Фиш за "неправилно паркиране" от столичен инспекторат

  • 29 065
  • 62
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 495
При нас редовно се случваше това, минаваха от пряка до пряка и слагаха под чистачките жълти листчета. Не е като да имахме алтернатива, не е като да пречеха колите- тротоарът е поне 3 метра широк. Плащахме си всички и пак паркирахме, нямаше къде другаде. Проблемът се реши като направиха улицата ни "Зелена зона"- сега пак паркираме на тротоара, но законно. Това костваше доста молби до общината, доста разправии, но сега сме доволни и спокойни. Това го споделям, тъй като може би си струва със съседите ви да помислите по този въпрос и ако ви устройва, да предприемете мерки.

# 16
  • Мнения: 12 687
Мдаа, приветствам да има ред, ама ако може мен да не ме касае.

# 17
  • София
  • Мнения: 1 877
Нервите идват оттам, че сме донякъде принудени да нарушаваме разпоредбата за непаркиране на тротоари, поради липса на паркоместа около жилищните ни зони-- недостатъчно подземни гаражи или улично пространство и нерядко се случва да се качиш на тротоар. Още по - рядко, но пак се случва, минават и поставят санкция, особено, ако сте спрели в близост до детско заведение, болница, и т.н.
И това, само в по централните квартали. Живяла съм в по крайни, там никога не съм видяла санкциониране! Кофти е, че няма постоянство, нито в санкционирането, нито има воля за  инфраструктурното решаване на проблема за паркиране. 

# 18
  • Мнения: 2 197
Нервите идват оттам, че сме донякъде принудени да нарушаваме разпоредбата за непаркиране на тротоари, поради липса на паркоместа около жилищните ни зони-- недостатъчно подземни гаражи или улично пространство и нерядко се случва да се качиш на тротоар. Още по - рядко, но пак се случва, минават и поставят санкция, особено, ако сте спрели в близост до детско заведение, болница, и т.н.
И това, само в по централните квартали. Живяла съм в по крайни, там никога не съм видяла санкциониране! Кофти е, че няма постоянство, нито в санкционирането, нито има воля за  инфраструктурното решаване на проблема за паркиране. 
Това е доста правилно разсъждение, но забравяте един основен факт - автомобилът не е абсолютно, наложително и жизненоважен за човешкото съществуване. Също така не е казано, че трябва да паркирате точно до входа си. За съжаление, поради огромната пренаселеност на София и поради безхаберието и корупцията в Столична Община никой не спазва заложените правила. Нито има достатъчно място между сградите, нито се забранява строителството до детски градини и училища, нито се мисли за места за паркиране.
Затова не е лошо човек сам да си създаде условия за ползването на автомобил когато живее в този град. Това може да се осъществи посредством наличие на гараж или паркомясто до жилището му или наемането на такива. Или чрез плащането за паркиране по постоянен адрес. Аз имам два апартамента - единия е в синя зона, но има заден двор-гараж за колите на живущите. Другия има ... надземен гараж.
Всичко това го пиша, защото ми омръзна да заобикалям паркиралите на тротоара коли. На принудените да нарушават законите...

# 19
  • Мнения: 1 265
Привет от Норвегия - Осло.
Чудя ви се защо има недоволни от глобите??? Я елате да видите тук КАК много стриктно ни глобяват и мнооого бързичко всички бивши жители на Балканските страни се научаваме да паркираме там където трябва и най-важното както трябва.
Докато се научи моя син е получавал фиш с минималната глоба 500 крони ( а стях можеш съвсем прилично да си напълниш хладилника поне за няколко дни) за това че:
- не е паркирал на 5 м. далече от пешеходната пътека
- не е паркирал на 10 м. далече от завоя на улицата или кръстовището ..... тези двете си ги плащаше мнооого редовно докато се научи!!!!!
- не си е сложил безплатното билетче за 1-часово пазаруване в супермаркета; ако искаш да се маеш обаче повече в търговксия център........си вземаш платено билетче

700 крони плати глоба за това че отидохме д а си купиме фризер и забравихме да си вземеме безплатен билет

700 кр плати - защото бяхме отишли до общитана и...?!?! паркира на паркинг на друга фирма (т.е. не прочете табелата)

850 кр плати защото остави колата на паркинга за гости пред блока ни без съответната табелка че е на живущ в блока

500 кр плати, че ме чакаше пред един магазин на улицата (беше вътре в колата), а не на паркинг.

