Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 74 466
  • 739
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 56
Мисля, че събираме цифрите в ъглите и умножаваме по две:
3+2+7+5=17*2=34
8+3+4+6=21*2=42
9+6+5+7=27*2=54

# 436
  • Мнения: 4 134
Благодаря Vira
E как па не го видяхме

# 437
  • Мнения: 472
6ти клас:
Естественото число n  умножили по 9 и получили число, което се записва само с двойки. Колко цифри най-малко може да има числото n ?
Предварително благодаря! Flowers Hibiscus

# 438
  • Мнения: 5 178
Sophia, търсите число с чифри 2, което се дели на 9
22, 222, 2222, ...
222222222 се дели на 9, защото сборът от цифрите се дели на 9, =>
отг е 8 защото 222 222 222/9=24 991 358

# 439
  • Мнения: 310
Здравейте, има ли някъде разписана и обяснена задача от типа "рачешки" 4 клас. Дъщеря ми ходи на курсове в СМГ, но по-сложните не ги е разбрала, а и аз нещо не ги схващам, заместват неизвестните с x,y,z... и така ги решават. Става въпрос за по-сложните от този вид.

# 440
  • Русе
  • Мнения: 11 920
Здравейте, има ли някъде разписана и обяснена задача от типа "рачешки" 4 клас. Дъщеря ми ходи на курсове в СМГ, но по-сложните не ги е разбрала, а и аз нещо не ги схващам, заместват неизвестните с x,y,z... и така ги решават. Става въпрос за по-сложните от този вид.
  Дай пример за по-сложна задача.

# 441
  • Мнения: 21 455
Здравейте, има ли някъде разписана и обяснена задача от типа "рачешки" 4 клас. Дъщеря ми ходи на курсове в СМГ, но по-сложните не ги е разбрала, а и аз нещо не ги схващам, заместват неизвестните с x,y,z... и така ги решават. Става въпрос за по-сложните от този вид.
Ето ти нещо по въпроса.
http://www.conference-burgas.com/maevolumes/vol9/BOOK%203/b3_01.pdf
Иначе във форума сме решавали доста рачешки задачи, даже май наскоро пусках решение в темата за турнирите.

# 442
  • Мнения: 19 307
На СМТ 2016 последната задача, последната подточка как изкарват толкова варианти на монетите?
Не мога да дам линк в момента.

# 443
  • Мнения: 3 049
Сребърните - 6 комбинации: 2 х 1 лв, 1 лв. и 2 лв., 2 х 2 лв., 2 лв. и 10 стотинки, 2 лв. и 20 стотинки, 2 лв. и 50 стотинки.
Жълтите са 6 комбинации: 55, 22, 11, 51, 52, 12
Или 6.6=36 варианта.

# 444
  • Мнения: 5 178
Миналата година детето научи много як метод за решаване на сшожни рачешки задачи, Дайте условието на тази от СМТ, ще се опитам с нея да обясня метода
Правят таблица и по редовете описват действията, каъо знаят какво са имали в края , започват да правят на вдеки ред обратните действия и така стигат до началото

# 445
  • Мнения: 4 134
Ето по този начин решават рачешки
Отдолу са обратните действия

# 446
  • Sofia
  • Мнения: 4 481
Баба дала на внучката си Мими да реши няколко задачи, а на по-малката си внучка Сиси - с 10 задачи по-малко.За всяка вярно решена задача баба подарявала по един бонбон. Сиси получила с 3 бонбона повече от Мими. Колко задачи не е решила Сиси, ако Мими не е решила  22 задачи.  Отговорът е 9. обаче не знам как да стигна до него.
СМТ - 2 клас.

# 447
  • Русе
  • Мнения: 11 920
22 нерешени задачи на Мими + Бонбоните на Мими - всички задачи на Мими
НерешенитеЗадачиНаСиси + БонбонитеНаСиси         -всички задачи на Сиси

Разликата между двете е 10
22 + Бм - (Нс+Бс) = 10
22 +Бм-Нс-Бс = 10
22 - Нс + Бм-Бс = 10
Но разликата Бм-Бс =-3
22 - 3 -10 = Hс
Нс - нерешените задачи на Сиси = 9

# 448
  • Варна
  • Мнения: 3 245
Като за втори клас не може ли да се обясни по-елементарно> Например. Ако и двете бяха решили еднакъв брой задачи (т.е. имат еднакъв брой бонбони), то Сиси трябва да не е решила 12 (22-10). Сиси обаче има с три повече, значи тя е решила с три повече задачи от Мими, т.е. нерешените са 9 (12-3).

# 449
  • София
  • Мнения: 18 048

[/quote]
Като за втори клас не може ли да се обясни по-елементарно> Например. Ако и двете бяха решили еднакъв брой задачи (т.е. имат еднакъв брой бонбони), то Сиси трябва да не е решила 12 (22-10). Сиси обаче има с три повече, значи тя е решила с три повече задачи от Мими, т.е. нерешените са 9 (12-3).
Simple Smile
Аналогично става и с допускането, че всяка си е решила вярно всички задачи. Тогава Сиси  би имала точно 10 бонбона по-малко. При 22 нерешени от Мими и условно всички решени от Сиси разликата вече става  12 бонбона. Но в реалност разликата е 3, а не 12, защото и Сиси има нерешени задачи. => 12-3=9 нерешени от Сиси.

Общи условия

Активация на акаунт