За класирането почерпи, към училището бягай ти - 7 клас /26.06-02.07/

  • 173 758
  • 1 396
  •   1
Отговори
# 1 350
  • Мнения: 131
Искам да попитам колко от децата с повече от 80 точки са се самоподгонвяли и не са разчитали на школа/уроци....
И убедени ли сте, че вашето дете с 90-и точки, за което сте дали яколко хиляди лева, заслужава повече, отколкото дете, което има 70 точки, но се е подгонвяло само.

Какво значение има кое дете как се е подготвяло ? Измерителят на подготовката е крайният резултат. 90 е повече от 70. С какво второто е "по-заслужило", щом е с по-нисък резултат  ? Да върнем системата преди 1990 год. за да се станем всички "равни" ?

# 1 351
  • Sofia
  • Мнения: 336


Какво значение има кое дете как се е подготвяло ? Измерителят на подготовката е крайният резултат. 90 е повече от 70. С какво второто е "по-заслужило", щом е с по-нисък резултат  ? Да върнем системата преди 1990 год. за да се станем всички "равни" ?

Не равни, а с равни възможности.
Защото аз имам съседка, която е самотна майка с диабет и едно чудесно дете /за разлика от моето говедо/ и която обективно нямаше възможност да си позволи допълнителна подготовка. Аз помогнах мъничко по БЕЛ, и това е.
Та на това дете 75-те точки са далеч повече от 89-те на моето.

# 1 352
  • Мнения: 287
Точно в тази връзка, че НВО по чужд език може да доведе до още по-голям хаус, изказах мнение, че единственото което би могло да се промени и би намалило тежестта на мат е БЕЛх3 и съответно дадох пример със СМГ. Незнам защо някои хора, трябваше толкова да се ядосват и палят  Peace Stop

# 1 353
  • Мнения: 21 455
Скрит текст:


Какво значение има кое дете как се е подготвяло ? Измерителят на подготовката е крайният резултат. 90 е повече от 70. С какво второто е "по-заслужило", щом е с по-нисък резултат  ? Да върнем системата преди 1990 год. за да се станем всички "равни" ?

Не равни, а с равни възможности.
Защото аз имам съседка, която е самотна майка с диабет и едно чудесно дете /за разлика от моето говедо/ и която обективно нямаше възможност да си позволи допълнителна подготовка. Аз помогнах мъничко по БЕЛ, и това е.
Та на това дете 75-те точки са далеч повече от 89-те на моето.
Ами, дори да изключим финансовия фактор, възможностите пак няма да са равни. И подготовката в различните училища е различна, и броят на часовете, и шансът да имаш родител, близък, познат, който може да ти помага и безплатно. Фактори много и различни.

# 1 354
  • Мнения: 14 654
Julika, никой не ти се ядосва, само ти се обяснява защо за ЕГ не е адекватно да се намали тежестта на математиката. Ако беше, да са го направили, но ЕГ не търсят кандидати, които не се справят по математика на ниво НВО. Тези, които се справят на по-високо и са изявени по състезания и олимпиади,  са в математическите гимназии и дори от тях се изисква отличен по БЕЛ, пък не съм чула някой от тях да хленчи, че не може да научи по български и не е честно.

# 1 355
  • София
  • Мнения: 18 043
Защо се противопоставят деца на заслужили и незаслужили.. Всеки, познавайки образователната ни система, си прави сметките, понякога още от началните класове. Много родители дават пари за курсове в СМГ в 4 клас, за да бъдат децата им приети там. Инвестицията си струва, понеже след това много малка част от учещите там прибягват до допълнителна подготовка по мат. Но имат дежурно над 90 точки.. Средата е конкурентна, децата са амбициозни и с една школа по БЕЛ, която определено не струва хиляди левове, се справят отлично и по БЕЛ. Други избират варианта да работят самостоятелно с децата си през годините. Следят материалът да е овладян,  домашните да са написани, дават допълнителни задания с цел надграждане, при нужда помагат. Трети са заети или нямат знанията за целта и поверяват подготовката на децата си изцяло на учители/школи. Четвърти нямат финансовата взъможност, но пък дететео им е съвестно, работи само, пита учителката в училище, ходи на консултации. Ми ето, цяла година  една  русенска мама казваше как синът й недолюбва мат, не му върви и т.н. Ходеше си според написаното детето само на организирана от училище подготовка по мат и виждам, че е прието там, където най-много иска. Да, Русе не е София, баловете  тук са дежурно по-високи откъдето и да е другаде, но познавайки ситуацията в столицата, човек се напасва към нея  спрямо възможностите си/разбиранията си.

juliкa,  сравнението със СМГ е неуместно. Влезлият там е наясно, че от началото до края на гимназиалния курс ще набляга на мат, няма къде да избяга.. Детето в ЕГ не може да се похвали с такава еднозначност.  От един мномент нататък  едно  ще има по 7 часа математика, друго само по два. Едно ще учи като изоглавено химия и биология, а друго в 12 клас няма дори да се среща с учителката по химия. И затова се приемат деца , справили се  и по двете неща отлично и що годе равномерно, за да могат да бъдат после пълнежът на различните като профил паралелки. И съответно еднакво "недооценени" са  искащите да  учат език в ЕГ, справили се отлично по мат, но с нисък резултат по БЕЛ и обратното.

Последна редакция: нд, 02 юли 2017, 16:32 от пенсионирана русалка

# 1 356
  • Мнения: 287
Е, julisa,  а когато профилът е физика, какво правим? А химия? А биология? Wink Кое удвояваме, кое утрояваме от НВО?МОН са за критика по много пaраграфи, съсипаха положителни практики като отделните изпити в НПМГ. Но...При настоящите  условия, зададени от тях, училищата  все пак имат свободата  да определят начин на балообразуване. И ЕГ, въпреки опцията да променят нещо, не го правят. Сигурно има защо.

