Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 74 637
  • 739
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: X
НОК на 5 и 2 е 10.
Две банкноти по 5 лв и 5 монети по 2 лв, правят все 10 лв.

# 316
  • Мнения: 6 616
Сърдечно ти благодаря, министър Дидева! bouquet

# 317
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 182
Simple Smile най-малко, а? скръндза Simple Smile

трябва да се дели и на 2 и на 5
значи най малкото четно число, което се дели на 5
значи 10 лева
2 банкноти по 5 и 10 монети по 2

ама това е решение за 3-4 клас
за пети не знам Simple Smile

# 318
  • София
  • Мнения: 6 184
Ей, много трудна тази математика за 5ти клас. Blush

В книжарница се продават няколко вида албуми. Цената на всеки албум в левове е цяло число. Няколко деца си купуват албуми. Всяко дете купува албуми само от един вид и толкова на брой, колкото е цената в лева на един албум от този вид. Децата плащат с банкноти от 10лв. и всяко получава ресто, различно от останалите. Колко най- много могат да бъдат децата и колко лева ресто получава всяко от тях?

# 319
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 182
3 деца?
всяка платена сума трябва да е число по същото число.
максимално платената да е под десет лева.
до 10 такива са 1х1 = 1, 2х2=4 и 3х3=9
ресто 1, 6 и 9 лева

и аз с въпрос Simple Smile
черноризеца - 2016, 3-4 клас, 4 задача
в числовото равенство АБ+4 = СДЕ на различни букви отговарят различни цифри. кое  е числото ЕДСБА?
а)20389 Б) 20398 В) 20198 Д) никое от тези
дават за верен Д
детето е сметнало 98+4 = 102 и е получило отговор 20189 - В

и 99 става Simple Smile но никъде не са казали най-голямо

# 320
  • София
  • Мнения: 6 184
st. Dobri, такава беше и моята логика, но малко ме обърка мн.ч. в "банкноти" ( зачудих се дали не може децата да имат повече от 1 банкнота от 10лв). Благодаря!

# 321
  • Мнения: 4 145
и аз с въпрос Simple Smile
черноризеца - 2016, 3-4 клас, 4 задача
в числовото равенство АБ+4 = СДЕ на различни букви отговарят различни цифри. кое  е числото ЕДСБА?
а)20389 Б) 20398 В) 20198 Д) никое от тези
дават за верен Д
детето е сметнало 98+4 = 102 и е получило отговор 20189 - В

и 99 става Simple Smile но никъде не са казали най-голямо
st. Dobri верният отговор е 20189 но това не е В
В е 20198
а 99 не може да е защото числата трябва да са различни  Peace

# 322
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 182
doh и детето каза, че 99 не става защото се повтаря 9 - защо го написах и аз не знам Simple Smile
а за другото  Crazy и двамата сме за   bash bash гледаме и не виждаме bash

специално минах през старата версия Simple Smile липсват ми страрите муцунки  Blush

# 323
  • Мнения: 4 145
doh и детето каза, че 99 не става защото се повтаря 9 - защо го написах и аз не знам Simple Smile
а за другото  Crazy и двамата сме за   bash bash гледаме и не виждаме bash

специално минах през старата версия Simple Smile липсват ми страрите муцунки  Blush
Joy Joy Joy
Старите емотикони са по-яки
А за задачите, подвеждащи са за родители, камо ли за деца

# 324
  • София
  • Мнения: 1 897
Имам нужда от помощ за "рачешки задачи"- 4 клас:

Петър има касичка със спестявания. В понеделник си взе от касичката половината от наличните пари и след това още 5 лв. Във вторник, Петър раздели останалите в касичката пари на три равни части, взе две от тях, а третата върна в касичката. След това взе още 10 лв. от парите в касичката. В сряда, баща му му даде пари и Петър добави в касичката си точно толкова пари, колкото в момента имаше в нея. В четвъртък той похарчи 40 лв. от касичката, след което и половината от остатъка в нея. В петък похарчи половината от новия остатък и така в касичката останаха 10 лв. Колко пари е имало в касичката в понеделник и по колко е харчил Петър в понеделник, вторник и четвъртък?

# 325
# 326
  • София
  • Мнения: 1 897
Благодаря, обаче:
"раздели останалите в касичката пари на три равни части, взе две от тях, а третата върна в касичката", а в решението виждам само разделянето на три равни части. Как трябва да отрази, че е взел 2/3 и върнал третинката отново в касичката?
А, ако е обърнат варианта, че е взел едната третинка, а е върнал останалите две части, трябва да се раздели на 3 и после да се умножи по 2 ли?

Последна редакция: ср, 25 окт 2017, 16:01 от molive

# 327
  • Мнения: 4 145
Благодаря, обаче:
"раздели останалите в касичката пари на три равни части, взе две от тях, а третата върна в касичката", а в решението виждам само разделянето на три равни части. Как трябва да отрази, че е взел 2/3 и върнал третинката отново в касичката
разделяш на три и умножаваш по 1, затова втора част  я няма
ако беше разделил на три части , и върнал две в касичката щеше да е -първо :3, след това .2

# 328
  • София
  • Мнения: 1 897
The Invisible, благодаря  bouquet

# 329
  • гр.Варна
  • Мнения: 1 339
Може ли за помощ с тази задача?
Как да я обясня?

Общи условия

Активация на акаунт