Смесено специфично разстройство на развитието - F83

  • 28 284
  • 196
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 3 578
Здравейте и от мен!
Как сме - напредва детето. Срича все още, но пък доста добре, но не иска, трудно и е. Много добре се справя с преразказите, учудващо за всички. Е, аз, или пък в клас като прочетат текста, тя прави правилен преразказ, без употреба на пряка реч. Никой не я е учил. С диктовките вече пише отделено думите, случва се пак да има слято написани - от типа "къдеще", "имали", "вселото". В думите пропуска букви, рядко има правилно изписана дума. В другата част на тестовете по бел, например брой срички, модели на изречения, употреба на "йо" или "ьо", писане на правилна буква д, т в думи като "град", хляб няма проблеми. Но интересното е, че цяла такава вярна част на теста и грешна диктовка не и дава резултат задоволителен. Така е структуриран теста. Тя например само дума ще напише, кратко изречение, ако по-бавно се диктува също. Но текст от няколко изречения - няма вярно изречение, има по някоя дума и съответно не носи точки. За грешните диктовки съм съгласна с мнението на невроложката - нарушение на активността и вниманието. Прекалено бърза да напише и пропуска букви, или пише слято.
По математика - средна работа. Има вече тестове с половината верни задачи. И там е първа, ако  я спреш ще има още верни . При тях правят всяка седмица. Много ми се струват. По околен свят тестовете са пълна скръб. Ако я изпиташ устно знае всичко. Няма грешка. На теста трябва сама да си прочете въпроса и да отговори. Тя не може да прочете, може да го изсрича, но тогава не го разбира. Мене едно време основно устно са ме изпитвали, сега е само тестове. Както казва моя мъж, това не е нормално. Ти сега се учиш да четеш, а същевременно искат и да знаеш какво си прочел, за да отговориш. Та сме отчаяни от образователната система. Имаше въпрос "Кой е националния празник?" - Освобождението на България. То пита "от какво сме освободени". Тя не е учила история, за да разбере. А каква е ползата да го назубри? Отделно, че и думата не може да напише. На 20 години ще имаме неграмотни деца. Скоро говорих с доцент в университета по Бел. Масово са неграмотни.
С говора детето много напредна. С поведение в училище никакъв проблем. И у дома сме доволни общо взето, като всяко дете. Ходи на лека атлетика, научи се да плува сама в дълбокото, без да е тренирала, миналото лято само два месеца. И по 4 дни през ваканциите с нас на басейн. Знае даже 2 стила.
Имам чувството, убедена съм, че ако тръгваше на училище не на 6г. 10м., а на 7г, 4м. нямаше да има тези проблеми. Някъде след априлската ваканция много порасна. Няма късмет детето да е родено в началото на годината и при нея личи. Трябваше и още малко време преди училище.
Давам магнезий, гамалон, витамини В. Имаше занимания с психолог, и учител у дома за д.р. Търся начин да пробвам биофийдбек, но засега не ми се получава.
Засега като основен проблем - четене. Писане под диктовка, но той за мен е следствие от проблем с внимание и припряност, активност или както му е името.

# 136
  • Мнения: 79
Лаурентин, а тя кога е проходила и проговорила? Пълзяла ли е и късно ли си определи водеща ръка?

# 137
  • Мнения: 3 578
Наталита, проходи рано. На 10 месечна възраст можеше да тича много стабилно, хваната за една ръка. Около 8 месечна бърбореше  по улицата тата, леля. На 1год. до 1,3м имаше около 20 думи в речника. Спря да говори. И на 2г. започна с логопеди да се учи на звуци. Все още не е изчистила говора. Започна да пълзи на 7,5месеца. А за водеща ръка не мога да кажа, явно не е било проблем. Но в момента няма правилен захват на химикал, не можахме да го изчистим. Памперс махна на 2г. 8м.

# 138
  • Мнения: 79
Рано е проходила определено. Защо не я провериш и ти за дислексия в Русе? Аз смятам да го направя въпреки уверенността на повечето специалисти, че той няма такава. При него определено няма пълния набор от симптоми, освен късното проговаряне и по- бавното академично съзряване, но от друга страна дислексиите са доста различни и при всеки се проявява с част от симптомите.

# 139
  • Мнения: 12 374
Момичета имате ли данни децата ви да са били изложени на недостиг на кислород вътреутробно или след раждане? На таблета изтеглих нещо, като ми пуснат утре вечер интернета ще го кача. При моето дете го има. В следствие на недостига на кислород има увреждане на мозъка. От там и поведенческите и емоционални проблеми, както и проблемите с четене, писане и математика. От десет посочени тя има тези три. Дори главичката й отзад в дясно е видимо сплескана/ деформирана. вероятно това също притиска мозъка и пречи на правилното развитие. За съжаление, отглеждането в институция през жизнено важния за развитието и наваксването бебешки период я е лишил от съответните грижи и възможността да компенсира увреждането.

# 140
  • Мнения: 79
При нас уж няма данни за такъв проблем, но човек няма как да знае на 100%. При асфикция обикновенно казват, че на по- късен етап от развитието помага барокамера, подпомага се насищането на мозъка с О2.

# 141
  • Мнения: 3 578
Мама Ру,  такива неща се случват с недоносени деца. И въпреки всички грижи не успяват да компенсират.  Ние имаме познато недоносено дете, което освен нашите проблеми има и огромни поведенчески такива. Родителите в чудо са се видяли.
Мама Ру можеш да пробваш да направите ЯМР. Мен винаги ме е притеснявала упойката, тя не може да остане вСе още неподвижна. А и напоследък препоръчват изследването да е без упойка. Ако детето може да издържи половината час на изследването пробвайте.