** За сведение.....тук има много места за паркиране НО..... платени!!!! Искаш да ползваш кола - плащаш.

Та така - не се оплаквайте и не търсете оправдания;  много добре е измислено и е време да се научиме и в България на ред и дисциплина.
Защото има много други - майки с колички, инвалиди, стари хора или просто пешеходци от всякаква възраст.

# 20
  • Мнения: 2 140
Само, че в Норвегия законите са за всички, а България - София - не. Както вече някой каза в крайните квартали си паркират и по тревните площи и никои нищо не им казва, обаче ела да видиш какво е в централните.
В центъра на София - на ъгъла на Скобелев и Асен - един пич си е отрязал колче, сложил си е катинар, от който само той има ключ и си паркира най-спокойно! Дали някои се сеща да го глоби или да го пита има ли право да прави това нещо? Не! Това дали може да се случи в Норвегия?

И по повод създаването на условия за автомобил - ако се продаваха гаражи бих си купила - но предлагане на такива няма - всичките са направени на магазини, другите си ги ползват и дори не им минава мисълта да ги продават.  Peace

# 21
  • Мнения: 272

И това, само в по централните квартали. Живяла съм в по крайни, там никога не съм видяла санкциониране!

Това мога да ти потвърдя, че не е вярно. Лично съм подавала сигнали за краен квартал (Младост 4) и е имало санкционирани. Всъщност, понеже там паркирането на тротоари е масово, съм подавала много жалби до общината и веднъж дамата от Столичен инспекторат ме викна в офиса й и ми показа колко много фишове тя лично е написала (за да ми докаже, че не стоят без работа и неправилно съм ги обвинила в незаинтересованост).

# 22
  • Мнения: 14 478
Всъщност, понеже там паркирането на тротоари е масово, съм подавала много жалби до общината и веднъж дамата от Столичен инспекторат ме викна в офиса й и ми показа колко много фишове тя лично е написала (за да ми докаже, че не стоят без работа и неправилно съм ги обвинила в незаинтересованост).
Помня как вие се "нахвърлихте" яростно отгоре ми   веднъж тук във форума (не помня коя тема беше), когато споделих как съм  паркирала пред входа на някакъв блок в 2 часа през нощта. И не съм можела да се оправдая с факта, че съм била сама с болно дете, което бързам да доставя в спешното на Военна болница с припадък, след като линейката не благоволи да се появи!
И как всички неправилнопаркирали имали оправдания-също като мен!!!

Явно жената от столичния инспекторат просто и е дошло до гуша от вас и е решила учтиво да ви намекне да спрете да я тормозите.

Последна редакция: пт, 21 авг 2015, 21:43 от Герри

# 23
  • Мнения: 272
Герри, и аз помня разговора ни тогава. И не ставаше въпрос за еднократно паркиране на тротоар в близост до болница при ситуация с болно дете.
Самата ти бе писала преди това, че често паркираш на тротоар, защото "няма къде другаде" и не ти се обикаля по половин час, за да намериш място. Критичната ситуация я описа доста по-късно и то след като доста хора (а не само аз) ти обясниха, че това хич не е редно.
А на жената от инспектората и е дошло до гуша не само от мен, а от още поне десетина като мен, които искат да има ред в квартала го търсят този ред по каналния ред. На жената това и е част от работата и като видя, че има ефект и кварталът стане проходим, ще спра да я тормозя.

# 24
  • Мнения: 14 478
Герри, и аз помня разговора ни тогава. И не ставаше въпрос за еднократно паркиране на тротоар в близост до болница при ситуация с болно дете.
Самата ти бе писала преди това, че често паркираш на тротоар, защото "няма къде другаде" и не ти се обикаля по половин час, за да намериш място.
Това изобщо не означава, че можете да ме упреквате, когато спомена, че съм паркирала през нощта пред вход с болно дете на ръце.

Както се казва -всяка една крайност е грозна. Да си фанатик на тема правилно паркиране (въпреки всякакви обстоятелства ) е също толкова грубо и грозно, колкото и да си фанатик на тема неспазване на правила.  

