ЧОУ Света София- мнения и сравнение с ДУ

  • 46 850
  • 221
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 18 074
Знанията като понятие не се ограничават само до английския все пак... При децата в този образователен етап се очаква да  се изгради база по БЕ, математика, природни науки, не на последно място и позитивно отношение към изкуството и спорта. Тоест показах една успешна схема с ДУ, в която знанията на децата по останалото определено не са по-малко, а английският се  догонва с курс. Така че връзка има...

# 31
  • Мнения: X

Блис, за последното изречение е и така, и не е така. Децата ще учат още много години. Вярно е, че началният учител дава основата и интереса към ученето. И все пак в периода (4)/5-7 клас децата все още са  малки и ако попаднат на некачествени учители, всичко постигнато до 3/4 клас, може лесно да бъде сринато, особено като включим и навлизането в пубертета в този период. Казвам трети клас, защото в СС преминават на различни учители от 4-ти. Много родители местят децата си в СМГ, 125-то, 107-мо и др. след 4-ти клас не защото всички са супер изявени математици, а защото средата е подбрана, учителите и родителите са заинтересовани, децата се дърпат едно друго и т.н.

Права си. Във всеки един момент постигнатото може да бъде сринато от незаинтересован учител. Но за мен важността на първите години е значителна, защото ако я няма основата, след 4 клас няма върху какво да се гради. Е винаги има и изключения, но за самото дете е изключително трудно и стресиращо.
А за среда  - това е също толкова важно. Не съм някакъв фанатик на тема елитарност, но поне за моето дете среда от работещи и можещи деца винаги е била уникален стимул, въпреки наследения мързел.  Mr. Green

# 32
  • Мнения: X
Голямото предимство на Света София спрямо повечето държавни училища е че всичко е на едно място и няма нужда от школи и уроци, които виждам, че са масова практика от доста ранна възраст. Познавам деца, които ходят на уроци по български, математика и език още от трети-четвърти клас, за да "не изостанат". Това не значи, естествено, че всички ходят.

Поглеждайки до момента образованието, което детето ми получава, мога да кажа, че съм абсолютно спокойна за нейната грамотност, обща култура и добра основа за изпитите, които евентуално ще я чакат в седми клас. Това е без да участвам в писане на домашни, разясняване на материала и допълнителни уроци. Плюс, че тя самата се чувства много добре като цяло и ходи с желание на училище, при това не заради междучасията.

Ако можех да й осигуря същото в държавно училище, не бих плащала таксите, но такава възможност по една или друга причина не сме намирали.

# 33
  • Мнения: 19 317
Знанията като понятие не се ограничават само до английския все пак...
При децата в този образователен етап се очаква да  се изгради база по БЕ, математика, природни науки, не на последно място и позитивно отношение към изкуството и спорта. Тоест показах една успешна схема с ДУ, в която знанията на децата по останалото определено не са по-малко, а английският се  догонва с курс. Така че връзка има...
Говорим не за конкретен учител в конкретно ДУ, а общото средно ниво. Иначе частни примери за ДУ, обратни на твоя, и аз мога да дам.  Въпросът като цяло ми прозвуча като заяждане. В противен случай дамата щеше да напише какви са плюсове за нея в ДУ и какви са минусите в ЧУ.

Блис, напълно съм съгласна.

# 34
  • София
  • Мнения: 18 074
Разбира се, че могат да се дадат  множество контра примери. Аз някъде да съм отрекла това? Просто показах една дама, но това не означава, че тя е единствената бяла лястовица в ДУ. Или пък че всички са такива като нея. За жалост не са... Както и пуснат негативен пример няма да е доказателство, че всички до един са безхаберни, застинали във времето, нямащи желание да се поразчупят, да направят часовете интересни и ползотворни, да дадат добра база на децата и т.н.. И докато има и други като показаната дама (далеч съм от идеята наивно да вярвам, че всички са такива), не може просто да се обобщава с лека ръка как в ДУ децата получават по подразбиране по-малко знания.

Последна редакция: чт, 12 окт 2017, 10:38 от пенсионирана русалка

# 35
  • Мнения: 41 120
Оттам придобитите знания в СС са много повече от тези, които биха били придобити в произволно ДУ.

