За класирането почерпи, към училището бягай ти - 7 клас /26.06-02.07/

  • 173 788
  • 1 396
  •   1
Отговори
# 1 320
  • Мнения: 4 204
Хайде и аз да си изкажа мъката.
Мое близко дете много иска да учи в Оксфорд. Ама много, а  и родителите го подкрепят. Ще платят хората. Ама пусто, тия англичани искат  пълно 6 от дипломата. / като начало/.  А на детенцето не му се отдават определени предмети, просто не са му любими и не може да добута до 6-ци. И сега  една мечта ще бъде разбита щото ония имат някакви изисквания и подбор. Тъпа система.

# 1 321
  • Мнения: 299
Хайде и аз да си изкажа мъката.
Мое близко дете много иска да учи в Оксфорд. Ама много, а  и родителите го подкрепят. Ще платят хората. Ама пусто, тия англичани искат  пълно 6 от дипломата. / като начало/.  А на детенцето не му се отдават определени предмети, просто не са му любими и не може да добута до 6-ци. И сега  една мечта ще бъде разбита щото ония имат някакви изисквания и подбор. Тъпа система.

Не някакви изисквания, а съвсем конкретни. И не мисля, че сравнението е уместно, въпреки ясно прозиращата ирония.

# 1 322
  • София
  • Мнения: 3 496
И аз искам да летя, ама не мога  Cry
Дали е защото не го заслужавам? Сигурно не съм си научила колкото една гарга. А?

Абсолютно всяко дете заслужава училище като тези в топ 10 и образование на високо ниво.

# 1 323
  • Мнения: 332
Не разбирам подигравателния тон...
А аз не разбирам квалификациите, които даваш за "изтрещели майки", "генийчета в МГ", "селянчета", наред с мнението за подигравателен тон на другите.  newsm78
Всеки може да си каже мнението, без да квалифицира деца и майки. Peace

# 1 324
  • Варна
  • Мнения: 750
Следя темата отдавна, след класирането пишеха основно хора на деца, които са успели, всички се радвахме.Тези на които по различни причини не успяха просто четяха.В последните страници се споделиха различни истории, без някой да търси разплата нито да прави революция, камо ли да омаловажава успехите на другите деца.Да запазим добрия тон , а ако някой има нужда от величие има и др.начини ☺

# 1 325
  • Пловдив
  • Мнения: 9 721
...
Абсолютно всяко дете заслужава училище като тези в топ 10 и образование на високо ниво.
Който иска това, трябва да се пребори.
Няма места за всички в топ гимназиите, никога не е имало.

# 1 326
  • Мнения: 299
И аз искам да летя, ама не мога  Cry
Дали е защото не го заслужавам? Сигурно не съм си научила колкото една гарга. А?

Абсолютно всяко дете заслужава училище като тези в топ 10 и образование на високо ниво.
Ами те и хората от МОН не са се научили да мислят преди да реформират, но са си там - на желаното от тях място.

# 1 327
  • София
  • Мнения: 18 091
Химера е това, Валя ... И в  "белите" страни има училища и училища. Peace На Запад има училища, завършването на които не позволява следване във ВУЗ. Ама хората не недоволстват. Искаш нещо, бориш се.. Като ти уври по-късно главата, доучваш, ако не си натиснал  достатъчно педала, когато е трябвало..  Нечестно е, но животът не е честен изначално. И за да се постигне исканото, човек се бори. Нали това е идеята на подбора? Какъв ще е смисълът детето с огромни пропуски по всичко да е в един клас с това, от което след малко допълнителна работа може да излезе състезател по математика, химия, биология, информатика.. Само защото им се полагало еднакво ниво на обучение. Ми не, не им  има се полага по подразбиране, колкото и да е грубо, защото с базата, която имат, могат да поемат  различен обем информация, с различна сложност, могат да понесат различно натоварване.. Как освен това добрият учител да помогне на едното да изплува и същевременно да обучаваа второто до ниво, конкурентно  на това на други, изявени в областта? И двата типа деца ще загубят много в такъв клас. Едните ще се свият и ще трупат още пропуски, понеже нивото им с много ще отстъпва на това на останалите,  а другите ще загубят интерес и ценно време, в което е можело да научат нещо допълнително и полезно.

Последна редакция: нд, 02 юли 2017, 14:38 от пенсионирана русалка

# 1 328
  • Мнения: 14 654
Единствено твърдя, че няма ощетени в класирането и всеки отива точно там, където му е мястото.
Вярно е, че има малшанс и лош късмет, но това са изключения, масово децата са се справили според възможностите си и ако някой не е доволен, причината не е нито МОН, нито съответното училище, което не си е избрало критерии, така щото ощетеното детенце да е там.