Когато човек види нашите тротоари пълни с коли, то заключението не е че всички тези хора са нарушители. Заключението е, че 90% от тях наистина няма къде другаде да паркират. И да подчертая-хората няма да се откажат от колите си, тоест отказ от колите не е решението.
 И за да се подобри това , решението не е да си счупиш ръката от творене на жалби, или да си изтъркаш подметките с ходене до ст. инспекторат, а да се намери начин градоустройствено да се подобри ситуацията.
 Подобряването на ситуацията градоустройствено, естествено, не може да стане изведнъж, а доста постепенно и изисква не писане на жалби и търкане на подметки , а работа и пари.
Съветвам ви да имате по-обмислен и реалистичен подход към проблема, а не да гледате на него толкова опростенчески. Защото опростенческото разглеждане на един проблем води не до неговото решаване, а до настройване на хората един срещу друг.

И да подчертая-Не. Ние не можем да  сравняваме паркирането ни с паркирането във Финландия. Когато България стане страна като Финландия, тогава можем да си сравняваме паркирането...И за да станем като Финландия няма как да почнем от глобите, защото означава да почнем пак отзад напред... Mr. Green

И пак да повторя:
" На жената това и е част от работата и като видя, че има ефект и кварталът стане проходим, ще спра да я тормозя." Да повторя-кварталът ви няма да стане проходим с писане на жалби и глобяване. Ще стане проходим само когато се построят паркинги и когато градския транспорт стане човешки! Това НЕ зависи от жената от инспектората , а от всички нас. Но ние вместо да изискваме такова решение ,почваме да се замеряме с жалби и доноси кой къде бил спрял...и как не го били глобили. Типично по ориенталски!

Последна редакция: пт, 21 авг 2015, 22:17 от Герри

# 25
  • Мнения: 272
Цитат
Подобряването на ситуацията градоустройствено, естествено, не може да стане изведнъж, а доста постепенно и изисква не писане на жалби и търкане на подметки до столичния инспекторат, а работа и пари.
Съветвам ви да имате по-обмислен и реалистичен подход към проблема, а не да гледате на него толкова опростенчески. Защото опростенческото разглеждане на един проблем води не до неговото решаване, а до настройване на хората един срещу друг.

Мислех да пиша нещо смислено, но реших, че е загуба на време, понеже ти пак няма да ме разбереш, затова ще ти кажа само:  Joy Joy Joy hahaha

Кой да я свърши тази работа, Герри? Аз или Столична община? Ако зависеше от мен, до сега да е свършено. Писала съм не само жалби а и конкретни предложения точка по точка как да се реши проблемът. Предлагала съм и да им изготвя бюджет. Правила съм доста неща по въпроса, не съм се ограничила само с "търкане на подметки".
Но пък съм любопитна какъв е твоят "по-обмислен и реалистичен подход" към проблема. Какво според теб трябва да направи обикновеният гражданин, за да си извоюва правото да ползва тротоар? Наистина чакам твоето решение на проблема, което гражданин би могъл да намери.

Скрит текст:
П.С. Не искам да се заяждам, а само да отбележа: ако използваш учтивата форма за обръщение, то "Вие" се пише с главна буква. Ако ще е с малка буква, то по-добре е да пишеш на "ти". 

# 26
  • Мнения: 272
Цитат
И пак да повторя:
" На жената това и е част от работата и като видя, че има ефект и кварталът стане проходим, ще спра да я тормозя." Да повторя-кварталът ви няма да стане проходим с писане на жалби и глобяване. Ще стане проходим само когато се построят паркинги и когато градския транспорт стане човешки! Това НЕ зависи от жената от инспектората , а от всички нас. Но ние вместо да изискваме такова решение ,почваме да се замеряме с жалби и доноси кой къде бил спрял...и как не го били глобили. Типично по ориенталски!

Докато напиша и ти си редактира мнението и вмъкна нови смешки.
Герри, кварталът ни в момента е много по-проходим и има добър градски транспорт и благодарение на моите жалби. Аз лично съм изисквала това (както и да се оправят дупки по улиците и ред други неща). Сигнализирам, там където има проблем. Пиша молби и предложения, когато смятам, че нещата могат да се оптимизират.... По принцип така се прави. Ако искаш приятна среда за живеене, се бориш за нея. Ако трябва се пишат жалби, ако трябва се пишат сигнали, молби и т.н. Изнамираш кой отговаря за даден проблем и му сигнализираш за него.
И понеже и ти живееш в Младост, да спомена - паркинги в Младост има достатъчно. Както безплатни, така и платени. Не е въпрос до липса на възможност, а до липса на желание.

