СЕДМИ КЛАС - тема 59

  • 53 554
  • 754
  •   1
Отговори
# 735
  • София
  • Мнения: 5 131
Дунди, от последните ти постове разбирам, че всяко дете, което е попаднало още в началото на "качествен" преподавател, ще се справи. Да, ама не. Децата са различни, имат различни прагове и усещания за дадена наука. Уви, всички поставени при равни обстоятелства, с един учител не са еднакви, нали?

# 736
  • София
  • Мнения: 3 824
Преди няколко страници казахте "Браво" на дете класирало се за национален кръг на една олимпиада и предложено на други олимпиади, при това без да полага някави усилия. Въпрос на дадености е, така е. Чудесно е, че има такива деца. Аз, обаче, не бих казала "Браво" за постиженията на това дете. Бравото е за онези, които полагат усилия и въпреки трудностите по разни предмети, упорито си гонят целите и вървят напред Simple Smile

Децата са много различни и много често неуспехите и трудностите се дължат на собственото им недоверие, че могат да се справят. От тази гледна точка е много кофти това етикиране - "нямаш математическа мисъл", "не ти се отдава литературата". След като се сложи етикета вече няма нищо, което да ги накара да се потрудят и да повярват, че могат.  Та това с лъжиците не го приемам. НВО и втори модул би трябвало да лъжици за всяка уста.

# 737
  • Варна
  • Мнения: 6 315
Хем разбирам, че даденостите са си дадености, хем се ядосвам на истината.  Simple Smile Имайте предвид, че е отврат да се трудиш много, пък да не сполучиш.
Дайте да се окуражаваме.  Blush
Моята девойка повечето задачи, които е решила, ги разбира. Обяснява ми ги с патос даже.  Laughing Сетих се сега, че шефката на школата я е попитала защо ходи и на частни уроци по математика, като се справя добре. Добре, добре, колко да е добре. Аз нали виждам.
Тя и госпожата в училище ми беше похвалила веднъж девойката, че изкарала 7 точки на общински кръг по математика.  Laughing Е, най-добър резултат за класа, ама....

# 738
  • Пловдив
  • Мнения: 9 707
Е нали от одеве говорим за комбинацията "качествен" преподавател, помощ в семейството и различно количество труд според даденостите?
А и не говорим за състезателна или висша математика, а за НВО в 7 клас.

Елл, по тази логика да не казваме "браво" и на отбора по МАТ, който печели медали на международни олимпиади, защото това са интелигентни деца по принцип. Поздравления заслужават и едните, и другите. Защото всички са положили усилия.  Peace

За сравнение с моята мърда вкъщи, която освен да блее и да философства, друго не прави.


Последна редакция: чт, 12 мар 2015, 21:20 от dundi73

# 739
  • Мнения: 4 204
Пак обсъждаме класическата дилема - даденостите или положените усилия са по-стойностни. Laughing
Те са като водата в скачени съдове- общото количество е константа, а нивото на течността във всеки съд зависи от положението му. Да кажем, че вероятно има и крайни ситуации, когато дупката помежду е запушена и никакво местене не променя нещата. Предполагам, такива състояния в единия краен случай се сдобиват с диагноза.  Crazy

# 740
  • София
  • Мнения: 3 824
....
Елл, по тази логика да не казваме "браво" и на отбора по МАТ, който печели медали на международни олимпиади, защото това са интелигентни деца по принцип. Поздравления заслужават и едните, и другите. Защото всички са положили усилия.  Peace
..

Да, бе, да не мислиш, че отбора по Мат се е справил ей така, защото са природно интелигенти без никаква подготовка Wink
Говорех за оня тип ученици, които без никакви усилия се справят чудесно с всичко. Това си е природна дарба.

# 741
  • Пловдив
  • Мнения: 9 707
И понеже имат природна дарба, не може да ги поздравим за успеха ли? Или грешно съм те разбрала?

# 742
  • Мнения: 1 030
Естествено, че заслужават похвала и тези, които без да полагат много усилия за съответното мероприятие /изпит, състезание и дори контролно/ са получили отлични резултати. Както бях казала, синът ми се класира на националния кръг по география, при това без специална подготовка до този момент /сега вече каза, че трябва да чете Wink/. Това обаче се случва след засилен интерес към географията по принцип от малък и отлична памет по отношение на имена, знамена, местоположение. Това са заложби и начин на мислене от малък. Това много му помага и в историята и дори в математиката. Това е и 14годишно натрупване на опит и знания, но и природни дадености. Това означава ли, че след като не е положил в съответния случай труд, не трябва да го похваля.

# 743
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 373


Ганис, цели 3 собствени деца, минали през седмокласната одисея, ме научиха на много неща. Да задам тогава въпрос на мамите, застъпващи идеята, че само с труд всичко се постига. Защо при еднакво количество положен труд, при еднотипно ходене на допълнителна подготовка, при една и съща майка цербер, при една и съща качествена учителка в училище децата ми все пак имат различни възможности, различни резултати, различни нагласи към предмета? Не означава ли  това, че там някъде преди труда, усилията и другото стоят различни дадености?  И това при положение, че през всичките години аз съм стояла в позиция готовност за помощ, за да не допусна пропуски и скъсване на нишката...