Ако се придържаме стриктно към написаното в сравочника по профили, то тогава може да се вземе и оценката по съответния предмет от дипломата, освен двете дежурни балообразуващо - мат и бел., защото ако трябва, да се прави и изпит по съответния предмет, никое у-ще не би си го причинило. Това е само като пример, разбира се Simple Smile

# 1 357
  • София
  • Мнения: 5 016
Мен ме вълнува онлайн кандидатстването. Гледайки сайта на НПМГ, човек се замисля, че би могло МОН да ползват системата по-ефективно в полза на всички. Например към 16.00 часа да се въвежда информация за броя записани и кандидастващи за 2.ро класиране и така всеки да вижда в своя профил какво се случва с паралелката, в която е приет, а също и в тези, които са му на предни желания, ако не е приет по първо класиране. Напр. ако детето е прието по 2.ро желание, да вижда движението в своята пралелка като брой деца, както и в тази с неговото първо желание /брой зсписани, брой незаписани, брой на подали за 2.класиране/. Това би спестило напрежение, но и работа, защото редица кандидати ще могат да вземат решение дали да подават документи за 2.ро класиране.

# 1 358
  • Мнения: 332
Според план-приема за София в много СУ за чуждоезиков профил схемата не е както в ЕГ. Има балообразуване с 3 пъти НВО по БЕЛ и/или втори предмет ЧЕ. Сред тях са 31-во, 134-то, 138-мо и още доста други извън групата на най-силно желаните ЕГ.
Ако до миналата година всички са били с еднакъв вариант, то очевидно, че са се възползвали от възможността сами да определят балообразуването.

# 1 359
  • Мнения: 14 654
Чудесно, ето че се отварят още възможности точно за тези деца, за които се говори като за "ощетени" и им се дава възможност да бъдат в среда с деца с подобни на техните резултати. Затова и казвам, че всеки си попада на мястото. Не може обаче да се изисква и от ЕГ да променят критериите си, защото някой си искал.

# 1 360
  • Мнения: 287
Според план-приема за София в много СУ за чуждоезиков профил схемата не е както в ЕГ. Има балообразуване с 3 пъти НВО по БЕЛ и/или втори предмет ЧЕ. Сред тях са 31-во, 134-то, 138-мо и още доста други извън групата на най-силно желаните ЕГ.
Ако до миналата година всички са били с еднакъв вариант, то очевидно, че са се възползвали от възможността сами да определят балообразуването.
Да точно така е тези училища са по-гъвкави в това отношение. А това че най-силно желаните ЕГ не са го направили, според мен се дължи и на факта, че биха разгневили доста родители, които вече подготвят децата си, поне от 6 клас. Ако се решат да направят такава промяна, то според мен ще я обявят поне 2 години по-рано или могат дадат вариант за избор или 2-те по равно или 3хБЕЛ, поне първата година.

# 1 361
  • София
  • Мнения: 18 043
Не вярвам ЕГ и  след година-две-три да променят начина на балообразуване, поне не всичките, но времето ще покаже. Peace Не мога да гарантирам как е в другите, но в ЕГ на моите деца от години наред (следя нагласите на випуските  от 2009 насам, тоест вече 8-ма година) има най-голям, нестихващ интерес към математическия профил. Едва се събраха деца за БЕЛ тази година, подканвали  учителите този или онзи да си смени мнението. И не виждам как при това положение училището ще има какъвто и да  е стимул  да промени начина на балообразуване. Евентуална реакция в посока смяна би имало само в онези ЕГ, в които профилите са фиксирани още с приема, но и за там се съмнявам, защото това ще е в угода на едни, в ущърб на други и пак ще има недоволни.

И не разбрах идеята за писването на родители, готвещи децата си от 2 години за тази схема.  Ми те нали така или иначе са успели децата  им с доста близки резултати по мат и БЕЛ. Те най-малко биха недоволствали, понеже  и с утрояване на БЕЛ пак биха били вътре.

Последна редакция: нд, 02 юли 2017, 17:11 от пенсионирана русалка

# 1 362
  • Мнения: 21 455
Ако се решат да направят такава промяна, то според мен ще я обявят поне 2 години по-рано или могат дадат вариант за избор или 2-те по равно или 3хБЕЛ, поне първата година.
При сегашното положение две години по-рано могат да декларират намерение за промяна в избрания начин за балообразуване, но в РУО избраният начин се обявява до 15 януари. По втората част - не виждам как ще обосноват такава възможност.

# 1 363
  • Мнения: 14 654
Не евентуалният родителски гняв е причината ЕГ да не изберат превес на изпита по БЕЛ, а това, че имат толкова голям наплив, че могат да си позволят лукса да изберат ученици, които се представят на достатъчно добро ниво и по двата предмета и после да нямат проблем със запълването на всички профили. Ако изберат превес на БЕЛ, ще им западнат математическите паралелки, които между другото са с по-висок бал от хуманитарните и представят училищата доста добре по състезания и олимпиади. Има ЕГ, които имат отбор по математика и ще е голяма глупост да решат да го съсипят, изключвайки добрите математици още при приема.

# 1 364
  • София
  • Мнения: 3 484
Понеже беше казано, че детето с нисък резултат по математика не е учило достатъчно, аз предлагам от догодина да се кандидатства не с резултатите от НВО, а с квитанциите за платени курсове и уроци. И даже може с броя часове, за да не се злоупотребява с цената. Защото тук някоя си си позволи да каже, че ако едно дете учи ще изкара добър успех по математика.

Общи условия

Активация на акаунт