Четвърти клас

  • 86 341
  • 743
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 4 967
Искрено се надявам тези промени да не станат точно за нас, въпреки че натам отиват нещата. Наборът явно ще бъде опитното зайче. Радвам се тогава, че не се стремим към смяна на училището след 4 клас.

# 46
  • Мнения: 1 208
Текстовите задачи от учебниците и помагалата, по които учи в училище моят се решават с един ред. Какво описание, какво разписване? Дори и само заради това ще ходи догодина на курсове към СМГ. Иначе ще трябва да го пращам от 5-ти клас на подготовка да за кандидатстване след 7-ми клас.

# 47
  • Мнения: 860
Цялата образователна система е направена така, че да се стимулира ходенето по уроци, школи, курсове и проч., не сте ли го разбрали вече!  Simple Smile
Като се поотчая, си мисля и аз за домашно обучение и само да се явяват на изпити накрая, вместо цяла година да си губят времето в училище. Но има и друг елемент в тези институции, заради който са нужни- социализиращият. Точно в училище се учат на важни неща в общуването с другите. Е, и на лоши и на добри, разбира се.
 

# 48
  • Мнения: 24 467
За едното "взимане на матурата" частни уроци изобщо не са необходими, ако до момента децата са си учили редовно уроците и учителите са осъществявали качествено преподаване и контрол на усвоения материал.
Уроците не са нито задължителни, нито необходими на всяка цена в тази връзка.
Големият ми син е кандидатствал и без такива. Успешно, при това.
Кандидатстването след ІV клас не е и задължително. Който се готви - трябва да си залегне вкъщи повече. Несъмнено. Сега нима не е така? Само дето всяко училище - с неговите си претенции и задачи. Разбира се, че за кандидатстване задачите трябва да са по- сложни. Как ще се отсеят иначе кандидатите?
Който няма да кандидатства не решава съответния модул и толкова. Кой ви кара да ходите по уроци и школи?
Не се поддавайте на паниката на няколкото индивида в този форум /не в темата/, които постоянно навиват как без частни уроци и курсове човек не може да преживее и които се опитват да натрапят личния си избор като единствен правилен такъв. Ще ви бъде само от полза да не ги следвате. Включително и емоционално. В седмокласни теми от години се въздържам да влизам. Информацията за кандидатстване, която е нужна, е достатъчно достъпна. Грамотният човек ще си я прочете и без няколко души постоянно да показват колко ужасно е това, което се случва и как човек трябва да се поболее, та да покаже загриженост.
НВО за ІV клас пък са изключително елементарни. Оценката от тях е текуща и няма каквото и да било определящо значение.
Съветът ми е искрен и с най- добри чувства.  Peace

Текстовите задачи от учебниците и помагалата, по които учи в училище моят се решават с един ред. Какво описание, какво разписване? Дори и само заради това ще ходи догодина на курсове към СМГ. Иначе ще трябва да го пращам от 5-ти клас на подготовка да за кандидатстване след 7-ми клас.
От миналата година още има геометрични задачи, които искат изписване и на повече. Иска се обозначаване, чертеж при геометричните задачи. Знам, знам, че вероятно в повечето класове това не се прави. Което не значи, че е правилно и че НВО не са по учебния материал. Просто качеството на преподаване и контрол по места е не особено високо.

Не знам, но освен по език, моите синове на други "частни уроци" не ходят.  Grinning Ходенето на големия има цел сертификат, каквато подготовка в училище не се дава, та затова. Дори малкият, с дисграфията си не ходи на друго, което съвпада с учебни предмети. Не смятам и да го пращам занапред на такива.
А кандидатстването след ІV клас изобщо не ни интересува. Смятам, че ще се ограмотим прилично и без него.
 

Последна редакция: ср, 08 юни 2016, 11:43 от Judy

# 49
  • Мнения: 1 208
От миналата година още има геометрични задачи, които искат изписване и на повече. Иска се обозначаване, чертеж при геометричните задачи. Знам, знам, че вероятно в повечето класове това не се прави. Което не значи, че е правилно и че НВО не са по учебния материал. Просто качеството на преподаване и контрол по места е не особено високо.
Judy, явно сте попаднали на читави учители. При нас по БЕЛ и математика имат само по едно допълнително помагала с ниво на трудност тази на учебните тетрадки. Той тетрадка по математика за домашна работа няма. Разписване на задачи не се учи с помагала, където мястото за решаване на задачи е точно един ред. Няма как да стане това просто. Да не говорим за такива неща като "Дадено, Търси се, Решение и т.н." Това пък за чертеж на задача в уч-ще да не говорим изобщо. Абе даже не ми се коментира. Но няма как да го оставя само с училищното ниво, при все че има 6-ци.

