СЕДМИ КЛАС - тема 59

  • 53 549
  • 754
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 419
Само да добавя; фийдбек на гжа по математика след посредствено представяне на дъщеря ми на ПИ: не се притеснявайте, тя има добро мислене

# 751
  • София
  • Мнения: 5 130
Нека да дочакаме НВО и да видим кой колко ще изкара. Няма смисъл от такива полемики.

# 752
  • Варна
  • Мнения: 6 312
Нека да дочакаме НВО и да видим кой колко ще изкара. Няма смисъл от такива полемики.
Да де, ама да се окуражим, че полагаме усилия.  Hug  Grinning
Пък училища много, иначе.  Confused
Съвсем скоро една позната ми обяснява, че английски език в гимназия е губене на време. Но детето ѝ е двуезично, таткото е американец. Та професионална гимназия била по-добре.

# 753
  • София
  • Мнения: 18 024
Стейси Грей, я дишай спокойно...  Щом детето ти е почти безгрешно в училище и полага и допълнителни усилия, всичко ще е наред. Аз съвсем друго имах предвид, но явно останах неразбрана. За да се справя детето ти на ниво училище отлично, значи съвсем не е босо и голо, има базата да надгражда. И съвсем не  е зубрещо математика. Такова дете с труд ще постигне много. Не казвам обратното. Но то има тази база не само от добър учител, а защото  има все пак изначално своя си потенциал, пък бил той и не на състезател по математика. Точно като една от дъщерите ми, която не е чак толкова вдяваща математиката в дълбочина. Но на ниво училище се справя отлично.

Но просто има други деца, които при същия иначе добър учител в училище и след посещение на учители/школи пак няма да докарат отличния резултат въпреки наистина положеното старание. Не е да не познавам такива случаи и въобще не са мързеливи и скатаващи се. Не знам защо е толкова трудно да се преглътне, че математика само с много труд не се научава. Трудът само спомага да дръпнеш нагоре, но не и непременно  да достигнеш отлично справящите се. Иначе как ще обясните случай от випуска на дъщерите ми?  Отличен, почти максимален резултат по БЕЛ, със слаба учителка по БЕЛ в училище и без допълнителни уроци навън. Само с много труд и старание, гарнирани с  нужната доза амбиция. С двойно повече труд обаче, с положени много усилия и старание  у дома, с качествен учител в училище и работа в школа - оценка от 4,75 по мат. Тоест водещи си остават даденостите.

И да, Дънди, не всички в НЕГ са математици, далеч съм от тази мисъл. Даже сигурно са малко тези, на които стихията им е мат, стават и лягат с мисълта за нея. Такива са избрали друго училище. Коментираните обаче  имат почти равни оценки на изпита (при момичетата даже упоменатото от теб 5,50 не стига за прием въобще, дори и при пълно 6 по БЕЛ), но в последствие лъсват разликите между деца и деца... И то не толкова  в оценките, а в това как се възприема новия материал, как се осмислят вече по-трудните геометрични задачи, в темпото, с което се справят. Все пак математиката не свършва в 7 клас. Но дори и така пак няма сред приетите деца с някакви супер големи пропуски, които напомпани само  със зубрене са изкарали 6 в 7 клас, а после са се сринали тотално... За срив може да се говори нагоре при ученици, които решават, че са се отчели  с високата изпитна оценка при приема и от тук насетне не следва да полагат усилия за овладяването на материала. Защото и такива има...

Последна редакция: чт, 12 мар 2015, 22:29 от пенсионирана русалка

# 754

Общи условия

Активация на акаунт