Подготовка в школа, с учител или сами - 7 клас

  • 30 003
  • 333
  •   1
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 18 058
Уиш, кофти пример избра.Това произведение се дъвче  като разбор дори и в бг мама, та много ще знаят, че синекдохата е бащино огнище. Но не защото с лекота откриват синекдохи, алитерации и сие..Но в някое по- непопулярно картинката ще е друга.

# 301
  • Мнения: X
Подсказвачка!  Laughing

# 302
  • Мнения: 46 526
the wishmaster, а какъв е проблемът като не може вкъщи с родител да открие отговор на нещо, на следващия ден да попита преподавателя си в училище. Няма да му каже кое и защо е синекдохата в текста ли? Странни учители имате, при нас учителката по БЕЛ даже се радваше на такива въпроси. Ако път е супер натоварена програмата и няма време - има консултации, отива и пита.
И да не разбере, пак ще му стигнат точките за обикновена гимназия. Да не забравяме все пак, че не се целим в елитните.
Веднага, НСЧ, бих могла да пусна задача с доп.построение като миналогодишната, на която на огромна част от родителите/децата и справката с интернет/учебник/помагало няма да помогне. Същото важи и за задача за път, и за задача с по-скрито разлагане, а не от най-очевидните.И все ще са си седмокласни, съвсем приемливи за 2 модул (какъвто сега няма да има, та нека да кажем подходящи за последните 3).
Тази за допълнително построение не беше ли от 2 модул?
Това са задачи, които отсяват деца за елитните гимнзии, нали уточних, че не говоря за тях...

Скрит текст:
Конкретно тези с построяване бяха решавани в клас при нас и диването я беше решило (даже сметките ѝ бяха верни, за разлика от елементарните Trollface). Вкъщи не сме ги мъдрили, защото не ги смятам за част от основния материал за обикновени училища.

# 303
  • Мнения: 2 489
Няма какво да заблуждаваме родителите ,на които тепърва им предстои кандидатстване. Истината е много проста. Ако искате кварталното училище, допълнителна подготовка не е нужна. Там ще го приемат и с тройка от матурите. Дори хич да не се яви и да му пишат нула точки, пак ще го приемат.
Ако обаче детето е показало потенциал и се целите в по-елитно училище, средностатистическия родител не може да се справи. Тогава е необходима допълнителна системна подготовка от добър учител.

# 304
  • Мнения: 46 526
В първи пост подчертах, че елитните училища не са предмет на темата, искаше ми се да има и такава, но явно няма да стане Simple Smile

# 305
  • Мнения: X
Не, НСЧ, ние нямаме странни учители. Съвсем нормални са. Дори госпожата по БЕЛ е повече от прекрасна. Но е елементарно да се схване, че нито броят часове е достатъчен, за да се усвои добре тежкият материал, нито госпожата може да се разчекне, за да компенсира това и да осигури знания, нужни за добра оценка на НВО-то. Забележи, не казвам отлична, а добра оценка. Под добра оценка имам предвид нещо между 4 и 4,50. Другото е в графа "отлично". Защото с подготовката, която ти прокламираш твоето дете е изкарало чиста тройка. 50-59 точки от 100 не е добър резултат, не е и посредствен, а е ни повече, ни по-малко от тройка. Добре е родителите да не забиват в болни амбиции. Добре е децата да са спокойни. Ама е добре и да не се заблуждаваме, че тройката е добър резултат.

# 306
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 327
.
Горе долу имахме представа за положението в училище, с баща ѝ попълнихме пропуските, където имаше такива. Все пак става дума за 7 клас, не за ядрена физика Simple Smile

Следя темата и мисля, че малко забуксувахме. Недоразумението идва от ето това изказване, с което е ясно, че и не съм съгласна.

Всяко семейство си решава приоритетите и целите, всеки родител си знае възможностите по предметите. Оттам идва и планирането дали да е школа, учител, само/сами.

За статистиката - имаме познато дете, прието в 30то училище с бал 258. Не е ходила на никакви уроци, посещавала е частно училище, което е имало нещо като занималня след часовете, нямало е помощ от родител.

Дъщеря ми е в 91НЕГ, избрахме да се готви в школа, не съм й помагала допълнително.

Wishmaster, така е, материалът е много и дори на свестните учители не им стига време да обърнат на всички допълнително внимание.

# 307
  • Мнения: X
Mileto, как да обърнат внимание, като почти няма предвидени часове за упражнения? Почти всеки час се препуска с нов урок. Учителите не са виновни, че работят по малоумни програми. Аз пак подчертавам, учителката по БЕЛ на дъщеря ми е страхотна. Много си разбира от работата и е изключително съвестен и отдаден преподавател. Но посмъртно не се заблуждавам, че това което тя успява да направи  в час, е достатъчно за добра оценка на НВО.

# 308
  • Мнения: 46 526
the wishmaster, възможно е аз съм в грешка, но според формулата за НВО БЕЛ: 59 точки = 4.536
https://download.pomagalo.com/912093/tablica+za+preobrazuvane+na … sled++7+mi+klas+/
По математика 50 точки = 4.214
https://download.pomagalo.com/912093/tablica+za+preobrazuvane+na … sled++7+mi+klas+/

Скрит текст:
Като уточнявам, по математика е доста по-добре от показаното, но просто е такъв тип човек, който не може да решава голямо количество задачи за малко време, решава задачата и бърка буквално края 2+2, ако има време за проверка коригира и няма проблем, в случая не е стигнало за 1 модул и оттам е загубила много точки. Когато работеше с частен учител, проблемът се задълбочи заради допълнителния обем задачи. Но за мен не е важна оценката, а това, че материалът е усвоен. Ако не е на състезание си решава задачите без проблем и помощ.

