Подготовка в школа, с учител или сами - 7 клас

  • 30 047
  • 333
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 3 499
А моите наблюдения са, че средностатистическия родител може да помага по математика до 4 клас. После може и да решава някои задачи, но да обясни с познанията на детето е трудно.
Може да звучи ужасно, но проценти, съотношения и степени (5 клас) са тъмна Индия дори за много от висшистите. А за геометрията даже няма да коментирам.

По български сигурно всеки си мисли, че знае. Но аз лично не бих пестила точно от обучението на децата си.

# 286
  • Мнения: 19 334
Тоест трябва да ги пращаме на уроци от пети клас?

# 287
  • София
  • Мнения: 18 123
Тоест трябва да ги пращаме на уроци от пети клас?
Дъждец, не мисля, че това беше акцентът в последните постове, а именно несъмнена нужда от уроци оше от 5 клас. Тръгна се от поста на НСЧ, която твърди, че седмокласната математика не е ядрена физика и всеки заинтересован родител при нужда може да помогне на детето си . Ами не е така, за жалост.   И това важи дори и за петокйалсната, макар и в по-малка степен.Или поне не е, ако детето се цели във високия диапазон на  точките 85-90+.А вече щом има нужда от доп. работа, хората намират различни решения на проблема.
- някои деца са си принципно в ЧУ, имат достатъчно мат през седмицата и при евентуално затруднение  могат да питат учителя, едва ли ще е системно.
- такива деца има  и в ДУ - едни, защото учат в МГ, а други защото  просто са случили на учител и в обикновено ОУ, който и обяснява, и изисква, и проверява даденото за домашно, и помага при нужда..  такива деца могат да се готват и сами и при възникнало затруденение само да питат. Но колко са  такива на фона на масата?
-  НЯКОИ родители, далеч  не преобладаващата част, могат наистина качествено да помагат на детето си. Понеже не е само въпрос на това дали помниш даден матераил, а и дали знаеш как да го  поднесеш разбираемо на детето, съобразено с онова, което то владее като инструменатриум към момента, дали знаеш как да  разпишеш задачата, дали обосноваваш всяко направено действие в  последните задачи за пълно описание.  Но дори и целта да не е космически резултат, а примерно 65-75 точки, пак не мисля, че кой знае колко родители са в състояние да помогнат.
- има родители, които не могат да помогнат на нужното  ниво, не е непременно заради липса на желание или незаинтересованост, просто някои неща си им куцат изначално, все пак не всеки е бил още в ученическите си години добър по мат, какво остава за 25+ години по-късно.  Има хора хуманитари все пак, които често са доста далеч от точните науки. И ако детето им няма късмет с читав учител  по предмета в училище, какво е решението - не са ли курсовете/уроците единственият вариант за изплуването му?

Последна редакция: нд, 06 яну 2019, 15:35 от пенсионирана русалка

# 288
  • Мнения: 8 247
Това, което учи моят шестокласник по математика на мен ми се струва страшно лесно (хубаво е, че и на него му изглежда такова), обаче част от въпросите на класното му по литература ми изглеждаха като писани на китайски.
Затова помагам с математиката, а за БЕЛ - частен учител. Определено за мен БЕЛ изначално е по-трудният предмет. Математиката си има логика, по български трябва да назубрят един куп определения. И всичко в учебника е толкова засукано написано, че няма и накъде повече. Децата дори и да пишат правилно в свободен текст, на тест с въпроси могат лесно да се объркат.

# 289
  • Мнения: 46 567
Материалът е предвиден за деца на 13 г., дори и от родител не би следвало да има нужда...
Като не разбира някоя задача, нали затова ходи на училище, ни трябвало учителите да обясняват, когато се види, че нещо не е ясно. Имат и консултации по програма.

Друг е въпросът, ако целта е развитие в областта на математиката, тогава няма как да стане само с учебния материал и самостоятелно учене. За тази цел обаче самото дете трябва да има заложби и интерес към тази област.

Дъщеря ми беше в паралелка с математически профил (избрана на принципа на най-малкото зло, просто нямахме избор в училището) и освен основния материал взимаха много допълнителни неща, съответно нямаха никакво време за упражнения. В крайна сметка знаеше теорията, знаеше как да реши задачата, но от огромния обем задачи блокираше. Същото се случи на изпита - решени задачи с грешки в бакалските сметки и грешно ограден отговор.
Сега в новото училище учат само основния материал за 8 клас, имат време за всичко и даже не знам какво учи. Задачите в контролните ѝ не са на по-ниско ниво, но оцените ѝ са без забележка, за срока, живот и здраве, ще има 6.

