Как сме - напредва детето. Срича все още, но пък доста добре, но не иска, трудно и е. Много добре се справя с преразказите, учудващо за всички. Е, аз, или пък в клас като прочетат текста, тя прави правилен преразказ, без употреба на пряка реч. Никой не я е учил. С диктовките вече пише отделено думите, случва се пак да има слято написани - от типа "къдеще", "имали", "вселото". В думите пропуска букви, рядко има правилно изписана дума. В другата част на тестовете по бел, например брой срички, модели на изречения, употреба на "йо" или "ьо", писане на правилна буква д, т в думи като "град", хляб няма проблеми. Но интересното е, че цяла такава вярна част на теста и грешна диктовка не и дава резултат задоволителен. Така е структуриран теста. Тя например само дума ще напише, кратко изречение, ако по-бавно се диктува също. Но текст от няколко изречения - няма вярно изречение, има по някоя дума и съответно не носи точки. За грешните диктовки съм съгласна с мнението на невроложката - нарушение на активността и вниманието. Прекалено бърза да напише и пропуска букви, или пише слято.
По математика - средна работа. Има вече тестове с половината верни задачи. И там е първа, ако я спреш ще има още верни . При тях правят всяка седмица. Много ми се струват. По околен свят тестовете са пълна скръб. Ако я изпиташ устно знае всичко. Няма грешка. На теста трябва сама да си прочете въпроса и да отговори. Тя не може да прочете, може да го изсрича, но тогава не го разбира. Мене едно време основно устно са ме изпитвали, сега е само тестове. Както казва моя мъж, това не е нормално. Ти сега се учиш да четеш, а същевременно искат и да знаеш какво си прочел, за да отговориш. Та сме отчаяни от образователната система. Имаше въпрос "Кой е националния празник?" - Освобождението на България. То пита "от какво сме освободени". Тя не е учила история, за да разбере. А каква е ползата да го назубри? Отделно, че и думата не може да напише. На 20 години ще имаме неграмотни деца. Скоро говорих с доцент в университета по Бел. Масово са неграмотни.
С говора детето много напредна. С поведение в училище никакъв проблем. И у дома сме доволни общо взето, като всяко дете. Ходи на лека атлетика, научи се да плува сама в дълбокото, без да е тренирала, миналото лято само два месеца. И по 4 дни през ваканциите с нас на басейн. Знае даже 2 стила.
Имам чувството, убедена съм, че ако тръгваше на училище не на 6г. 10м., а на 7г, 4м. нямаше да има тези проблеми. Някъде след априлската ваканция много порасна. Няма късмет детето да е родено в началото на годината и при нея личи. Трябваше и още малко време преди училище.
Давам магнезий, гамалон, витамини В. Имаше занимания с психолог, и учител у дома за д.р. Търся начин да пробвам биофийдбек, но засега не ми се получава.
Засега като основен проблем - четене. Писане под диктовка, но той за мен е следствие от проблем с внимание и припряност, активност или както му е името.