ЕКОНТ - измамници и некадърници

  • 46 481
  • 274
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 9 991
Няма значение какво е посочено в товарителницата. Дефакто има и не един случай, в който клиента не отива да си вземе пратката. Тогава звънят на изпращача дали си го иска, или го унищожават. Мисля изпращача поне едната доставка трябва да си плати. Има и случаи с подарени неща, в които пратката е боклук.

# 211
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
Няма значение какво е посочено в товарителницата.

Какво имаш предвид?

# 212
  • Мнения: 9 991
Няма значение какво е посочено в товарителницата.

Какво имаш предвид?
Не ми е ясно точно политиката. Описала съм. Ами ако не беше отишъл изобщо до офиса, какво правят Еконт и изпращача?

# 213
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
Ако получателят изобщо не отиде, естествено, че търговецът ще заплати двете доставки, в случай че си иска стоката обратно.

Тук, обаче, коментираме съвсем различен казус. Ако в товарителницата е отбелязано, че клиентът покрива доставките, в случай че откаже да приеме пратката след преглед, когато получателят отиде в офиса на "Еконт", служителите ще го уведомят за това, преди да има възможност да отвори пратката. Оттам-нататък той си преценява. Може директно да си тръгне, без да плаща нищо. А може да я прегледа, но вече ще се е ангажирал да плати двете доставки, ако иска да я върне. Точно това е бил случаят на bebok и мъжа ѝ, с някои допълнения.

# 214
  • Мнения: 41 059
Не мисля, че има такова животно - хем разходът да се плаща от получателя при доставка, хем да има право на преглед на доставката. То няма логика. Аз често получавам пратки до поискване и в Еконт, и в Спиди, но всеки път транспортът ми е включен във фактурата на доставчика и аз го плащам, но доставчикът го поръчва. Респективно ако имам право на преглед мога съвсем правилно да не плащам нищо.

# 215
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
Нищо не разбрах. Laughing

# 216
  • София
  • Мнения: 8 933
Когато има отметка преглед, първо трябва да се плати доставката и после да се преглежда. За връщането не знам, не ми се е налагало. Какво обаче е писало в товарителницата на мъжа на bebok, май така и не стана ясно.

# 217
  • Бургас
  • Мнения: 6 911
Blаck Cat, не зная дали си наясно, но по товарителницата могат да се правят корекции след телефонен разговор. Може пратка, в която е посочено да се плати от получателя, след телефонен разговор да се коригира и да се плати от изпращача. Просто се прави нещо като анекс към товарителницата. Могат да се правят всякакви корекции. На мен ми се струва, че е станало следното: Изпраща,че е казал, че ще поеме доставките и те са върнали пратката в неговия офис на Еконт. В последствие обаче той се е отметнал и тези пари си остават дължими от него, т.е. Еконт имат невзети вземания, а не че са ги платили. Според мен той е отишъл да си вземе стоката и се е заял, че няма да си плати и е заплашвал с адвокати.

# 218
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
Irene Adler, коментирала съм вече този въпрос в пост #209. Ще попитам и теб същото, което отправих като въпрос към ЧревоУгодник – ако, по твое мнение, служителите на "Еконт" не са сгрешили в нищо, защо постфактум звънят на мъжа на bebok и го молят (или по-скоро – изискват от него) да покрие стойността на доставките, а не си търсят парите от изпращача? Не ти ли светва червена лампичка?

# 219
  • Бургас
  • Мнения: 6 911
Безпорно нещо са объркали или не са били съвсем компетентни. Поста ми беше по повод категоричното ти мнение, че товарителница не може да се коригира след телефонен разговор. Може! Всъщност в пост #209 точно това, казваш, че не си наясно и изказваш собствени предположения.

# 220
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
Поста ми беше по повод категоричното ти мнение, че товарителница не може да се коригира след телефонен разговор.

Такова нещо никога не съм писала, още по-малко – категорично. Peace
Аз също съм давала разпореждания по телефон за мои пратки.

# 221
  • Бургас
  • Мнения: 6 911
Няма значение какво са си казали по телефона, дори и разговорът да е записан – товарителницата е единственият документ, който е от значение. Той не може да бъде отменен с устна уговорка.

Тук например ми се струваш доста категорична.

# 222
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
Да, и все още го твърдя. Това изказване не противоречи на по-горното. Пак приканвам внимателно да се прочете пост #209.
Реално, ако са можели законово да задължат изпращача да плати, са щели да го направят. Нямало е в последствие да търсят парите от получателя. Което ме кара да мисля, че има определена доза истина в моето предположение.

# 223
  • Мнения: 2 319
На него му звънна служител от Еконт, но извън работно време и не от служебен номер. В товарителницата беше упоменато, че получателят ще плати двете доставки при връщане, но не знаехме че стоката е с толкова дефекти. Отделно е казал в офиса, че не отговаря на това, което е поръчано. Утре мисля да звънна в централата да видим те какво ще кажат.

# 224
  • Мнения: 5 468
Black Cat е абсолютно права. Ясно е, че от Еконт са направили грешка, щом се обаждат неофициално от личен телефон и молят получателя да плати. Ясно е, че те са платили(вероятно служителят) от своя джоб за да си отчетат касата.

Когато има опция "преглед", получателят е длъжен да плати доставката и в двете посоки, преди да отвори пратката и да я прегледа, щом в товарителницата е посочено, че доставката и връщането са за негова сметка. Тоест той разбира за това, преди да отвори пратката. Ако не е съгласен с условията, може просто да откаже пратката, но без да я отваря. Тогава пратката ще бъде върната на подателя и той ще трябва да плати доставката и връщането. Разпореждане по телефона може да бъде направено от подателя, но в случая пратката вече е била отворена, тоест важат посочените в товарителницата условия. Грешка на служителят е било, че не е събрал предварително таксата за двете посоки, вероятно защото познава клиента. След това клиентът(получателя), отказва да плати доставката и връщането и служителят се обажда на подателят и явно на доверие приема, че той ще плати и покрива таксата от своя джоб или от касата им. След това подателят отказва да възстанови парите и те се обаждат неофициално на получателя на добра воля да им ги възстанови. Смятам, че това е случката.

Общи условия

Активация на акаунт