# 50
  • Мнения: 5 278
И аз, без да влизам в темите за 7 клас, чувам много лоши неща за подготовката на децата в нашето училище от познати, а се води едно от "елитните", доколкото има такива в нашия град. И че ако някой не седне да учи с детето няма как да се подготви, за да изкара добри оценки. Е, сигурно има по-будни деца, които го правят, но не са масата - то си личи и от резултатите.
 Confused

# 51
  • Мнения: 24 467
Но вас какво ви касаят оценките от НВО на децата в четвърти клас? Нали за тях говорим.
Те са без значение. А вижте самите тестове от предходни години. Та контролните на моите деца бяха и са по- сложни често пъти от тях.
Сега ако детето ще учи в МГ и в момента се готви допълнително. Само дето има възможност да кандидатства само в едно училище, т.к. всяко МГ само си измисля правила за прием и форми на тестове. Ако в НВО направят втора част за кандидатстване, то положеният изпит и оценка следва да важат за кандидатстване във всяко МГ в страната с прием от пети клас. Децата ще са поставени пред равни условия. Това е позитив.

sisku, помагалата в по- голямата си част са наистина ужасни, напълно си права, и са напечатани само за пари. Доста от задачите децата си ги разписват в малките тетрадки, защото дори за примерите нямат място в помагалото.
Затова моите аз ги уча да разписват. Да не им идва като гръм в седми клас изведнъж.
Освен това и в училище г-жата държи като имат дори уравнение да се вижда кое от кое следва, да не се пропускат редове, черви с химикала пропуските и слага въпросителни. Знам, че училищните нива са много различни.
Няма как да решиш, без да разпишеш, например задача от типа на:
 Р на правоъгълник = 28, която е равна на Р на равнобедрен триъгълник. Едната страна на правоъгълника е 10 см. и е с два см по- голяма от основата на триъгълника. Намери страните на двете фигури. И чертеж е нужен и разписване. Няма как да стане.
Ако смяташ, че вашата класна пропуска тези важни неща, обясни ги ти на детето и ги изисквай. Кажи му защо му трябват. Аз съм казала и държа на разписването.

Джина, остави ги тези "елитности".  Grinning Ти можеш сама да видиш училищата, като направиш една обиколка на училището ви - гнездо и се запознаеш с тазгодишните резултати от седмокласните матури. То си личи къде са високи оценките и къде гравитират около среден.

Според мен най- големият минус на образованието е точно този-  липса на критерии и оценка за качество. Винаги съм казвала, още от мое време, че зад две шестици често пъти не стои нищо общо. Текущите оценки са ми напълно безсмислени. Дори ориентир не са. Нищо не са.

# 52
  • Мнения: 1 208
Обяснявам аз, от първи клас обяснявам. Обаче като няма обяснение и от ответната страна, малко не се получават нещата. Та за това ще си ходи на курсовете, пък дори и засега да не са му много големи шансовете за прием.

# 53
  • Мнения: 5 278
Джуди, под елитни имам предвид точно това - където наистина има по-високо ниво на учене, защото в по-малко търсените училища съзнателно пишат по-високи оценки, за да продължат да съществуват Sad А по селата пък да не говорим...
НВО след 4 клас може да няма реално значение и все пак тогава се учат доста важно основопалагащи неща и ако оценката е ниска пак няма да е добре Sad

# 54
  • Мнения: 24 467
Обяснявам аз, от първи клас обяснявам. Обаче като няма обяснение и от ответната страна, малко не се получават нещата. Та за това ще си ходи на курсовете, пък дори и засега да не са му много големи шансовете за прием.

Е то значи вие се каните по принцип да кандидатствате.
По досегашните стандарти за прием всяка МГ си измисля каквито си ще задачи и предявява претенции за явяване на най- разнообразни математически състезания през годината. Доста от тези задачи наистина нямат нищо общо с учебния материал и трябва реално странична специализирана подготовка.
Новото предложение в тази насока ми допада затова, защото поне се предполага, че щом приемът ще е организиран чрез резултати от НВО поне неучени задачи на теста няма да има. Аз това пиша, че ми допада като идея. Според мен кандидатстването в държавно или общинско учебно заведение следва да е на база стандартизирани тестове върху учебен материал и, евентуално, с добавка от резултати от училищни олимпиади.
Сега като как ще е изпълнение е една съвсем друга работа.  Laughing

Джина, права си. Докато не оправят начина на провеждане на НВО така ще е. За мен и квесторите следва да са външни, и проверяващите. Всичко друго е една малка селска история и тарикатлъци. За които всички са наясно, но удобно се правят на неразбрали, за да поддържат статута на едни училища, дето само името им е "училище".
А дали и как ще се овладеят основните неща в начална степен не зависи от НВО-то ни грам, а от учителя и учениците му, както и от родителите на хайманите, сиреч от нас.

