сайта Booking.com

  • 98 974
  • 752
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 11 191
Ако дадеш личната си карта на рецепция (както е по закон) ще се злоупотреби ли с личните ти документи?

# 721
  • Мнения: 9 991
Хотела има право да работи с лични данни и са длъжни да регистрират всеки гост и да изпращат всеки ден данните в полицията. Това е травиално и всеки го знае. Защо ти ги искат предварително ги питай. Може би защото са длъжни да пуснат фактура на физическо лице.

# 722
  • Milano
  • Мнения: 3 692
В Италия се прави регистрация на всеки един гост, но според новия закон за ''privacy'' е забранено да се правят фотокопия на личните документи от страна на хотелиери.

Те си въвеждат данните от документите при чек-ин и ги изпращат в полицията, но фотокопия не трябва да правят.

Единствените, които са ауторизирани да го правят са телефонните компании - при покупка на Сим карта, държавната администрация и компании за газ, ток и т.н.


За останалите страни, незнам как стои въпроса.

# 723
  • София
  • Мнения: 655
Правя често резервации през booking и към момента никога не са изисквали да изпращам фотокопие на личните документи към резервирания хотел или място за настаняване. Предполагам има обекти, които предварително изискват документи за самоличност, но ако това не е упоменато в сайта и сте платили (имате блокирана сума) предварително - сайта ще ви възстанови парите след разговор с мястото за настаняване.
Принципно към момента в местата, където съм отсядала (извън България) винаги са правили копие на документите ни (дали е правилно е друг въпрос, но се застраховат).

Лично мен много повече ме дразнят неадекватни коментари от клиенти оставени като мнение.
Вчера разглеждах един хотелски комплекс в България с много високи оценки и похвали от посетителите, но същите тези хора са оставяли като "-" следното:
"Употребата на стъклени чаши в спа-зоната от някои гости би довело до инциденти при счупване по пода и/или попадане вътре в басейните."  newsm78 ; "Телевизорът е хубав, но пък каналите не са цифрови."; "Водата в басейна е 28 градуса и за деца е малко хладно."; "Първоначално, преди да отидем в хотела, персоналът беше много отзивчив. Когато седнахме да вечеряме, предварително платена вечеря, не ни се даде никакъв избор от меню. Просто ни сервираха и толкоз. Не че не беше вкусно, но ни отнеха правото на избор!" - уточнявам, че ще ползвам тази оферта с предварително платена вечеря включена в цената и тя не е по избор; "Няма редовен транспорт..." - явно хотела е виновен за междуградския транспорт; "Леко скромна закуска за хотел ... звезди. Семпла подредба при почистване на стаите, няма никакви жестове, нищо извън стандартното оправяне на завивките и кърпите. Детският кът вечер се заключва, което е напълно неприемливо.", "В ресторанта има мухи."  Joy ... и още подобни! Мисля, че ние като клиенти/посетители трябва да бъдем обективни и когато даваме мнение да бъде полезно за останалите, които се чудят дали да направят резервация за конкретно място, което ние вече сме посетили.

# 724
  • Мнения: 9 991
Ами на мен дето ми се оплакваха клиенти, че на терасата им било горещо? 'Добре, в стаята има климатик, но на терасата ми е горещо.' Говорим за август месец, 16:30 следобед. После писаха коментар, че не били доволни от рецепционистката. Поне да си бяха написали, като по-горе споменатите абсурдни претенции, аджеба от кое не са били доволни, да е ясно.

# 725
  • Мнения: 464


Може би не стана ясно, че резервацията ми за Атина е с предплащане без възстановяване. Та злоупотреба с кредитна карта няма как да има, нося си КК винаги за справка ако се наложи Simple Smile

А личната карта я давам на рецепция да си преписват каквото искат от нея, но не позволявам да я снимат. Където искат да сверяват данните ми, това не ме е грижа, но рецепциониста борави пред мен с документите ми. Не ми се ще да осъмна с няколко бързи кредита на гърба или с някоя задлъжняла фирмичка, на която съм горд собственик и други варианти в такава окраска.

И тъй като не са ме информирали предварително на платформата на хотела/апартамента за такова изискване, нито имам възможност да анулирам резервацията поради несъгласие с визникнали в последствие неприемливи условия, смятам да не се занимавам повече с това. Ще си направя още една резервация с безплатна отмяна в последния момент, че да не ми извъртят номер и да ми анулират предплатената под някакъв измислен предлог в последния момент и да се чудя какво да правя на място.

Закачвам си още една обица на ухото : 30-40 евра повече, но спокойствие, отколкото тънки сметки и ядове  newsm78

Благодаря на всички ви за коментарите!  bowuu


# 726
  • София
  • Мнения: 655
Ами на мен дето ми се оплакваха клиенти, че на терасата им било горещо? 'Добре, в стаята има климатик, но на терасата ми е горещо.' Говорим за август месец, 16:30 следобед. После писаха коментар, че не били доволни от рецепционистката. Поне да си бяха написали, като по-горе споменатите абсурдни претенции, аджеба от кое не са били доволни, да е ясно.
Аз съм клиент, пътувам служебно поне веднъж месечно извън страната, а когато съм почивка обичам да обикалям България. Винаги следя положителните и отрицателните отзиви, преди да направя резервация за дадено място. Преди време само англичаните оставяха неадекватни коментари, но през последните две години има тенденция и българите да публикуват изключително необективни отрицателни мнения. Нямам идея на какво се дължи. Миналият януари бях една седмица в Барселона, направих резервацията много бързо през сайта на хотела, след което реших да прочета коментарите оставени от български посетители в booking - те бяха на ниво да ме докарат до самоубийство  Joy , реших все пак да не отменям резервацията (местоположението беше перфектно) и да рискувам. Какво се оказа когато пристигнах в хотела - нито един негативен коментар не беше верен, останах очарована от обслужването и това, което видях и разочарована от българските коментари. Вече се чудя в какво се превръщаме...

# 727
  • София
  • Мнения: 655
Скрит текст:


Може би не стана ясно, че резервацията ми за Атина е с предплащане без възстановяване. Та злоупотреба с кредитна карта няма как да има, нося си КК винаги за справка ако се наложи Simple Smile

А личната карта я давам на рецепция да си преписват каквото искат от нея, но не позволявам да я снимат. Където искат да сверяват данните ми, това не ме е грижа, но рецепциониста борави пред мен с документите ми. Не ми се ще да осъмна с няколко бързи кредита на гърба или с някоя задлъжняла фирмичка, на която съм горд собственик и други варианти в такава окраска.

И тъй като не са ме информирали предварително на платформата на хотела/апартамента за такова изискване, нито имам възможност да анулирам резервацията поради несъгласие с визникнали в последствие неприемливи условия, смятам да не се занимавам повече с това. Ще си направя още една резервация с безплатна отмяна в последния момент, че да не ми извъртят номер и да ми анулират предплатената под някакъв измислен предлог в последния момент и да се чудя какво да правя на място.

Закачвам си още една обица на ухото : 30-40 евра повече, но спокойствие, отколкото тънки сметки и ядове  newsm78

Благодаря на всички ви за коментарите!  bowuu




Ако напишете на booking какъв е проблема и защо се отказвате от тази резервация следва да ви възстановят парите (преди 2 години имах малко по-различен проблем с място за настаняване в Австрия и след писмо до booking и обявяване на проблема, ми възстановиха сумата след 2 седмици, въпреки че резервацията беше без възстановяване, но хотела не беше обявил това, което в последствие ми изпратиха като съобщение).

# 728
  • Мнения: 11 191
За необективните мнения - има такива отрицателни, но за съжаление преобладават необективно положителните Simple Smile дават се десетки редовно на доста посредствени места.

# 729
  • София
  • Мнения: 655
За необективните мнения - има такива отрицателни, но за съжаление преобладават необективно положителните Simple Smile дават се десетки редовно на доста посредствени места.

Напълно съм съгласна, както има неадекватни отрицателни коментари, така съществуват и завишени положителни мнения.  Simple Smile  Хубаво е човек преди да резервира да прочете информация от различни източници и да не е само на български език (по възможност). Моят призив е когато оставяме коментари в booking да бъдем обективни, ако мястото за настаняване е 3 звезди да не изискваме да получим това, което бихме имали ако резервираме 4 или 5 звезден хотел, ако има мухи в ресторанта или междуградския транспорт е нередовен да не виним хотела, ако администратори, камериерки, сервитьори не си вършат задълженията да опишем точна ситуация (тогава за следващите няма да съществува този проблем).

# 730
  • Milano
  • Мнения: 3 692
Всеки има различни изисквания и коментира както желае в Букинг и извън него.

Не виждам проблем да се коментират и странични неща - зона, транспорт - напротив важно е, ако ще го ползваш.

Коментара за чашите (по-горе) го намирам за градивна критика (съвет) - около басейни би трябвало да се ползват пластмасови такива.

Това вече няма нищо общо със зададения въпрос.

# 731
  • Мнения: 4 066
Всеки има различни изисквания и коментира както желае в Букинг и извън него.

Не виждам проблем да се коментират и странични неща - зона, транспорт - напротив важно е, ако ще го ползваш.

Коментара за чашите (по-горе) го намирам за градивна критика (съвет) - около басейни би трябвало да се ползват пластмасови такива.

Това вече няма нищо общо със зададения въпрос.


И аз така мисля. Такъв коментар за мен като потребител би бил много полезен, просто не трябва да се отразява на рейтинга, който посочва потребителя като цифра.

# 732
  • Мнения: 11 191
Коментарите нямат нищо общо с рейтинга, те се пишат в свободен текст и по желание, а рейтингът се формира чрез избор на оценка "лош, добър, отличен и т.н." по предварително зададени параметри - чистота, удобство, локация и т.н.

# 733
  • София
  • Мнения: 655
Всеки има различни изисквания и коментира както желае в Букинг и извън него.

Не виждам проблем да се коментират и странични неща - зона, транспорт - напротив важно е, ако ще го ползваш.

Коментара за чашите (по-горе) го намирам за градивна критика (съвет) - около басейни би трябвало да се ползват пластмасови такива.

Това вече няма нищо общо със зададения въпрос.



Явно вижданията ни за това, какво е "-" на един хотел/място за настаняване са различни, не напразно в booking когато оставяш коментар има опция да дадеш и мнение за населеното място и всичко свързано с инфраструктура и какво ни е харесало/не ни е харесало, какво има интересно в района, какви са му проблемите. Относно коментара за чашите  Simple Smile не мисля, че човек трябва да прогнозира като минус събитие, което не се е случило и е само предположение в главата на посетител.  bouquet
Целта на booking коментарите не следва да е всеки да пише каквото иска (без значение дали е достоверно) именно това е причината вече да не вярвам на мнения оставени от сънародници и англичани, а да търся допълнителна информация... когато ползвам сайта аз искам (предполагам има и други) да получа реална представа за мястото, където се чудя дали да се настаня, сигурно съм се извратила в тази насока  Joy

# 734
  • Мнения: 9 991
Ами на мен дето ми се оплакваха клиенти, че на терасата им било горещо? 'Добре, в стаята има климатик, но на терасата ми е горещо.' Говорим за август месец, 16:30 следобед. После писаха коментар, че не били доволни от рецепционистката. Поне да си бяха написали, като по-горе споменатите абсурдни претенции, аджеба от кое не са били доволни, да е ясно.
Аз съм клиент, пътувам служебно поне веднъж месечно извън страната, а когато съм почивка обичам да обикалям България. Винаги следя положителните и отрицателните отзиви, преди да направя резервация за дадено място. Преди време само англичаните оставяха неадекватни коментари, но през последните две години има тенденция и българите да публикуват изключително необективни отрицателни мнения. Нямам идея на какво се дължи. Миналият януари бях една седмица в Барселона, направих резервацията много бързо през сайта на хотела, след което реших да прочета коментарите оставени от български посетители в booking - те бяха на ниво да ме докарат до самоубийство  Joy , реших все пак да не отменям резервацията (местоположението беше перфектно) и да рискувам. Какво се оказа когато пристигнах в хотела - нито един негативен коментар не беше верен, останах очарована от обслужването и това, което видях и разочарована от българските коментари. Вече се чудя в какво се превръщаме...

Ами в последните години е така. Много е конкуренцията, всеки се бори за клиенти. Клиентите станаха много капризни, заради голямото  предлагане, в което няма лошо, и аз съм клиент.  Чела съм за хубав хотел доста негативни коментари, накрая оценка 9.3, и обраното : Всичко беше чудесно, персонала любезен, стаите хубави и чисти, оценка 7.5. Също за една паяжина оценка 6.5. Има много хубав нов хотел 4*, който по принцип се продава на 140 лв. примерно. Имат доста стаи и в по-слаби периоди, да не седят празни намалят цените наполовина. Така се изравняват с 3*-те. Някой спи там на тази цена, и въпреки негативите остава доволен. После като отиде в 3* е капризен до небето и тн. Търсят СПА, масаж, че и да им влиза в цената.

Общи условия

Активация на акаунт