МОН - промените продължават

  • 130 626
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 1 320
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Как са минали. Минали са. Аз открих доста грешки в новия учебник по информатика. Може да са го чели само, задачите едва ли са тествани. И правописни грешки имаше.
Ако започнат да отпадат учебници, у които са намерени грешки, много бързо ще станат внимателни.

# 1 321
  • Мнения: X
Едно е да искат обосновано мнение на предимства и недостатъци, друго- да ги карат да вършат чужда работа
При това, безплатно. Само за темата за селските пинизи са.

# 1 322
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И после като гръмне някоя изцепка в медиите, ще кажат - учителите ги провериха и казаха ОК.

# 1 323
  • Мнения: 21 455
Е, минали са и през учителска проверка. Но нямам представа какво обхваща оценката на пригодността за  прилагане в училища. Нито имам идея как протича първият етап на оценяване. Факт е обаче, че почти всички проекти минават проверките.

# 1 324
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
По-добре да не ти казвам, че ....

# 1 325
  • Мнения: 3 887
Миналогодишната нова математика за 8 клас, трябва да погледна кое точно издателство беше, имаше много грешки. Много. Едва ли преподавателите са изрешили задачите, за да го установят.

# 1 326
  • Русе
  • Мнения: 11 921
Миналогодишната нова математика за 8 клас, трябва да погледна кое точно издателство беше, имаше много грешки. Много.
  Анубис може би - много грешки,много нещо в задачите. Но допускам ,че и на другите издателства не ще да са били по-хубави.
  Учителят не може да изреши всички задачи от всички учебници, то е ясно. Не вярвам и някой да го изисква.Но пък трябва да избере учебник, по който да преподава.
  На-добрите учители, които съм имала - не ползваха учебник и не ни караха да използваме. И преди години също беше мазало с учебниците.

# 1 327
  • Мнения: 3 887
Аз този бизнес на гърба на децата не мога да го оправдая по никакъв начин.

# 1 328
  • Мнения: 1 463
На безплатната проверка  какво може да очакват да бъде качеството!!!
То нали на учителите са вдигнати заплатите!

# 1 329
  • Мнения: 24 467
Че като е безплатна и незадължителна проверката на учебниците, та ще е и безотговорна. Тогаз и толкоз ще е качествена.
Не се прави така. Подбира се стабилен редакторски екип, който не работи и не е обвързан с издателствата и му се плаща, а той следва да носи отговорност за грешки.

# 1 330
  • София
  • Мнения: 8 283
Миналата година изобщо не бях запозната и не съм се замисляла толкова за първи и втори гимназиален етап (не, че сега съм), но мое близко семейство, записаха детето на първо класиране в НТБГ, при реални шансове, на второ да попадне в една от добрите софийски гимназии. Та ги питах де, какво ще прави това дете като завърши, ако дипломата му се образува от оценките по БЕЛ, счетоводство и финанси... Да не говорим, че то има увлечения по историята....
Изобщо, голямо орязване на крилата е за деца, попаднали в професионални гимназии. Няма мърдане от професионалната сфера, с която се захващаш на 13 години!

Преди 100 г. когато завърших "професионална гимназия" нямаше никакъв проблем да продължа с каквото си искам след това: медицина, право, техн.университет,... Подготви се, се яви се на каквито искаш изпити и ако ставаш влизаш.
Общо образователни предмети сме учили  до 10 клас вкл. (като география само 9ти, но изгризахме 2 учебника - за 9 и 10 клас, при това без грам неглижиране), в 11 мат и БЕЛ, 12 само специални предмети.