# 55
  • София
  • Мнения: 1 058
Judy, поддържам тезата ти - НВО на два етапа, като втория се ползва за кандидатстване, който иска, и външни квестори. Много е лесно, но трябва да имат желание  Crazy

Иначе, за въпросните елитни училища - баткото ни учи в елитно училище до 7ми клас. Малкия сега учи в квартално. До момента мога смело да твърдя, че малкия сега получава много по-добро образование. Въпрос на учител си е, не толкова на училище. Виж, 5-7ми клас не знам как ще е. Там вече средата е от изключително важно значение, тъй като това е доста важна възраст за децата.

# 56
  • Мнения: 207
За София за образователната степен 5-7 клас е леш във всички училища.
Лично минахме през "обучението" заедно с други познати и приятели от ред елитни училища, чудещи се къде да си местят децата. Изключение беше СМГ по отношение на математика. Там наистина не се изисква допълнителна подготовка по математика за 7 клас, което не важи за българския.
За мен е необходимо да има сериозен контрол от родителите и ако детето не се справя да се търси помощ. Не много лесно, но иначе си е провал.

# 57
  • Мнения: 47 995
И какъв контрол да упражни родител, ако в 6 клас 50 % от часовете по математика учителката отсъства и замества психоложката, а в 7 клас по БЕЛ 80 % от времето часовете се водят от стажанти, и има написан един 1 ! преразказ, и то за домашно  Laughing
А, да, и  като вземеш много да си търсиш правата и да изискваш от ръководството да си поеме ролята, има безброй начини да го отнесе детето  Laughing
Наистина 5-7 клас в софийските училища е леш, до степен че вече ми се вижда целенасочена  Crazy

# 58
  • Мнения: 6 926
Аз пък не приемам новината за кандидастване в МГ с малката матура!
МОН ще осигури външно оценяване на четвъртокласници?!? Защо? Кому е нужно? Кой ще го плаща? Или няма да има независимо оценяване, а пак ще е в училището, където детето учи и където никой не е наясно какви са реалните знания на детето?
Миналата година в СМГ са кандидаствали 600 четвъртокласника от общо над 7500 четвъртокласника в София. За тези 8% МОН ще плати за квестори и оценители за всички? И това е за София, в провинцията процентът е много по-малък.
Децата, които искат да кандидатстват в МГ след 4-ти клас си се явяват на изпит (с продължителност 3ч. за СМГ) в МГ, "пазят" са от квестори от МГ, проверявани са от преподаватели в МГ (което е важно, защото има задачи за разписване и има значение кой и как я оценява), ходят на състезания през годината, за да сформират рейтинг (защото това са малки деца и едно състезание не може да бъде определящо)...

Другата новина: Ще сменят имената на училищата - вече няма да са СОУ, а СУ! Това води до много излишни административни дейности, до нови табели (за чия сметка?) и т.н. И защо? Какво се променя със смяната на името на училището и с какво се подобрява образованието за децата?
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2016/05/31/2769014_prosvetnoto_mi … chva_reformata_v/

# 59
  • Мнения: 8 230
И в нашия сборник по математика няма място за разписване на текстовите задачи, но това въобще не е проблем. Те се решават в тетрадка, а числовите примери, за които обикновено има място, в - сборника. След това за проверка се предават и двете. Е, може всичко да е написано в тетрадката, но моят е от мързеливите и не би преписал някой пример без нужда.
Иначе тяхната учителка ги кара да разписват всичко подробно. Синът ми често има забележки, защото страшно много междинни стъпки и пресмятания прави наум. Веднъж получава забележка от класната, втори път му мърморя аз, защото ми е по-трудно да проверя задачите, и пак не му увира главата. Този негов мързел и инат...
Уравнения писаха още в първи клас. Първо аз му показах, че празното квадратче може да се замести с някаква буква, обикновено"х", а много скоро след това, същото нещо им обясни и класната.

Общи условия

Активация на акаунт