СЕДМИ клас - 1 - Началото

  • 83 856
  • 742
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 4 915
И аз смятам, че децата днес са твърде натоварени с материал, който ние изобщо не сме изучавали, или сме изучавали в университет.
Едно време и аз влязох в АЕ с помощта на добре разработени теми по литература, за които ходех на уроци, но по математика само решавах задачи от сборник. Родителите ми не се занимаваха с моята подготовка, спомням си как сама се организирах кога да пиша, кога да уча, кога да решавам задачи и прочие...Но явно сме имали доста повече свободно време.
Мариела сега е втора смяна в училище и детето направо си учи повече от 12 часа дневно - сутрин преди училище, после на училище, вечер след училище докъм 22-23 часа - когато на другия ден е на школа. Събота и неделя пак учи...Дано не прегори...

# 691
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Вечер  след у-ще е неадекватен за учене и не го и карам  .Сутрин става по-навреме ..но значение има и колко време му трябва ,за да си научи . Ако няма километрични домашни по математика ...като започне в 7.30 -8 ч. до 12  е приключил. Но школи и уроци през седмицата няма , с изключение на ИТ в четвъртък от 11.ч ,но тогава пък е с най-лека програма.
Прави сте за натовареността и изискванията към тях да зубрят като откачени неща,които в живота няма да им трябват ....та дори и в разговор , да си покажат богатата обща култура.,  Twisted Evil

На 22ри ноември ще имаме РС , която надявам се ще е интересна ... Party

# 692
  • Мнения: 2 909
Седмицата му е много заета и не знам как се справя да учи по всичко. Като започнем понеделник сутрин уроци по БЕЛ, вторник и четвъртък уроци по математика и петъка е от 11 часа от училище.
Вечер се прибира в 7 и почва да учи. Няма друг начин, но се справя.
Колко ли още ще издържи на това, не знам.

# 693
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Всичко е относително и зависи хлапето колко може да "носи" и какъв типаж е.
Моето хлапе не е по количествата и няма ефект от такива при него,изнервя се ,претупва ,съкращава писане  .Малко ли е обаче , е спокоен и си дава макса от себе си.  Peace Затова първи срок му давам "лабаво" , но втория ще му "спра тока"  Mr. Green

# 694
  • Мнения: 169
Наистина затрупват децата с нужна и ненужна информация (за жалост повече второто). На мен, например, никога в живота не ми е потрябвало нищо от химията, както и голяма част от бел и математика. Не разбирам защо им са полиномите, разлагането, схемите на изреченията по бел и т.н. Наистина има основни неща, които трябва  да се знаят, но повечето са просто  пълнеж. Друг е въпросът със  зле написаната информация в учебниците. Тъжното е, че нищо не можем да направим.
И ние имаме РС на 22, но най-вероятно аз няма да ходя. Баща й ако иска-да се занимава.
 Исках да ви питам, можете ли да ми кажете къде мога да проверя дали определено училище има ден на отворените врати и кога е той?

# 695
  • Мнения: 2 909
Исках да ви питам, можете ли да ми кажете къде мога да проверя дали определено училище има ден на отворените врати и кога е той?
Би трябвало да пише в сайтовете им, иначе не знам къде би могло да пише.

# 696
  • София
  • Мнения: 18 050
На мен, например, никога в живота не ми е потрябвало нищо от химията, както и голяма част от бел и математика. Не разбирам защо им са полиномите, разлагането, схемите на изреченията по бел и т.н. Наистина има основни неща, които трябва  да се знаят, но повечето са просто  пълнеж. Друг е въпросът със  зле написаната информация в учебниците. Тъжното е, че нищо не можем да направим.


Може би маркираното е най-важното.. За мен, за трети, за пети нещата  ще стоят различно. Избралите примерно един ден да следват нещо с математика ( а нея я има в икономически специалности, в инженерни, в архитектура, информатика, физика  и сие) има да се срещат още мноооого пъти  с полиномите, затова и изградената база за действия с тях от 7 клас нагоре е повече от полезна. Simple Smile За друг така  ще е схимията, за трети с физиката...

# 697
  • Мнения: 822
Паралела с това какво и как сме учили ние и децата не е много коректен, поне от моята камбанария, мен 10.11 ме хвана в 8клас Simple Smile ръководната сила на партията имаше нужда от работническа класа, която пък нямаше нужда да е много иновативна и креативна и с голяма база знания. Родителите ни пък бяха осакатени, тяхното детство е било в една следвоенна държава с току що наложен диктаторски режим . Сега света е различен, глобализиран, информация дебне отвсякъде Simple Smile и съм съгласна че тези поколения, ако не да са по-умни от нас, като IQ то е необходимо да  знаят повече, за да станат конкурентни в тази нова среда.
Сега пред децата ми има възможности, за които не съм и мечтала, няма как да не ги подкрепя!
Ноо съм напълно съгласна с Биби, ние се опитваме да им спестим всяка секунда, а това не ги  прави самостоятелни, те трябва да се научат да планират времето и задачите си, като в това число влиза и чисто транспортната логистика, само че аз до 7ми клас учех в кварталното училище, щот то нямаше опции да не си, а пред блока имаше две жигули, три москвича и една шкода Simple Smile и идва въпроса, да го карам ли или не?!?, като училището му е далеч...
Учат сложни неща, учат разнообразна материя, натоварени са и накрая в 10ти клас, се оказва че 65% не могат да четат с разбиране. За съжаление отговорността за качественото натрупване на знания се е ограничила в малък процент училища, следователно родители, които искат това качество, бутат детето към тях, което явно няма как да се получи само с подкрепата на училище, което не предлага това качество , кръга става затворен и омагьосан.