Така, засърбя ме да направя един лекичък логико-лингвистичен анализ на това изказване Mr. Green
"Произволно ДУ" означава, че което и ДУ да изберем, твърдението ще е вярно за него. А "много повече" вече дава и нещо като количествена оценка в смисъл, че дете от СС не само знае повече от кое да е дете от ДУ, а "много повече", т.е. нивата на знанията им са несъизмерими Mr. Green Е, вярваш ли си наистина, че е така или отново виждам психологически обоснованото самонадъхване на плащащите за ДУ, че не са се минали, а децата им наистина получават "много повече". Но ако наистина получават много повече, то защо тази разлика не се мултиплицира до края на гимназията и в 12 клас децата не излизат направо с висше образование? Да, ама не, както казваше един политически коментатор.
Виждам и поредното надуване, че видиш ли в трети клас вземали нам кой си сертификат. И какво от това? Да не би с този аванс в 12 клас да имат нивото на завършили английска литература в Кеймбридж? Или да заковават 100% резултат на SAT тестовете?  Ми нелепо е да се изхвърляте така. Сега ясно е, че където се наливат пари и където се събират деца с мотивирани родители ефект не може да няма. Ясно е, че в някои ЧУ нивото ще е по-високо от това в повечето ДУ, но не може да се обобщава.

За мен най-голямото предимство на ЧУ е, че има кой да гледа децата, а най-голямото предимство на ДУ е, че децата имат свободата половин ден да правят каквото искат, като това включва и посещение на курсове по английски за много по-малко пари и за много по-малко време.

# 36
  • В офиса
  • Мнения: 4 020
Произволно означава, че ако вземем 300 училища и класове, то за 290 от тях твърдението ще е вярно. Много повече означава, че ако вземем произволно дете от ДУ и сравним знанията му с произволно дете от СС, то тези на второто ще бъдат много по-големи в да кажем 95% от случаите. Образованието се характеризира с ширина и дълбочина. В малките класове говорим за широка основа, а не за дълбочина. К'во висше, к'ви 5 лева. Надъхване няма. Като плащам таксата за АК се питам защо ручам жабетата, като плащам в СС се ядосвам, че училището не е до 12-и клас. Двете ми деца са напълно различни като темперамент, и двете винаги са имали учители, които успяват да извадят най-доброто от тях. Респект!

# 37
  • Мнения: 41 120
Тоест има все пак вероятност и дете от ДУ да има добри знания, така ли? Mr. Green

# 38
  • Мнения: 1 007
Единственият критерий трябва да е близостта до дома. Детето трябва да може да се наспива и да има повече време за самоподготовка и осмисляне на преподаденото. Това - до седми клас. Вече за гимназия критериите са други.

И наистина, не се нахвърляйте на езикови курсове отрано. Без всичко това в крайна сметка детето завършва гимназия с един език С1, втори - за свободно ползване и трети - за обща култура. Плюс всички предлагани в училище знания, без пропуски по някой предмет, вкл. по "несериозните". Сега с новата програма не знам как ще е, но досега пълноценното средно образование (не само като оценки, а като реални знания) изключваше запълване на времето за учене с допълнителни школи и домашни през ваканциите (когато всъщност трябва да се четат книги - задължителните и не само). Освен ако от самото училище не препоръчат ходене на уроци за кандидатстване, защото програмата не предвижда такава подготовка. Видях какво означава това в 12. клас и като си помисля, че някои деца се подлагат на паралелно образование още от втори клас, ...

Последна редакция: чт, 12 окт 2017, 21:37 от Химикал

# 39
  • София
  • Мнения: 18 074
Химикал, не може да става сравнение между обема и натоварването на курсове по биология и химия за "Медицина" (ако правилно си спомням прочетеното в една тема) в 12 клас с които и да е други курсове, на които потенциално ходи някоя по-малко дете. Били те езикови, поддържащи нивото по мат в СМГ, такива за писане на есе за АК или други.

# 40
  • Мнения: X
Със сигурност имат много повече знания от децата в елитното НУКК, като с английския са години напред. Но и с математиката - 10 часа по програма плюс два часа школа с учител от СМГ.
Нали сравнявахме домашни в третокласната тема, всички родители с деца в ДУ се учудваха колко напред са нашите.

# 41
  • София
  • Мнения: 18 074
Луси, за НУКК от много места се чуват негативи за подготовка по БЕЛ и мат, но и то не е  стандартното ДУ, с което трябва да сравняваш. Това е все пак училище към Министерството на културата като за начало и освен това , поне на теория, не е ли италианският първи език там? Ако да, как се очаква нивото по английски дори и бледо да се доближава до това в ЧУ?   В класа на голямата ми дъщеря имаше дете от Света София. Умно, будно, симпатично дете, но с нищо кой знае какво отличаващо се от останалите. Дори и с англисйкия си.. Понеже  въпросната гимназия се избира масово от деца, учили на едно или друго място интензивно английски до 7 клас - без значение дали в ЧУ или на курсове навън.  Именно този факт обяснява как на финала на гимназиалното си образование предобладаващата част от випуска е покрила С1 или С2 по английски. Нали не мислиш, че от обучението по втори език в гимназията е достигнато това ниво?Доста по-малко са тези, които въпреки по-интензивното учене до 7 клас в 73-то, 20-то и двете-три частни немски училища, избират да продължат в  гимназията пак с немски. Тоест болшинството още на входа е подплатено с повече от приличен английски и деца от СС на практика не изпъкват толкова значимо, колкото го представяте. Koeто в никакъв случай не омаловажава знанията и уменията на децата оттам. Неслучайно подчертах  умно, будно, симпатично дете. Но чак пък да беше ярко открояващо се от масата, ми не беше.
Скрит текст:
Писала съм и в  други теми за дете, с което отрасна девойката ми. И ако за горното знам само от разказите на дъщеря ми, които допускам, че може и да са били по детски  субективни в частта с преценката на нивото, то за второто знам от първа ръка, родителите, че ходеше на курсове  в 7 клас и по мат, и по БЕЛ, и отделно за есето за изпита в АК. И това преди вече 6-7 години... Да кажем, че е било изолиран случай. За сега се чува, че и повече деца ходят. Но продължава да е неизгоден за признаване този факт. Той се развява като негатив само за ДУ, за където на всички е ясно и никой не крие, че децата масово посещават в 7 клас уроци/курсове. В столична школа, нарочно няма да споменавам името, преподава учител от СС (или поне миналата със сигурност преподаваше), поинтересувайте се дали при него в курсовете за подготовка за НВО , не в някаква школа занимателна, няма деца И от СС.  Но надали ще кажете после какво сте разбрали. Simple Smile

