Родители на надарено дете

  • 14 612
  • 121
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 8
Целта ми не е някой да ми завижда, а да се свържа с други родители с подобни деца, с които да споделим опит.

# 16
  • Мнения: 8
Е да, при положение че схваща толкова бързо езици, четене, смятане, едва ли на три си върши естествените нужди в гащите и не може да се храни само.

Може да се храни сам, мие се и дори си ляга да спи сам и не е с памперс, за тези които се интересуват, въпреки че не е по темата.

# 17
  • Мнения: 7 325
да се самоцитирам


защо е в ясла при положение, че е на ниво първи клас?

# 18
  • Мнения: 8 251
Целта ми не е някой да ми завижда, а да се свържа с други родители с подобни деца, с които да споделим опит.
Не вярвам някой да ти завижда. Да си различен хич не е за завиждане, а още повече да си различно дете. Ако детето е обследвано от психолог. И е дете в норма ,просто го третирай като такова. Ако го виждаш много по-различно от останалите деца се консултирай с психолог. Без да познавам детето и с изключително оскъдната информация - бих го завела за да изключа високо функциониращ аутист.

# 19
  • Мнения: 8 251
да се самоцитирам


защо е в ясла при положение, че е на ниво първи клас?

Щото образователната ни система на приема 3 годишни в училище.

# 20
  • Мнения: 7 325
Добре, да не е в училище, но поне година-две напред, т.е в детска градина. Ако моето дете беше с подобни дадености щях да търся начин да не тъпче на едно място, а да върви напред.

# 21
  • Мнения: 8 251
Добре, да не е в училище, но поне година-две напред, т.е в детска градина. Ако моето дете беше с подобни дадености щях да търся начин да не тъпче на едно място, а да върви напред.

Освен познаването на буквите има нещо много по-важно като емоционално развитие. Детето да е пораснало психически да бъде ученик. На 3 на дали го е достигнало това развитие.  Та преместването му в по голяма възрастова група съвсем ще го осакатят.

# 22
  • Sofia
  • Мнения: 26 389
Много нереална ми е цялата история Thinking

# 23
  • София
  • Мнения: 38 528
Целта ми не е някой да ми завижда, а да се свържа с други родители с подобни деца, с които да споделим опит.
Не вярвам някой да ти завижда. Да си различен хич не е за завиждане, а още повече да си различно дете. Ако детето е обследвано от психолог. И е дете в норма ,просто го третирай като такова. Ако го виждаш много по-различно от останалите деца се консултирай с психолог. Без да познавам детето и с изключително оскъдната информация - бих го завела за да изключа високо функциониращ аутист.
И на мен това ми мина първо през акъла, като каза много езици и нежелание за общуване с деца.

# 24
  • Мнения: 5 262
Целта ми не е някой да ми завижда, а да се свържа с други родители с подобни деца, с които да споделим опит.

слагай софрата, идвам на гости и ще споделям опит. Ама не се скъпи ами сложи все качествени неща. Дай гугъл координати насам. Координатите да са до най-удобното кътче на дивана. И за утре за мача с Германия ако може разкарай генийчето да не ми смущава телезрението . Като свърши гостито и си тръгна си решавайте пак кръстословици и си четете вестниците.

# 25
  • Мнения: 5 134
Тази тема ми излиза на главната страница. Стана ми интересно. Защо носите на площадката букви и цифри за игра?

# 26
  • Мнения: 4 808
Целта ми не е някой да ми завижда, а да се свържа с други родители с подобни деца, с които да споделим опит.
Не вярвам някой да ти завижда. Да си различен хич не е за завиждане, а още повече да си различно дете. Ако детето е обследвано от психолог. И е дете в норма ,просто го третирай като такова. Ако го виждаш много по-различно от останалите деца се консултирай с психолог. Без да познавам детето и с изключително оскъдната информация - бих го завела за да изключа високо функциониращ аутист.
И на мен това ми мина първо през акъла, като каза много езици и нежелание за общуване с деца.
Да, и аз веднага това си помислих.
По-добре да си е нормално детето, историите на гениите са изпълнени с лудости, нещастия и неразбиране от околните. Надарените деца обикновено са надарени с едно, но им е отнето друго.
Синът ми на пет години знаеше таблицата за умножение и умножаваше и делеше четирицифрени числа. Записах го в първи клас на шест, за да не му спирам развитието. Тогава вече решаваше задачи с корен квадратен , степенуване, прости дроби и уравнения с неизвестни. Стана така, че му беше абсолютно скучно в часовете по математика, решаваше задачите за две минути, понякога директно написал отговора, защото е решил задачата наум и през останалото време само пречеше на другите деца. За сметка на това езиците му се удаваха много трудно. Продължи с математика и в гимназията и в университета, но в края на втори курс в университета каза: "Приключих вече с математиката". Понякога ми е казвал, че не е трябвало да го пращам по-рано на училище, че му е било трудно, винаги беше най-малкият в класа и често имаше проблеми с общуването. С времето нещата се оправиха, но на ваше място аз бих оставила нещата да следват естествения си ход. Не се дръжте с него като с генийче, а като с абсолютно нормално дете.

