Проблем с водомер

  • 1 776
  • 6
  •   1
Отговори
  • Мнения: 18
Здравейте. Ще се опитам на кратко да обясня какво ме мъчи и искрено се надявам някой от вас да може да помогне.
Живеем на квартира от известно време. При последното плащане на вода към ВИК установих, че има разминаване в базата данни на ЕВН и ВИК. Става дума за номера на апартамента. В базата на ЕВН, както и на платежните бележки, апартаментът е номер 1 (както е и по договор с наемодателя). В системата на ВИК, обаче апартаментът е номер 2. Thinking
На етажът сме общо два апартамента. Когато попитах наемодателя за това разминаване, той обясни, че преди да се нанесем апартамента ни е бил офис. И няколко дни преди да подпишем договор са идва ли от ВИК, правили си някакви отчитания и не знам си какво още и просто така го били записали.
Честно казано обяснението не ми звучи особено логично. Все пак апартамента има само един номер. Как така всеки си го пише както си иска?!? Triumph
Освен това забелязах, че номера, който е изписан на самия водомер не фигурира в платежната бележка. За мое голямо съжаление инкасаторката, която минава да отчита водата (уж всеки месец) го прави в делнични дни и в обедните часове (когато съм на работа и няма как да съм в апартамента). Разбира се, не вдига и на номера, който е оставила за връзка.
 Попитах в пощата (където плащам сметките, защото е близо до работното ми място), но там казаха, че не могат да ми дадат никаква информация и обяснение за разминаването.
Някой от вас има ли идея дали такова разминаване е възможно изобщо? И каква работа върши серийния номер на водомера, щом го няма изписан върху бележките, който получавам при плащане. Rolling Eyes

# 1
  • Мнения: 4 208
Номер на водомера няма, има абонатен номер във ВиК и клиентски номер в енергото.
Възможно е да се разминава номера на апартамента в различните бази данни и мисля, че не е проблем, след като абонатния и клиенски номер е точен.
Можете да отправите питане към горешата линия на ВиК или в сайта им, със сигурност имат такъв (щом не можете да се свържете с инкасаторката).
Апропо, как ви отчита водомера?

# 2
  • Мнения: 18
Оставям й бележка с данните от водомера, когато знам, че ще минава.
Притеснява ме и това, че на абонатния номер се водят няколко водомера, а не само един )нашия). Когато плащам сметката го правя с номера на водомера (уж за по-сигурно).
Интересно ми е дали апартамента до нас, който по принцип си се води номер 2, в базата на ВИК също е 2.
Много объркано ми се струва, а и на мисълта, че има нещо нередно ме водят сравнително големите сметки за вода, които плащаме.

# 3
  • Мнения: 25 749
Какъв е проблема?притеснява те, че плащаш и за другия апартамент ли?
Нали лично ти даваш данни, колкото им напишеш толкова ти начисляват, проблема не ми е ясен...
Ако толкова ви е страх сменете водомера за ваша сметка, 60лв е, започва от нула и ви е чиста работата, говорете с хазаите си.

# 4
  • Мнения: 4 208
Водомера е собственост на абоната. Може да се сменя по всяко време, след пломбиране влиза в документацията на ВиК. Може на абонатния номер да се водят много водомери, защото това са старите водомери на вашия апартамент.
Водата може да е повечко поради преразпределението на кубици от общия водомер. Когато собственик не отвори за отчет и не подаде данни по друг начин, водата му излиза като разлика между сумата на отчетената вода по водомерите на собствениците и показанието на общия водомер. Разпределя се служебно. Впоследствие когато му бъде отчетена водата той си я заплаща, но ВиК не връщат парите на останалите (излиза, че една вода се плаща два пъти, ама...).
На мен ми се е случвало в отпускарските месеци да имам повече вода от препазпределение, отколкото моя лична.
Търси друг начин на контакт с инкасаторката или шефа и щом има неща, които те притесняват.

# 5
  • Мнения: X
има разминаване в базата данни на ЕВН и ВИК. Става дума за номера на апартамента. В базата на ЕВН, както и на платежните бележки, апартаментът е номер 1 (както е и по договор с наемодателя). В системата на ВИК, обаче апартаментът е номер 2. Thinking
преди да се нанесем апартамента ни е бил офис.
Явно си е все още със статут офис.
И няколко дни преди да подпишем договор са идва ли от ВИК, правили си някакви отчитания и не знам си какво още и просто така го били записали.
Като подписвахте договор собственика не представи ли препис на НА? (офис/жилище)
Все пак апартамента има само един номер. Как така всеки си го пише както си иска?!?
Не е апартамент (жилище), а офис.
Освен това забелязах, че номера, който е изписан на самия водомер не фигурира в платежната бележка.
 И каква работа върши серийния номер на водомера, щом го няма изписан върху бележките, който получавам при плащане. Rolling Eyes
На протокола за монтаж на водомер е изписан серийния номер. Вие имате абонатен номер по който плащате.
ПП Проверете по каква тарифа плащате:
- за битови клиенти
или
- за стопански клиенти

# 6
  • на брега на морето
  • Мнения: 6 237
На мен ми се е случвало в отпускарските месеци да имам повече вода от препазпределение, отколкото моя лична.
Не би трябвало да е така, водата от общия водомер се разпределя пропорционално на показанията на водомера. На гърба на хартиената фактура е описано.

Кикито, вместо да тънеш в догадки вземаш една фактура, отиваш в офис и си изясняваш всичко в детайли. Ако има разминавания искай да ги оправят на момента пред теб, възможно е. Съветвам те, когато идва отчетник да искаш да видиш какво въвежда в уредчето си или в тетрадката и да следиш редовно. Има и вариант да подаваш самоотчет всеки месец в офис или на сайта им и да плащаш реално потребление, нужно е само един път в годината да пуснеш отчетник да отчете водомерите. Това е за "Софийска вода", ако живееш на друго място не знам как става.


Общи условия

Активация на акаунт