По БЕЛ не се е готвила въобще, вечерта преди изпита реши първи модул от теста от предната година. Преразказ 24 от 35 ми е ок. Частта със зубренето и оценките не ме интересува, държа на грамотност и перфектен правопис, постигнато е.

Mileto, пак ще повторя, не говоря за елитните училища, за тях трябва допълнителна подготовка. Може би затова сме се разминали в обясненията Simple Smile

# 309
  • Мнения: X
НСЧ, зарежи скалата за оценяване. Големи хора сме. Ясно е, че тя е направена за целите на удобната статистика, която после да отчете успешното НВО. 50 от 100 е 50% и навсякъде в нормалния свят това е оценка F, т.е. fail. Грамотни хора сме и ти, и аз и отлично знаем, че за да изкараш даден изпит, т.е. да завържеш тройката, навсякъде по нормалния свят се иска над 60%. Аз подходих снизходително и приравних 50-59% на тройка, но хайде да не се заблуждаваме, че това е 4-4,50. Не е.

# 310
  • Мнения: 2 489
НЧС, всъщност изминалата година оценка се поставяше само на точките първи модул.

# 311
  • Мнения: 46 526
the wishmaster, не съм съгласна.
За всяко изпитване има скала и оценяването е по нея.
Изготвящите конкретния тест са определи колко знания за нужни за тройка и те са вложени в точно определен брой точки, които важат само за този тест.
За друг - с различна трудност, точките са различни.

В случая говорим за НВО с 2 модула, от които единият не е задължителен. Няма как 50 точки да е за тройка, при положение, че всички точки на първи модул са 65, затова няма логика да е оценка F, а се определя от таблица, съобразена с изпита. От тази година, когато тестът е един, съм съгласна, че 50% е F.

Но и не схващам защо го мъдрим това, пуснах темата, не за да се интересувам каква оценка ще изкара, а да попитам има ли шанс да влезе, ако се целим в училище извън елитните (двете харесани паралелки бяха за 2017 бяха под 300 точки). След като всичко мина, отговорих - има, приеха я с 305. Без никаква подготовка, включително вкъщи.
Ако целта е паралелка с 350-380 точки, системната подготовка вкъщи стига, поне според резултатите на децата около мен.
За 400+ - школа, учител.


НЧС, всъщност изминалата година оценка се поставяше само на точките първи модул.
Така е. Тези таблици са за общия резултат, общо за стоте точки, ако някой желае да си сметне, в случай, че толкова много иска да го обърне в оценка. Иначе в самия профил в МОН си написаха кой колко е изкарал на 1 модул, в нашия случай пише:
БЕЛ 4.163
МАТ 4.224

Но разбира се в бгмамма не важат МОН, както стана ясно двойка има, ооок Simple Smile



# 312
  • Мнения: X
НСЧ, както и да го въртиш 50 от 100 не е добър резултат и твърденията ти само може да подведат родители, които нямат болни амбиции, но все пак искат детето им да влезе в приемливо училище. Защото има чудесни училища извън "Първа лига", състояща се от СМГ, НЕГ, АЕГ, ФЕГ и Испанската. 32-ро, 35-то, 18-то и други са точно такива училища. Но шансът да влезеш там с 50 от 100 точки е минус 100.

# 313
  • Мнения: 11 926
      Според мен не може да се каже колко точно е оценката от 50т. Ако се разглеждат двата модула, те са с различна тежест.Но резултатът не е лош и май няма много общо с тестовете/ основно за езиковите тестове се сещам/,при които малко над 50% е среден.

      Използването на "външна помощ" е поради ред други фактори и както се споменава- най-често несъответствието между материал и брой часове. Вярно, че учителите не са виновни, но мисля, че биха могли да протестират срещу тази система.Ама какво ли пък да протестират, така си орязват пътя към частните уроци.
      Много зависи и от детето- някои са неуправляеми при родителите си и нямат достатъчно воля да се занимават самостоятелно.Влияят им само външни фактори.

      За отсъствие на учител- титуляр, чести смени и т.н., мисля вече споменах.

Терминът "квартално училище" също ми е странен, но очевидно , той е нарицателно за училищата с нисък бал в София. Във Варна сред "кварталните училища" са едни от най-високобаловите, а баш централното- разположено там, където започват манифестациите и военните паради е с  мин бал 95т./ За същата паралелка- максимален-369 на ІІ класиране.



     

Последна редакция: пн, 07 яну 2019, 15:17 от Светкавица

# 314
  • Мнения: 2 489
НЧС, ти твърдиш, че средностатистическия родител може да помага за матурите на един седмокласник. Това абсолютно не е вярно и така подвеждащ много родители, които не са наясно.Даваш за пример себе си, а детето ти е изкарало около 50 точки, което е супер посредствен резултат. Бих се съгласила донякъде с теб, ако резултатът беше поне 70 точки.
Както вече писах, в кварталното училище и с нула точки на матурата ще го приемат.

Общи условия

Активация на акаунт