Отчитам като грешка, че беше в паралелка с математически профил, без да има интерес към математиката. Ако беше завършила обикновена, главата ѝ нямаше да е объркана с неща, които не се включват в изпита и щеше да има време за повече упражнения.

Но минало, важното е, че е в училището, което искаше и попадна на страхотни учители Simple Smile
Не мога да я позная, от 8 г. за първи път учи с желание, без да я ръчкаме...


# 290
  • Мнения: 817
Има и субективен фактор. Децата ги гони пубертета. Моята е на фаза да отхвърля всяка помощ, която и предлагаме с ММ. Частната учителка има авторитет и при нея не минават разни литотии.

# 291
  • Мнения: X
Материалът е предвиден за деца на 13 г., дори и от родител не би следвало да има нужда...
Дали е възможно, без да правиш справка с Гугъл или учебник, да ми обясниш разликата между синекдоха и метонимия? Това е от материала за 7 клас, следователно по-твоята логика сега ще получа едно чудесно обяснение.

# 292
  • Мнения: 817
Метонимията е обратно на метафората. Тя е троп, при който названието на предмета се заменя с друго поради естествената връзка между предметите или близкото отношение помежду им. Примерно - ,,железни гърди", е метафора за смелост. ,,Желязото срещат с железни гърди", ,,желязото" е метонимия.

Синекдоха - когато названието на част от предмета стане название за целия предмет. Тоест цялото се представя посредством частта. Да се завърнеш в бащината къща, къщата като част от родното място.

# 293
  • Мнения: X
Отлично знам какво са и двете. Не питах това. Питах средностатистическият родител дали може да го обясни без справка в Гугъл или учебника, защото според НСЧ може. Аз силно се съмнявам.

# 294
  • Мнения: 817
Хвана ме в крачка. Учим за класно, та ми е прясно още.
Средностатистически родител съм.
Да не цитирам разни соц лозунги, че повторението е майка на знанието.

# 295
  • Мнения: X
И аз съм родителка-седмокласничка, сестро, и аз.  Laughing Ама по математика само двойката мога да изкарам на детето.

# 296
  • Мнения: 6 797
Според мен не е важно само да знаеш. Важно е и да можеш да го обясниш. А най-важното е да си наложите желязна дисциплина с детето и да спазвате зададен план. Това последното е почти невъзможно за средностатистическия родител.

# 297
  • Мнения: 46 567
Дали е възможно, без да правиш справка с Гугъл или учебник, да ми обясниш разликата между синекдоха и метонимия? Това е от материала за 7 клас, следователно по-твоята логика сега ще получа едно чудесно обяснение.
А защо трябва да е без учебника?
Когато вкъщи идваше частен учител, тя си носеше учебник и помощни материали, на курсовете също са с такива. Защо родителят трябва да работи с детето си без учебници?

Не виждам пречка да попита и учителя си в училище, съученик, да порови в нета за нещата, които не е разбрало.
На теб едно време частен учител ли ти разясняваше материала от учебника?

Но може би не се изразявам правилно, въобще не говоря за това родителят да се превърне в преподавател, училищната подготовка е достатъчна за влизане в обикновено училище в София или за почти всякакво в провинцията (защото да не забравяме, че тук не пишат само софиянци). За гимназии с определен профил и по-елитни, в които влизат деца от цялата страна с определени интереси, за тях е отделен въпрос, нормално е ако целта е СМГ, например, да има допълнителна подготовка.

# 298
  • София
  • Мнения: 18 123
Веднага, НСЧ, бих могла да пусна задача с доп.построение като миналогодишната, на която на огромна част от родителите/децата и справката с интернет/учебник/помагало няма да помогне. Същото важи и за задача за път, и за задача с по-скрито разлагане, а не от най-очевидните.И все ще са си седмокласни, съвсем приемливи за 2 модул (какъвто сега няма да има, та нека да кажем подходящи за последните 3).

# 299
  • Мнения: X
Защо родителят трябва да работи с детето си без учебници?
Пак не ме разбра. Не родителят да работи без учебници, а ти, като средностатистически родител да ми обясниш, без да си "подсказваш" с гугъл, учебници и т.н. На бас, че средностатичстическият родител няма да открие синекдохата в текста по-долу, ама детето му ще трябва да го направи на НВО-то по БЕЛ.
Скрит текст:
Та, къде е синекдохата?

Но кажи какво да правя,

кат си ме, майко, родила

със сърце мъжко, юнашко,

та сърце, майко, не трае

да гледа турчин, че бесней

над бащино ми огнище:

там, дето аз съм пораснал

и първо мляко засукал,

там, дето либе хубаво

черни си очи вдигнеше

и с онази тиха усмивка

в скръбно ги сърце впиеше,

там дето баща и братя

черни чернеят за мене!.

Общи условия

Активация на акаунт