ПП За никого не са полезни тези обобщени изхвърляния за много повече знания, за 95% изпреварващи връстниците си деца..
Харесвате  ЧУ,  в частно СС, ОК, това е изборът ви. Не съм на мнението на Черна Станция, че всички непременно  оправдават с такива постове избора си на ЧУ и "минаването" си да плащат. Има и такива, да, но потребителки като Луси, Тинкърбел и сие, чиито деца са имали бал за прием след  7 клас за навсякъде другаде, а са избрали частното и после, едва ли могат да бъдат причислени към такава група. Дразнещо е единствено това непрекъснато натъртване за нещо повече от децата в произволно ДУ. Защото хич немалко деца, идващи не от СС, са се справили по подобен начин на изпитите  и само с една съботна седмокласна школа.

Последна редакция: пт, 13 окт 2017, 01:04 от пенсионирана русалка

# 42
  • Мнения: X
Не само от държавните, а и от частните е по-добро, лично за мен. Моят син се яви на пробен ден и изпит в друго ЧУ и беше приет веднага на половин такса, видяхме за какво иде реч.
Много отрезвяващ момент беше за моите самозаблуди, че в чуждия двор тревата е по-зелена.

Последна редакция: пт, 13 окт 2017, 16:33 от Анонимен

# 43
  • Мнения: 41 120
Не само от държавните, а и от часните е по-добро, лично за мен. Моят син се яви на пробен ден и изпит в друго ЧУ и беше приет веднага на половин такса, видяхме за какво иде реч.
Много отрезвяващ момент беше за моите самозаблуди, че в чуждия двор тревата е по-зелена.

Това говори добре за твоя син, евентуално за комбинацията "твой син + СС", но статистически не е основание за генерализации. Ако аз намеря примери за дете от ДУ, постигнало успехи във всякакви поприща, това ще бъде ли доказателство, че ДУ дават най-добро обучение?

# 44
  • Мнения: X

За мен най-голямото предимство на ЧУ е, че има кой да гледа децата, а най-голямото предимство на ДУ е, че децата имат свободата половин ден да правят каквото искат, като това включва и посещение на курсове по английски за много по-малко пари и за много по-малко време.

Не е това най-голямото предимство. И ти го казвам, като човек достатъчно критичен както към държавните училища(но в никакъв случай неотричащ ги, напротив) и към всички ЧУ за които имам повече информация. А и като човек сменил едно ЧУ с друго. И виждащ разликата. Огромна е.

И да, има достатъчно на брой деца от СС, които ходят на курсове или уроци за НВО или АК. Това е факт. Има тънка разлика обаче в причините, поради които някои деца от СС ходят в сравнение с причините на повечето деца от ДУ.

Аз лично се старая да не обобщавам нито за ЧУ, нито за ДУ. Особено след като имам не особено благоприятен опит в 1 клас. Научих си урока и гледам още по-критично и изискващо. Въпросът е, че независимо от опита ми, нито за миг не съжалявам, че избрах да се насоча към ЧУ още от ПУК. Особено на фона на безбройните запитвания, които получавам за информация за старото ни училище от родители на деца учещи в уж добри и елитни столични държавни училища. Просто напомням, че вашият опит е малко останал назад във времето. За съжаление нещата в ДУ точно в този ранен период се развиват в ужасна насока. И наплива към едно училище като ПБ го показва. До толкова, че се построи нова сграда. За мен като достатъчно критичен и изискващ родител този наплив е неоправдан на база на предоставяното качество на обучение. Но очевидно там от където идват деца и родители е толкова значително по-зле, че са готови да плащат хиляди.

Общи условия

Активация на акаунт