Помощ в ученето за дете 5 клас-съвети и идеи

  • 14 188
  • 108
  •   1
Отговори
# 60
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Ripple, учене и за детето и за родителят е да могат да разчитат на детето.

Може да полага малко усилия и да получава нисък резултат. Тогава твоята намеса е ненужна за развитието му патерица. Ако е преподадено и липсва неговото учисилие, това е негов урок.

Права си, че можеш да отлагаш във времето самостоятелността за да спестиш спад в оценяването и евентуално наваксване, но по-лесно е да ги трупа във втория срок на четвърти клас и да добие самочувствие сега. така ще имаш сериозен шанс да стигнете до самостоятелно учене в пети клас с нисък риск. Мотивацията за такъв подход е най-вече пощадяване на детето от много време в учене. То самото вижда, че ако учи само и стегнато във врвмето си спестява уроци и/или препитване.

Отговарям ти на "как?" - разреди и облекчи намесата си постенпенно, стигайки почти до нула до месец. Така ще има време да залитне /ако ще го прави/ още с този учител, който го познава и има потенциал да го следи почти цял учебен ден. В пети клас, с новите учители вече ще е с друг опит, умения и самочувствие.

ПП Андариел, когато обсъждате география или физика на разходка, според мен не учиш с детето. Предаваш знания. Може би там е основното ни различие с теб. В последните ти постове обаче няма.

# 61
  • София
  • Мнения: 62 595
Когато се налага направо си ходя по учебника и чета урока, за да мога да го смеля някак и да го обясня. Много учебници са написани ужасно, а ако се окаже и калпав учител, тогава няма друг начин, освен вкъщи да се обяснява всичко.

А не трябва ли и детето да бъде питано, да му се предложи самоподготовка. Ей така, небрежно да му се спомене, че догодина вече ще е е по-пораснало, и че като по-голям ученик вече няма да има занималня, ще може ли да се справя самичък и т.н.

# 62
  • София
  • Мнения: 4 032
Според мен сега е времето да го отучите от вечерната проверка. Може да предупредите г-жата в у-ще, за да внимава за ситуации за ненаписано домашно, ненаучени неща, с една дума може да ви сигнализира,защото е само един учител по всички предмети. Догодина това вече е невъзможно, едно че учителите са различни, второ, защото може да не случите на добър на учител, и тогава детето да има наистина проблем по някой от предметите, да се налага наистина да му обяснявате допълнително. 5 клас е много деликатен, доста труден за всички деца.

# 63
  • Мнения: 11 989
От много постове разбирам, че V е клас е нещо съвсем различно.Каква всъщност е най-сериозната промяна, освен многото учители?/която за някои училища всъщност не е новост/

Има ли някаква качествена разлика в предмети, обем и др?Учи ли се съвсем различен предмет, тогава ли се въвеждаха химия и физика?Забравила съм, а е минало толкова много време от моето учене в осн. у-ще.


# 64
  • София
  • Мнения: 62 595
Материалът изведнъж става по-труден - уроците стават по-дълги и трябва да се учат, не е достатъчно в клас да се слуша, всеки учебен час се взема нов урок по всичко. За децата, които все още не са обиграни четци, не могат да поемат, че и после да разберат целия обем информация. Ако случат на свестни учители, ще им се налага да разказват уроците по география и история, че и по другите предмети, а не само да чекват тестове. По български и литература ги чака много, много учене, което си е чисто езикознание. По математика всеки час ще е нов урок също.  Затова е критично важно да е развито вниманието и работната памет.
Не помня точно, но имат човек и природа, в който учебник всеки раздел е биология, химия, физика. Има си учене, и ако тогава не хванат терминологията на фундаменталните науки, са живи загинали до гимназия.

# 65
  • Мнения: 1 622
Не че не съм доволна от госпожата в клас, най-вече защото нямам база за сравнения, но домашните не се проверяват в клас. Госпожата е казала, че няма време да си преподаде материала, така че в клас се взимат новите неща, правят се упражнения, домашното си е за вкъщи и това е.
Проверява ги госпожата в занималнята на конвейр или се проверяват от родителя вкъщи, или който там проверява, или не се проверяват, т.е. детето само трябва да си провери нещата.

Госпожата обикновено е доволна от всички с малки изключения.

Както се казва, когато госпожата е доволна, тогава и родителят е доволен, така тя не създава стрес за себе си, не създава и за родителя. Един вид: "всичко е наред"
Но да, ще се опитам да минимизирам контрола (отново), да видим какво ще стане.

# 66
  • София
  • Мнения: 62 595
Така вече нещата излгеждат по друг начин. Недопустимо е в начална степен да не се проверяват домашните. При вас просто нещата не са си вървяли както трябва още от самото начало.

# 67
  • София
  • Мнения: 4 032
В такъв случай е разбираемо да имате контрол вкъщи, при положение, че той отсъства в училище. И аз бих го правила вероятно, ако бяхме с такава госпожа, която е предимно доволна. Въпреки това си мисля, че е добре да го намалите, за да може детето да развие собствена отоговорност. И е по-вероятно догодина да ви се налага повече участие, всичко , което Andariel е написала за 5 клас е точно така.