Това не противоречи на идеята, че нещата могат да се постигнат с труд. Понякога трябва много труд. И силна мотивация. Аз заставам зад идеята, че отлична оценка може да се постигне от всяко дете, по всеки предмет (без пеене, рисува и физическо) до седми клас. В основата й е отборът учител-ученик-родител. Но не идва на готово, а положените усилия и подход са различни - според участниците.


П.П. Внимание, докато пишехте, в темата бяха публикувани 9 нови отговора.  
Не мога да ви настигна  Laughing

zhorchy, къде има официални резултати от втория кръг на олимпиадата по география?  newsm78

# 744
  • София
  • Мнения: 5 131
русалке, а я кажи сега какви бяха резултатите на въпросните матури и на трите ти деца? Така, както са толкова различни като характери и като нагласи към предмета. И къде учат.
За мен НВО на нивото, на което е в момента, за дете, което учи и е попаднало на добри преподаватели още от първи клас, не би трябвало да е проблем да достигне резултат над 5.50.
Факт е, че в НЕГ се влиза точно с такива резултати и съм сигурна, че там не всички деца са изявени математици с усет към материята.  Peace
Права си, че преди усилията стоят и други неща, но те могат да бъдат компенсирани до голяма степен с труд. Поне на ниво 7 клас.
А статистиките от НВО само показват това, което всички си знаем - образованието в милата ни родина е на трагично ниво. Защото България не е само големите градове.


Аз ще ти кажа. Познавам Русалката, по време на голямата и дъщеря, когато беше в 7 клас. Момичето (няма да цитирам името й), тогава пишеше в мат10 и все още пише. Така се запознахме. Уникално момиче, математиката й е в кръвта. И не само това. Много умна, любопитна и трудолюбива. Познавам и двете близначки. През миналата учебна година идваха при мен на уроци. Две деца, умни, но безкрайно различни. Едната е перфекционист, невероятно щрака по математика, разписва идеално задачите. Другата също много умна, но бързак и малко неглиже към описанията. И трите се класираха за НЕГ. Децата са различни. Това исках да подчертая с няколкото си поста. Имат различни възприятия, бързина на ума, моторика. Дунди, не значи, че ако едно дете посещава школа, ще има шанс за отлична оценка.

# 745
  • Мнения: 419
.... Децата се затрудняват, защото цялата система на обучение е сбъркана. Направена е така, че да им се отще да учат.  
................А в НВО по БЕЛ с част от въпросите не се проверява дали децата са грамотни, а дали са назубрили разни неща, които никога за нищо няма да им потрябват след това.
За съжаление нищо не можем да променим.  Peace


Напълно съгласна. Децата не се насърчават да мислят, а само да зубкат..
Как можеш да решиш математическа задача със "зубрене"???? Това е невъзможно!

# 746
  • София
  • Мнения: 3 824
И понеже имат природна дарба, не може да ги поздравим за успеха ли? Или грешно съм те разбрала?

Може, защо да не може. Но аз повече се радвам на някой, който е обрал плодовете на труда си, отколкото на някой, който е спечелил без усилия. Все пак говоря принципно, нямам предвид нито отбора по математика, нито точно онова дете.

# 747
  • Варна
  • Мнения: 6 315
Русалке, извинявай, че ще коментирам децата ти, но от Ганис оставам с впечатление, че математиката и на трите е в кръвта.  Grinning Браво!
На моето девойче БЕЛ му е в кръвта. И разчитаме на отлична оценка по предмета, за да компенсира математиката.

# 748
  • Мнения: 419
Тука излизате от рамките на разумното само и само да покажете колко низвергнати са децата поради "тъпите" изисквания по мат. Те, децата, видиш ли, са си умни и трудолюбиви, но като ги карат да "зубкат" по мат как може да очакват някакъв разумен резултат. Та децата искат да мислят! А системата иска от тях да ...какво точно?

# 749
  • Пловдив
  • Мнения: 9 707
ganis, значи три различни деца могат да достигнат целта си, но с различно количество положен труд. Разбира се, че школата не е гаранция. Тя може да е само в помощ. Както и частният учител.
И съм сигурна, че дори и дете с неособено развит усет към математиката може да постигне резултат над 5.50 на НВО в 7 клас, ако е положило достатъчно усилия според даденостите си.
Лошото е, че комбинацията амбициозно дете, добри преподаватели и родители, които следят отблизо кое как е научено, не се среща често.

А за децата на русалката знам и тези деца си заслужиха мястото в училището, защото положиха усилия и по МАТ, и по БЕЛ.  Peace
Та в този ред на мисли, Стейси, не се съмнявай, че усилията на дъщеря ти ще бъдат възнаградени.  newsm10

Общи условия

Активация на акаунт