# 1 331
  • Мнения: 24 467
Точно така беше. И си беше добро решение. Без да е налице необходимост някой да се доказва, че открива топлата вода. Ако даден предмет се учеше до 10-ти клас, това не бе от значение за кандидатстването в нашите ВУЗ въобще. Вписваше си се в дипломата за средно и толкоз. После ако имаш акъл-ще си се подготвиш и сам. Голяма философия!
Апропо - гъвкавите системи допускат да се явиш на допълнителен изпит, ако не ти стига хорариум. Приятел на сина кандидатства приложна математика в Холандия. Не е учил тук интеграли, а по тяхната система това се учи в средното. Позволиха му до се яви там на изпит на съответния раздел и той се яви, сега си чака резултатите. Та не виждам какъв е проблемът да се предостави възможност на всеки ученик да се яви на изпит по предмет или по неизучавани дялове от такъв допълнително. Просто и приложимо. Като всяко нещо по тоя свят - стига тези, от които зависи, да имат акъл и да им се работи.

Последна редакция: вт, 31 юли 2018, 11:09 от Judy

# 1 332
  • Мнения: 915
Миналата година изобщо не бях запозната и не съм се замисляла толкова за първи и втори гимназиален етап (не, че сега съм), но мое близко семейство, записаха детето на първо класиране в НТБГ, при реални шансове, на второ да попадне в една от добрите софийски гимназии. Та ги питах де, какво ще прави това дете като завърши, ако дипломата му се образува от оценките по БЕЛ, счетоводство и финанси... Да не говорим, че то има увлечения по историята....
Изобщо, голямо орязване на крилата е за деца, попаднали в професионални гимназии. Няма мърдане от професионалната сфера, с която се захващаш на 13 години!

Преди 100 г. когато завърших "професионална гимназия" нямаше никакъв проблем да продължа с каквото си искам след това: медицина, право, техн.университет,... Подготви се, се яви се на каквито искаш изпити и ако ставаш влизаш.
Общо образователни предмети сме учили  до 10 клас вкл. (като география само 9ти, но изгризахме 2 учебника - за 9 и 10 клас, при това без грам неглижиране), в 11 мат и БЕЛ, 12 само специални предмети.
И по същото време, ако беше решила да учиш в Германия, щеше да ти се наложи да учиш 2 години Щудиенколег, както много други познати, завършили професионални гимназии/техникуми, за да наваксат с хорариума. Тези от езиковите и хуманитарните гимназии нямахме този проблем, ако имахме DSH/КМК и продължавахме само с дипломата за средно, като пак се искаше документ от гимназията, че сме учили 5 години, защото в нея пишеше, завършили 11 клас (подготвителната година беше нулева). Най-вероятно това ще се случи сега с всички, завършващи по новата програма и кандидатстващи в Германия.

# 1 333
  • София
  • Мнения: 8 283
AsitaNew,
признавам, че не съм запозната с немското образование.
Единственият ми пример е съученик записал ТУ с машинна специалност, който в 1 курс замина с жена си да учат Германия, както се казва без бъкел немски. Той беше учил някакъв в училище (едва ли знаеше повече от да поздрави и да си купи нещо със сочене), тя - никакъв, т.е тогава дори език не се изискаше на минимално ниво, какво остава за сертификати.
1 година учиха език и после продължават в Университета

# 1 334
  • European Union
  • Мнения: 1 400
Desem,  кога е било това преди 100 години? Според мен си по-млада Simple Smile защото мой познат, завършил преди 35 години техникум, се е явявал на приравнителен изпит, за да може след това да кандидатства география. По негово време не се е учила в техникумите. Въртим, сучем и се връщаме на някакви системи, които преди това са отхвърляни като неработещи.


Мисля си, че преди няколко седмици РИО-тата разпратиха писма по училищата, с които ги задължават да дадат имената на учители, които ще оценяват безвъзмездно учебниците. Сега тече кампанията, в която директорите събират тези имена. Никой не е задължен да го прави, но залагам, че масово ще мрънкат и ще го правят. Всеки си има глава на раменете.

Spring again, не са вдигнали заплатите на учителите. Само вдигат пушилка, за да внушават, че заплатите са големи. Ще ги вдигат от 1 януари...евентуално

Общи условия

Активация на акаунт