# 1 329
  • Мнения: 4 204
Съвета ми е да прочетете отново написаното от Янечек и Русалка, и да се замислите, вместо да се хващате за думата. Написаното не е обидно.
Но така или иначе като чета последните страници разбирам, че по темата няма какво повече да се каже. Минава време и се правят съответните изводи. Някои ги правят по- рано, други по -късно, а трети никога.

# 1 330
  • Мнения: 287
Единствено твърдя, че няма ощетени в класирането и всеки отива точно там, където му е мястото.
Вярно е, че има малшанс и лош късмет, но това са изключения, масово децата са се справили според възможностите си и ако някой не е доволен, причината не е нито МОН, нито съответното училище, което не си е избрало критерии, така щото ощетеното детенце да е там.
Понеже цитира мое мнение, ще си позволя да ти отговоря и дано стане по-ясно това, което се опитвах да обясня и просто да задам въпрос защо и защи не? Колкото и изтрещяла да ти изглеждам Simple Smile
Първо по хуманитарно от езика, нещо няма, второ защо когато профилът е езиков не се дава по-голяма тежест на език, така както когато профила е МАТ, се дава тежест на математиката, трето математика за разлика от други предмети, не се учи, а се разбира и не на всеки му се отдава, четвърто с пет по мат, пак трудно се влиза в елитните ЕГ, поне в София и пето не е добре да се гледа само от "собствената камбанария" - моето може значи всички могат, то и моето може, но не значи, че това е най-точния и справедлив критерий. Така, че добре първо да се мисли, после да се дават квалификации и препоръки. И това какви деца с какви професии излизат от ЕГ, изобщо няма никакво значение, да не би от МГ да излизат само математици, само аз познавам поне 10 човека, които след това са завършихи право. По твоята логика аз мога да попитам защо тогава дете, което ще учи СУ с мат и чужд език не е в СМГ, нали там се учи и МАТ и език!? Така, че е много неумесно да се дават такива изявления, щом не си научил значи не си за там. Peace

# 1 331
  • София
  • Мнения: 313
Две немски, две испански, две английски и една френска езикови гимназии има в София. Така ли е?
Какъв тип гимназия са СМГ, НПМГ, 22 СУ, 18 СУ, 31 СУЧЕМ, 32 СУ?
Не трябва ли да се говори за профилирани паралелки, а не за гимназии?
В 1АЕГ, 2АЕГ, 9ФЕГ И 18 СУ има паралелки с Биология и Химия. Те езикови паралелки ли са?
В НПМГ и 31 СУЧЕМ има математически паралелки. Като в СМГ ли са те?
Без да знам отговорите на горните въпроси аз не ви разбирам тук.
Може ли някой да ми отговори? Подозирам, че отговорите не са лесни и еднозначни. Благодаря много!

# 1 332
  • София
  • Мнения: 18 091
Е, julisa,  а когато профилът е физика, какво правим? А химия? А биология? Wink Кое удвояваме, кое утрояваме от НВО?МОН са за критика по много пaраграфи, съсипаха положителни практики като отделните изпити в НПМГ. Но...При настоящите  условия, зададени от тях, училищата  все пак имат свободата  да определят начин на балообразуване. И ЕГ, въпреки опцията да променят нещо, не го правят. Сигурно има защо.

# 1 333
  • Мнения: 332
Съвета ми е да прочетете отново написаното от Янечек и Русалка, и да се замислите, вместо да се хващате за думата. Написаното не е обидно.
Но така или иначе като чета последните страници разбирам, че по темата няма какво повече да се каже. Минава време и се правят съответните изводи. Някои ги правят по- рано, други по -късно, а трети никога.
Искаш са кажеш, че ние тук не разбираме какво са написали, щото сме изтрещели майки?
Напротив, мнението им е ясно.
И пак ще кажа, че всичко може да се напише като се спазва добрия тон.
П.П. Не забърквай Русалката, към нея не съм отправила коментар.

# 1 334
  • Мнения: 14 654
пето не е добре да се гледа само от "собствената камбанария" - моето може значи всички могат, то и моето може, но не значи, че това е най-точния и справедлив критерий.

Каква собствена камбанария, когато коментирам принципно засегнатия въпрос за "несправедливите критерии" и дори не съм споменала за резултатите на собственото си дете, за което между другото няма никакво значение дали единият резултат, без значение кой, ще се утроява или и двата ще се удвояват. Нито пък съм казала дали сме доволни от класирането, че да говорим за субективност.
При положение че тази година МОН дава различни възможности за балообразуване и гимназиите имат свобода да избират, няма никакво основание за недоволство. Не говоря за олимпиадите и състезанията, а само за НВО.

Общи условия

Активация на акаунт