# 68
  • Мнения: 24 467
В твоето положение аз не бих била доволна от госпожата, т.к. да се очаква и разчита детето само да си провери е нон сенс. За мен във всеки клас щом се дават домашни, то те трябва и да се проверяват. В противен случай начинанието е безсмислено.
...
За рекламата, каквато смятам, че се прави тук, информирах модератор.

# 69
  • София
  • Мнения: 13 226
Не че не съм доволна от госпожата в клас, най-вече защото нямам база за сравнения, но домашните не се проверяват в клас. Госпожата е казала, че няма време да си преподаде материала, така че в клас се взимат новите неща, правят се упражнения, домашното си е за вкъщи и това е.
Проверява ги госпожата в занималнята на конвейр или се проверяват от родителя вкъщи, или който там проверява, или не се проверяват, т.е. детето само трябва да си провери нещата.

Как трябва да се проверяват домашните от госпожата?  newsm78 Нашата класна не е проверявала домашните по същество така да се каже  Wink Аз не познавам начален учител, който да отделя примерно 15 мин да проверява дали децата вярно са написали домашните. А и целта им всъщност е да се затвърди НАУЧЕН материал или да се упражни.

Какво е различно на 5 клас? Всичко... #Crazy При нас вкл. училището. Материала е много по-труден, всичко е написано доста по-сложно. По математика се учат различни неща. В 1-4 клас по математика общо взето се учи едно и също, но с различни числа. В 5 клас например започват да доказват, започват десетични дроби и пр. По БЕЛ започва сериозен синтактичен анализ. Започват сложни преразкази. По география се взимат основни понятия, релеф, почви, атмосферни условия, пояси.. по История, бррр, хич не я обичам  Crazy По ЧП основни процеси, строеж на веществата, дуфузия, конвекция, маса, обем и т.н. Изобщо постават се сериозни основи по всички науки. Отделно наблюденията ми са, че всички деца точно в тоя клас изведнъж бият отбой. Явно им идва много всичко и започват да се отпускат. Отделно, че според мен межди 4 и 5 клас има огролно стъпало по отношение на сложност. Някак не е плавен прехода...

# 70
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Проверяват се често всички домашни на всички деца. Като се прибере тетрадката.
Отделно се проверяват за 5 минути в час други, като се четата самите домашни и учителят коментира.
Ако това не се прави, не виждам как родител може да е доволен.

ПП Като рдител, който обикновено не знае какво се учи в актуалния клас, не намерих друга разлика освен многото учители без изградено мнение, с разнопосочни и различни критерии. невиждащи цялостната картина в поведението на децата. В рамките на класа се нагласят обаче и свикват.

# 71
  • София
  • Мнения: 13 226
Проверяват се често всички домашни на всички деца. Като се прибере тетрадката.
Отделно се проверяват за 5 минути в час други, като се четата самите домашни и учителят коментира.
Ако това не се прави, не виждам как родител може да е доволен.


Може.. ако тия 5 минути вместо да се предъвква домашно се прави диктовка  Wink Имаха купища изписани с диктовки тетрадки. Във всеки 5 свободни минути тя раздаваше тетрадките за диктовка. Нашият клас беше с най-висок резултат на НВО от випуска и без да им се проверяват домашните ежедневно. Дежурните в междучасието проверяваха дали е написано, а как е написано не виждам смисъл да се губи време от часа. Вероятно са събирани тетрадки, не знам. Моето дете си пишеше домашните в занималнята, а там учителката си има задължение да ги провери дали са написани както трябва.

# 72
  • Мнения: 24 467

.... Моето дете си пишеше домашните в занималнята, а там учителката си има задължение да ги провери дали са написани както трябва.

Но това е съвсем различна ситуация от тази, при която детето не ходи на занималня и си прави самО домашните вкъщи. Тогава няма учителката от занималнята, която да му ги проверява и тази работа следва да си се свърши от учителя, който възлага задачата. Какъв смисъл има от възлагане на задания, които няма кой учител да провери? Родителят може да не е компетентен, той не е по подразбиране специалист, какъвто е учителят.

# 73
  • София
  • Мнения: 62 595
Безсмислено е да се дава домашно, ако след това не се проверява от този, който го е дал. За какво е иначе, да отчита дейност? Имаше един период, в който не се проверяваха домашните по един предмет, имаше отговорници, които трябваше да минат и да регистрират дали всички имат домашно. Резултатът беше, че с времето децата все по-рядко пишеха домашни. Каквото и както учителят подаде нещата, точно така правят и децата.

# 74
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Vache, сравняваш несравними неща*. Освен това в описаното от теб има неточности** и неясноти***.
---
*Коментираната проверка е в клас с начален учител, а не с начален учител и занималня.
**Не си сигурна какво и колкос е проверява в занималнята.
*** Диктовките проверяваше ли ги? Защото ако не - и те не са много полезни - разчита детето да провери, което е несигурно.

Общи условия

Активация на акаунт