Последна редакция: пт, 27 апр 2018, 09:09 от laurentin

# 142
  • Мнения: 12 374
Здравейте, момичета. Лорентин, и аз имам големи проблеми с поведението, граници, правила. На теория знае всичко, но на практика не се получава. Относно ЯМР, правихме точно преди 4 години - дифузни абнормни сигнали, засегнато е бялото мозъчно вещество в областта на латералните вентрикули и оксципиталните рога (каквото и да значат тези термини). Главичката й отзад вдясно е видимо неправилна. Предполагам, че и това влияе на развитието на мозъка в тази част. При бебета се правят операции и се коригира, но тя е вече голяма, а и не знам в България прави ли се.

# 143
  • Мнения: 3 578
Мама Ру, но в такъв случай защо не са ви дали ноотропил или луцетам? Та той точно се дава при мозъчни увреждания, хипоксия

# 144
  • Мнения: 12 374
Не знам. Нищо не й изписват. И аз съм питала, но нищо. Личната преди две години като я питах за нещо за концентрация предложи ноотропил, но нямаха сироп по аптеките. Отидох при единствената детска невроложка, на времето и мен е лекувала, но тя каза, че детето не било за ноотропил и й изписа седивитакс. Има лек успокоителен ефект, но не подпомяга рботата на мозъка, паметта, концентрацията. И в София нищо не й изписаха, само поставиха диагнозата, а тя е следствие на енцефалопатията. И в докумантите няма данни да е лекувано детето, да е било на терапия, нищо освен стандартното - веднъж седмично кинезитерапия и психолог в дома, а е трябвало да се работи ежедневно по един час с детето, има си и ред, но това го научих наскоро по странични пътища. А и с мен вече непрекъснато чувах, че нищо й няма, всички деца правели така, да съм й дадяла време да навакса... Не зним аз ли не попаднах на истински специалисти или всички при нас са такива, но много съм разочарована. Всъщност в началото я бях включила към една организация на кинези и ерготерапия, а по-късно назначиха логопед и тя я пое, но преди година и половина напусна. И оттогава до декември пак сме в нищото. Сега и ресурсните се туткаха 3 месеца докато излезе заповедта да я включат на ресурсно, цял срок пропуснаха.

Последна редакция: пт, 27 апр 2018, 20:00 от Mama Ru

# 145
  • Мнения: 3 578
Може би е добре пак да отидете на невролог. ВСе пак сте били преди 2 години и тогава ги е нямало училищните проблеми. А ноотропил се дава и при дислексия. А и имате ЯМР с мозъчни проблеми. За психиатрите, това което знам от темата за трудно проговаряне, психиатрите не изписвАт нищо.
На нас при доказан недостиг на магнезий психиатърката каза, не ви трябва, нищо не може да помогне на детето.  А невроложката задължително трябва да получи. Е ефект от магнезия има, и то огромен. Детето след 2 месеца прием и прием на гамалон е различно.

# 146
  • Мнения: 79
Здравейте мами и моят син се роди с неправилна форма на главата. В момента има пак леко изпъкване на фронталните теменни кости, което не личи заради косата му, но когато се пипне се усеща, как те са леко изпъкнали спрямо останалата част от черепа (личи си точно на шева, който свързва костите). Не знам дали това има отношение към проблемите, които има (обучителни), питала съм и лекари. Според тях няма връзка, но аз вярвам, че има такава.

# 147
  • Мнения: 79
Мама Ру имам питане към теб:  кога се кандидатства за ресурсно подпомагане за втория срок, в началото на първия срок или по- късно, към края му?

# 148
  • Мнения: 12 374
Наталита, няма да съм ти от голяма помощ за съжаление. Аз кандидатствах през януари. Отне им три месеца на Ресурсния център или както там сега се води да вземат решение. И решиха да я включат от догодина. А уж щеше да е за втория срок. Та Лъчи не получи помощ през втория срок. Освен от мен и от Асоциация Дислексия, където я водя един път седмично за 60 минути. Но там се научи да чете. Научи се да пише. Вече чете гладко. Бърка някои думи, защото понякога размества звуците, например ОТ го чете като ТО или прибавя, изпуска, замества звук. Трябва да я следя и да я завръщам да прочете пак. Но чете! И пише. С грешки, но пише. На диктовките не успява да следва темпото на класа и нищо не й се чете от бързане да не изостане. Математиката сме я зарязали, но и там позапомни някои нещица. На "Аз и буквите" си заслужи сама цели 4 точки. При равни условия с другите и предвид проблемите й това си е огромно постижение за мен. И всичко това благодарение на нейните усилия и на усилията и помощта на дамите от асоциацията и мен, че я притисках, когато й беше най-трудно и искаше да се откаже. И въпреки дислексията, дисграфията и дискалкулията. И на първо място въпреки класната й. Въпреки, а не благодарение, защото тази жена я отхвърли от самото начало и продължава да я отхвърля, да не се съобразява и да не й помага! Сериозно обмислям да говоря с учителката от съседната паралелка и, ако тя се съгласи да поискам да я преместят. Защото и за слепеца вече е ясно, че двете няма да се сработят, че поне част от проблемите се дължат на факта, че класната я отхвърли, а не положи усилие да я приобщи.
Натали, търси учителка, която ще приеме детето, която няма да го отхвърли още от самото начало, която да го приобщи към класа, която да му помага когато му е трудно, която да го хвали, когато се справи... Търси Учител.

# 149
  • Мнения: 79
Благодаря за съвета Мама Ру и аз съм изцяло на мнение, че учителят е много важен. И съм ужасена, че има такива "учители", които отхвърлят деца с проблеми. Според мен е наистина много важно да намериш учител за твоето дете, който да я приема и подпомага!

Общи условия

Активация на акаунт