Сина ми е МГ, вярвала съм че би следвало да няма проблеми с изпита по МАТ, но да има нужда от помощ за изпита по БЕЛ, да но се оказа( и това го потвърди и госпожата, която му помага за допълнителната подготовка в платената школа), че той знае повече и е преди материала и всъщност в училище за готви за  ОТ. Следователно правилната среда с мотивирани участници, може да постигне чудеса!



 

# 698
  • София
  • Мнения: 18 679
А за мен най-важно е да се научи да учи! Какво значение има конкретната наука или дисциплина, трябва да умееш да възприемаш всякаква информация, да я отработиш и усвоиш. От тук нататък всяка професия е възможна. Умението и навика за учене са нужни цял живот.

Не ми харесва как подхожда към подготовката за първия модулен изпит, по-конкретно за математиката. Госпожата им е обяснила, че втори модул е с по-трудни задачи и тяхната цел на този етап е да решат без грешка първи модул. Един вид - на втория каквото стане. Моят го е възприел буквално и сега решава яко задачи тип "първи модул", а като го метнах вчера на една текстова от типа "Автобус тръгнал в 17ч. от Варна, а срещу него...", би отбой след 15 минути мъки. Какъв е смисълът от пробен изпит през ноември, ако са научени да решават само задачи от тип за първи модул? За мен това е демотивиращо - да не отлепи на ни една от втория. За мен поне, на него може и да не му дреме особено Joy

# 699
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Моят изкарал на някакъв пробен тест по БЕЛ 79 точки. Учителката (частна) му казала, че е добре, като се има предвид, че още не са взели някаква част от материала. 79 от 100 не ми звучат добре, но... да видим по-нататък.

# 700
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Малинке, къде е правил пробен , при частната ли? 79 точки е супер резултат за начало. На теб може да не ти "звучат" добре тези точки , но повярвай , идеални са му!   Mr. Green  Peace
Моето голямото си удвои точките от  първия пробен на самата матура. Можеш горе долу да предположиш колко е бил зле в началото , нали... Twisted Evil

# 701
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Да, при частната. В клас не са правили още и не знам дали са им обяснявали за модули и т.н. Твоят големият си е хуманитарист, намерил е силата си. БЕЛ за моя е нещо, което трябва да бъде сведено до минималистична схема Simple Smile

# 702
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Mivan, това за поколенията е вярно, ама само донякъде. Онова осакатено поколение навремето беше превърнала страната в космическа сила и математиката и химията бяха силни в училище, а сегашното ни " освободено" поколение се превръща в девалвирани вишисти, които няма къде да работят по специалността. А и във великия запад днес все още в гимназията учат много по- малко неща от бълг си връстници. А и почти всичките им студенти- чудеса са " внос" от чужди страни. Докато образованието не стане приоритет на държавата, ще бъдем на това дередже.

# 703
  • Мнения: 822
Manzhelka, това с космическа сила и напредъка ни в електрониката и изчислителната техника са си едни  лозунги, за тях доказателства няма, но не ми се анализира миналото и неговите проекции в бъдещето Simple Smile.
Знам твоето мнение за западното образование и го зачитам  Hug,
също че  рейтинговите проучвания са пропаганда, защото зависи кой какво и по какви показатели мери, но "загниващия "строй някак е все в първите редици, а ние имаме един университет в първите 1000 на Европа(май) и няма голяма опашка от студенти- чудеса, а умните ни и будни деца, онези които са от заветните 25% четящи с разбиране, отиват да учат извън пределите ни...
и както написах "Следователно правилната среда с мотивирани участници, може да постигне чудеса!" важи желанието да предоставиш качествена услуга, която в случая означава за мен ученици, които могат да мислят, имат висока база знания, хъс да учат и откриват нови знания, високо креативни и изключително продуктивни, научени да работят в екип, да носят личностна отговорност и т.н.

# 704
  • Варна
  • Мнения: 4 295
mivan ,моля те , моето "умно и будно" , което чете с разбиране чудесно ,но какво му е интересно и го влече , уви не е запален по запада и не е запален по зубренето на всичко що му искат в у-ще (което не изключва да  е умен и буден ,нали   Wink) ,ще си остане тук в БГ да учи . И знам поне за още дузина около него ,също толкова умни и будни ....Та нека не обобщаваме по този начин,че е леко обидно !  Wink  Hug

Последна редакция: пн, 13 ное 2017, 16:04 от Деска

Общи условия

Активация на акаунт