Братислава

Хващали сме последния автобус след 23. Във Виена метрото вече не работеше. Сега ако трябва да планирам - бих спала в Братислава. Хубава вечеря, по-евтин хотел и на другия ден вече или към Виена, или локално обиколка.

• София
Рисково е заради полетите напоследък, иначе летището е малко и ако сте само с ръчен багаж е съвсем възможно да хванете автобуса.
Обаче няма да спечелите много, ако пътувате същия ден за Виена, според мен. Така или иначе, денят е загубен за Виена.
Може би нощувка първо в Братислава е добра идея. За колко нощувки става дума?

Общо 4 дни ще е, 2 нощи във Виена и 2 в Братислава.
Току що букнах един хотел с безплатно анулиране във Виена с настаняване 7.12 и две нощувки, сега ще мъдря нощувките в Братислава, пък да видим докъде ще я докарам.

• София
Така ще имате един пълен ден във Виена и на втория, след втората нощувка, трябва да освободите хотела. А каквото и да си говорим, колкото и да е лек багажът, си е тегаво с него да се обикаля.

При всички положения, във Виена има много повече за разглеждане от Братислава и бих обмислила 3:1 нощувки.

Но първо трябва приблизителен план какво искате да видите и тогава ще е ясно колко нощувки къде. При всички случаи, ще е много приятно предколедно. 😊

• София
Привет на всички ви. Чета темата с интерес, тъй като преди няколко седмици запазих самолетни билети за Братислава, с идеята от там да отсочим и до Виена. Тъй като още не съм резервирала хотели и все още се колебая дали първо да нощуваме в Братислава или първо във Виена, дали някой би ми помогнал с малко информация? Става дума за следното: по разписание полета каца в 17.15 мин (става дума за 7 декември) на летището в Братислава и чуденката ми е, дали бихме успели да хванем автобус от летището директно до Виена, който е с час на тръгване 17.55. А другият вариант е да резервирам билети от града, като за целта ще трябва да се прехвърлим с градски транспорт и от центъра да хванем автобус в по-късен час, но зима, студ, дъжд, не знам дали си струва толкова нерви, за да пристигнаем във Виена в 20.30 часа.
Ако някой има опит, моля да сподели.

Аз също бих ви препоръчала да направите нощувките 3 Виена, 1 Братислава. Ние пътувахме септември и цените на апартаментите, които гледах тогава, бяха идентични на двете места, чак дразнещо!

Дори да изпуснете автобуса от летището, не е проблем. Сега погледнах, че има такъв на Flixbus в 18.20ч от Mlynske Nivy (най-бързо можете да се придвижите до там с такси за 8 евро, например с hopintaxi). Пристига във Виена 19.35, което съвсем добре.

Градският транспорт е много добре организиран в Братислава - трамваите са през 2-3 минути дори през уикенда.
Пътувах до там в събота и се върнах вчера (вторник), и двата полета (с Райън пътувах) бяха с абсолютно точен час на излитане и кацане. В Братислава е много бързо излизането от летището, аз нямах чекиран багаж, но и него го разтовариха доста бързо.  Автобус 61 от летището до гарата е също много редовен и бърз (по-малко от 30 минути).
Но на летището в София проверката на пристигащи продължи почти колкото и полетът. Гишетата за електронен паспортен контрол не работеха, но ни оставиха да чакаме там поне 15 минути, след като с ръкомахане ни прехвърлиха на другата огромна опашка, на която чаках още поне 25 минути, там системата също се скапа и накрая само поглеждаха документа за самоличност и ни пускаха. Голяма излагация за софийското летище.

Това, което ми направи най-толямо впечатление в Бракислава, е чистият въздух и спокойствието на града. Не чух през тези дни нито веднъж клаксон или форсиране на автомобили.

Последна редакция: ср, 12 окт 2022, 21:47 от Rosita

• София

Относно автобус 61, това не е съвсем така. Разписанието е различно в делник и празник. Но дори през делничните дни в часовете, в които има най-често автобус, те са през 7 мин. През уикенда разписанието е през 20 мин. Ако човек изпусне автобуса, чака и след това добави и времето за пътуване, си става доста.
Не знам за коя гара говорите, но, за да се стигне от летището до Mlynske nivy от автобус 61 трябва да се направи прекачване на 71.
А такси взима разстоянието за по-малко от 15 мин. Определено разликата е съществена.

yoretmenim, говоря за Hlavna Stancia -последната спирка на 61. Всеки може да си провери с гугъл мапс за конкретния ден за колко време ще тръгне и кога ще стигне, посоченото време за пристигане се спазва, има и табло на всяка спирка (тези, които видях).
Аз точно не разбрах с какво не се съгласявате? За трамваите писах, че са на по-често, дори през уикенда, не за автобус 61, за когото писах единствено, че е редовен и се стига бързо. И да, редовен е. Когато излязох от летището, изпуснах 61, беше събота и за следващия пишеше, че ще дойде след 10 минути - така и стана. През уикенда е на малко по-рядко, отколкото през делничните дни, но не прекалено -  стига  се по-бързо заради по-слабия трафик през уикенда.

И естествено, че с такси е най-бързо и удобно, никой не го оспорва.

Последна редакция: сб, 15 окт 2022, 00:37 от Rosita

• София
Ние също изпуснахме първия 61, докато се ориентираме с билетите, но много бързо дойде следващ. През 9 минути бяха в четвъртък сутрин. (Не отидохме до последната, а слязохме 2 спирки преди това. Карпатска или нещо такова. От там пеша до реката, за да разгледаме града преди да се качим на корабче.)

Като за градски транспорт е доста бърз и евтин трансфер, даже не се сещам за друга столица с толкова бърз достъп от летището до града. И София, разбира се. 😄

Аз лично не знам дали бих рискувала с фиксиран час на билети за автобус до Виена с тези проблеми по летищата напоследък. Голямо напрежение и риск.
Бих оставила повече време в резерв, пък ако всичко е наред, Братислава е приятен град, не е неприятно да почакаш, обикаляйки калдаръмените улички. Предполагам, че извън натоварения сезон, билети могат да се купят и при пристигането. Онлайн, а може би и от шофьора.

Последна редакция: сб, 15 окт 2022, 03:59 от Илит

• София

И естествено, че с такси е най-бързо и удобно, никой не го оспорва.

С всичко съм съгласна. Направих уточнението единствено, за да бъда полезна на хората, които ще бързат, за да хванат автобус за Виена.

Да побутна малко темата. Ще летим на 01.01. в 8:30 с Раян. Рисковано ли е да пътуваме сутринта от Виена с FlixBus. Тръгват от 4 сутринта.
Или да караме Нова Година в Братислава. Има ли какво да се прави на 31.12 там. Препоръки моля 🥰

От Виена до Братислава на 1 януари в 4 сутринта ли, че не става много ясно? Времето ще стигне по принцип, но с оглед датата, аз не бих пътувала с автобус.

• Варна

Няма как да няма нищо интересно в европейска столица , най - малкото коледните базари със сигурност се развалят след ЧНГ- и там е голям празник .

• Виена
Коледните пазари затварят на 24.12

ЗДравейте, препоръчайте ми транспорт от Виена до Братислава. Утре летим и за отиване сме платили Фликсбус, за връщане обаче не сме платили нищо и сга цената на билетите с фликсбус ми се вижда потресаваща.