Катастрофа на АМ Тракия, най-малко 6-ма загинали

  • 23 392
  • 198
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 9 196
Секунда невнимание точно през 10те  секунди изпреварване ... не знам. Голям дефицит на внимание ще е, щом толкова не може да изтрае.

# 166
  • Мнения: 5 037
Въобще не става дума за симпатии, а за секунда невнимание, което може да се случи на всеки.
Което не значи, че не е виновна и че не трябва да си лежи в затвора.
Де да знам... Аз не бих съдила човек сурово за моментно разсейване и погрешно решение в критична ситуация, защото наистина на всеки може да се случи и не виждам как може да се предотврати. В случая обаче тази "секунда невнимание" си има контекст и същият шофьор в недалечното минало пак е проявил сериозна небрежност, при това напълно умишлено. Говоря от чисто морална гледна точка, не твърдя, че предишните й нарушения ще/трябва да бъдат взети под внимание при определянето на наказанието й сега.

# 167
  • Мнения: X
Живо същество е "лош" товар.
В случая пътниците без колан са неукрепен и необезопасен "товар",
който в даден момент достига критична точка,
спомагайки след лек наклон на МПС-то да се катурне.
Мантинела! - кой я е "спестил" на участък, водещ се автомагистрала?
Ето краш тест на автобус, където не се катурва, благодарение на мантинела:
Скрит текст:

На Ивкони автобус през 2017 пак отиде в канавката.
Били са дадени предписания и наложени наказания.
Дано съдебно техническата експертиза за този случай не бъде опорочена.
Интересни неща споделят бивши служители на фирмата:
https://bgrabotodatel.com/company/2910

# 168
  • Мнения: 9 196
Въобще не става дума за симпатии, а за секунда невнимание, което може да се случи на всеки.
Което не значи, че не е виновна и че не трябва да си лежи в затвора.
Де да знам... Аз не бих съдила човек сурово за моментно разсейване и погрешно решение в критична ситуация, защото наистина на всеки може да се случи и не виждам как може да се предотврати. В случая обаче тази "секунда невнимание" си има контекст и същият шофьор в недалечното минало пак е проявил сериозна небрежност, при това напълно умишлено. Говоря от чисто морална гледна точка, не твърдя, че предишните й нарушения ще/трябва да бъдат взети под внимание при определянето на наказанието й сега.

Естествено, че ще бъдат взети под внимание. И определено за мен това е несериозно, най-малкото, отношение към шофирането, повтаряемо. Чаша вино, отплеснато внимание уж да намали радиото, уж колата и била неизправна ... и накрая - смърт. Ами не става така. Ако не може да се фокусираш при маневра, като изпреварване, изобщо не ти е мястото зад волана. И не се случва на всеки, точно в такъв момент да се разсейва.

# 169
  • Мнения: X
Има няколко отговорни зони при изпреварване над 80км/ч
При започване на маневрата, изпреварващият ако е в същата лента попада във завихрена въздушна вълна:
-изблъскваща
-привличаща
После, преминавайки в другото платно при точно определено разстояние м/у двете МПС-та се
попада в некомфортна зона и те отблъсква в раздалечаване.
Според обемът и скоростта силата е пропорционална.
Шофьорът трябва мигновено да компенсира бавно и в обратна посока, ускорявайки.
Жената подсъзнателно го е направила, но с по-голям ъгъл и се е ударила в буса.


# 170
  • Мнения: 46 567
Смъртта, поне за мен, е заради липсата на колани. Това е превозно средство, ситуации всякакви, може шофьора да получи инфаркт, всичко може да се случи. Но ако тези хора си бяха по седалките нямаше да загинат, катастрофата въобще не е била толкова тежка.

И коланите трябва да са такива.

# 171
  • Мнения: 9 196
Не може да предизвикваш ПТП и да кажеш - ми да са си сложили колани, техен проблем. Ами ... не са. Но и без колани, ако нямаше ПТП пак щяха да са живи, нали?

# 172
  • Мнения: X
Не може да предизвикваш ПТП
Няма експертиза, за причината  на ПТП-то.
Има само следствия.
Лека кола, с тегло около 1 200кг обръща автобус около 17 800кг?
Защо го обръща?
Най-малкото, защото "товарът" се "размества", следвайки законите на физиката.
Но ако тези хора си бяха по седалките нямаше да загинат, катастрофата въобще не е била толкова тежка.
И коланите трябва да са такива.
 Peace

# 173
  • Мнения: 46 567
Не може да предизвикваш ПТП и да кажеш - ми да са си сложили колани, техен проблем. Ами ... не са. Но и без колани, ако нямаше ПТП пак щяха да са живи, нали?
Не съм казала, че е техен проблем, престъпление има и тя ще бъде съдена за него.
Но до смъртта са довели и нарушенията в самия автобус.
Може да аварира кола пред тях и да се наложи рязко спиране, което ще причини същите травми. А може да се мине и без тях, ако се спазват елементарни правила за безопасност - правилата за коланите не са по-различни като значение от тези за спазване на скоростта и правилата за движение.