# 27
  • Мнения: 14 478
Явно дългогодишните ти прошенописания и жестоките ти битки с  паркиралия Голф на бай Пешо от осмия етаж  не са довели до разтоварването на квартала, защото Младост продължава да си е натоварен и особено около пазара на Младост 1 няма къде да паркираш. Особено в делничен ден.
Просто няма. И паркинги няма достатъчно в Младост
Ако искаш да ме убедиш в обратното ми разпиши точна сметка с паркоместата и броя на колите-ще видиш че не излиза сметката изобщо.

 
Цитат
. Пиша молби и предложения, когато смятам, че нещата могат да се оптимизират....
Може ли да ми изброиш предложенията ти какви са били-много ми е интересно. Благодаря предварително. Все пак това е един проблем, който според теб в Младост вече бил решен.
Защо обаче на мен, а и на много други хора от квартала ни се струва че този проблем е много далеч от решен.
Пиши какви оптимизации си предложила, за да видим дали нещо не се е объркало, та още е пълно с коли по тротоарите.

Последна редакция: пт, 21 авг 2015, 22:54 от Герри

# 28
  • Мнения: 272
Герри, аз съм в Младост 4 и там нещата са значително оптимизирани през последните 6 години. До нас нямаше почти никакъв градски транспорт (освен емблематичното 413, чиято периодичност може да се сравнява с тази на Халеевата комета). Сега градския транспорт е песен. Тротоарите бяха много малко и всичките заети с автомобили (повечето и тотално разбити). Сега има много повече тротоари (естествено не навсякъде). Има и място за пешеходците. Пак се паркира на тротоари, там където е възможно, но за щастие на много места тротоарите ги изградиха така, че да не можеш да си качиш колата там, сложиха и колчета на места  Simple Smile. Като цяло, мога да кажа, че има смисъл човек да "ръчка" общината да си свърши работата. Не става лесно, още по-малко пък бързо, но се случва.
Ако знаеш друг начин гражданите да се борят за правата си по каналния ред, ще те моля да го споделиш.

Цитат
Младост продължава да си е натоварен и особено около пазара на Младост 1 няма къде да паркираш. Особено в делничен ден



Често ходя до пазара на Младост 1 с колата. Паркирам на паркинг пред някои от близките блокове и после вървя около 5-10 мин. пеша. Никога не съм имала проблем с паркирането там. Както всеки път повтарям, въпрос на желание е, а не на възможности.

П.С. Трудно ми е да отговарям на твой пост, като след това го редактираш по няколко пъти.

# 29
  • Мнения: 14 478
А на теб проблема ти е че не можеш да видиш проблема.
Дай да сметнем по бакалски. В един панелен блок само в един вход има поне 24 апартамента. Във всеки апартамент живее по едно семейство с една, някои с по две коли. Това прави 24 коли на прилежащата територия само на един вход.  Нашият блок е с 6 входа (24*6=144 коли) и улицата отпред е 8 метра широка БЕЗ тротоар-направо почва градинка.  Да приемем че блокът е дълъг  105м. (горе долу по 17м. на един вход). Да разделим 105 м на 2,5м. (колкото е едно паркомясто) и се получават 42 броя коли, които могат да спрат пред този блок (без да броим проходи, пътечки, дървета и т.н.). Тоест за 100 коли място няма.  Паркинги наблизо (повече от 10 мин. пеша) НЯМА.
Но за сметка на това има и офиси и магазини без предвидени паркоместа плюс приходящи като теб, които си оставят колата там, за да хванат метрото.

Тоест как точно ми кажи с жалби за неправилно паркиране ще се намери място за тези 100броя коли само от един блок.... И каква оптимизация сте направили в Младост 4, че сте решили този проблем? Аз по лично мое и на близките ми усещане не смятам този проблем за решен изобщо. Даже и в Младост 4.

 Естествено, колите са в движение и се местят из града, но това не намалява бройката им, нито увеличава местата за паркиране нали?

Под инициативи аз разбирам изграждане на подземни гаражи (безплатни или символично платени) както и прекратяване на уплътняването на застрояването, като застрояването да бъде изнасяно в сателити на града, свързани с града с метро или железница. Това ще реши проблема донякъде, а не безкрайното жалене на инспекторката или дране по колите с ключове (което също съм срещала да се предлага тук в този форум)

Последна редакция: пт, 21 авг 2015, 23:43 от Герри

Общи условия

Активация на акаунт