# 27
  • Мнения: 4 766
Здравейте, детето ми се очертава доста интелигентно и развито за възрастта си. Още докато бях бременна се развиваше много бързо и се роди доста голям. На 7 ден, когато педиатърката дойде на посещение той вече гукаше и тя веднага каза, че е акселерат. На една годинка вече знаеше 2 азбуки и редеше дървените букви под ред. По това време научи и числата. Скоро след това започна да ги свързва в думи като неговото име, мама, тати и всички други наши близки. На 2 започна да чете непознати думи от книжки, като още на 1г. имаше случаи докато се разхождаме да прочете табела на улицата. Реално той с проговарянето си вече четеше.  Говори и пише на 2 езика и сега е започнал с трети език. Сега е на 3г. и си чете сам книжките, чете вестници, списания, судоку, кръстословиците на баба му и така си заспива. В яслата бяха в шок, че не са виждали такова дете до сега.
Но си имаме трудности. За психоложката и педиатърката  всичко е нормално. Като беше на 1г още не си играеше с децата и се концентрираше много в неговите занимания с буквите и числата и идва някой негов връстник и му бута буквите, размества му нареденото и той побесняваше, буташе "натрапника" а и аз като вежлива майка му взимам буквите и ги споделям с другите деца, да се учи да дава. Случвало се е децата на площадката да му разнесат почти всички наредени букви, а той да пищи много ядосан. Тогава и до сега винаги съм му обяснавала да си споделя играчките и да не бута децата. Тогава според мен се зароди агресията. Минали сме през доста неприятни тръшканици. Хубавото е, че той чужди играчки не иска. Ако пипне нещо чуждо собственикът също реагира бурно и аз от малък му казвам, това не е наше и той доброволно го връща. Но и сега в яслата му дават да се занимава с някаква магнитна дъска и той не дава на никое дете да се приближи и само следи приближи ли се някой го бута. Това не важи за по големите деца и за възрастните.
Ако има други родители, които са преминали през нещо такова, моля споделете опит. Четох, че интелигентните деца били по раздразнителни. При вас така ли е? Опитвам се да разгранича, кое е от неговото бързо развитие, кое е от разглезване и кое е просто защото е дете. Споделете и курсове или уроци, хобита, които вашите деца обичат? Как са с общуването? Моя е невероятно общителен и когато не е концентриран само се смее и говори смешки, скача и лудее. Ще се радвам да споделите за вашите деца.

Нещо май ни пързаляш?! Ако пък е истина, доста неща не са ти ясни и ако детето наистина е гений, ти препоръчвам да се ограмотиш малко по темата. Като за начало започни с писането - пунктуация, граматика, ясно излагане на идеи в изречение. Децата не обичат неграмотни родители.

Какво означава  ''Още докато бях бременна се развиваше много бързо и се роди доста голям''?! Правиш някакви неясни асоциации между физическото развитие, при това в утробата, и сегашното положение (ако изобщо има такова).

Твърдиш, че според психоложката и педиатърката всичко било нормално. Ами ако написаното от теб е истина, кое точно е нормалното?! В кабинета на педиатърката на сина ми има едни таблици с предполагаемите умения за 3-годишно дете. Отдавна не съм ги гледала, но нямам спомени да пишеше за кръстословици и судоку.

Ако детето наистина е гений, ви предстои много работа със специалисти в различни области. Синът ми не е гений, слава богу, но има много висок коефициент на интелигентност. Имах разни притеснения и настоях да му се направи обследване, което в страната, в която живеем, се състои от няколкократни посещения при невролог, психолог, психиатър, логопед, специалист по психомоторика и един 20-страничен доклад с резултатите от тестовете и заключенията на докторите. Емоциалното му съзряване обаче определено изостава и понякога това води до изключително неприятни ситуации.

Пожелавам ти много късмет!

# 28
  • Мнения: 5 468
Ако историята е вярна, проблемът като че ли идва повече от родителите. Още през бременността си си втълпила, че детето е гениално и изглежда го третираш като такова, а не бива. Носейки букви и кръстословици на площадката, изглежда искаш да похвалиш и покажеш детето си пред останалите майки, вместо да му носиш играчки, подходящи за неговата възраст, които и другите деца да харесват. Само по този начин детето може да се социализира, занимавайки се с неща, с които и другите деца се занимават. Докато го третирате като по-различен, той ще се чувства различен.

Подкрепям, че физическото развитие в утробата няма общо с интелекта. Някои бебета се раждат големи, защото например, майката има гестационен диабет, за който една част от бременните въобще не разбират.

# 29
  • Мнения: 894
За психоложката и педиатърката  всичко е нормално.

Не е нормално за психоложката ви всичко да е нормално. Няма лошо да чуете опита на други родители с деца с изпреварващо в някаква насока развитие.  Но е наложително да намерите отличен и опитен специалист, който да води и вас и детето ви в по-различния му път!

Общи условия

Активация на акаунт