# 174
  • Мнения: 9 196
Не може да предизвикваш ПТП
Няма експертиза, за причината  на ПТП-то.
Има само следствия.
Лека кола, с тегло около 1 200кг обръща автобус около 17 800кг?
Защо го обръща?
Най-малкото, защото "товарът" се "размества", следвайки законите на физиката.
Но ако тези хора си бяха по седалките нямаше да загинат, катастрофата въобще не е била толкова тежка.
И коланите трябва да са такива.
  Peace

А това за теглото беше най-голямата глупост, сътворена в ефира и повторена милиони пъти. И понеже ме мързи да пиша пространно - и пръчка в спиците може да ти обърне колелото, където разликата в тежестта пък е още по-голяма. Колата не го е избутала, не е било механично сумо. Както и да е.

Виждам, че масовото настроение е - ми тя не е виновна, на всеки се случва, нямали са колани. И съжалявам за това, което виждам.

Оставям ви на спокойствие да си защитавате причинителя на ПТП, от което загинаха и пострадаха толкова хора. На всеки се случва. Продължаваме напред ...

# 175
  • Мнения: 5 037
Уви, колкото и да е грозно да го казвам, жертвите са допринесли за състоянието си (ако наистина е имало колани, които те са избрали да не ползват). В никакъв случай не бих се съгласила, че вината за сериозността на инцидента е единствено и изцяло на водача на леката кола. Постовете на ПАВ1 ме накараха да се замисля и че лошото състояние на пътя и липсата на мантинела също са сериозни предпоставки.

Само съжалявам за водача на автобуса. Чисто човешки те виждам той каква вина има, нито ми се струва разумно да вменяваме отговорност на шофьорите да следят кой пътник си е сложил колана. Работата им е достатъчно трудна, отговорна и стресова и сега.

# 176
  • Мнения: 114
Със сигурност ви се е случвали и да ви изпреварят в аварийната лента, нали? Идиоти има всякакви.

Само при трафик, най-вече в Чикаго. Не и когато караш със 100 и някой да те изпревари от аварийната
лента, нещо което е нормално за България. Винаги ми прави впечатление.

# 177
  • Мнения: X
и пръчка в спиците може да ти обърне колелото,
Автобусните гуми са с джанти. Несъпоставим е примера.
Ако лека кола се удари в гумата на автобус, то тя ще изхвърчи в обратна посока.
Имало е съприкосновение по допирателна.
Виждат се следите от синя боя къде са по корпуса на автобуса.
Според мен шофьорът е направил грешна команда, рязък десен завой,
излиза от лентата си, преминава в аварийната, застъпва канавката и автобусът се обръща.
ПП След пет метра започва мантинела. Шанс
На 30 октомври 2017г без да има друг участник по пътното платно, на Ивкони автобус се обръща:
Скрит текст:

# 178
  • Мнения: 114
Не е внимавал и не е държал волана здраво.
След това грешна реакция и край.

# 179
  • Мнения: 2 695
Има няколко отговорни зони при изпреварване над 80км/ч
При започване на маневрата, изпреварващият ако е в същата лента попада във завихрена въздушна вълна:
-изблъскваща
-привличаща
После, преминавайки в другото платно при точно определено разстояние м/у двете МПС-та се
попада в некомфортна зона и те отблъсква в раздалечаване.
Според обемът и скоростта силата е пропорционална.
Шофьорът трябва мигновено да компенсира бавно и в обратна посока, ускорявайки.
Жената подсъзнателно го е направила, но с по-голям ъгъл и се е ударила в буса.
Много полезно. Благодаря Flowers Hibiscus
Може ли да поясните последната част, не ми стана ясно. Какво означава: "Шофьорът трябва мигновено да компенсира бавно и в обратна посока, ускорявайки.Жената подсъзнателно го е направила, но с по-голям ъгъл и се е ударила в буса."? Не го разбирам по конкретно това какво значи шофьорът да компенсира бавно и в обратна посока.

Скрит текст:
Със сигурност ви се е случвали и да ви изпреварят в аварийната лента, нали? Идиоти има всякакви.
Само при трафик, най-вече в Чикаго. Не и когато караш със 100 и някой да те изпревари от аварийната
лента, нещо което е нормално за България. Винаги ми прави впечатление.
Това може да се види най-редовно в България. Едната кола те изпреварва в лявата лента, а в същото време от дясно в аварийната друга. Сигурно човека от дясно много бърза. За къде ли?

Общи условия

Активация на акаунт