници с които може да се сравни, а явно и майката има притеснения някакви за емоционалното му развитие, аз вярвам силно в майчиният инстинк да се идентифицира когато нещо не е наред, дори още преди специалистите да го видят.

Нямам статистика, а общи наблюдения, изказах само моите мисли и разсъждения. Мога да погледна конретно в нета, коя беше точно организацията в София

# 61
  • Мнения: 30 802
Обаче аз ще питам - каква е логиката да вкараш детето в някаква ненормална среда? В крайна сметка целта е житейски успех, а повечето човешки начинания се случват в друг отрязък от интелигентността - една идея по-среден. Ако вирееш само в средите с ненормално висока интелигентност, може да има затруднена комуникация с тая голяма зона по средата, съответно и пропускане на много житейски възможности.

Та така, нека детето си расте максимално нормално, защото е по-добре да си по-умен от стадото, но да можеш да комуникираш с тия хора, отколкото да си много по-умен и изолиран.

# 62
  • Мнения: 8
Детето няма никакви симптоми на аутизъм. Проговори дори по-късно от някои негови връстници и в момента говори нормално за възрастта си, но говори на няколко езика. Основно английски и български. Незнам дали споменах, че пише и на двата езика, като доста преди да започне да пише ги казваше думите буква по буква пак и на двата езика.  Знае да събира и изважда, редовно ме изумява с нови знания като например онзи ден разбрах, че познава часовника. В общуването е напълно нормален, дразни се когато се е съсредоточил в редене на нещо и му го развалят, но сега като е по-голям и доста физически активен, тича, пързаля се, много обича гоненица и си играе дори с по-малките. Разбира се сърди се, когато иска нещо и не му го дам.
Обяснявам си бързото му интелектуално развитие с еволюцията на човечеството. Знам, че има деца които се раждат с развити умения и все повече ще се раждат. След време всички деца ще са свръх умни, но сега единичните бройки будят съмнения, че нещо не им е наред, щом за умни. Ами не, наред са си, знам че има и други, чувала съм, гледала съм и съм чела за такива деца.

# 63
  • Мнения: 29 497
Имаше статия за дете от Велико Търново - на 3 г. пише, смята с трицифрени числа, свири на цигулка и още нещо имаше....
Може да се свържете с неговите родители.

# 64
  • Мнения: 4 603
Детето си е съвсем нормално, просто звучи като по-будно и любопитно от повечето връстници. Дали ще са свръхумни децата от следващите поколения - трудно може да се изведе такъв извод. Просто с напредване на технологиите имат достъп до повече информация. Ясно е, че да си на 6 години, ниска класа в зората на индустриалната революция ти дава едни разбирания и познания от света, съвсем различни от това на добре гледано дете в днешната среда.

На детска възраст е съвсем обяснимо да възприема лесно още един език. Това за късното проговаряне е относително - и аз съм проговорила късно, пък после не млъквам Simple Smile Сестрата на една приятелка е проговорила някак рязко, след връстниците си - почти напълно на нормален "възрастен" език, като изговаряла ясно всичко без да ползва бебешки думи. Познавах дете от много бедно семейство - родителите бяха полу-грамотни, у тях никакви книги, но детето от малко можеше да събира и умножава наум огромни числа. Не знам какво стана с него.

# 65
  • Мнения: X
Обяснявам си бързото му интелектуално развитие с еволюцията на човечеството. Знам, че има деца които се раждат с развити умения и все повече ще се раждат. След време всички деца ще са свръх умни, но сега единичните бройки будят съмнения, че нещо не им е наред, щом за умни. Ами не, наред са си, знам че има и други, чувала съм, гледала съм и съм чела за такива деца.
Може да е от 7мата раса...

Аз в крайна сметка се обърках малко - прописало на 1г., почнало да чете, смята и да решава кръстословици на 2, но проговорило на 3 буква по буква? Хронологията нещо ми се оплете Sad
Скрит текст:
На една годинка вече знаеше 2 азбуки и редеше дървените букви под ред. По това време научи и числата.

след това започна да ги свързва в думи като неговото име, мама, тати

На 2 започна да чете непознати думи от книжки,

Проговори дори по-късно от някои негови връстници 

доста преди да започне да пише ги казваше думите буква по буква пак и на двата езика.
Във всеки случай, ако съм разбрал правилно, може би ще трябва да мине първо през диференциалните уравнения, за да разбере простите дроби в началните класове.

# 66
  • Мнения: 650
Цитат
По това време научи и числата. Скоро след това започна да ги свързва в думи като неговото име, мама, тати и всички други наши близки.
Числата ли свързва в думи?????

# 67
  • Мнения: 4 772
Авторката не може да навърже три изречения, както трябва, пък после имало иронични, хапливи, злобни и не знам си какви си забележки...

# 68
  • Мнения: 29 497
…..важното е, че детето е "акселерат".  Peace

# 69
  • Мнения: 4 772
…..важното е, че детето е "акселерат".  Peace

Възможно е. Но мен цялата история продължава да ме съмнява.

Нека детето да е живо и здраво, това е най-важното, както и да може да живее в мир със себе си и околните - със или без судоку на три години, няколкото езика, които така и не стана ясно как са се появили, и разните други несъответствия.

# 70
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Обаче аз ще питам - каква е логиката да вкараш детето в някаква ненормална среда?

дефинирай ненормална среда. Peace

целта е не изкуствено да караш детето да назубря нещо и едва ли не да се форсира развитието му.

целта е да има възможност да общува с деца, които са на неговото ниво на развитие.
дали ще са се развили по-бързо или ще са по-големи, това за детето е все тая, въпросът е комуникацията за него да е качествена. Peace

все едно ти живееш в чужда страна и говориш чужд за теб език. 1-2-4 пъти в месеца се срещаш в група с индивиди, които говорят твоят майчин език.
няма ненормални среди, няма ограничаване на комуникацията. Peace

# 71
  • Мнения: 30 802
Ами да общува с по-големи деца! Всъщност това събиране на деца от една възраст е ненормално - нормалното е да са смесени, а те вече ще си намерят пътя и ако някое е по-усетено, може да се сприятели и с по-големи.

Няма нужда да търсиш гениално тригодишно за общуване, ами намери нормално пет-шестгодишно.

# 72
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
децата сами си ги търсят и намират, родителят трябва да направи подобни срещи възможни.

в ДГ на моето дете групите са смесени - от 3г. до 6г.
също смятам, че това е по-добрият вариант.

проблемът е, че в един момент 5- и 6-год. не "стигат", т.е. на детето му трябват друг input. в ДГ на детето ми има няколко такива, които са доста щури и подлудяват възпитателките с идеите и изискванията си...
общуването с подобни деца е доста уморително, след 2 часа с приятелчето на детето и съм изтискана - или ме засипва с неверояни въпроси, или ми обяснява детайлно неща, за които нямам и идея, че съществуват. без точка и запетая, нон стоп тарталясва....

Последна редакция: ср, 04 юли 2018, 16:34 от asyalein

# 73
  • Мнения: 4 087
Познавам подобно надарено дете, което на 5 беше с IQ на човек с университетска диплома.....гени и дарба, както щете го наричайте, родителите му и братчето му не бяха дори до средното близо. За това се казват надарени деца, просто използват по-голям обем от мозъка и възможностите му, въпреки средата и родителите си.

# 74
  • Мнения: 30 802
По какво точно го сравни с човек от университет?

Понякога високият интелект е илюзорен, всъщност като цяло човекът не е нещо велико като способности. Боравене с числа и думи не значи високи способности. Не във всички случаи.

Общи условия

Активация на акаунт