Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 74 583
  • 739
  •   1
Отговори
# 450
# 451
  • София
  • Мнения: 7 082
Моля за помощ за задача за шести клас.
В съд с форма на правилна призма с дъно с лице 30 кв.дм е налята вода. След като в съда потопим метален детайл с форма на правилна четириъгълна пирамида с височина 2 см, нивото на водата се е увеличил о с 4,5 см. Каква е дължината на основния ръб на пирамидата?

# 452
  • Русе
  • Мнения: 11 924
 Получих 45 см

 Предполагам обаче, че потопено означава, е ялата пирамида е под водата.
Обемът на изместената вода е 3000 см² * 4.5 = 13 500 см³
Следва, че обемът на пирамидата 13 500 см³ = a² * 2 см/3
a = 45 см

Последна редакция: пн, 13 ное 2017, 19:10 от A m b e r

# 453
  • София
  • Мнения: 18 115
Amber,  с тези размери квадратът не е точен, тоест няма и точен корен. Предполагам, че става дума за грешка и височината на пирамидата е 2 дм, а не  2см. Само тогава основният ръб е 45 см.

# 454
  • Русе
  • Мнения: 11 924
 А да. Като съм го смятала съм въвела 1350, вместо 13500 по грешка и ми излезе точен.

# 455
  • София
  • Мнения: 7 082
Момичета, точно 2 дм е височината, но те все още не са учили корен квадратен и аз не зная как по друг начин да стигне до точен отговор

# 456
  • Русе
  • Мнения: 11 924
 
Момичета, точно 2 дм е височината, но те все още не са учили корен квадратен и аз не зная как по друг начин да стигне до точен отговор
Те не го учат корен квадратен, ами търсят страна на квадрат, по зададено лице
а*a = Sквадрат. Или кое число, като го умножиш на себе си дава другото число
Щом учат обем, няма начин да не решават такива задачи

# 457
  • София
  • Мнения: 18 115
а.а =2025
Разлагате на множители:
2025|5
405|5
81|9
9|9
1
=>2025 =5.5.9.9=45.45
a.a=45.45
a=45 cm.

# 458
  • София
  • Мнения: 7 082
Amber, не са учили такива задачи, а учат обем Confused
Момичета, страхотни сте, много ви благодаря.
Русалка, изобщо не се сетих за този начин, благодаря.

# 459
  • Русе
  • Мнения: 11 924
Amber, не са учили такива задачи, а учат обем Confused

 
   Ами така или иначе квадратът е вид правоъгълник и предполагам, че са замествали в а*b = s, Тук а*a =  S
 русалка е показала и  как може с техните знания да стигнат до тоговора на такъв тип задача
Просто няма как да се извлече основен ръб по друг начин с тези данни.

# 460
  • Мнения: X
Снимката е от учебник за пети клас по новата учебна програма. Урокът е " Лице на равнинните фигури квадрат и правоъгълник (преговор)"

# 461
  • Мнения: 4 145
може ли помощ за следните задачи от салабашев за 4 клас



Последна редакция: чт, 16 ное 2017, 12:07 от The Invisible

# 462
  • Русе
  • Мнения: 11 924
може ли помощ за следните задачи от салабашев за 4 клас


53, мисля аз, но не съм сигурна много
има 1 комбинация със сбор 1
        2 комбинация със сбор 2
................
        9 комбинация със сбор 9
        9 комбинация със сбор 10
        8 комбинация със сбор 11
................
       1 комбинация със сбор 18


        


Последна редакция: чт, 16 ное 2017, 12:44 от A m b e r

# 463
  • Мнения: 5 160
за зад. 11 http://smb-sliven.seliminski.com/files/sal2014_klas4_otg.pdf
15
Уловката е, че не е задължително да се вадят плодове и от двете торби.

# 464
  • Мнения: X
От торбата с ябълките трябва да извадим 18, за да сме сигурни, че има десет от един цвят. От торбата с крушите трябва да извадим 15, за да сме сигурни, че има десет от един цвят.
Значи 15.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт