СЕДМИ КЛАС - 14 тема Великденско-ваканционна!

  • 23 762
  • 738
  •   1
Отговори
# 15
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Наречен е  на снимката. Mr. GreenМамето ми рекна да я сменя,ама аз викам,че баш сега си е за тук. hahaha

Ели,чудно състезание са си спретнали юнаците.Така най-сладко се учи. PeaceМоя изпуши за днес и отпраши да играе.Утре му е по-волна програмата,само един урок по мат. и после един тест по БЕЛ и стига толкоз. Wink

# 16
  • София
  • Мнения: 213
И нашите са навън да карат колела,ритат футбол, а на всичко отгоре единият ми юнак си е хванал гадже и е влюбен  ooooh! Не знам да плача или да се смея.
Вече ми се иска всичко да е свършило,пък каквото сабя покаже
Наречен си e точно на мястото

Последна редакция: чт, 02 май 2013, 08:43 от Boiana

# 17
  • Мнения: 179
Честит празник!

# 18
  • Мнения: 976
    Снощи беше родителската среща. Естествено, че нищо ново не научих, дори имаше заблуждаваща информация от рода на това, че и общия успех участвал в бала... Абе, вместо заместник-директори, да вземат някоя мама-патилана, че да им разясни нещата...
    Досега беше времето за мотика, през тези дни до Великден е време за молитва. Пожелавам ви светло-светло Възкресение Христово!

# 19
  • Мнения: 478
ВО не е само за статистика и наистина поне изпита по математика трябва да е по-труден, защото това, което се случи миналата година хич не беше ОК - много  високи резултати (повече от бройките в най-желаните гимназии) и се наложи да променят формулата за приравняване на точки към оценка... стана едно голямо мазало. За да се отсеят наистина най-добрите деца за "елитните" гимназии, трябва да има и трудно решими задачи.
Що се отнася до провеждането на отделни приемни изпити за някои гимназии - много ми се иска скоро да се случи, защото само така може да стане истинско отсяване. Идеята за абсолютно еднакви шансове за всички деца нещо не се осъществява съвсем правилно, предвид това, че на практика много деца не са си на мястото след 7-ми клас (мнение на преподавател в едно от най-желаните училища), а така хем се работи по-трудно, хем въпросните деца се чувстват не на място Peace. Както всичко в тази държава, нещо не е съвсем така....  newsm78

# 20
  • Мнения: 425
Идеята за абсолютно еднакви шансове за всички деца нещо не се осъществява съвсем правилно, предвид това, че на практика много деца не са си на мястото след 7-ми клас (мнение на преподавател в едно от най-желаните училища), а така хем се работи по-трудно, хем въпросните деца се чувстват не на място Peace. Както всичко в тази държава, нещо не е съвсем така....  newsm78
Идеята за втория модул не е ли точно за това - да се отсеят децата с повече възможности, поне по математика? Изобщо не мога да приема, че високите балове са в резултат на "еднаквите шансове". Имам приятелка в един областен град, ами тя ми казва, че миналата година там най-високия бал за езиковата за две паралелки бил 30, и малко, но за другите две - 27-28, за математическата също около 30 и под 30. Тук доколкото разбирам има мами не само от големите градове, но и от по-малки областни градове. Те да кажат как гледат на баловете на софийските деца. За мен е ясно, че не са резултат на това, че децата в София са вундеркиндчета. Нещо сбъркано има в системата и ние сбъркваме децата си. Така си мисля, ама и хич не ми се мисли - да минава и да му мислят следващите  hahaha

# 21
  • 1st floor
  • Мнения: 9 112


Нещо сбъркано има в системата и ние сбъркваме децата си.
Какво искаш да кажеш, не те разбирам...

# 22
  • Мнения: 425


Нещо сбъркано има в системата и ние сбъркваме децата си.
Какво искаш да кажеш, не те разбирам...
Какво не разбираш - за сбърканата система или за това, че сбъркваме децата си? Системата е сбъркана, защото не може най-добрите училища да са почти толкова, колкото когато аз съм била на 14 и градът е бил наполовина. Освен дето направиха нова сграда на Втора английска, да сте чули някое друго училище да е изгряло на хоризонта? Добрите училища са малко и ние натягаме децата, отделно те сами се навиват - то не са тестове, ПИ-та и какво ли още не, дори сега по празниците. Отделно днес си мислех и не че съм много запозната, ама точно в тази възраст - някъде другаде в Европа да правят изпити за преминаване в ново училище? В Германия със сигурност - не! В Англия също е по-рано и доста по-късно! Ние тук обаче подлагаме децата и себе си на изпитание баш в най-подходящия момент! Щото си падаме садо-мазо и всичко това си ни кефи! Ей това и още много други неща имам предвид!

# 23
  • Мнения: 478
Идеята за втория модул не е ли точно за това - да се отсеят децата с повече възможности, поне по математика?

Така трябва да е по замисъл. Друго се получи миналата година, защото имаше много високи резултати и на втория модул. Не мога в момента да кажа точни цифри, но имаше много оценки над 5,50 и ооооще повече от 5,00 до 5,50, което не позволява прецизиране.
Куриоз - на моя приятелка дъщерята, която е зле по мат., изкара 5,50 на ВО и със силно представяне по бълг., балът й стигаше за СМГ на първо класиране. По думите на учителката,която я подготвяше, ако бяха прилично трудни задачите от втори модул, тя не трябвашеда има повече от 4,50-4,70, което си е почти единица надолу.
Не мога да коментирам как стоят нещата извън столицата, защото нямам преки наблюдения,но съотношението кандидати/желани училища е съвсем различно като  резултати от София. И в провинцията има деца с много високи балове, както и много силни училища, но понеже децата от набор там са по-малко като цяло, последното прието дете в силна паралелка може да е и с бал 28.00, та и по-малко.

# 24
  • София
  • Мнения: 62 595
в София е нечовешко откъм балове, ама какво да направим, такива са нещата! Доста познати от по-малките, че и нетолкова малки градове трудно възприемат треската, дето ме тресе тук, чудят са защо тормозя детето, а аз леко им завиждам, защото минават леко, минималният бал на доста места в най-желаните парелелки в МГ са със средно малко над пет и нещо по двата предмета на изпитите, а тук не стига доникъде. Какво сега, да мигрираме обратно по родните места, само и само децата да са в хубави училища ли?

# 25
  • Мнения: 456
Отделно днес си мислех и не че съм много запозната, ама точно в тази възраст - някъде другаде в Европа да правят изпити за преминаване в ново училище? В Германия със сигурност - не! В Англия също е по-рано и доста по-късно! Ние тук обаче подлагаме децата и себе си на изпитание баш в най-подходящия момент! Щото си падаме садо-мазо и всичко това си ни кефи! Ей това и още много други неща имам предвид!

Виж, за Германия съм абсолютна сигурна, че там няма такова нещо.Образованието   им през последните години направо ме втрещява. Там не изискват да се учи, да се пише домашно, всичко е оставено на правото на избор.А да не говорим, че на родителите е забранено да карат децата си да учат и дори децата имат право да отидат в кметството и да се оплачат от тероризиращите си родители. Който иска - учи, който не - напуска училище и няма такива термини - задължително образование. Представяте ли си, само ако социалните   знаеха как ние - майките си измъчваме децата, ами то направо сме си за затвора.

# 26
  • Мнения: 416
Отделно днес си мислех и не че съм много запозната, ама точно в тази възраст - някъде другаде в Европа да правят изпити за преминаване в ново училище? В Германия със сигурност - не! В Англия също е по-рано и доста по-късно! Ние тук обаче подлагаме децата и себе си на изпитание баш в най-подходящия момент! Щото си падаме садо-мазо и всичко това си ни кефи! Ей това и още много други неща имам предвид!

Виж, за Германия съм абсолютна сигурна, че там няма такова нещо.Образованието   им през последните години направо ме втрещява. Там не изискват да се учи, да се пише домашно, всичко е оставено на правото на избор.А да не говорим, че на родителите е забранено да карат децата си да учат и дори децата имат право да отидат в кметството и да се оплачат от тероризиращите си родители. Който иска - учи, който не - напуска училище и няма такива термини - задължително образование. Представяте ли си, само ако социалните   знаеха как ние - майките си измъчваме децата, ами то направо сме си за затвора.

 newsm10
Напълно съм съгласна с вас. И преди бях писала, че в повечето държави в Западна Европа преди 16г. възраст децата не се явяват на каквито и да е изпити. Не се позволява децата да се подлагат на стрес и ненужно напрежение. Е, да но за нашите деца това не важи.
Днес синът ми по едно време ме попита какво ще стане, ако не "вземе матурите".  newsm78 Гледаше ме наистина уплашено. Обясних му, че според мен едвали ще има двойки, но той се интересуваше какво ще се случи, ако оценките не му стигнат да се класира за училищата, които иска. В този   момент изглеждаше все едно светът ще свърши и всичко е загубено. Чак сега си дадох сметка, че той настина преживява всичко, а не както аз си мислех, че е непукист и не му пука.
Постоянно от 1989г. се говори за реформи в образователната система, но аз поне не ги виждам. Напротив като сравнявам нивото на средното образование отпеди 20г. и сега, превес в положителна насока има това отпреди.


gold__, днес точно си мислех как ме заблудиха синоптиците с прогнозата за тези 6 почивни дни.  Sick Надявах се на лошо, дъждовно време - аз си поспивам, а детето учи. И ето пак в Западна Европа времето на повечето места е нормално за този сезон, а тук при нас все едно е лято. Не само образованието ни е сбъркано, а и времето.   Joy   

# 27
  • Мнения: 1 516
Привет,
 седмокласни мами! Simple Smile

Включвам се сега, макар че съм с вас от две години, почти "изтрещяла" от седмокласни вълнения и провокирана от цялото безумие в което сме въвлечени.

 Не разбирам кому е нужно цялото това безумие наречено НВО след седми клас? На децата ли, които още в осми клас са забравили почти всичко усвоено в състояние на пълен стрес и крайно напрежение, и масово показват ниски резултати  следващата учебна година / независимо от елитността на училището в което са приети/? На родителите ли, които са не по-малко изтощени и стресирани от децата си, а и често обременени от огромно чувство за вина от всичко , което са им причинили?

Не разбирам защо е "обърната фунията" и входът към качествено средно образование е максимално затруднен, а изходът от него широк като магистрала - всички завършват и имат няколко възможности за явяане на матура/ за разлика от нашите деца/, имат избор на предмет и в крайна сметка всички стават студенти у нас или в чужбина....Не трябва ли да е обратното? Много малък процент от трудно приетите в средно училище деца си остават с него.

В крайна сметка няма ли някой детски психолог в тази образователна система, който да обясни на закостенелите чиновници в нея, че едно дете на 14г. е една крехка, развиваща се система, която не е наясно какво се случва с нея, камо ли с това какво се очаква и би било добро за нея вбъдеще. На 18-19 си в съвсем друга галактика и много по - лесно си изграждаш визия за себе си, планираш бъдеще и дори отчиташ грешния родителски или собствен избор на училище след седми клас.Още повече, че има безброй примери за деца с нисък успех тогава и отлични резултати по-късно вследствие на възрастовата и психическа метаморфоза в пубертета.  
 
Пиша това в ролята си на родител, чието дете - седмокласник от две седмици е по изследвания, назначени от професор - ендокринолог, с "разбутани" нива на кортизол/хормона на стреса/ . Засега надбъбречните жлези са о.к., та може и да ни се размине само с епизодични нарушения, но недай Боже, ако имаше нещо по-сериозно, кого да държа отговорен - нас, като родители ли, училището, системата или безумците от върховете на образователната система?

# 28
  • София
  • Мнения: 62 595
Много съжалявам, че сте си навлекли проблеми с това кандидатстване! Всичко е такава лудост, че нямам думи! И аз сега съм се надигнала рано-рано, защото не спах добре и с отварянето на очите си помислих, че остават вече по-малко от двайсет дни и как ли ще издържим всички, начело с детето. То толкова много се труди цяла година, данО извади късмет!Просто искам по живо - по здраво да се яви на изпитите, да изкара валидни оценки и каквото дойде като класиране!

Психолозите и те деца хранят, та който плаща - той поръчва музиката. Както се казваше в един филм от соца "щом й се диктува - ще пише", та и с психолозите същата работа.

# 29
  • Мнения: 1 516
Благодаря, Andariel! Heart Eyes

Само да вметна и аз съм психолог, но съм специализирала в друга сфера. Grinning

Опитвам се да сваля напрежението от плещите на детето, като съвсем откровено му обясних нещата писани по-горе. За моя радост, той прояви неочаквана зрялост и на този етап не усещам демотивация, а по-скоро трезва преценка, че макар че трябва да си "носи кръста", от провал или по-слабо представяне, нищо фатално няма да произтече.

Общи условия

Активация на акаунт